ویزای تحصیلی

تحصیل رشته هتلداری در مکزیک

تحصیل رشته هتلداری در مکزیک

سواحل زیبا و تماشایی، مکزیک را به یکی از مقاصد توریستی محبوب تبدیل کرده که موجب افزایش شمار متقاضیان تحصیل رشته هتلداری در مکزیک گشته است. این کشور یازدهمین ایالت از لحاظ جمعیت و چهارمین کشور وسیع جهان شناخته شده است. باید اذعان داشت مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک، به عنوان قدیمی ترین شهر آمریکای شمالی و بزرگترین شهر نیمکره غربی و پرجمعیت ترین شهر اسپانیایی زبان در دنیا شناخته می شود. مکزیک با بهره مندی از ذخایر متعدد طبیعی نفت و گاز یکی از اقتصادهای بزرگ جهان به شمار می آید.

از جمله مناطق گردشگری این کشور می توان به صحرای باخا، لاس پوزاس، موزه کانکون و ال کاستینو اشاره کرد. موریلیای، مونتری، پوئبلا و لئون از جمله زیباترین شهرهای گردشگری این سرزمین به حساب آمده که همه ساله مهاجرین بسیاری را به بازدید از جاذبه های خود فرا می خوانند. به فراخور همین موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در مکزیک بپردازند. در ادامه به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و نظام ایالت مکزیک می پردازیم.

  • شرایط تحصیل رایگان در کشور مکزیک به چه شرحی می باشد؟
  • مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در مکزیک شامل چه مواردی است؟
  • درآمد هتلداران در مکزیک چه میزان برآورد شده است؟
  • مراکز معتبر دارای رشته هتلداری در کشور مکزیک کدام اند؟

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مکزیک

کشور مکزیک در کنار معرفی شکلات، فلفل چیلی و ذرت به دنیا، با ارائه طیف گسترده ای از غذاهای متنوع در زمره سرزمین های خلاق خوراکی جهان قرار گرفته است. شایان ذکر است که این کشور دومین صادرکننده لوازم الکترونیکی در دنیا محسوب می گردد. آب و هوای مکزیک بسیار متنوع است بطوری که در بخش ارتفاعات داخلی هوا خشک و در رشته کوه ها و فلات جنوبی هوا مرطوب تر است. مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک، به عنوان دومین شهر بزرگ جهان با بیش از 18 میلیون نفر جمعیت شناخته شده که بسیاری از جاذبه های گردشگری و 1500 اثر تاریخی، صدها موزه و مناطق باستان شناسی را در خود جای داده است. همچنین شهر گوادالاخارا، پایتخت فرهنگی کشور مکزیک و زادگاه سبک موسیقی ال ماریاچی، با برخورداری از زیباترین ساختارهای معماری، غذاهای لذیذ و نمایش سوارکاری جزء مقاصد محبوب به شمرده می شود.

رشته جهانگردی در مکزیک دارای زیرشاخه ها و گرایشات متنوعی از جمله هتلداری و مهمان نوازی است؛ هتلداری در مکزیک همچون سایر نقاط جهان دارای متقاضیان خاص خود بوده و به طبع مزایا و معایب خاص خود را دارا می باشد. صنعت مهمان نوازی و هتلداری به عنوان پوشش سرمایه گذاری و توسعه در سراسر جهان خوانده می شود. بطور کلی علامندان به تحصیل در این رشته با امور مالی و حسابداری، سرویس دهی غذا، بازاریابی و منابع انسانی آشناییت می یابند .دروس ارائه شده این رشته در مراکز آموزش عالی مکزیک شامل مدیریت بازرگانی، علوم آشپزی و آزمایشگاه، تکنیک های آشپزی و مدیریت منابع انسانی می گردد. آینده شغلی این رشته را می توان به کار در عملیات و رزروها، فروش و تبلیغات، عملیات غذایی و آشامیدنی، مسافرت و تور و خطوط کشتی رانی مسافری منحصر دانست.

تاریخچه تحصیل رشته هتلداری در مکزیک

مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در مکزیک

تحصیلات عالی در مکزیک دارای فرم مشابهی با دانشگاه های اروپا و ایالات متحده بوده و طول مدت دوره کارشناسی هتلداری در این کشور 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال اعلام شده است. مراکز آموزش عالی مکزیک به دانشگاه ها، موسسات فنی، دانشکده فنی و کالج تقسیم می گردند. براساس آخرین آمار سیستم آموزش عالی کشور مکزیک با رتبه 31 جزء بهترین سیستم های جهانی شناخته شده است. از بهترین دانشگاه های مکزیک می توان دانشکده اتونوما دو، دومونتری، اتونوما متروپولیتن و آیبروامریکانا را نام برد. میزان شهریه دانشگاه ها در کشور مکزیک با در نظر گرفتن رشته تحصیلی، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی تعیین می شود.

متقاضیان تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های دولتی مکزیک سالانه ملزم به پرداخت هزینه 450$ (دلار آمریکا) خواهند بود و این درحالی است که جهت اخذ مدرک کارشناسی هتلداری از دانشگاه های خصوصی افراد می بایست هزینه ای معادل 3800$ (دلار آمریکا) پراخت نمایند. در ادامه به معرفی چندی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در مکزیک می پردازیم.

عنوان مرکزشهری که در آن واقع شده
Arkos UniversityPuerto vallarta
Univrtsity of colimacolima
Technological UniversityLeon

گرایشات تحصیل و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در مکزیک

از جمله گرایشات رشته هتلداری در مکزیک می توان به کار در اپراتورهای گردشگری و هتل های بزرگ و زنجیره ای اشاره نمود. متوسط درآمد فردی که به عنوان مدیر هتل در مکزیک فعالیت می کند ماهیانه MXN62700 (پزو مکزیک) برآورد شده است. محدوده حقوق افراد از MXN28800 (پزو مکزیک) الی MXN99700 (پزو مکزیک) متغیر می باشد. حقوق مدیران هتل در کشور مکزیک بسته به جنسیت، تجربه و موقعیت مکانی دارای تفاوت چشمگیری می باشد.

برای مثال افراد با سطح تجربه کمتر از2 سال تقریبا MXN32700 (پزو مکزیک) و با سطح تجربه بین 2 الی 5 سال MXN43700 (پزو مکزیک) کسب درآمد می کنند. شایان ذکر است که میزان درآمد مردان هتلدار در این کشور MXN67400 (پزو مکزیک) تعیین شده و این درحالیست که حقوق زنان هتلدار MXN58000 (پزو مکزیک) عنوان شده است. در ادامه به بررسی تفاوت در میزان حقوق مدیران هتل می پردازیم.

تفاوت میزان حقوق ماهیانه هتل داران مکزیک

شرایط تحصیل و کار در مکزیک

باید اذعان داشت امکان تحصیل رایگان در مکزیک برای رشته هایی چون جهانگردی و هتلداری وجود ندارد اما از آنجایی که شهریه دانشگاه های این کشور اغلب بسیار پایین است برخی افراد تحصیل در این سیستم آموزشی را رایگان می پندارند. از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی پاسپورت، گذرنامه، گواهی سلامت پزشک می باشند. همانطور که مستحضر هستید کار در مکزیک یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور شناخته شده است و مهاجران قادرند پس از 5 سال زندگی در این کشور اقامت مکزیک را دریافت نمایند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور مکزیک و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *