ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در استرالیا

تحصیل رشته طراحی لباس در استرالیا

صنعت مد به دنبال نسل جدیدی از طراحان است؛ یعنی متفکرانی خلاق که می توانند طرح های تازه، بدیع و الهام بخش را با دانش عملی و فنی جهت تولید برای موفقیت تجاری ترکیب کنند. تحصیل رشته طراحی لباس در استرالیا با توجه به مزایای آن انتخاب خوبی برای علاقه مندان به شمار می آید. استرالیا از محبوب ترین مقاصد تحصیلی است. این کشور زیبا دانشجویان را از سراسر جهان به خود جلب می کند زیرا یکی از بهترین سیستم های آموزش عالی در جهان را دارد، شهرهای آن برای دانشجویان بین المللی امن و ایده آل هستند، هزاران بورس تحصیلی در این کشور در دسترس است، سطح زندگی در آن بالا است، دانشجویان پس از فارغ التحصیلی فرصت های شغلی بی شماری دارند و غیره.

اگرچه متوسط هزینه های زندگی در استرالیا نسبت به سایر کشورها بیش تر است، اما این کشور موفق شده است تعداد بی سابقه ای دانشجوی بین المللی جذب کند؛ بیش از 650000 دانشجوی بین المللی در سال 2021. این کشور از دانشجویان بین المللی به گرمی استقبال می کند و بسیار مهاجر پذیر است. تقریبا نیمی از جمعیت آن یا در خارج از استرالیا متولد شده اند یا حداقل پدر یا مادرشان در خارج از این کشور به دنیا آمده است. در این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در استرالیا 2021 می پردازیم.

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در استرالیا

در جدول زیر نه فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در استرالیا 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهموسسه آموزشیشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
طراحی لباس مارک داردانشگاه تورنس استرالیا18924€/ سال3 سالتمام وقت/ پاره وقت/ یادگیری تلفیقی
تجارت و طراحیدانشگاه تورنس استرالیا16413€/ سال4 سالتمام وقت/ پاره وقت/ یادگیری تلفیقی/ آنلاین
مد و منسوجاتدانشگاه فناوری سیدنی536€/ واحد3 سالتمام وقت/ پاره وقت
مد و منسوجات– مطالعات بین المللیدانشگاه فناوری سیدنی536€/ واحد5 سالتمام وقت/ پاره وقت
مد و منسوجات – هوش و نوآوری خلاقدانشگاه فناوری سیدنی536€/ واحد4 سالتمام وقت/ پاره وقت
مد و منسوجات (Honours)دانشگاه فناوری سیدنی536€/ واحد1 سالتمام وقت/ پاره وقت
مد (طراحی لباس) (Honours)دانشگاه RMIT24099€/ سال1 سالتمام وقت
طراحی– (مد) بین المللیدانشگاه فناوری کوئینزلند20790€/ سال4 سالتمام وقت
فناوری طراحیدانشگاه RMIT22245€/ سال1 سالتمام وقت

به عنوان نمونه در بخش فرعی زیر به بررسی رشته طراحی لباس مارک دار در دانشگاه تورنس استرالیا می پردازیم.

بهترین فرصت های تحصیل در رشته طراحی لباس در استرالیا

رشته طراحی لباس مارک دار در دانشگاه تورنس استرالیا

لیسانس طراحی لباس مارک دار در دانشگاه تورنس استرالیا بر روی مارک های تجاری، فرآیندهای تولید، مهارت های طراحی دیجیتال و طراحی لباس برای مارک ها تمرکز دارد. دانشجویان یاد خواهند گرفت که چگونه طیف وسیعی از راه حل های طراحی مارک را ایجاد کنند، در صنعت مد با دیگران ارتباط برقرار کنند و از جدیدترین نرم افزارها برای مخابره ایده های طراحی محصول خود استفاده کنند. در طول این دوره، دانشجویان چگونگی تولید طرح های لباس مطابق با استانداردهای صنعت مد را در حالی که میزان بودجه و جدول زمانی را رعایت می کنند و نحوه مدیریت موقعیت یک نام تجاری را کشف می کنند. دانشجویان با هدایت متخصصان بسیار مورد احترام این صنعت، نظریه های موجود در زمینه طراحی و بازاریابی را بررسی می کنند، استراتژی های مارک-مد را ارزیابی می کنند و روند مد در گذشته، حال و آینده را موشکافی می کنند.

دانشجویان این برنامه مهارت های پیش بینی، مدیریت پروژه و طراحی خود را افزایش می دهند و تفاوت بین مد و لباس، برچسب مارک و برچسب طراح را درک می کنند. فارغ التحصیلی در این رشته دانشجویان را با دانش، مهارت و اعتماد به نفس جامع برای آینده ای موفق و پویا در فضای طراحی لباس مارک دار مجهز می سازد. این برنامه به صورت تمام وقت 3 سال و به صورت پاره وقت حدود 6 سال به طول می انجامد. زمان های شروع این برنامه به شرح زیر است: مارس 2021، سپتامبر 2021، نوامبر 2021 و فوریه 2022. الزامات عمومی ورود به این برنامه عبارت است از: گواهی تحصیل 12 ساله استرالیا یا معادل آن و مدرک آیلتس آکادمیک با نمره 6.0 یا معادل آن. برخی از دروس این برنامه عبارتند از: تصویرگری مد، استودیوی طراحی، شکل و فرم، زمینه طراحی و مد و لباس.

هزینه زندگی و شهریه تحصیل رشته طراحی لباس در استرالیا

شهریه دانشگاه های استرالیا از بالاترین هزینه های تحصیل در جهان است. هزینه های تحصیل در استرالیا بسته به رشته تحصیلی، مقطع تحصیل و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. شهریه دانشجویان بین المللی در این کشور به شرح زیر می باشد:

شهریه دانشجویان بین المللی در استرالیا

برای تامین کلیه هزینه های زندگی در استرالیا دانشجویان بین المللی باید ماهانه انتظار پرداخت 1400AUD تا 2500AUD (دلار استرالیا) را داشته باشند. منظور از کلیه هزینه های زندگی شامل محل اقامت، غذا، فعالیت های اجتماعی و غیره می باشد. متوسط بودجه مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی در محبوب ترین شهرهای دانشجویی استرالیا به شرح زیر است:

متوسط بودجه مورد نیاز برای تامین هزینه های زندگی در محبوب ترین شهرهای دانشجویی استرالیا

هزینه محل اقامت بزرگ ترین بخش هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی را تشکیل می دهد. در استرالیا، دانشگاه ها تعداد کمی خوابگاه دانشجویی برای اقامت دانشجویان در دانشگاه فراهم می کنند. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان بین المللی اجاره ملک خصوصی یا زندگی با یک خانواده استرالیایی را انتخاب می کنند. متوسط قیمت ها برای گزینه های معمول اقامت در استرالیا برای دانشجویان بین المللی به شرح زیر است:

  • زندگی با یک خانواده استرالیایی: 450AUD تا 1200AUD (دلار استرالیا) در ماه
  • خوابگاه های دانشجویی: 440AUD تا 1100AUD (دلار استرالیا) در ماه
  • اجاره آپارتمان: 750AUD تا 1700AUD (دلار استرالیا) در ماه
  • زندگی مشترک در آپارتمان/ خانه اجاره ای: 380AUD تا 850AUD (دلار استرالیا) در ماه

پاسخ به سوالات پرتکرار درباره تحصیل در استرالیا

در این قسمت به برخی سوالات پرتکرار درباره تحصیل در استرالیا پاسخ می دهیم:

  • چرا دانشجویان بین المللی استرالیا را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند؟ استرالیا از شهرت و اعتبار قوی و مدام در زمینه آموزش در سراسر جهان برخوردار است. این کشور دارای یک سیستم آموزشی کلاس جهانی است که آموزشی با کیفیت بالا را ارائه می دهد. استرالیا دارای دانشگاه های معتبر و شناخته شده بسیاری است و در حال حاضر 39 دانشگاه این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب نموده و جزو برترین ها هستند.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد پذیرش دانشگاه های استرالیا کدامند؟ تمام دانشگاه های استرالیا آزمون های رسمی انگلیسی PTE Academic، IELTS، TOEFL و C1 Advanced را می پذیرند.
  • بهترین شهرهای استرالیا برای تحصیل کدامند؟ کانبرا، سیدنی، ملبورن، آدلاید، بریزبن و پِرت.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند حین تحصیل در استرالیا کار کنند؟ بله. دانشجویان بین المللی در استرالیا با ویزای معتبر دانشجویی می توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته کار کنند در حالی که مشغول به تحصیل می باشند. همچنین محدودیتی در تعداد ساعات کار دانشجویان بین المللی در طول تعطیلات مشخص دانشگاهی وجود ندارد.

چنان چه متقاضی تحصیل در رشته طراحی لباس در استرالیا هستید پیشنهاد می کنیم از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *