ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

علاقه مندان به تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند در حین انتخاب دانشگاه به نام های ادینبرو، داندی، گلاسکو کلدونیان، و هریوت-وات برمی خورند. این دانشگاه ها نه تنها جزو دانشگاه های معتبر و مشهور اسکاتلند، انگلستان و اروپا به شمار می آیند، بلکه در رتبه بندی های بین المللی دانشگاهی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان هستند. به عنوان مثال، دانشگاه ادینبرو در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 رتبه 20 را کسب نموده است. اسکاتلند سرزمینی زیبا است که برخی از خیره کننده ترین چشم اندازهای انگلستان را در خود دارد و مکانی فوق العاده برای ادامه تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. در این مقاله که به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است به بررسی رشته طراحی لباس در اسکاتلند 2024 می پردازیم.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

طراحی لباس به طور عمده بر تولید لباس و لوازم جانبی متمرکز است. این رشته شامل طراحی، توسعه و خلق یک لباس یا محصول و نیز توزیع و بازاریابی محصولات است. روند مد همواره در حال تغییر و پیشرفت است، به این معنی که کار طراحان لباس در زمینه لباس و مد همواره در حال تغییر و پیشرفت است. مدرک کارشناسی در رشته طراحی لباس، پایه و اساس دانش علاقه مندان به این حوزه را فراهم می سازد. دانشجویان واحدهایی را در مورد عکاسی مد، طراحی پایدار، مدیریت مارک مد، طراحی بنیادی، و استایلینگ مد می گذرانند. این واحدها به آن ها این فرصت را می دهد تا کار حرفه ای و دانش نظری خود را توسعه دهند. تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته طراحی لباس شامل کلاس های درس، سمینارها، و نیز جلسات عملی و استودیو تایم است.

ممکن است از دانشجویان خواسته شود تا در واحدهای محل کار نیز شرکت کنند. علاقه مندان این رشته می توانند پس از پایان دوره کارشناسی در مقاطع بالاتر این رشته تحصیل کنند. همچنین این رشته دارای گرایش های مختلفی می باشد و در موسسات آموزشی مختلف ارائه می گردد. در اسکالتند نیز دانشگاه ها و موسسات مختلف (مانند دانشگاه کویین مارگارت، دانشگاه رابرت گوردون، و دانشکد هنر گلاسکو) به ارائه رشته طراحی لباس به علاقه مندان داخلی، اروپایی و بین المللی می پردازند. امروزه مد به یک صنعت جهانی تبدیل شده است و انگلستان یا همان پادشاهی متحده (UK) که اسکاتلند بخشی از آن است نیز جزو کشورهای مشهور در این زمینه است؛ به این ترتیب، تحصیل در رشته طراحی لباس در اسکاتلند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

برخی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان در اسکاتلند قرار دارند. برای مثال، دانشگاه ادینبرو در سال 1413 میلادی تاسیس شده است. اسکاتلند به داشتن سطوح بالایی از دانشجویان بین المللی و دانشگاه های کلاس جهانی مشهور است و این امر آن را به مکانی عالی برای تحصیل تبدیل کرده است. اسکاتلند یکی از چهار کشوری است که انگلستان یا همان پادشاهی متحده را تشکیل می دهند. این کشور تا سال 1707 مستقل بود و برای ایجاد پادشاهی بریتانیای کبیر به یک اتحاد سیاسی با پادشاهی انگلستان پیوست. برخی از دلایل دانشجویان بین المللی برای انتخاب اسکاتلند به عنوان محل تحصیل خود عبارت است از:

مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

علاوه بر موارد فوق، مدارک شناخته شده در سطح بین المللی، امنیت بالا، مناظر زیبا، رفاه بالای اجتماعی، صمیمیت مردم، و هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه نسبت به سایر بخش های انگلستان، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در اسکاتلند می باشند. تحصیل در این کشور می تواند آینده شغلی بسیار خوبی را برای فارغ التحصیلان به بار آورد زیرا دانشگاه های این کشور از نظر علمی شناخته شده هستند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته طراحی لباس در اسکاتلند

در این بخش برخی از موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته طراحی لباس در اسکاتلند را معرفی می کنیم:

  • دانشگاه گلاسکو کلدونیان
  • دانشکده هنر گلاسکو
  • دانشگاه هریوت-وات
  • دانشگاه هایلندز و آیلندز
  • دانشگاه کویین مارگارت
  • کالج Fife
  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشگاه داندی
  • دانشکده هنر گلاسکو
  • دانشگاه رابرت گوردون

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

در جدول زیر هفت فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته طراحی لباس در اسکاتلند 2024 را معرفی می کنیم:

رشتهموسسه آموزشیشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
طراحی و تولید لباس (Hons)دانشگاه کویین مارگارت16686€ در سال3 سالتمام وقت
مددانشگاه ادینبرو31704€ در سال4 سالتمام وقت
طراحی لباسدانشکده هنر گلاسکو21819€ در سال4 سالتمام وقت
طراحی پارچه (Hons)دانشگاه داندی19880€ در سال3 سالتمام وقت
برندینگ و تبلیغ مددانشگاه هریوت-وات17354€ در سال4 سالتمام وقت
طراحی لباس و پارچه (Hons)دانشگاه رابرت گوردون17262€ در سال4 سالتمام وقت
طراحی لباس با تجارت (Hons)دانشگاه گلاسکو کلدونیان14097€ در سال4 سالتمام وقت

در بخش فرعی زیر به عنوان نمونه رشته طراحی لباس در دانشکده هنر گلاسکو را معرفی می کنیم.

بهترین فرصت های تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

رشته طراحی لباس در دانشکده هنر گلاسکو اسکاتلند

در این بخش، رشته طراحی لباس در مقطع کارشناسی در دانشکده هنر گلاسکو (GSA) را بررسی می کنیم. GSA در سطح بین المللی به عنوان یکی از موسسات اروپایی برجسته در سطح دانشگاه برای رشته های خلاقیت بصری شناخته می شود. در گروه مد و منسوجات دانشکده هنر گلاسکو، یک جامعه بین المللی متشکل از حدود 150 دانشجو در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی وجود دارد. در سطح کارشناسی دو برنامه تخصصی در دو رشته طراحی لباس و طراحی پارچه وجود دارد. طراحان لباس با شکل، برش و تولید لباس سر و کار دارند و تمایل دارند تا هنگام طراحی سه بعدی تر فکر کنند. هدف برنامه طراحی لباس، تربیت متخصصان موضوعی کاملا تخصصی در یک محیط “متخصص در میان متخصصان” است که به ماهیت تعاملی، همکارانه و همواره در حال پیشرفت طراحی لباس اهمیت می دهد.

این برنامه فرهنگی را ترویج می کند که کار تیمی و یادگیری تعاملی بین رشته ای و نیز استقلال را به عنوان عناصر اساسی در کار موثر طراحی لباس به رسمیت می شناسد. این برنامه چهار سال به طول می انجامد و زبان آموزش آن انگلیسی است. هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا 2103€ (یورو) در سال و برای دانشجویان بین المللی 21905€ (یورو) در سال می باشد. همچنین متقاضیان باید هزینه های زندگی در گلاسکو، مرکز اسکاتلند و یکی از بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل، را نیز در نظر داشته باشند که معادل 716€ تا 1178€ (یورو) در سال می باشد. هزینه های زندگی شامل کل هزینه های ماهانه یعنی هزینه های مسکن، حمل و نقل عمومی، خدمات رفاهی (برق و اینترنت)، کتاب و مواد غذایی است.

موضوعات کاربردی در رشته طراحی داخلی در اسکاتلند

برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق در اسکاتلند، باید حین تحصیل رشته طراحی داخلی در این کشور با موضوعات کاربردی در این رشته تحصیلی به خوبی آشنا شوید. به عبارت دیگر، دانشگاه های اسکاتلند برای دانشجویان طراحی داخلی در این کشور موضوعات کاربردی بی شماری را ارائه می دهد. بنابراین دانشجویان با به کارگیری از این موضوعات می توانند برای تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق در این کشور اقدام نمایند.

در نهایت اینکه، به شدت توصیه می شود تا دانشجویان رشته طراحی داخلی در اسکاتلند به دنبال کلاس هایی باشند که موضوعات طراحی داخلی زیر را ارائه دهند:

کلاس هایی با موضوعات طراحی داخلی در اسکاتلند

چالش های اساسی تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند نیز همانند اغلب کشورهای مدرن جهان، در کنار مزیت های متعدد در این زمینه، دارای چالش های محدودی نیز در این رشته تحصیلی می باشد. بنابراین توصیه می شود که تمامی دانشجویان بین المللی قبل از ورود به این کشور با چالش های اساسی تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند به خوبی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل خود در این کشور مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند زیرساخت های آموزشی فرسوده و قدیمی در این کشور می باشد. که این امر باعث، نارضایتی اغلب دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسکاتلند شده است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته طراحی لباس در اسکاتلند

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در اسکاتلند

در این بخش به برخی سوالات رایج درباره تحصیل در اسکاتلند پاسخ می دهیم:

  • زبان آموزش در دانشگاه های اسکاتلند چیست؟ اسکاتلند دو زبان رسمی دارد: انگلیسی و گالیک اسکاتلندی. همچنین دو زبان شناخته شده دیگر نیز در این کشور وجود دارد: اسکاتس و زبان اشاره بریتانیایی. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق دوره ها در اسکاتلند به زبان انگلیسی ارائه می شود و دانشجویان احتمالا باید مهارت زبان انگلیسی خود را برای پذیرش در یک برنامه تحصیلی ثابت کنند.
  • بهترین شهرهای اسکاتلند برای تحصیل کدامند؟ گلاسکو، ادینبورگ، آبردین و داندی.
  • هزینه زندگی در اسکاتلند برای دانشجویان بین المللی چه مبلغی است؟ دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در اسکاتلند می توانند حدود 700GBP تا 1100GBP (پوند انگلیس) در ماه را انتطار داشته باشند.
  • آیا دانشجویان بین المللی می توانند ضمن تحصیل در اسکاتلند کار کنند؟ بله. دانشجویان با اخذ ویزای Tier 4 می توانند در حین تحصیل به طور معمول 20 ساعت در هفته کار کنند.
  • بهترین موسسه آموزشی برای تحصیل رشته طراحی داخلی در اسکاتلند کدام دانشگاه می باشد؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2024 بهترین موسسه آموزشی برای تحصیل رشته طراحی داخلی از نظر دانشجویان بین المللی دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته طراحی داخلی در اسکاتلند چقدر است؟ همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، طول دوره تحصیل رشته طراحی داخلی در اسکاتلند نیز 4 تا 5 سال می باشد، که این دوره به تحصیلات تکمیلی منتهی می شود.

چنان چه متقاضی تحصیل در رشته طراحی لباس در اسکاتلند هستید پیشنهاد می کنیم از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *