ویترین

تحصیل در موزامبیک

تحصیل در موزامبیک

تحصیل در موزامبیک را شاید بتوان به عنوان یک قدم رو به عقب در نظر داشت که بسیاری از افراد نباید به آن حتی فکر کنند. در شرایط کنونی که کشورهای مختلف جهان در تلاش هستند تا بهترین شرایط را برای تحصیل شهروندان خود و خارجی ها فراهم کنند، این کشور فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های موزامبیک در رتبه بندی های جهانی از نظر علمی شرایط مناسبی ندارند. این خود می تواند یک چالش اساسی باشد که چرا انتخاب این کشور نمی تواند مناسب باشد. در حال حاضر تحصیل در این کشور هزینه های زیادی را نیز می تواند به همراه داشته باشد که موضوع مقرون به صرفگی این کشور را زیر سوال خواهد برد.

  • شرایط تحصیل رشته های مختلف در این کشور مناسب است؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟
  • دانشجویان خارجی در این کشور با چه هزینه هایی روبرو خواهند بود؟
  • بهترین دانشگاه های موزامبیک کدامند؟
  • آیا شرایط مناسبی برای کار دانشجویی در این کشور وجود دارد؟

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که نظام آموزشی در موزامبیک متفاوت از بسیاری از کشورهای جهان است. باید توجه داشت که زبان رسمی تحصیل در این کشور پرتغالی است. از آن جا که تعداد دانشجویان خارجی در این کشور بسیار محدود است، توجه به زبان انگلیسی کم است. بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه نمی شوند. این خود دلیل دیگری برای عدم انتخاب این کشور برای تحصیل است. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی خواهند کرد که چه شرایطی در نظام آموزشی این کشور حکم فرما است.

بررسی دانشگاه های برتر موزامبیک

در موزامبیک دانشگاه های زیادی برای تحصیل وجود دارد. زمانی که نام برترین دانشگاه های جهان را مورد بررسی قرار دهیم، نامی از دانشگاه های موزامبیک در بین 5000 دانشگاه برتر دیده نمی شود. این خود یکی از مهم ترین چالش هایی است که باید به آن توجه داشت. دانشگاه های ایرانی زیادی وجود دارد که شرایط بهتر نسبت به موزامبیک دارند. در این شرایط است که نمی توان به راحتی این کشور را به بسیاری از افراد توصیه کرد. چرا که ایران می تواند گزینه های بهتری را در اختیار افراد قرار دهد.


بهترین دانشگاه های موزامبیک برای تحصیل عبارتند از:

بهترین دانشگاه های موزامبیک

به همین دلیل است که نباید انتظار داشت فردی علاقمند به تحصیل در این کشور باشد. در بین 11000 دانشگاه برتر جهان، نام 3 دانشگاه از موزامبیک دیده می شود و این یک نقطه ضعف بسیار بزرگ به حساب می آید. افرادی که نمی توانند در این شرایط تحصیل کنند، باید موارد مختلف دیگری را در نظر داشته باشند که بدیهی ترین آن، تغییر مقصد تحصیل است.

بررسی هزینه های تحصیل در موزامبیک

یکی دیگر از چالش هایی که دانشجویان خارجی در این کشور حتما با آن روبرو خواهند شد، هزینه های دانشگاهی در این کشور است. خوشبختانه هزینه های تحصیل در این کشور بالا نیست. می توان با هزینه هایی در حدود 750$ تا 1900$ (دلار) در سال، در بهترین دانشگاه های این کشور و برترین رشته ها نیز تحصیل کرد. با این حال، این مبلغی است که در برخی دیگر از کشورهای جهان از جمله ایتالیا، آلمان و اتریش نیز می توان به ادامه تحصیل پرداخت.

شرایط جزئیات کامل تحصیل در اتریش

در سوی دیگر، هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد. اگر فردی بخواهد در موزامبیک زندگی دانشجویی با کیفیتی داشته باشد، باید بودجه ای در حدود 550$ تا 850$ (دلار) در ماه را در نظر داشته باشد. این مبلغ با توجه به کیفیت زندگی در موزامبیک بسیار بالا است. به همین دلیل است که از نظر مقرون به صرفگی، دانشگاه های موزامبیک نمی توانند شرایط مناسبی داشته باشند.

بررسی هزینه های تحصیل در موزامبیک

بررسی برتری های نظام آموزشی موزامبیک

باید بررسی کرد که چگونه می توان امتیازهای مختلفی را در موزامبیک برای خود یافت. همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد، تحصیل در این کشور از نظر علمی مناسب نیست و همچنین از نظر مالی نیز کشوری مقرون به صرفه نخواهد بود. برخی از مهم ترین امتیازهای تحصیل در این کشور عبارتند از:

  • سهولت دریافت پذیرش از دانشگاه ها
  • امکان کاریابی پس از تحصیل (البته با حقوق کم)
  • عدم نیاز به ارائه مدرک زبان

شرایط تحصیل در فرانسه

در این شرایط شاید بتوان گفت که برخی از افراد می توانند در این کشور امتیازهایی را به دست آورند. با این وجود، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هرگز موزامبیک را به کسی برای تحصیل توصیه نمی کنند.

پرسش های کلیدی درباره تحصیل در موزامبیک

در رابطه با این کشور نیز سوالاتی ممکن است مطرح شوند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • زبان تحصیل در موزامبیک چیست؟ دانشجویان در این کشور فقط به زبان پرتغالی می توانند ادامه تحصیل دهند.
  • آیا دریافت پذیرش از دانشگاه های موزامبیک سخت است؟ با توجه به سطح درخواست ها در این کشور، خیر.
  • آیا هزینه های تحصیل در این کشور بالا است؟ شهریه دانشگاه های موزامبیک در حدود 700$ تا 2000$ (دلار) در سال است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *