ویزای تحصیلی

تحصیل دامپزشکی در روسیه

تحصیل دامپزشکی در روسیه

کشور روسیه دارای دانشگاه های معتبری است که برنامه های مختلفی را نظیر تحصیل دامپزشکی در روسیه در سطح بالا و کیفیت آموزشی برتر ارائه می نماید. افراد متقاضی بایستی کلیه جوانب امر را در نظر بگیرند. مد نظر قرار دادن شرایطی از جمله هزینه های تحصیلی، امرار معاش، نحوه اسکان و غیره مواردی است که بایستی به آن توجه گردیده و بررسی شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مورد نیاز افراد را جمع آوری نموده و در قالب مقاله ای تحت عنوان تحصیل دامپزشکی در روسیه برای مخاطبین گرامی ارائه می نماید. امیدوار هستیم که مقاله ذیل مورد استفاده و بهره مندی عزیزان متقاضی مهاجرت تحصیلی قرار گیرد.

شرایط تحصیل دامپزشکی در روسیه

نحوه پذیرش، هزینه تحصیل در روسیه، شرایط پذیرش و ثبت نام در دانشگاه جهت تحصیل دامپزشکی در روسیه در دانشگاه های مختلف این کشور متفاوت می باشد. در مجموع شرایط تحصیل دامپزشکی در روسیه به گونه ای است که دانشجویان آموزش های لازم برای محافظت از سلامتی حیوانات و انسان ها را فرا می گیرند. برنامه های تحصیلی که برای این رشته ارائه می گردد، بر آموزش متخصصان حرفه ای پزشکی دامپزشکی متمرکز است.

از جمله آموزش هایی که در این زمینه انجام می گیرد، شامل انجام باکتریوسکوپی، روش های مختلف پرتوزایی و کنترل تشعشعات یونی و همچنین اعمال ارزیابی شرایط بهداشتی می باشد. آموزش های عملی که برای آموزش دامپزشکی بهداشتی برای دانشجویان ارائه می گردد، از سوی شرکت های پیشرو صنعتی و علمی فدراسیون روسیه زمینه سازی شده و فراهم می گردد.

برنامه های تحصیل در رشته دامپزشکی در روسیه

برنامه های تحصیل دامپزشکی در روسیه بر اساس استانداردهای حرفه ای جهانی برای دانشجویان ارائه و تدریس می گردد. افرادی که آموزش در این رشته ها را بر عهده دارند، استادان برجسته، نمایندگان صنایع و متخصصان واجد شرایط می باشند. این برنامه بین محیط زیست و تکنولوژی پیشرفته، زمینه ساز فراهم آوردن تعامل می گردد. دوره های کارآموزی خارجی این رشته نیز در مرکز عفونی دامپزشکی و جراحی مغز و اعصاب اتریش و کلینیک های انجمن دامپزشکی ایتالیا گذرانده می شود. از مهمترین دانشگاه های دارای لیسانس دامپزشکی عبارت اند از :

  • KAZAN VOLGA REGION FEDERAL UNIVERSITY
  • MARI STATE UNIVERSITY
  • FAR EASTERN FEDERAL UNIVERSITY
  • TVER STATE MEDICAL UNIVERSITY
  • ORENBURG STATE MEDICAL UNIVERSITY
  • RUDN UNIVERSITY
  • PLATOV SOUTH-RUSSIAN STATE POLYTECHNIC UNIVERSITY NOVOCHERKASSK

نحوه تحصیل دامپزشکی در دانشگاه‌ های روسیه

مدت زمان تحصیل دامپزشکی در روسیه، 5 سال طول می کشد. کلیه دروس تحصیلی در این رشته به دو زبان انگلیسی و روسی و توسط دانشگاه دوستی ملل روسیه (رودن) ارائه و تدریس می گردد. این دانشگاه در سال 2017 میلادی از سوی وزارت بهداشت ایران مورد تایید قرار گرفت و در فهرست دانشگاه های برتر روسیه قرار دارد. آن دسته از متقاضیانی که تمایل به تحصیل در دوره های انگلیسی زبان را دارند، نیازی به سپری نمودن آزمون ورودی نداشته و می توانند به صورت مستقیم در صورت شرکت در دوره های پادفک به کورس اصلی تحصیلی ورود پیدا کنند.

داوطلبانی که زبان تحصیلی روسی را برای تحصیل دامپزشکی در روسیه انتخاب می نمایند، الزاما بایستی در دوره های کالج زبان روسی (پادفک) شرکت نمایند. این دوره برای مدت یک سال برگزار می شود و دانشجویان پس از اتمام دوره، مجاز به تحصیل در کورس اصلی دامپزشکی خواهند بود. از آنجا که این دانشگاه رشته دامپزشکی را به دو زبان تحصیلی انگلیسی و روسی ارائه می نماید، لذا در زمره بهترین و پرطرفدارترین دانشگاه های روسیه قرار گرفته است.

هزینه تحصیل دامپزشکی در کشور روسیه

تحصیل دامپزشکی در روسیه در دانشگاه دوستی ملل این کشور، هزینه هایی را شامل می گردد. این هزینه ها به صورت دسته بندی شده در جدول زیر آمده است که شایسته است با توجه به توان مالی و وضعیت اقتصادی خود، مورد بررسی قرار گیرد:

دوره های تحصیلیمبلغ هزینه سالیانه به دلار
دوره پادفک کالج زبان روسی | طول دوره یک سال4900$
دوره دامپزشکی به زبان روسی | طول دوره 5 سال2500$
دوره دامپزشکی به زبان انگلیسی | طول دوره 5 سال4500$

هزینه تحصیل دامپزشکی در کشور روسیه

هزینه زندگی در روسیه

علاوه بر هزینه تحصیل در روسیه، هزینه هایی به عنوان هزینه زندگی و امرار معاش در این کشور نیز برای دانشجویان خارجی وجود دارد که شامل محل اقامت، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و غیره می گردد. این هزینه ها بسته به شهر می تواند بسیار متفاوت باشد اما در هر ماه تقریبا معادل $300 الی $400 است. اما نباید فراموش کنید که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مثل سنتپترزبورگ و موسکو معمولا بالاتر و بیشتر می باشد. بر همین اساس می توانید به مقاله هزینه زندگی در روسیه مراجعه نموده و جزئیات این موضوع را بررسی کنید.

فرصت های شغلی فارغ التحصیلان دامپزشکی روسیه

برای دانشجویانی که در تحصیل دامپزشکی در روسیه فارغ التحصیل می شوند، موقعیت های شغلی و کاری بسیار مناسب و ویژه ای برای آنان وجود دارد که می توانند با توجه به گرایش و علاقه خود در یکی از مشاغل مورد نظر مشغول فعالیت شوند. در این بخش از مقاله برخی مشاغل را که برای دانشجویان فارغ التحصیل وجود دارد، نام می بریم:

  • مراقبت پیشگیری از بیماری های بسیار خطرناک انسان و حیوانات
  • بهبود میزان باروری حیوانات
  • مراقبت پیشگیرانه از بیماری های مختلف و درمان حیوانات تخصص دامپزشکی
  • کنترل دامپزشکی دولتی
  • کنترل توزیع دارو در دامپزشکی

آکادمی ملی دامپزشکی مسکو

از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه، آکادمی ملی دامپزشکی مسکو است که به صورت آموزشی، تولیدی و پژوهشی فعالیت می نماید. بهترین سیستم بهداشت و درمان مسکو، آموزش تخصصی در تحقیقات و پژوهش های مربوط به حیوان و بیوتکنولوژی، تجاری، بازاریابی و تکنولوژی مواد غذایی و محصولات حیوانی و همچنین فرصت های تحقیقاتی مقدماتی و پیشرفته از سوی این آکادمی برای دانشجویان ارائه و آموزش داده می شود. در هر سال، بالغ بر 4000 دانشجو در تحصیلات تکمیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و در مقابل بالغ بر 300 متخصص دامپزشکی نیز در این آکادمی تحت آموزش قرار می گیرند.

آموزش در دانشگاه دامپزشکی روسیه

فرصت های شغلی برای کلیه فارغ التحصیلان دانشگاه دامپزشکی مسکو در برنامه های فردی در کلیه دانشگاه وجود خواهد داشت. آن دسته از اتباع خارجی و دانشجویان بین المللی که فاقد دانش زبان روسی هستند و توانایی صحبت به زبان روسی را ندارند، جهت گذراندن دوره آموزشی یک ساله به بخش آماده سازی کالج انتقال می یابند. تا مشغول تحصیل در دانشکده آماده سازی زبان روسی، شیمی و زیست شناسی شوند. پس از آن، با اتمام سال تحصیلی، گواهینامه تکمیل بخش آماده سازی در سطح عمومی مدارس متوسط روسیه به آنان اعطا می گردد. آنها را جهت تحصیل در رشته تخصصی و مورد علاقه مجاز می سازد.

آنان با تحصیلات عالی جهت دوره های تحصیلی تخصصی یا فوق لیسانس توسط دانشکده فارغ التحصیلی مورد پذیرش قرار می گیرند. چنانچه تمایل به اخذ مشاوره در زمینه تحصیل دامپزشکی در روسیه، هزینه زندگی در روسیه، شرایط و نحوه تحصیل رایگان در روسیه یا سایر روش های مهاجرتی به این کشور و کشورهای دیگر را دارید، با وکلای خبره حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط گرفته و مشورت نمایید. مشاوره ها بر اساس تجارب بسیار طولانی و به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای ارائه می گردد.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “تحصیل دامپزشکی در روسیه

  1. فاطمه گفت:

    سلام بعد از گذراندن دوره ی ۵ ساله میشه برای پی اچ دی اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هدف شما چیه و میخواین چه کاری انجام بدید؟
      لطفا روزمه تون رو هم بفرمائید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم

  2. مهدی گفت:

    با سلام
    بنده 35 ساله و مجرد هستم و دارای سابقه 8 سال فعالیت دامپزشکی در ایران می باشم و مسلط به زبان انگلیسی و تا حدودی زبان روسی می باشم میخواستم شرایط کار و اقامت روسیه با ویزای کاری دامپزشکی را برای بنده توضیح بدهید.
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در ابتدا شما باید به دنبال کارفرمای روسی باشید که میتوانید از طریق سایت ها این کارفرما سرچ نمایید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگییرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *