ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در رومانی

تحصیل رشته روانشناسی در رومانی

تحصیل رشته روانشناسی در رومانی فرصت خوبی برای ورود به قاره اروپا و رسیدن به اقامت دائم آن است که بسیار مورد استقبال قرار می گیرد. رومانی در جنوب شرقی اروپا واقع شده و با مجارستان، صربستان، اوکراین، مولداوی و بلغارستان مرز مشترک دارد. در واقع، نام رومانی مشتق شده از کلمه لاتین Romanus است، و زبان رومانیایی شبیه زبان ایتالیایی ها است. رومانی با توجه به انزوای جغرافیایی خود از سایر ملل لاتین و جمله های بیشمار همسایگانش، ترکیبی جذاب از سنت های شرقی و غربی است.

توسعه روانشناسی در رومانی از اوایل سال 1893 آغاز شد. در سال 1900، C. Radulescu-Motru شروع به تدریس روانشناسی در دانشگاه بخارست کرد و در سال 1922، Stefanescu-Goanga اولین موسسه روانشناسی رومانی ایجاد شد. مرکزها به سرعت شکوفا شدند، اما علایق پژوهشی متمایزی از خود بروز دادند: کلوژ در زمینه تجربی و تکاملی، بخارست در تئوری و ایاسی در روانشناسی اجتماعی تخصص داشت. بدین ترتیب تمام نیازهای آن روز تامین می شد.

برخلاف سایر کشورهای بلوک شرق این شروع امیدوار کننده در دهه 1970 با تصمیم رژیم برای غیرقانونی دانستن روانشناسی به عنوان یک رشته دانشگاهی مستقل قطع شد. روانشناسان، به بخش های دانشگاهی دیگر مانند فلسفه و علوم تربیتی منتقل شدند. در این بخش ها است که روانشناسی در این دوره زنده مانده است. در نتیجه، بسیاری از روانشناسان میانه کار امروز دارای مدرک فلسفه هستند تا روانشناسی. روانشناسی به عنوان یک رشته دانشگاهی در سال 1990 دوباره برقرار شد. از آن زمان به بعد، نه نسل فارغ التحصیل روانشناسی وجود دارد که شامل 3000 پزشک می باشد. بدین ترتیب امروزه رومانی قدر این رشته و دانشجویان را بیشتر می داند و بیشتر از هر زمان دیگری به روانشناسان در تمام زمینه ها نیاز دارد.

شرایط تحصیل رشته روانشناسی در رومانی

دوره های روانشناسی معتبر توسط وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر در چهار دانشگاه اصلی دولتی تدریس می شود: دانشگاه Alexandru Ioan Cuza در Iasi ، دانشگاه Babes-Bolyai در Cluj-Napoca ، دانشگاه بخارست و دانشگاه غرب در Timisoara. نقاط قوت تحقیق در این چهار دانشگاه تا حدودی متفاوت است. دانشگاه کلوژ مرکز اصلی روانشناسی کار و صنعتی و سازمانی است، اما همچنین دارای یک تیم تحقیقاتی قوی در درمان های شناختی-رفتاری است. دانشگاه ایاسی از طریق انتشار تعداد زیادی کتاب، بیشترین تمرکز تحقیقاتی خود را در زمینه روانشناسی اجتماعی و دید ملی در این زمینه دارد. دانشگاه بخارست تمرکز تحقیقاتی گسترده تری دارد و فعالیت تحقیقاتی را در روانشناسی بالینی، صنعتی و سازمانی، آموزشی و اجتماعی نشان می دهد. مدارک کارشناسی روانشناسی در حال حاضر 4 سال طول می کشد و تا چهار ترم کارشناسی ارشد دنبال می شود.

توزیع دانشجویان رشته روانشناسی در رومانی بر اساس مقطع تحصیلی

به دلیل تعداد زیادی از گروه های اقلیت که در رومانی زندگی می کنند، تحقیقات در روانشناسی اجتماعی به ویژه در مورد اختلافات قومی، نگرش ها، کلیشه های نژادی و تعصبات، تعارضات قومی، هویت ملی و ارزش ها بوده است. روانشناسی کار و صنعتی و سازمانی نیز خصوصاً در دانشگاه های بخارست، کلوژ و تیمیسوارا بسیار محبوب است. تمرکز بیشتر روی مواردی مانند استرس شغلی، رضایت شغلی، انتخاب پرسنل، تجزیه و تحلیل شغل، احساسات در کار و روانشناسی بهداشت است. اکثر پزشکان روانشناسی در رومانی در موسسات دولتی مانند وزارتخانه ها و ادارات مختلف مانند محافظت از کودکان، پیشگیری از خشونت در خانواده، پیشگیری از اعتیاد و توانبخشی کار می کنند. همچنین بیش از 1000 روانشناس آموزشی به عنوان مشاور گرایش شغلی در مدارس دولتی فعال هستند. روانشناسان بیشتر در مراکز مشاوره خصوصی کار می کنند که بیشتر به ارائه تشخیص بالینی، مشاوره، درمان، روانشناسی کار، می پردازند. اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در رومانی را در لینک فوق مطالعه کنید.

دانشگاه ها جهت تحصیل رشته روانشناسی در رومانی

دانشگاه بخارست یکی از قدیمی ترین مراکز آموزش عالی در کشور و بالاترین رتبه در جدول جهانی است. دانشگاه بخارست دارای 18 دانشکده است که طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد از جمله رشته روان شناسی. دانشگاه مناسب دیگر برای رشته روان شناسی دانشگاه Babes-Bolyai بزرگترین موسسه آموزش عالی رومانی است که بیش از 41000 دانشجو در آن ثبت نام کرده اند. این دانشگاه به نام ویکتور بابیچ، دانشمند برجسته رومانیایی و ریاضیدان مجارستانی، یانوش بولیای، نامگذاری شده است و یک دانشگاه تحقیقاتی برجسته با 21 دانشکده است. این موسسه آموزش عالی دوره هایی را به زبان رومانیایی، مجاری، آلمانی، انگلیسی و فرانسوی ارائه می دهد.

دانشگاه ها جهت تحصیل رشته روانشناسی در رومانی

قدیمی ترین دانشگاه رومانی، دانشگاه Alexandru Ioan Cuza در سال 1860 توسط شاهزاده Alexandru Ioan Cuza تاسیس شد. در هنگام تأسیس، این دانشگاه فقط سه دانشکده داشت – فلسفه، حقوق و الهیات. اما با ایجاد 12 دانشکده دیگر به طور قابل توجهی توسعه یافته است. این دانشگاه عالی عضو شبکه های آموزش عالی در سطح بین الملل است. از جمله کویمبرا و اوترخت. دانشگاه غربی تیمیسوارا در رومانی یکی از برترین دانشگاه ها در رتبه بندی جهانی است. دانشگاه غرب از Timisoara در سال 1962 تاسیس شد و جدیدترین موسسه دارای رتبه بین المللی در رومانی است. در دانشگاه تیمیسوارا می توانید به زبان انگلیسی روانشناسی بخوانید. همچنین در این دانشگاه فرصت تحقیقات و ارتباطات با استادان در مقطع ارشد برای دانشجویان فراهم است. این دانشگاه از 11 دانشکده تشکیل شده است که عبارتند از:

  • ریاضیات و انفورماتیک
  • فیزیک
  • شیمی
  • زیست شناسی
  • جغرافیا
  • تاریخ
  • الهیات
  • روانشناسی
  • اقتصاد
  • هنر
  • تربیت بدنی
  • سیاست
  • فلسفه و حقوق

فرصت های شغلی روانشناسی در رومانی

یکی از جذاب ترین فرصت های شغلی در رومانی برای روانشناسان جوان، منابع انسانی است. روانشناسان تجارت نیز در زمینه های بازاریابی، تحقیقات در مورد مصرف کننده و مارک تجاری فعال هستند. برخی از موسسات برجسته تحقیق و مشاوره تجاری در رومانی صریحاً ادعا می كنند كه توسط روانشناسان اداره می شوند، نه توسط بازاریابان یا جامعه شناسان. همچنین در کشور رومانی چشم انداز تازه و امیدوار کننده ماندگار در روانشناسی کودک، به ویژه در مورد کودکان رها شده ای که در خانواده ها یا موسسات زندگی می کنند، قابل مشاهده است. دلایل این علاقه مجدد حداقل تا حدی به واکنش های شدید بین المللی نسبت به دولت حدود 80000 کودک رومانی در مراقبت از اداره ملی حفاظت از کودکان رومانی مربوط می شود. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشورت در رابطه با شرایط تحصیل و هزینه زندگی در رومانی با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *