ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در دومنیکن

تحصیل پزشکی در دومنیکن

افرادی که به دنبال کسب اطلاعات کامل از شرایط تحصیل پزشکی در دومنیکن هستند، می توانند از این راهنمای تهیه شده توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند. در این مقاله، مشخص شده است که کدام مراکز در دومنیکن بهترین برنامه ‌های پزشکی را ارائه می ‌دهند و تمام کارهایی که برای پذیرش در این دانشگاه ‌ها باید انجام داد نیز ذکر شده است. مرور این مقاله به دانشجویان کمک می کند تا با شرایط تحصیل پزشکی و ورود به دانشکده های پزشکی در جمهوری دومنیکن مطلع شوند و همچنین بدانند که کدام یک کاملاً برای نیازهای شما مناسب است. رتبه ‌بندی این دانشگاه‌ ها بر اساس عوامل متعددی مانند فرصت ‌های پژوهشی، کیفیت آموزش، مقرون به صرفه بودن، زندگی دانشجویان خارج از دانشگاه و تنوع در بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی انجام می شود.

در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی، 17 دانشکده در جمهوری دومینیکن قرار دارند و از این تعداد، 11 مؤسسه فعال و مؤسسه اصلی هستند، در حالی که 6 مؤسسه فعال و پردیس اصلی مؤسسه نیستند. هزینه های تحصیل در هر دانشگاه می توان متفاوت باشد اما دانشجویان بین المللی قبل از مهاجرت تحصیلی به دومنیکن حتما باید از میانگین هزینه تحصیل پزشکی در این کشور مطلع باشند. در ادامه شرایط تحصیل پزشکی در دومنیکن به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در دومنیکن معرفی شده اند.

شرایط تحصیل پزشکی در دومنیکن

جمهوری دومنیکن کشوری است که در منطقه کارائیب واقع شده و شاید در فهرست کشورهای برتر برای تحصیل در خارج از کشور محبوبیت زیادی به دست نیاورده باشد، اما این بدان معنا نیست که مقصد خوبی برای ادامه تحصیل به شمار نمی رود. در سال های اخیر تحصیل در کارائیب در سطح بین المللی شناخته شده است و دومنیکن که به جمهوری دومینیکن نیز معروف است، آموزش عالی ارائه می دهد. شاید این کشور بیشترین تعداد دانشگاه را نداشته باشد، اما دانشجویانی که برای تحصیل به آنجا می روند، همیشه چیزی جز بهترین ها دریافت نمی کنند. در جمهوری دومنیکن، تعداد زیادی دانشگاه دولتی وجود دارد که شامل کالج ایالتی دومنیکن و دانشگاه هند غربی است. موسسات عالی خصوصی از نظر آکادمیک بسیار عالی هستند و اکثر آنها با دانشگاه های دیگر در اروپا و برخی دیگر از کشورهای آمریکایی مشارکت دارند.

تحصیل پزشکی رایگان توی ایتالیا، مناسب برای همه

همانطور که در بخش اول این نوشتار ذکر شد، 17 دانشکده در جمهوری دومنیکن در فهرست جهانی دانشکده های پزشکی قرار دارند و از این 17 مدرسه، 11 مدرسه فعال (معتبر) و مؤسسه اصلی هستند، در حالی که 6 مدرسه باقی مانده غیرفعال (غیر معتبر) و نه پردیس اصلی مؤسسه هستند.

در جدول زیر به برجسته ترین دانشگاه ها در این فهرست اشاره شده است:

دانشگاه های فعال (معتبر)دانشگاه های غیرفعال (غیر معتبر)
Universidad Autónoma De Santo DomingoUniversidad Centro de Estudios Tecnologicos
Universidad Dominicana O&MUniversidad Centro de Investigation
Universidad Católica NordestanaUniversidad Mundial Dominicana, Escuela de Medicina
Institute Tecnologico DominicanoUniversidad Tecnologica de Santiago
Universidad Catolica del CibaoSanto Domingo Campus

شرایط پذیرش برای تحصیل پزشکی در دومنیکن

دانشجویان بین المللی در اکثر برنامه های آموزش عالی در جمهوری دومنیکن بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. برای ثبت نام، این دانشجویان باید مستقیماً به مدرسه مورد نظر خود مراجعه کنند. این دانشگاه ها اغلب به ویژه برای دانشجویان و متقاضیانی که نمرات بسیار خوبی در معادل های دبیرستان یا در مقطع کارشناسی دارند (برای کسانی که در برنامه های تحصیلات تکمیلی ثبت نام می کنند) در دسترس هستند. اگر این دانشجو توسط یک دانشگاه معتبر در دومنیکن پذیرفته شود، سپس مدارکی به او داده می شود که به آن دانشجو اجازه می دهد ویزای دانشجویی لازم را دریافت کند. این فرآیند معمولاً بسیار ساده است و در اکثر موارد به سرعت انجام می شود اما متقاضیان باید به موقع اقدام کنند.

توصیه می شود دانشجویانی که به فکر تحصیل پزشکی در دومنیکن هستند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد الزامات هر مدرسه، به صفحه وب رسمی موسسه مورد نظر برای درخواست مراجعه کنند، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنند و سپس دستورالعمل های نحوه درخواست را دنبال کنند. قبل از مهاجرت تحصیلی به جمهوری دومنیکن برای تحصیل پزشکی، دانشجویان حتما باید از هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه مربوطه اطلاعات کامل کسب کنند.

در نمودار زیر به متوسط هزینه تحصیل پزشکی در دومنیکن اشاره شده است:

متوسط هزینه تحصیل پزشکی در دومنیکن

تحصیل پزشکی در دومنیکن چقدر طور می کشد؟

تحصیل پزشکی در دومنیکن به طور متوسط ​​6 سال طول می کشد. با این حال، 1 سال اجباری که برای کارآموزی لازم است، در مجموع 7 سال می شود.

تحصیلات 6 سال پزشکی در دومنیکن شامل موارد زیر است:

  • 2 سال برای پیش پزشکی
  • 2 سال برای علوم پایه
  • 2 سال باقی مانده برای آموزش بالینی اصلی

برای دریافت مدرک دکترای پزشکی در دومنیکن، متقاضیان باید دوره کارآموزی پزشکی خود را به پایان برسانند که پس از گذراندن شش (6) سال در دانشکده پزشکی، 1 سال طول می کشد. پس از دریافت مدرک پزشکی، 2 گزینه برای دانشجویان باقی می ماند. فارغ التحصیلات رشته پزشکی از دانشگاه های جمهوری دومنیکن می توانند در این کشور بمانند و مشغول به کار شوند و هم می توانند در خارج از کشور در هر کشوری که انتخاب می کنند، مانند ایالات متحده که به دومنیکن نیز نزدیک می باشد و امکان دریافت ویزای آن وجو دارد، طبابت کنند. افرادی که قصد دارند در جمهوری دومنیکن مشغول به کار شوند باید 1 سال برای دولت در هر بیمارستان دولتی در کشور کار کنند تا از دولت مجوز کار دریافت کنند.

تحصیل پزشکی در دومنیکن چقدر طور می کشد؟

با این حال، زمانی که دانشجویان تصمیم به تحصیل در خارج از کشور می گیرند، انتخاب یکی از این گزینه ها سخت تر است. برای مثال در صورتی که متقاضی بعد از اتمام دوره تحصیل پزشکی خود در جمهوری دومنیکن تصمیم به کار در آمریکا بگیرد، قبل از اینکه بتواند در آنجا کار کند، باید تمام مراحل امتحانات مجوز پزشکی ایالات متحده (از جمله رزیدنسی) را بگذراند. دانشجویان محترمی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر جمهوری دومنیکن هستند و قصد دارند تحصیلات پزشکی خود را در این کشور تکمیل کنند، می توانند با بهره مندی از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات تکمیلی در این زمینه کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *