ویزای تحصیلی

رشته دندانپزشکی در تایلند

رشته دندانپزشکی در تایلند

در سالهای اخیر به علت رشد سطح علمی دانشگاه های تایلند و مورد تایید بودن مراکز علمی آن، رشته دندانپزشکی در تایلند متقاضیان بسیاری پیدا کرده است. تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا بوده و از نظر جغرافیایی میان سرزمین های چین و هند قرار گرفته است. مساحت این کشور چیزی حدود 500 هزار کیلومتر مربع بوده و خط جغرافیایی ساحلی آن به طول 3219 کیلومتر دارای شهرت جهانی می باشد. کشور تایلند دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری بسیاری است؛ به گونه ای که همه ساله بیش از 20 میلیون نفر از گردشگران به این کشور سفر کرده و همچنین در فهرست رده بندی جهانی تایلند نهمین جایگاه را از این منظر به خود اختصاص داده است.

پادشاهی تایلند همزمان با تقویت واحدهای آموزشی و بالا بردن سطح علمی در این کشور، توانست به موفقیت هایی از جمله کسب رتبه های مطلوب در فهرست اعلام شده از سوی QS دست یابد. تا چند سال گذشته دانشگاه های مهندسی و علوم پزشکی تایلند مورد تایید اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی نبوده و متقاضیان تحصیل در این کشور انگشت شمار بودند؛ اما از سال 2007 و با تغییرات نظام آموزشی این کشور، مدارک اخذ شده دانشجویان از دانشگاه های تایلند چون Chiang Mai و Kasetsart در اکثر کشورهای جهان و کشور عزیز ما ایران به رسمیت شناخته می شوند. در ادامه این نگارش که توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و تنظیم شده است، سعی داریم به بررسی تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور بپردازیم.

  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در تایلند چیست؟
  • شرایط تحصیل دندانپزشکی در این کشور مناسب است؟
  • بهترین دانشگاه های تایلند برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کدامند؟
  • هزینه تحصیل در این رشته در تایلند چقدر است؟
  • آیا می توان در تایلند  بورسیه تحصیلی دریافت کرد؟

چگونگی شرکت در گروه پزشکی در تایلند

کمتر از دو دهه است که امکان تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در دانشگاه های تایلند برای متقاضیان کشورهای آسیایی فراهم شده است. افراد از طرق مختلفی چون اخذ ویزای کاری، سرمایه گذاری و تحصیل برای مهاجرت و زندگی در کشوری ثانویه اقدام می کنند. هزینه پایین تحصیل، مقرون به صرفه بودن زندگی و کیفیت بالای آموزش از دلایل اصلی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به تایلند می باشد. تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های تایلند به زبان های تایلندی و انگلیسی امکان پذیر بوده و همچنین دوره هایی برای آموزش زبان به افرادی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شده اند در نظر گرفته شده است.


تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های شهرهای اصلی تایلند در مقایسه با همسایگانی چون لائوس، کامبوج و برمه دارای مزیت هایی چون ارائه آموزش همراه با آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا و همچنین مراکز درمانی متعدد جهت آموزش واحدهای بالین به دانشجویان می باشد. معتبرترین دانشگاه تایلند در زمینه آموزش دندانپزشکی در پایتخت این کشور، بانکوک، واقع شده و تحت عنوان MU شناخته می شود. این مرکز همراه با دانشگاه های شهر چیانگ مای علاوه بر قرارگیری در میان صد دانشگاه برتر آسیا، در رده بندی جهانی نیز از رتبه های خوبی برخوردارند. در ادامه به بررسی دانشگاه های برتر ارائه دهنده این دو رشته در تایلند می پردازیم:

نام دانشگاهرتبه در جهان
Chulalong Korn245
Mahidol University334
Chiang Mai449

شرایط تحصیل رشته دندانپزشکی در تایلند

با توجه به هزینه معقول تحصیل و همچنین امکان اشتغال بلافاصله پس از تحصیل در کشور تایلند، متقاضیان بین المللی زیادی هر ساله برای تحصیل در دانشکده های دندانپزشکی این کشور درخواست می دهند. طول دوره تحصیل دندانپزشکی در تایلند 6 ساله بوده و علاوه بر دانشگاه های این کشور، موسسات گوناگونی آموزش هایی جهت دستیاری دندانپزشک ارائه می کنند که به طبع هزینه آن کمتر می باشد. Mahidol University پر متقاضی ترین دانشگاه تایلند برای تحصیل دندانپزشکی می باشد که در بین 150 دانشگاه برتر ارائه دهنده دوره تحصیلی دندانپزشکی می باشد. الزامی برای شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه وجود نداشته و ارائه مدرک دیپلم از سوی فرد کفایت می کند.

تحصیل دندانپزشکی در اغلب دانشگاه های تایلند نیازی به ارائه مدرک زبان ندارد اما معدود دانشگاه هایی در این کشور وجود دارند که دانشجو می بایست همراه با مدارک خود آیلتس 6.5 را نیز ارائه دهد. هزینه هر ترم تحصیل رشته دندانپزشکی در شهرهای اصلی تایلند 2600$ (دلار آمریکا) برآورد می شود؛ همچنین دانشجویان با معدل بالای تحصیلی مشمول انواع بورسیه های تحصیلی ارائه شده جهت تسهیل در هزینه های زندگی تحت عنوان full funded می باشند. افراد دریافت کننده این بورسیه در رشته دندانپزشکی به مدت 6 سال معاف از پرداخت شهریه دانشگاه می باشند. شایان ذکر است هزینه خوابگاه دانشجویی در تایلند و همچنین ادامه مسیر تحصیل در شاخه های تخصصی، زیر مجموعه این بورسیه نمی باشد.

چگونگی تحصیل رشته دندانپزشکی در تایلند

ویزای دانشجویان رشته دندانپزشکی در تایلند

از مزیت های تحصیل در تایلند می توان به اعتبار مدرک این کشور در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین امکان تحصیل رایگان در رشته هایی چون مهندسی نانو اشاره کرد. علی رغم اینکه پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان خارجی در تایلند مدیریت کسب و کار و ارتباط جمعی می باشد، درصد متقاضیان تحصیل در رشته هایی چون دندانپزشکی سیری صعودی داشته و دانشگاه های این کشور با توجه به ضوابط خاص خود اقدام به جذب دانشجویان از تمامی کشورهای جهان می نمایند. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در تایلند به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • اثبات تمکن مالی (حداقل 360$ (دلار) برای هر نفر)
  • عکس گذرنامه
  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه

امیدواریم مطالب ارائه شده پیرامون موضوع تحصیل رشته های دندانپزشکی در تایلند توجه شما عزیزان را جلب کرده باشد؛ همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه به شما می باشند.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته دندانپزشکی در تایلند

  1. شارونا گفت:

    سلام میشه لطف کنید بگید از کدوم دانشگاه تایلند برای دندانپزشکی میشه بورسیه ی فول فاند گرفت و شرایط گرفتنش چیه؟ و اینکه آیا به زبان انگلیسی است؟ شرایط ورودی دانشگاه رو هم لطف میکنید بگید؟ ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      اینکه دانشگاه های تایلند رو انتخاب کردید رو بفرمائید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم چون دانشگاه های قوی در این زمینه ندارن و نمیشه بورس هم برای اون گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *