ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در ایرلند

تحصیل رشته معماری در ایرلند

تحصیل رشته معماری در ایرلند برای علاقه مندان به این رشته با موضوعات دانشگاهی مانند مهندسی ساخت و ساز، طراحی گرافیک و هنر مشترک است. ایرلند یکی از مشهورترین مقاصد تحصیل در اروپا است. دانشگاه های آن آموزش درجه یک را در یک محیط سنتی و در عین حال مدرن ارائه می دهند. هزاران برنامه تحصیلی در بیش از 12 مدرسه دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می کند. ایرلند در شاخص صلح جهانی 2013 در رتبه 12 قرار گرفت. ایرلند، یک کشور انگلیسی زبان است که دارای روابط فرهنگی، اقتصادی و آموزشی نزدیک با کشورهای انگلیس زبان به ویژه با انگلیس و ایالات متحده می باشد. افرادی که عاشق طبیعت، ادبیات و تاریخ باستان هستند واقعاً از تحصیل در ایرلند لذت خواهند برد. دانشگاه های ایرلند تجربه فوق العاده آموزش عالی را در یک محیط منحصر به فرد زیبا ارائه می دهند.

نکاتی درباره تحصیل رشته معماری در ایرلند

تاریخ ایرلند از یادگیری قدردانی نموده و احترام عمیقی برای آن قائل است. امروزه، نرخ تحصیلات در ایرلند در بالاترین سطح در جهان است. بیش از 85% جوانان تحصیلات متوسطه را به پایان می رسانند. ایرلند از نظر فارغ التحصیلان به ازای هر 1000 نفر در رتبه اول اروپا قرار دارد. امروزه 7 دانشگاه، 14 انستیتوی فناوری و بسیاری دیگر از مراکز آموزشی و پژوهشی پیشرو در جهان وجود دارد که در مراکز پیشرفته در پردیس های زیبای ایرلند مستقر هستند. مدارک ایرلندی از نظر برتری در سراسر جهان شناخته شده است. دانشجویان می توانند طیف گسترده ای از برنامه ها را برای تأمین نیازهای خود در مدارس تجاری بسیار معتبر، مراکز تعالی علمی و فناوری و همچنین دانشکده های مشهور زبان، علوم انسانی و هنر انتخاب کنند.

دفاتر اختصاصی بین المللی برای حمایت کامل از دانشجویان در تمام مدت حضورشان در ایرلند، از نزدیک با کارمندان دانشگاهی، اداری و متخصص همکاری می کنند. از طریق این ساختارهای پشتیبانی، دانش آموزان دسترسی مستقیم به اطلاعات، امکانات، خدمات و کارکنان را دریافت می کنند. فارغ التحصیلان ایرلند در زمینه های نوآورانه، رهبران جوامع خود و سفیران تعالی در سراسر جهان هستند. صلاحیت های کسب شده و ارتباطات برقرار شده در ایرلند پاسپورت موفقیت است. در برخی از دوره ها، دانشجویان معماری به مواردی چون تجزیه و تحلیل معماری معاصر، طراحی و توسعه شهر، سیاست طراحی شهری، طراحی مسکونی و ساخت سبز دسترسی خواهند داشت.

نکاتی درباره تحصیل رشته معماری در ایرلند

چگونگی تحصیل رشته معماری در ایرلند

برنامه های ارائه شده در معماری 5 سال مطالعه تمام وقت را می طلبد. بعضی از دانشجویان یک سال را برای تجربه عملی بین سال های 3 و 4 یا بین سال های 4 و 5 وقت می گذارند، بنابراین کل مراحل، از ابتدای مقطع لیسانس تا ثبت نام به عنوان یک معمار در سازمان نظام مهندسی، به طور کلی 7 تا 9 سال طول می کشد. در ایرلند برنامه های معماری توسط RIAI، به عنوان نهاد ثبت و مقام صلاحیت دار، معتبر شناخته می شوند و به وزیر مسکن، برنامه ریزی، جامعه و دولت محلی برای نسخه تحت قانون کنترل ساختمان پیشنهاد می شوند که به معنای شناسایی قانونی به عنوان صلاحیت در معماری است. برخی از برنامه های معماری در حال دور شدن از مدل 5 ساله است.

صنعت فعالیت های معماری شامل طراحی و برنامه ریزی برای ساختمان ها، مناطق شهری و چشم انداز است. این صنعت بیشترین بخش درآمد خود را از طراحی ساختمان های غیر مسکونی و پس از آن طراحی ساختمان های مسکونی به دست می آورد. درآمد حاصل از کارمزد پروژه ها عمدتاً براساس قرارداد برای پروژه های ساختمانی است. برنامه MArch Master ایجاد ارتباط مستقیم با مبانی معماری و یا طراحی است. فرآیند یادگیری با پیروی از فعالیت های عملی ایجاد می شود که به افراد امکان می دهد دانش فنی را برای توسعه مراحل مختلف فعالیت حرفه ای منظم به کار بگیرند. این دانش سپس با تجربه مستقیم متخصصین معتبری که در برنامه کارشناسی ارشد شرکت می کنند، گسترش می یابد.

آینده معماران و هزینه های تحصیل در ایرلند

هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در دوره های کارشناسی بین 9850€ تا 55000€ (یورو) در سال و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا بین 9950€ تا 35000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است. همه دانشجویان بین المللی باید هزینه خدمات دانشجویی حداکثر 3000€ (یورو) در سال را برای خدمات دانشجویی مانند ورودی های آزمون و حمایت از باشگاه ها را پرداخت کنند، این هزینه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است و هر ساله می تواند تغییر کند. هزینه های زندگی در ایرلند نیز کمی بیشتر از متوسط منطقه اروپا است. هر ماه به طور متوسط بین 550€ تا 1000€ (یورو) برای هزینه های زندگی تخمین زده شده است. همه شهروندان بین المللی باید مستقیماً به موسسات آموزش عالی در ایرلند مراجعه کنند. ایرلند از متقاضیان بسیاری از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا استقبال می کند که ویزا اخذ نموده و جهت تحصیل به ایرلند ورود کنند.

نمودار زیر مقایسه حقوق و درآمد سالیانه معماران منظر با توجه به تحصیلات آنها را در کشور ایرلند را نشان می دهد:

درآمد سالیانه معماران در ایرلند

در ایرلند عنوان “معمار” توسط قانون محافظت می شود. این بدان معنی است که اگر شخصی بخواهد خود را به عنوان یک معمار توصیف کند، باید در ثبت نام برای معماران پذیرفته شود. برای ثبت نام فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی معماری، اتمام حداقل 2 سال آموزش حرفه ای پس از تحصیلات تکمیلی و اتمام موفقیت آمیز یک آزمون که توسط RIAI مشخص و معتبر است، نیاز می شود. با انتخاب دوره آمادگی زبان انگلیسی که توسط مدارس زبان انگلیسی در سراسر جهان، از جمله ایرلند ارائه می شود، شرایط زبان برای پذیرش دانشگاه در ایرلند را می توان برآورده کرد. برای کسب اطلاعات به روز و دقیق می توانید با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرموده و از مشاوره های آنها بهره مند گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *