ویزای تحصیلی

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا یکی از محبوب ترین و بهترین گزینه هایی است که پیش روی علاقمندان به فعالیت به عنوان یک روانشناس وجود دارد. به طور کلی کانادا، آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه جزو بهترین کشورهایی هستند که دانشجویان می توانند در دانشگاه های آن ها رشته روانشناسی را بخوانند و در نهایت به عنوان روانشناس مشغول به کار شوند. از آن جایی که زبان های رسمی در کانادا فرانسوی و انگلیسی است، کسانی که از رشته روانشناسی در یکی از دانشگاه های ایالت های انگلیسی زبان کانادا مثل آلبرتا و بریتیش کلمبیا، فارغ التحصیل شوند، با همان زبان انگلیسی نیز می توانند کار پیدا کنند. اما علاقمندان به فعالیت در برخی مشاغل از جمله روانشناسی، پزشکی، پرستاری و غیره در هر کشوری تحصیل کنند لزوما برای کاریابی باید به زبان رسمی آن کشور مسلط شوند؛ هرچند این مشکل در کشور انگلیسی زبانی مثل کانادا حل شده است.

البته تحصیل در کانادا نه تنها رایگان نیست، بلکه متقاضیان تحصیل رشته روانشناسی در غالب دانشگاه های کانادا شهریه به مراتب بالاتری در مقایسه با دانشجویان محلی، یعنی خود کانادایی ها، پرداخت می نمایند. در خصوص تحصیل رشته روانشناسی در کانادا همچنین ذکر این نکته ضروری است که دانشجویان خارجی معمولا دانشگاه های استان های معتدل تر کانادا را انتخاب می کنند. چرا که استان های شمالی کانادا یعنی یوکان، نوناووت، نورت وست تریتوریز و مانیتوبا به شدت سرد هستند و به دلیل این که دمای هوای آن ها در زمستان ها به 50- درجه سانتیگراد هم می رسد، زیاد مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار نگرفته اند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما پاسخ می دهند.

شرایط رشته روانشناسی در کانادا

روانشناسی Psychology شاخه ای از علوم است که بر روی ذهن انسان و عملکردش و نیز تاثیرش بر روی رفتار انسانی در شرایط مختلف مطالعه می کند. در واقع روانشناسی به مطالعه ویژگی های روانی یک فرد یا یک گروه می پردازد. علمی که با رفتار و ذهن انسان، پدیده آگاهی یا عدم آگاهی، احساسات و افکار سرو کار دارد. شما می توانید این رشته را در کانادا در قالب هر 3 کورس تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) ادامه دهید. کیفیت آموزشی بالا، دانشگاه های برتر در سطح بین المللی، مدارک آکادمیک معتبر، هزینه تحصیلی معقول، امکان درخواست بورس تحصیلی، فرصت های کار فراوان و خلاصه اینکه کیفیت بالای زندگی سبب شده تا دانشجویان رشته روانشناسی توجه ویژه ای به کانادا داشته باشند.

منتها برای اپلای و اخذ پذیرش از رشته روانشناسی در کانادا ارایه شرایط و مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی
  • مدرک مهارت زبان آیلتس حداقل 6.0 و تافل حداقل 80
  • رزومه CV
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

هزینه های رشته روانشناسی در کانادا

رشته روانشناسی در کانادا جزو رشته های گران به حساب می آید که معمولا شهریه های سالانه زیادی بر دانشجویان، علی الخصوص دانشجویان بین المللی، تحمیل می نماید. البته هر دانشگاهی در کانادا با توجه به مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشجویان رشته روانشناسی، شهریه های متفاوتی اخذ می کند که معمولا سالانه 18000$ تا 22000$ (دلار کانادا) است. هرچند در برخی از دانشگاه های این کشور شهریه سالانه رشته روانشناسی به سالی 30000$ (دلار کانادا) هم می رسد.

در ضمن دانشجویان جهت تحصیل در کانادا به این رقم باید هزینه های زندگی را نیز بیفزایند که با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت آن ها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال استان بریتیش کلمبیا جزو استان های گران کانادا به حساب می آید و زندگی در آن ماهانه بین 1200$ تا 1500$ (دلار کانادا) هزینه خواهد داشت. این در حالی است که هزینه های زندگی دانشجویی در سایر استان های کانادا از جمله انتاریو، آلبرتا، مانیتوبا و غیره را میتوان به ماهانه 900$ (دلار کانادا) هم کاهش داد. با این وجود کانادا را می توان یکی از ارزان ترین کشورهای توسعه یافته و انگلیسی زبان دنیا دانست که حتی شهریه دانشگاه های آن نیز از کشورهای استرالیا، انگلیس و آمریکا پایین تر است.

در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کانادا با هزینه زندگی در آمریکا مقایسه شده است:

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کانادا با هزینه زندگی در آمریکا

 

بهترین دانشگاه ها برای رشته روانشناسی در کانادا

زمانی که فرد تصمیم می گیرد در دانشگاهی خارجی تحصیل کند، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که رنکینگ خوبی دارند اهمیت دوچندانی پیدا می کند خصوصا وقتی وی قصد دارد از این طریق به آن کشور مهاجرت نماید. چرا که تحصیل در دانشگاه های مطرح هر کشوری از جمله کانادا در روند کاریابی پس از فارغ التحصیلی تاثیر به سزایی دارد.

در جدول ذیل بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل رشته روانشناسی طی سال تحصیلی معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در کاناداTimes Higher Education Ranking Shanghai Jiao Tong University Ranking QS Ranking U.S. News Ranking 
University of Toronto18232518
University of British Columbia34384530
McGill University40783149
McMaster University6998144126
University of Montreal73151118139
University of Alberta13110119139
University of Ottawa145151279198
University of Calgary200151246178
University of Waterloo201151166217
Western University – Canada201201203276
Dalhousie University251201291322
Laval University251301420315
Queen’s University251201246379
Simon Fraser University251301323290
University of Manitoba351301601388

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

کار ضمن تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

کار دانشجویی در کانادا مجاز است و به 2 گروه اصلی تقسیم می شود:

  1. کار در محیط دانشگاه مثلا با کمک به اساتید در فعالیت های تحقیقی و پژوهشی
  2. کار خارج از محیط دانشگاه مرتبط با رشته تحصیلی به صورت کارآموز یا به صورت کار در رستوران ها، کافی شاپ ها و غیره به عنوان صندوقدار، گارسون و غیره

در کانادا دانشجویان رشته روانشناسی امکان کار ضمن تحصیل که مرتبط با رشته آن ها باشد را ندارند؛ چرا که زمانی می توانند به عنوان روانشناس فعالیت کنند که مدرک دکترای خود را اخذ نموده و مجوزهای مربوطه را کسب کرده باشند. اما حین تحصیل روانشناسی امکان کار به عنوان دستیار روانشناس را دارند منتهی باید مجوز کار یا همان work permit اخذ نمایند. این در حالی است که حتی دانشجویان خارجی برای کار ضمن تحصیل در محیط دانشگاه نیازی به اخذ work permit نخواهند داشت.

مزایا تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

تحصیل رشته روانشناسی در کانادا بر خلااف اغلب کشورهای مدرن آمریکایی، مزیت های متعددی را در اختیار علاقه مندان به این رشته تحصیلی قرار می دهد. به عبارت دیگر، هر ساله دانشجویان بی شماری از سراسر جهان تحصیل در کانادا را به ویژه در رشته روانشناسی انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته روانشناسی در کانادا این است که، دوره های روانشناسی در این کشور توسط موسسات معتبر بین المللی ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که، کانادا دوره های متعددی در زمینه روانشناسی به متقاضیان ارائه می دهد. علاوه بر این، برنامه های تحصیلی روانشناسی در کانادا، علاقه مندان را تشویق می کند تا در تحقیقات علوم اجتماعی مشارکت کنند. به طور کلی مزایا برجسته ای برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل رشته روانشناسی در کانادا وجود دارد،

فرصت های شغلی پس از تحصیل رشته روانشناسی در کانادا

یکی از اصلی ترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی کار در کانادا را پس از تحصیل رشته روانشناسی انتخاب می کنند، وجود فرصت های شغلی متعدد در این رشته می باشد. به عبارت دیگر، مدرک روانشناسی در کانادا به فارغ التحصیلان این امکان را می دهد که با موضوعات روانشناسی به خوبی آشنا شوند. به این ترتیب، آن ها می توانند جهان بینی ها، مفاهیم، زبان ها و نظریه های اصلی این رشته را برای توضیح پدیده های روانشناختی درک کنند. به طور کلی، پیدا کردن شغل روانشناسی در کانادا برای افرادی که با موفقیت مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده اند، بسیار ساده خواهد بود.

طرفداران تحصیل رشته روانشناسی در کانادا برای بررسی شرایط خود می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

سوالات پرتکرار در خصوص  تحصیل رشته روانشناسی در کانادا عبارتند از:

  • هزینه های رشته روانشناسی در کانادا چگونه است؟ رشته روانشناسی در کانادا جزو رشته های گران به حساب می آید که معمولا شهریه های سالانه زیادی بر دانشجویان، علی الخصوص دانشجویان بین المللی، تحمیل می نماید. البته هر دانشگاهی در کانادا با توجه به مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشجویان رشته روانشناسی، شهریه های متفاوتی اخذ می کند که معمولا سالانه 18000$ تا 22000$ (دلار کانادا) است. هرچند در برخی از دانشگاه های این کشور شهریه سالانه رشته روانشناسی به سالی 30000$ (دلار کانادا) هم می رسد.
  • کار ضمن تحصیل رشته روانشناسی در کانادا چگونه است؟ در کانادا دانشجویان رشته روانشناسی امکان کار ضمن تحصیل که مرتبط با رشته آن ها باشد را ندارند؛ چرا که زمانی می توانند به عنوان روانشناس فعالیت کنند که مدرک دکترای خود را اخذ نموده و مجوزهای مربوطه را کسب کرده باشند. اما حین تحصیل روانشناسی امکان کار به عنوان دستیار روانشناس را دارند منتهی باید مجوز کار یا همان work permit اخذ نمایند. این در حالی است که حتی دانشجویان خارجی برای کار ضمن تحصیل در محیط دانشگاه نیازی به اخذ work permit نخواهند داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *