ویترین

تحصیل در کنیا

تحصیل در کنیا

تجربه تحصیل در کنیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی با مناظر خارق العاده طبیعت بکر آفریقایی آن تکمیل می شود؛ کنیا در خط استوای شرق آفریقا واقع شده است و نایروبی پایتخت پویا و چندفرهنگی آن می باشد. کنیا به عنوان “گهواره بشریت” توصیف گردیده است، زیرا برخی از معروف ترین فسیل های انسان های اولیه در این کشور یافت شده است. کنیا به خاطر “کوه کنیا”، دومین کوه مرتفع آفریقا، به این نام نامگذاری گردیده است. این کشور دارای سیستم آموزشی بسیار توسعه یافته می باشد و امروزه ارائه دهنده بزرگ برنامه های آموزش عالی است که تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی را جذب می کند. دانشجویان می توانند از بین برنامه های معتبر متعدد موجود در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی انتخاب کنند.

کنیا در چند سال گذشته مقدار قابل توجهی از منابع را در سیستم آموزشی خود سرمایه گذاری کرده است. جو دانشگاهی آن پویا، نوآورانه و مترقی می باشد و دارای تعداد زیادی موسسه، اعم از دولتی و خصوصی، است. تعداد فزاینده ای از دانشجویان خارجی در موسسات دانشگاهی کنیا ثبت نام می کنند و در نتیجه جذابیت چندفرهنگی آن را افزایش می دهند. تعدادی برنامه تبادلی توسط چندین دانشگاه خارجی راه اندازی شده است تا دانشجویان آن ها بتوانند ضمن ادامه پیشرفت تحصیلی، این فرهنگ غنی را تجربه کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر به راهنمایی علاقه مندان به مهاجرت به کنیا می پردازند.

بررسی سیستم آموزشی کنیا

با بیش از 10 دانشگاه دولتی و بیش از 20 دانشگاه خصوصی، دانشجویان گزینه های زیادی برای دریافت مدارک تحصیلی عالی در کنیا دارند. متقاضیان می توانند از میان انواع موسسات آموزش عالی زیر انتخاب کنند:

  • دانشگاه ها
  • کالج های آموزش عالی
  • کالج های فنی و حرفه ای
  • دانشگاه های پلی تکنیک

کنیا تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب کرده است. محیط چندفرهنگی نقش مهمی در افزایش مستمر تعداد دانشجویان ایفا نموده است. زبان آموزشی مورد استفاده در دانشگاه ها عمدتا انگلیسی است. سال تحصیلی از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد. بسته به رشته تحصیلی انتخاب شده، یک برنامه کارشناسی می تواند 4 تا 6 سال طول بکشد و اغلب با یک پروژه تحقیقاتی به پایان می رسد. سیستم آموزشی در کنیا توسط دو وزارت خانه اداره می شود: وزارت آموزش و پرورش و وزارت آموزش عالی، علوم و فناوری. در باب مهاجرت بدون مدرک زبان لینک فوق را بخوانید.

محبوب ترین برنامه های آموزشی در کنیا

اطلاعاتی پیرامون تحصیل در کنیا

معمولا دانشجویان تشویق می شوند که در کنیا، یکی از با ارزش ترین کشورهای آفریقا، تحصیل کنند. کنیا به عنوان یک کشور آفریقایی ایده آل شناخته می شود که مهاجران و دیپلمات ها آرزوی اعزام به آن را دارند. مردم کنیا با نرخ سواد در حال رشد 61.5%، به مفهوم آموزش اهمیت می دهند. شکی وجود ندارد که دانشجویانی که قصد تحصیل در کنیا را دارند برای تجربه ای که در آن به دست می آورند ارزش قائل خواهند شد. این کشور دارای کالج ‌های پلی ‌تکنیک، فنی و دانشگاه ‌هایی است که دانشجویان بین ‌المللی می‌توانند برای مدارک‌ تخصصی که در هر کجای دنیا به رسمیت شناخته می‌شوند، درخواست دهند.

چگونگی دریافت پذیرش از دانشگاه های کنیا

بخش کوچکی از فارغ ‌التحصیلان واجد شرایط دبیرستان با حمایت محدود دولتی در برنامه ‌های انتخابی خود پذیرفته می‌ شوند، در غیر این صورت، بیش تر دانشجویان باید به دنبال بورسیه تحصیلی باشند یا هزینه تحصیل خود را تامین کنند. سایر دانشجویانی که به هر دلیلی با معیارهای انتخاب دانشگاه دولتی مطابقت ندارند، می ‌توانند به هر موسسه خصوصی به انتخاب خود درخواست دهند. چندین موسسه بین المللی نیز به سیستم های آموزشی مختلف خارجی پاسخ می دهند؛ بنابراین دانشجویان بین المللی نیز می توانند برای این موارد درخواست دهند.

اطلاعات بیش تر در مورد تحصیل در کنیا

به عنوان یک مقصد توریستی و همچنین یک انتخاب برای مهاجران، موسسات کنیایی دارای یک جامعه بین المللی پر رونق هستند که در برنامه های تحصیلی مختلف ثبت نام کرده اند. دانشگاه ها مردم محلی و دانشجویان بین المللی خود را ترکیب می کنند تا یک دیگ ذوب فرهنگی به وجود آید که شهروندان جهانی شده از آن بیرون آیند که می توانند در هر نقطه از جهان جا بیفتند. مردم محلی بسیار صمیمی هستند و این باعث می شود که دانشجویان به راحتی با آن ها ادغام شده و تعامل کنند و به نوبه خود روش زندگی و فرهنگ آن ها را یاد بگیرند.

در کنیا، نه تنها دانشگاه ها در سطح بین المللی شناخته شده و وابسته به موسسات درجه یک از سراسر جهان هستند، بلکه کادر علمی نیز واجد شرایط هستند و آموزش خود را از دانشگاه های برتر جهان دریافت کرده اند. لذا تجربه یادگیری یک پیروزی تضمین شده برای دانشجویانی است که می خواهند در هر موسسه ای در کنیا یاد بگیرند.

قاره آفریقا پر از دانشجویانی از کنیا است که در موقعیت های شغلی برتر شرکت ها نشسته اند و نشان می دهند که سرمایه گذاری در تحصیل در یک موسسه کنیایی، سرمایه گذاری برای آینده ای روشن تر است. انگلیسی و سواحیلی زبان‌ های آموزشی در موسسات آموزشی کنیا هستند که تضمین می‌کنند دانشجویان آن چه را که در طول کلاس هایشان و فراتر از کلاس درس گفته می شود را کاملا درک می ‌کنند. دانشجویان می توانند برای برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا که در مراکز آموزشی بسیار با کیفیت در کنیا توسط متخصصان بسیار ماهر از سراسر جهان تدریس می شود، درخواست دهند.

اطلاعات بیش تر در مورد تحصیل در کنیا

زندگی دانشجویی در کنیا

زندگی یک دانشجو در کنیا تفاوت خاصی با سایر دانشجویان در سراسر جهان ندارد. با این وجود، کنیا جایی است که “زندگی شروع می شود” و هر لحظه مهم است. کنیا کشوری سرگرم کننده و هیجان انگیز با مشاغل و فرصت های شخصی فراوان برای دانشجویان خارجی است که در موسسات آموزش عالی این کشور به یادگیری می پردازند. دانشجویان خارجی باید فرهنگ جوانی را در اکثر دانشگاه های این کشور تجربه کنند. سرشماری کنیا نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از مردم کنیا زیر 30 سال سن دارند، به این معنی که کنیا کشوری جوان است. در باب هزینه زندگی در کنیا لینک فوق را بخوانید.

شرایط کلی تحصیل در آلمان

زندگی دانشجویی به طور کلی حول محور تحصیل و شرکت در فعالیت های فوق برنامه می چرخد. کلاس ها معمولا از ساعت 8 صبح شروع می شوند و ممکن است تا ساعت 6 بعد از ظهر با وقفه های زمانی بین آن ها پایان یابند. دانشجویان هنگام تحصیل در کنیا باید برای شرکت در رویدادهای فرهنگی دانشگاه آماده باشند. چندین فعالیت مانند جشنواره ها و رویدادهای ورزشی برگزار می شود، دانشجویان می توانند به آن ها بپیوندند و بخشی از این تجربه سرگرم کننده باشند. خبر خوب برای دانشجویان این که می توانند در حین تحصیل در کنیا کار کنند.

دانشجویانی که در محوطه دانشگاه زندگی می کنند در خوابگاه هایی که معمولا در محل دانشگاه قرار دارند زندگی می کنند. اتاق ها معمولا بین دو نفر مشترک و دارای میز، تخت و کمد هستند. خوابگاه های دانشگاهی همچنین برای دانشجویان داخل دانشگاه کترینگ دارند. به دانشجویان سال اول توصیه می شود که در سال اول در محوطه دانشگاه بمانند. همچنین طیف گسترده ای از رستوران ها در نزدیکی محوطه ها وجود دارد و این رستوران ها در طول روز برای دانشجویان خارج از محوطه دانشگاه غذا تهیه و عرضه می کنند.

هزینه های تحصیل در کنیا

بهترین دانشگاه برای تحصیل در کنیا

وب سایت معتبر masterportal فقط یک دانشگاه را به عنوان بهترین دانشگاه کنیا براساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2024 معرفی کرده است و این دانشگاه “دانشگاه نایروبی” است.

نام دانشگاهرتبه بندی آموزش عالی تایمزرتبه بندی تاپ یونیورسیتیزرتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه نایروبی (uonbi.ac.ke)601794

کلیات تحصیل در کانادا برای ایرانی ها

دانشگاه نایروبی یک موسسه پیشگام آموزش دانشگاهی در کنیا و منطقه است. این دانشگاه منشاء خود را مدیون چندین پیشرفت در آموزش عالی در داخل کشور و منطقه است. ایده یک موسسه برای آموزش عالی در کنیا به سال 1947 باز می گردد، زمانی که دولت کنیا طرحی را برای ایجاد یک موسسه فنی و تجاری در نایروبی تنظیم کرد. اگرچه تاریخچه این دانشگاه به عنوان یک موسسه آموزشی به سال 1956 باز می گردد، اما تا سال 1970 به یک دانشگاه مستقل تبدیل نشده بود. دانشگاه نایروبی به عنوان تنها موسسه آموزش عالی در کنیا برای مدت طولانی، با توسعه و تکامل برنامه ‌ها و تخصص‌ های علمی قوی و متنوع در علوم پایه، کاربردی، فناوری، انسانی، اجتماعی و هنر، به نیازهای آموزشی نیروی انسانی در سطح ملی، منطقه‌ای و آفریقا پاسخ داد.

اطلاعات کلی درباره دانشگاه نایروبی

این دانشگاه به سابقه برجسته خود در دستاوردهای در آموزش، تحقیق، توسعه و مشاوره مفتخر است و در عین حال برای آینده ای بزرگتر به عنوان مرکز تعالی دانشگاهی، پژوهشی و حرفه ای تدبیر اندیشی می کند.

کتابخانه دانشگاه نایروبی

دانشگاه نایروبی (UoN) که بزرگترین دانشگاه در کنیا است در طول سال تحصیل 2024 دارای 49047 دانشجو بود که از این تعداد 35897 نفر در مقطع کارشناسی و 11003 نفر در مقطع تحصیلات تکمیلی بودند. اگر می خواهید به کنیا مهاجرت کنید، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و نیز اقدامات لازم قبل از مهاجرت با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات کلیدی درباره تحصیل در کنیا

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره این موضوع مطرح می شود عبارتند از:

  • آیا کنیا مقصد مناسبی برای تحصیل به حساب می آید؟ متاسفانه این کشور از نظر علمی شرایط چندان مناسبی ندارد. به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه نمی شود.
  • آیا می توان به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل کرد؟ بله اما رشته های محدودی این امکان را خواهند داشت.
  • هزینه های تحصیل در کنیا بالا است؟ یکی از معدود امتیازهایی که تحصیل در این کشور به همراه دارد، هزینه های کم تحصیلی است.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *