ویزای تحصیلی

تحصیل رشته معماری در مالتا

تحصیل رشته معماری در مالتا

جزایر مالتا مخلوط فرهنگی چشمگیری بین دوران باستان و مدرن را در خود جای داده است. کشور مالتا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های مدیترانه را در خود جای داده است، اما تحصیل رشته معماری در مالتا سیستم آموزش عالی آینده نگر است و سنت را با نوآوری آمیخته است. با توجه به وسعت کم مالتا، سیستم آموزش عالی این کشور فقط یک دانشگاه و یک کالج حرفه ای وجود دارد که از تعدادی مؤسسه کوچک تشکیل شده است. سالانه حدود 600 دانشجوی بین المللی تمام وقت و حدود 500 دانشجوی مهمان و انتقالی از حدود 80 کشور مختلف به مالتا می آیند. این کشور با موسسات آموزشی در سراسر جهان همکاری و ارتباط دارد. مالتا بهشتی برای علاقه مندان به ورزش و فضای باز است. انگلیسی یک زبان رسمی در مالتا است که تقریباً توسط همه شهروندان به طور گسترده ای صحبت می شود.

نکاتی درباره تحصیل رشته معماری در مالتا

دانشجویان در برنامه های تحصیلی تمام وقت یا نیمه وقت ثبت نام میکنند. دوره های ارائه شده مرتبط و بروز با نیازهای کشور است. این دوره ها در سطح دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه میشود. در مالتا، مسیر دستیابی به وضعیت حرفه ای پریت، یعنی مهندس معمار یا مهندس عمران ذی صلاح، طبق قانون پریتی، فصل 390 از قوانین مالتا تنظیم میشود. پریت قانونی است الزامات آموزش آکادمیک برای حرفه های خاص را که نیاز به دریافت صلاحیت دارند، تعریف میکند. در مالتا، مسیر آموزش آکادمیک یک برنامه 6 ساله است که از کارشناسی در دانشکده محیط زیست شروع شده و تا پایان دوره ارشد ادامه مییابد. این مسیر با یک برنامه یک ساله دیپلم در مطالعات بنیادین طراحی معماری شروع میشود و پس از آن یک برنامه دوره لیسانس سه ساله منجر به کارشناسی می شود و سپس یک برنامه دو ساله کارشناسی ارشد معماری ارائه میشود.

در حال حاضر، مدرک معماری از طریق سه برنامه مختلف، طراحی معماری، مطالعات معماری و حفاظت و مطالعات معماری شهری ارائه می شود. پس از اتمام برنامه آموزش آکادمیک، فارغ التحصیلان ملزم به گذراندن دوره کارآموزی حرفه ای با حداقل مدت یک سال خواهند بود. آموزش تحت نظارت یک مجوز قانونی انجام می شود. از آنها خواسته می شود که دفترچه ای از فعالیتهای انجام شده در این دوره آموزشی را که برای پوشش جنبه های مختلف این حرفه طراحی شده است، نگهداری کنند. نمودار زیر متوسط درآمد سالیانه معماران با توجه به مدرک آنها را در مالتا نشان می دهد:

متوسط درآمد سالیانه معماران در مالتا

دانشگاه معروف جهت تحصیل رشته معماری در مالتا

معماری به عنوان یک علم، هنر ایجاد سازه ها را مورد مطالعه قرار می دهد. اصل کار معمار در ساخت بناها و ساختمان ها نهفته است. یک معمار می تواند به شخصی تبدیل شود که دارای تخیل، خلاقیت و ذهنی تحلیلی باشد. وظیفه اصلی برنامه های معماری توسعه و طراحی فنی پروژه ساختمانی آینده است. یک متخصص در این زمینه کارهای مربوط به برنامه ریزی شهری، معماری ساختمان های عمومی و صنعتی و مرمت آثار تاریخی را انجام می دهد. یک دانشگاه معروف انگلیسی زبان در این کشور، دانشگاه آمریکایی در مالتا است. دانشگاه مالتا عالی ترین موسسه آموزشی است. طی چند سال گذشته، این دانشگاه ساختارهای خود را بررسی کرده است تا با روند بولونیا و منطقه آموزش عالی اروپا همخوانی داشته باشد. این دانشگاه با آگاهی از نقش عمومی خود، در ایجاد دوره هایی مناسب و به موقع در پاسخ به نیازهای کشور تلاش می کند.

عالی ترین نهادهای حاکمیتی دانشگاه، شورا و سنا هستند. حدود 11000 دانشجو در این دانشگاه وجود دارد از جمله بیش از 650 دانشجوی بین المللی از 77 کشور مختلف که دوره های تحصیلات تکمیلی و دیپلم را دنبال می کنند، بسیاری از آنها هم به کمک بورس تحصیل می کنند. این دانشگاه به طور منظم میزبان تعداد زیادی دانشجوی اراسموس و سایر دانشجویان دوره های تبادلی بین دانشگاهی است. این دانشگاه به منظور فراهم آوردن تخصص در زمینه های مهم، به نیازهای زیرساختی و صنعتی کشور رسیده است. سالانه تقریبا 3000 دانشجو در رشته های مختلف فارغ التحصیل می شوند. دوره های تحصیلی در دانشگاه برای تولید متخصصان واجد شرایط، با تجربه تحقیق، طراحی شده اند که نقش های اصلی را در صنعت، تجارت و امور عمومی به طور کلی بازی می کنند. تعداد 2800 دانشجوی مقطع بالاتر نیز در کالج جونیور وجود دارد که توسط دانشگاه نیز مدیریت میشود.

دانشگاه معروف جهت تحصیل رشته معماری در مالتا

مهارت های معماران بعد از فارغ التحصیلی در مالتا

هر فارغ التحصیل رشته معماری در این برنامه می تواند به مهارت هایی دست پیدا کند که توانایی ایجاد طرح های معماری که هم زیبایی شناسی و هم نیازهای فنی را برآورده می کند را به وی می دهد. شناخت کافی از تاریخ و نظریه های معماری و هنرها، فن آوری ها و علوم انسانی مرتبط با آن و دانش هنرهای زیبا به عنوان فاکتورهای موثر در کیفیت طراحی معماری شناخته می شوند. دانش کافی در زمینه طراحی شهری، برنامه ریزی و مهارت های درگیر در روند برنامه ریزی، درک درستی از رابطه بین افراد و ساختمان ها و بین ساختمان ها و محیط آنها بدست می دهد. تطابق شناخت ساختمان ها و فضاهای بین آنها با نیازها و مقیاس های انسانی، درک حرفه معماری و نقش معمار در جامعه، از اهداف رشته معماری در کشور مالتا است.

مسائل مربوط به ساختمان و مهندسی آن که مرتبط با طراحی ساختمان، شناخت کافی از مشکلات و فناوری های فیزیکی و عملکرد ساختمان ها به منظور فراهم آوردن شرایط داخلی آسایش و محافظت در برابر آب و هوا است، مهارت های لازم طراحی برای تأمین نیازهای کاربران ساختمان در محدودیت های موجود، دانش کافی از صنایع، سازمان ها، مقررات و رویه های مربوط به تحلیل مفاهیم طراحی ساختمانها و ادغام برنامه ها در برنامه ریزی کلی را می طلبد. هدف از دریافت این مدرک کسب شرایط علمی برای دستیابی به موقعیت حرفه ای در مالتا بوده و معماران با تجربه را تربیت می کند. متقاضیان محترم می توانند برای دریافت اطلاعات بروز با مشاوران مجرب و دلسوز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *