ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه

تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه

برای دانشجویان ماجراجویی که به دنبال کشف مسیری هستند که قبلا کم تر پیموده شده است، پاراگوئه با مناظر گسترده و تپه ای و گنجینه های تاریخی بی شمار یک انتخاب عالی است. تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه می تواند یک تجربه منحصر به فرد باشد. دانشجویان می توانند در این کشور آمریکای جنوبی زبان اسپانیایی بیاموزند یا آن را تقویت نموده و مانند یک فرد بومی به این زبان صحبت کنند. این کشور زیبا به “قلب آمریکای جنوبی” معروف است. نه تنها به دلیل مرکزیت واقعی جغرافیایی آن در منطقه بلکه به دلیل تعصب شدید و جذابیت آن، به این معنی که از نظر احساسی نیز این کشور در قلب تاریخ و فرهنگ آمریکای لاتین واقع شده است. مقاله حاضر به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته طراحی لباس در پاراگوئه به شرح زیر تهیه گردیده است.

دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه

در سال های اخیر، بخش آموزش عالی پاراگوئه از سیستم های سنتی به بسیاری از روش های مدرن تغییر پیدا کرده است. تحقیقات علمی به کانون توجه نهادهای این کشور تبدیل شده است و از این طریق موجبات به رسمیت شناختن جهانی در حوزه دانشگاهی را فراهم آورده است. مدارک تحصیلی پاراگوئه می تواند فارغ التحصیلان را بدون هیچ زحمتی به نقاط برجسته در بازار کار بین المللی سوق دهد. پاراگوئه مقصد مناسبی برای کسانی است که می خواهند اسپانیایی یاد بگیرند و آن را تقویت کنند. پاراگوئه ای ها مردمان به طور قابل توجه مهربانی هستند و این برای دانشجویان بین المللی بسیار خوب است. همچنین، پاراگوئه کشور به نسبت امنی برای تحصیل و زندگی به شمار می آید. نمودار زیر وضعیت امنیت در پاراگوئه را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در پاراگوئه

اگرچه پاراگوئه سال ها تحت سیطره امپراتوری قدرتمند اسپانیا قرار داشت اما با کمال تعجب بخش بزرگی از فرهنگ پیش از کریستف کلمب خود را حفظ کرده است. به عنوان مثال، زبان مردم بومی – زبان گوارانی امروزه همچنان مورد استفاده قرار می گیرد و حدود 90% مردم به این زبان صحبت می کنند. پاراگوئه از نظر فرهنگی نیز جالب توجه است زیرا مهاجران کنجکاوی مانند منونیت های آلمانی که در دهه 1930 وارد این کشور شده اند را جذب کرده است. کارناوال پاراگوئه، یادگیری زبان گوارانی، و زیبایی های طبیعت از رودخانه ها، جنگل ها و آبشارها تا تپه ها از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در پاراگوئه می باشد.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه

دانشگاه های پاراگوئه بسیار مقرون به صرفه هستند. واحد پول پاراگوئه “گوارانی پاراگوئه” (PYG) است. دانشگاه های این کشور معمولا به جای یک پرداخت در هر ترم یا سال تحصیلی، دارای پرداخت های ماهانه هستند. پرداخت های ماهانه در گران ترین دانشگاه های این کشور از 1000000PYG تا 1500000PYG (گوارانی پاراگوئه) است که معادل 160USD تا 240USD (دلار آمریکا) می باشد. این بدین معنی است که یک سال تحصیلی ممکن است بین 1920USD تا 2900USD (دلار آمریکا) هزینه داشته باشد. با این حال، دانشگاه های مقرون به صرفه تری وجود دارد. هزینه های ماهانه در دانشگاه های مقرون به صرفه پاراگوئه ممکن است بین 400000PYG و 900PYG (گوارانی پاراگوئه) باشد، به این معنی که شهریه برای یک سال کامل ممکن است بین 900USD تا 1800USD (دلار آمریکا) باشد.

به طور کلی، شهریه دانشگاه های خصوصی پاراگوئه معمولا از 1000USD تا 3000USD (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی است. سایر هزینه ها ممکن است هزینه های تحصیل دانشجویان را کمی افزایش دهد زیرا معمولا برای دانشجویان بین المللی گران تر هستند. شهریه دانشگاه های دولتی نیز زیر 1500USD (دلار آمریکا) در هر سال تحصیلی است.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه

برآوردها نشان می دهد هزینه های ماهانه زندگی دانشجویان بین المللی در پاراگوئه بدون در نظر گرفتن اجاره بها می تواند حدود 2852061PYG (گوارانی پاراگوئه) معادل 431USD (دلار آمریکا) باشد. به طور کلی، پاراگوئه کشور مقرون به صرفه ای برای دانشجویان به شمار می رود به طوری که حتی مقایسه هزینه های زندگی و قیمت ها در پاراگوئه و ایران نشان می دهد هزینه زندگی در پاراگوئه بدون در نظر گرفتن اجاره بها به میزان 24.30% کم تر از ایران است و اجاره بها در این کشور نیز به طور متوسط 34.57% کم تر از ایران می باشد. جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در پاراگوئه را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب دلار آمریکا
1 لیتر شیر معمولی0.78USD
قرص نان سفید تازه 500 گرمی0.59USD
1 کیلوگرم برنج سفید0.76USD
12 عدد تخم مرغ معمولی1.56USD
1 کیلوگرم پنیر محلی4.54USD
1 کیلوگرم فیله مرغ2.86USD
1 کیلوگرم گوشت گاو5.49USD
1 کیلوگرم سیب1.71USD
1 کیلوگرم موز0.79USD
1 کیلوگرم پرتقال0.92USD
1 کیلوگرم گوجه فرنگی1.52USD
1 کیلوگرم سیب زمینی1.06USD
1 کیلوگرم پیاز0.89USD
بطری آب 1.5 لیتری0.67USD

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در پاراگوئه

در صورت اجاره آپارتمان در پاراگوئه توسط دانشجویان، میزان اجاره بها بر حسب دلار آمریکا به شرح زیر است:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 25USD
  • آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 46USD
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 78USD
  • آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز شهر: 59USD

همچنین، بررسی سایر هزینه های زندگی در پاراگوئه نشان می دهد (بر حسب دلار آمریکا):

  • صرف غذای 3 قسمتی برای 2 نفر در یک رستوران سطح متوسط: 66USD
  • کارت حمل و نقل ماهانه: 19USD
  • بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی: 53USD
  • 1 لیتر بنزین: 92USD
  • شلوار لی: 70USD

پاسخ به سوالات رایج درباره تحصیل در پاراگوئه

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل در پاراگوئه پاسخ می دهیم:

  • دانشگاه ها در پاراگوئه چگونه هستند؟ دولت پاراگوئه تلاش های زیادی برای بهبود کیفیت دانشگاه ها انجام داده است. برای مدت طولانی، این کشور فقط دارای دو دانشگاه بود. در دهه 1990 بود که موسسات آموزش عالی دولتی بیشتری در پاراگوئه افتتاح شد. در همین زمان بود که دانشگاه های خصوصی شروع به ظهور کردند. هم اکنون بیش از 40 دانشگاه خصوصی و 8 دانشگاه دولتی در پاراگوئه وجود دارد. مانند سایر کشورهای آمریکای لاتین، کارشناسی 5 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 3 سال به طول می انجامند.
  • آیا در دانشگاه های پاراگوئه تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ گوارانی همراه با اسپانیایی زبان های رسمی پاراگوئه هستند. اکثر برنامه ها به زبان گوارانی یا اسپانیایی تدریس می شوند. با این حال، یافتن برنامه ای به زبان انگلیسی دشوارتر خواهد بود. برخی از دانشگاه های خصوصی برنامه های دوزبانه ارائه می دهند، اما احتمال یافتن برنامه ای که کاملا به زبان انگلیسی تدریس شود بسیار کم است.
  • بهترین شهرهای پاراگوئه برای تحصیل کدامند؟ آسونسیون و سیوداد دل استه.
  • آیا برای تحصیل در دانشگاه های پاراگوئه نیاز به دانستن زبان اسپانیایی هست؟ گوارانی و اسپانیایی زبان های رسمی پاراگوئه هستند. اسپانیایی زبانی است که در رسانه ها، آموزش و امور دولتی استفاده می شود. بنابراین، اکثر برنامه ها به زبان اسپانیایی تدریس می شوند. دانشگاه های پاراگوئه از دانشجویان بین المللی می خواهند تا مهارت زبان اسپانیایی خود را اثبات کنند، در یک آزمون زبان اسپانیایی شرکت کنند، یا یکی از دوره های زبان آنها را بگذرانند.

جهت کسب اطلاعات درباره رشته طراحی لباس در پاراگوئه و شرایط کار پس از تحصیل در پاراگوئه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *