ویزای تحصیلی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین به سبب شرایط آسان پذیرش، هزینه های تحصیلی پایین و آینده کاری روشن مورد توجه اکثر دانشجویان خارجی می باشد. برای تحصیل در رشته BioTech از دانشگاه های برتر اوکراین بایستی از این دانشگاه ها پذیرش گرفت. به همین منظور نیز ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی یا روسی جزء اصلی ترین شروط تحصیل در بیوتک اوکراین می باشد. وجود شرکت هایی با آزمایشگاه های مجهز، تمرکز این شرکت ها بر روی تولید داروهای جدید و نوترکیب، استخدام پرشمار فارغ التحصیلان این رشته و همه و همه نشانگر اهمیت روز افزون این رشته در کشور اوکراین و حتی در اروپاست.

اما برای تحصیل در این رشته ارائه مدارک مهمی از قبیل کپی پاسپورت، مدرک دیپلم یا لیسانس و نیز مدرک زبان انگلیسی یا روسی (اختیاری) و همچنین پرداخت هزینه درخواست پذیرش الزامی است. از بین مهمترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل بیوتک نیز می توان به دانشگاه فنی ملی موسسه پلی تکنیک کیف، دانشگاه ملی فناوری های غذایی، موسسه پلی تکنیک خارکف و غیره اشاره نمود. هموطنان محترم همچنین برای اطلاع از برنامه اعزام دانشجو به اوکراین 2021 می توانند با وکلای برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین

دانشجویان متقاضی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین بایستی در جریان باشند که یکی از مزایای تحصیل این رشته در اوکراین این است که امکان تحصیل بیوتکنولوژی در دانشگاه های اوکراینی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان روسی فراهم است. دانشجویان می توانند با انتخاب این رشته تحصیلی از دانشگاه های معتبر اوکراینی در 3 مقطع مختلف یعنی لیسانس بیوتکنولوژی Bs، فوق لیسانس بیوتکنولوژی MCs و دکترای بیوتکنولوژی PhD ادامه تحصیل دهند. با اینکه ارائه مدرک زبان جزء شرایط اصلی پذیرش دانشگاه های اوکراین نمی باشد اما گذراندن دوره پادفک و اخذ مدرک زبان روسی یا انگلیسی قبل از شروع سال تحصیلی برای دانشجویان خارجی الزامی است. در کل شما برای اخذ پذیرش در این رشته از دانشگاه های اوکراین نیازمند مدارک زیر می باشید:

  • کپی پاسپورت بین المللی
  • کپی مدرک دیپلم متوسطه
  • کپی مدرک لیسانس
  • هزینه دعوت نامه 400$ (دلار)
  • هزینه های پستی: 100$ (دلار)

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین

دانشگاه های مختلفی در اوکراین وجود دارد که دانشجویان می توانند از بین آنها دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی را انتخاب کنند. معمولا دانشجویان در این دانشگاه ها مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در رشته های بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی دریافت می کنند.کورس های آموزشی ارائه شده توسط این دانشگاه ها شامل کورس های بیولوژی مولکولی، مبانی بیوتکنولوژی، سیتولوژی و هیستولوژی عمومی، آناتومی انسانی، آنتروپولوژی می باشد. دانشجویان نیز پس از فارغ التحصیلی دو راه پیش رو خواهند داشت یا همین رشته تحصیلی را در مقاطع بالاتر ادامه دهند و یا جذب بازار کار شوند. در جدول زیر می توان با بهترین دانشگاه های اوکراین جهت تحصیل بیوتکنولوژی آشنا شد:

دانشگاهمحل تحصیل
دانشگاه هوایی ملیکیف
دانشگاه فنی ملی موسسه پلی تکنیک کیفکیف
دانشگاه کشاورزی ملیکیف
دانشگاه ملی فناوری های غذاییکیف
موسسه پلی تکنیک خارکیفخارکف
دانشگاه فنی دنپروپتروفسکدنپروپتروفسک
دانشگاه دولتی مهندسی شیمیدنپروپتروفسک

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین

مطمئنا تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین جزء آندسته از رشته های پرمتقاضی و نیز ارزان دانشگاه های اوکراینی محسوب می شود. درباره شهریه های اخذ شده از دانشجویان این رشته نیز بایستی به عرض برسانیم که هزینه دانشجویان بین المللی با توجه به دوره تحصیلی و زبان آموزشی آنها متفاوت است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، شهریه سالانه دانشجویان بیوتکنولوژی و بیومهندسی انگلیسی زبان حدود 200$ (دلار) بیشتر از دانشجویان روسی زبان می باشد و این یکی از مزایای مهم تحصیل رشته بیوتکنولوژی در اوکراین به زبان روسی است:

هزینه تحصیلی سالانه دانشجویان بیوتکنولوژی در اوکراین

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که واحد پول ملی اوکراین گریونا یا Hryvnias می باشد و از همین رو تبدیل ارز به گریونا اهمیت فوق العاده ای برای دانشجویان خارجی دارد. اما اگر بخواهیم هزینه تحصیل و زندگی در اوکراین 2021 را برای دانشجویان خارجی محاسبه کنیم بایستی این هزینه را در چند بخش به صورت زیر مورد بررسی قرار دهیم:

آیتم هاهزینه ها به واحد گریونا
اجاره خانهمهمانسراهای دانشجویی با اتاق های 2 تا 3 نفره: 1000 تا 2500 UAH (گریونا)
آپارتمان تک خواب وسط شهر: 8000 الی 25000 UAH (گریونا)
حمل و نقلمترو کیف: 3 تا 4 UAH (گریونا)
اتوبوس: 10 تا 15 UAH (گریونا)
خواروبارشیر یک لیتر: 25 UAH (گریونا)
یک کیلوگرم سیب زمینی: 10 UAH (گریونا)
یک کیلوگرم گوجه: 40 UAH (گریونا)
یک کیلوگرم برنج: 30 UAH (گریونا)
تخم مرغ: 30 UAH (گریونا)
تفریح/ خریدهزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان: 100 تا 150 UAH (گریونا)

نحوه اخذ ویزای تحصیلی اوکراین در سال 2021

قانونا دریافت ویزای تحصیلی اوکراین برای دانشجویان خارجی الزامی است. این ویزا نوعی ویزای بلند مدت محسوب می شود که در اصطلاح به آن ویزای ملی اوکراین یا ویزای تایپ D هم گفته می شود. پس ویزای مذکور مخصوص دانشجویانی است که قصد تحصیل در اوکراین به مدت بیش از 90 روز را دارند. اما برای اخذ ویزای مذکور علاوه بر داشتن دعوت نامه یا نامه پذیرش رسمی از دانشگاه های ملی اوکراین همچنین ارائه یکسری مدارک نیز الزامی است و این مدارک نیز حتما بایستی از قبل به تایید مراجع ذیربط برسد. فلذا مدارک مذکور برای تحویل به سفارت اوکراین عبارتند از:

  • پاسپورت با اعتبار بیش از 2 سال
  • فرم درخواست تکمیلی
  • سه قطعه عکس
  • اصل نامه پذیرش ارسالی توسط پست پیشتاز
  • گواهی سلامت پزشکی
  • تست ایدز (HIV/AIDS)
  • مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریزنمرات آن
  • مدارک بانکی موید پرداخت کامل شهریه ها

اوکراین بهترین شرایط ممکن برای تحصیل اروپایی مقرون به صرفه، بدون آزمون و بدون مدرک زبان را در بین سایر کشورهای اروپایی داراست. بنابراین از هموطنان گرامی متقاضی تحصیل در اوکراین درخواست می شود تا مشاوره های تکمیلی درباب شروع پروسه اعزام دانشجو به اوکراین 2021 را از مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمایند.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *