ویزای تحصیلی

تحصیل پزشکی در سنت کیتس

تحصیل پزشکی در سنت کیتس

برنامه تحصیل پزشکی در سنت کیتس تقریبا شهرت بین المللی داشته و توانسته توجه اغلب متقاضیان تحصیل پزشکی را حتی از ایران به سوی خود جلب کند. از یکسو پذیرش آسان و بدون آزمون و از سوی دیگر کیفیت آموزش رشته پزشکی سبب شده تا امسال نیز توجهات به سوی دانشگاه های علوم پزشکی سنت کیتس جلب شود. از جمله دانشگاه های پزشکی معروف در سنت کیتس نیز می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

  • دانشکده پزشکی دانشگاه ویندسور
  • دانشگاه بین المللی علوم سلامت
  • دانشگاه پزشکی و علوم سلامت
  • دانشکده دامپزشکی دانشگاه راس
  • دانشگاه پزشکی آمریکاس (MUA)

تحصیل پزشکی در حارج همیشه رقابتی بوده است. معمولا تحصیل این رشته محبوب و رقابتی در دانشگاه های پزشکی سنت کیتس به زبان انگلیسی است و از همین رو نیز داشتن مدرک زبان TOEFL یا IELTS برای متقاضیان الزامی است. از دیگر شرایط پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه های سنت کیتس ارائه مدرک دیپلم متوسطه + نمرات Level A در دروس زیست، شیمی، فیزیک و ریاضی است. این دوره آموزشی در سنت کیتس نهایتا 5 سال بوده و به اخذ مدرک دکتر پزشکی (MD) منتهی می گردد. امیدواریم با ارائه این مقاله در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توانسته باشیم به سوالات عزیزان در رابطه با تحصیل رشته پزشکی در سنت کیتس پاسخ دهیم.

شرایط ورود به رشته پزشکی در سنت کیتس

برای ورود به رشته پزشکی در سنت کیتس همانند سایر کشورها بایستی در آزمون ورودی یا دوره پیش نیاز پزشکی ثبت نام کنید. دوره های پیش پزشکی در کشور سنت کیتس به عنوان دوره pathway شناخته می شود که بین 6 ماه تا 2 سال مدت زمان نیاز خواهد داشت. بدین ترتيب در صورت قبولی متقاضی در دوره پیش پزشکی در کشور سنت کیتس، دانشجو اجازه ورود و تحصیل در سنت کیتس در دانشگاه های پزشکی در سنت کیتس را خواهد داشت. دروس آموزشی در دوره های پیش پزشکی در سنت کیتس زیست، شیمی، فیزیک و زبان انگلیسی است.

در باب تحصیل پزشکی بدون آزمون لینک فوق را مطالعه کنید.

دانشگاه های معتبر جهت تحصیل پزشکی در سنت کیتس

در خصوص تحصیل پزشکی در سنت کیتس انتخاب دانشگاه معتبر مهم ترین مرحله جهت اخذ پذیرش است. معتبرترين دانشگاه ها جهت تحصیل در رشته پزشکی در سنت کیتس عبارتند از:

مدارک لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی در سنت کیتس

جهت تحصیل در رشته پزشکی در کشور سنت کیتس بایستی مدارک لازم را ارائه دهید تا در روند اخذ پذیرش دانشگاه با مشکل رو به رو نشوید. در ارتباط با جمع آوری مدارک لازم در باب تحصیل در رشته پزشکی در سنت کیتس مدارک زیر را ارائه دهید:

  • ارائه کلیه مدارک هویتی اعم از پاسپورت و عکس متقاضی-
  • ارائه نامه پذیرش رسمی از دانشگاه پزشکی در سنت کیتس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی جهت اخذ پذیرش رسمی
  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی دوره های پیشین متقاضی مانند ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان آیلتس
  • ارائه گواهی مبنی بر عدم سوپیشینه دانشجو
  • ارائه رسید پرداخت هزینه تحصیل در .انشگاه مورد نظر پزشکی در سنت کیتس

در باب تحصیل دندانپزشکی در سنت کیتس لینک فوق را مطالعه کنید.

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی ویندسور سنت کیتس

در اهمیت تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی ویندسور Windsor University School of Medicine همین بس که اغلب پزشکان ماهر در کارائیب و آمریکای شمالی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند! این دانشگاه در سال 2015 در شهر سنت ماری کایون فدراسیون سنت کیتس و نویس پایه گذاری شده و از همان سال تا به امروز توانسته است شهرت و اعتبار بالایی در عرصه آموزش پزشکی به دست آورد. تحصیل پزشکی در دانشگاه ویندسور 5 سال طول می کشد و به فارغ التحصیلان از این دانشگاه نیز مدرک دکتر پزشکی (MD) اعطاء می شود. اما برنامه های تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در این دانشگاه خصوصی در سنت کیتس عبارتند از:

برنامه های تحصیل پزشکی در دانشگاه ویندسور سنت کیتس

از این گذشته زبان آموزشی دوره پزشکی در این دانشگاه انگلیسی بوده و اصلی ترین شرایط پذیرش از این دانشگاه نیز از این قرار است:

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه ویندسور 2022
سطح/ مقطعکارشناسی پزشکی (MD)
مدت تحصیل5 سال
زمان پذیرشترم پاییز (سپتامبر) و ترم زمستان (ژانویه) و ترم بهاری (می)
مدرک زبانTOEFL یا IELTS

اما سوال مهم دیگر درباره تحصیل پزشکی در دانشگاه ویندسور در خصوص شهریه های این دانشگاه می باشد. عزیزان باید توجه داشته باشند که هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی دانشگاه ویندسور به صورت ترمی بوده و به صورت زیر از دانشجویان اخذ می شود:

  • شهریه ترمی: $ 3990 (دلار)
  • هزینه اداری: $100 (دلار)
  • هزینه انجمن دانشجویی: $50 (دلار)
  • هزینه بیمه سلامت: $150 (دلار)

پس با مقایسه شهریه این دانشگاه با دانشگاه های دیگر میتوان به جرات گفت که دانشکده پزشکی دانشگاه ویندسور ارزانترین دانشگاه برای تحصیل پزشکی در سنت کیتس می باشد!

تحصیل پزشکی در دانشگاه بین المللی علوم سلامت سنت کیتس

یکی دیگر از دانشگاه های معروف برای تحصیل پزشکی در سنت کیتس دانشگاه بین المللی علوم سلامت International University of the Health Science می باشد. پس اگر مایل به تحصیل پزشکی در آمریکا هستید ولی شهریه بالا مانع از اینکار می شود، دانشگاه بین المللی علوم سلامت (IUHS) می تواند بهترین گزینه برایتان باشد. این دانشگاه مورد تایید فرآیند تایید اعتبار کشور سنت کیتس بوده و از سال 1998 نیز در دایرکتوری آموزش پزشکی بین المللی FAIMER سازمان بهداشت جهانی (WHO) لیست شده است. برنامه های آموزشی این دانشگاه در رشته پزشکی نیز معمولا 4 ساله بوده و به اخذ مدارک زیر منجر می گردد:

مدارک دریافتی پس از تحصیل پزشکی در دانشگاه بین المللی علوم سلامت سنت کیتس

تحصیل پزشکی در این دانشگاه نیز به زبان انگلیسی امکان پذیر بوده و معمولا دانشجویان برای ادامه تحصیل باید مهارت زبانی خود را به اثبات برسانند. از این گذشته برخورداری از معدل کل GPA بالا در دوره متوسطه نیز شرط قبولی از این دانشگاه معروف می باشد. شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی در دانشگاه IUHS نیز بسته به برنامه تحصیلی آنها به صورت زیر می باشد:

  • برنامه علوم پزشکی پری- کلینیکال (سال های 1 و 2- مجموعا 11 بلوک): کلا $31680 (دلار) برای این دو سال
  • برنامه کلینیکال (سال های 3 و 4- مجموعا 80 هفته): کلا $19000 برای 2 سال کلینیکال روتیشنز

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی و علوم سلامت سنت کیتس

این دانشگاه نیز از بهترین گزینه های تحصیل پزشکی در سنت کیتس محسوب می شود. دانشگاهی که در سال 2007 تاسیس شده و مقصد اولیه و معروف کسانی است که می خواهند پزشک یا پرستار شوند. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی ابتداء یک دوره پری- مدیکال گذاشته و آنها پس از اتمام این دوره می توانند راهی دوره مدیکال و نهایتا نیز موفق به اخذ مدرک MD گردند. تحصیل در دانشگاه UMHS سنت کیتس نیز به زبان انگلیسی و با کیفیت عالی انجام می شود. ضمنا شهریه علوم کلینیکال در دانشگاه UMHS نیز به صورت ترمی از دانشجویان بین المللی دریافت می گردد و شرح جزئیات آن هم از قرار ذیل می باشد:

برنامه علوم کلینیکالهزینه هر ترم به دلار
شهریه کلینیکال$16350
بیمه مسئولیت$344
بیمه سلامت$375 – $903
کل هزینه$17069 – $17597

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی و علوم سلامت سنت کیتس

تحصیل در دانشگاه دامپزشکی راس در سنت کیتس

یکی دیگر از دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته های پزشکی از جمله دامپزشکی، دانشگاه راس می باشد. این دانشگاه در سال 1982 تاسیس شده و به دانشویان خود مدرک دکتری دامپزشکی اعطاء می کند. تقریبا از سال 2014 نیز امکان تحصیل این رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه راس نیز برای دانشجویان خارجی فراهم است. اما دلایل انتخاب دانشگاه راس برای تحصیل دامپزشکی را می توان به این صورت خلاصه کرد:

دلایل انتخاب دانشگاه راس برای تحصیل دامپزشکی

معمولا پذیرش دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه راس در ماه های سپتامبر، ژانویه و می انجام می گیرد. برنامه های ارائه شده در این دانشگاه نیز به صورت ترمی بوده و مورد تایید کالج دامپزشکی آتلانتیک کانادا (AVMA) می باشد. همان طوری که گفته شد، این دانشگاه دارای 4 مرکز پژوهشی به این شرح است:

  • مرکز بهداشتی در زمینه دامپزشکی تروپیکال
  • مرکز تحقیقات پستانداران
  • مرکز پزشکی محیطی و سلامت اکوسیستم
  • مرکز تحقیقات و نوآوری دامپزشکی و آموزش پزشکی

تحصیل در دانشگاه پزشکی آمریکاس در سنت کیتس

این دانشگاه نیز یک دانشگاه خصوصی و از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در این کشور می باشد. دانشگاهی که تحصیل در آن برابر با اخذ مدرک MD می باشد. اما دانشگاه پزشکی آمریکاس (MUA) به دانشجویان خارجی واجد شرایط قبل از ورود به برنامه M.D. یک برنامه پرمدیکال ارائه می دهد که معمولا مدت آن نیز نهایتا یک ترمی است. اما برنامه های منتخب برای تحصیل در MUA عبارتند از:

  • بهداشت
  • پزشکی
  • پرستاری
  • تربیت بدنی

هزینه تحصیل در این دانشگاه سنت کیتسی کمی بالاتر از بقیه دانشگاه هاست. در جدول زیر می توان با جزئیات این هزینه ها در MUA آشنا شد:

برنامه علوم کلینیکالهزینه هر ترم به دلار
شهریه علوم پایه برنامه MD$19950
شهریه کیلینیکال مدیسین برنامه MD$24350
برنامه پزشکی گیت وی یا همان پرمدیکال$87503
شهریه نیمه وقت به ازای هر واحد$650

هزینه تحصیل پزشکی در سنت کیتس

هزینه تحصیل پزشکی در سنت کیتس با توجه به نوع دوره انتخابی و دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود. به طور کلی شهریه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل پزشکی در سنت کیتس حدود 15000$ الی 18000$ (دلار) در نظر گرفته شده است. با توجه به بالا بودن هزینه تحصیل پزشکی در سنت کیتس، پرداخت این هزینه معقول نمی باشد و پیشنهاد ما به شما تحصیل پزشکی در دانشگاه های مطرح کانادا و آمریکا خواهد بود. عزیزان برای کسب اطلاعات دقیق از چگونگی اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به سنت کیتس و یا هزینه زندگی در سنت کیتس 2022 نیز می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *