مهاجرت

تفاوت روسیه و اوکراین برای زندگی

تفاوت روسیه و اوکراین برای زندگی

امروزه امکان مهاجرت به اکثر نقاط جهان فراهم شده است و تنوع روش های موجود و شرایط زندگی در کشورهای مختلف باعث سردرگمی متقاضیان مهاجرت می شود؛ به همین منظور مقاله تفاوت روسیه و اوکراین برای زندگی تهیه و تنظیم شده است تا با مقایسه شرایط زندگی در این دو کشور، به سوالاتی که در ذهن متقاضیان است پاسخی مناسب دهد. اوکراین کشوری واقع در اروپای شرقی و به پایتختی کیف است؛ روسیه اما در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده و به دلیل نزدیکی به کشور ایران، عده زیادی از هموطنانمان متقاضی مهاجرت تحصیلی، کاری و غیره به این کشور می باشند. در ادامه با کارشناسان موسسه حوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به بررسی تفاوت های این دو کشور از نظر تحصیلی، کاری و هزینه های زندگی پرداخته و نکات مثبت و منفی این دو را مورد بررسی قرار دهیم.

  • شرایط زندگی در روسیه چیست؟
  • محدودیت های مهاجرت به روسیه چیست؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای مهاجرت به روسیه دارند؟
  • فرایند تحصیل در اوکراین چه تفاوتی با روسیه دارد؟
  • شرایط شرکت در آزمون پادفک چیست؟

تفاوت روسیه و اوکراین برای زندگی دانشجویی

مهاجرت تحصیلی به اوکراین و روسیه در شرایطی تقریبا مشابه صورت می گیرد. هر دو کشور از دانشگاه های معتبری برخوردار بوده و تنوع رشته های آموزشی در دانشگاه ها به چشم می خورد. تحصیل در مقاطع کارشناسی در روسیه و اوکراین به زبان روسی انجام می گیرد و علاقه مندان باید پیش از شروع کلاس های دانشگاه، مدرکی جهت اثبات توانایی خود به این زبان ارائه دهند. امکان شرکت در دوره های آموزش زبان روسی، تحت عنوان پاتفک، برای افرادی که قصد تحصیل به زبان روسی دارند فراهم است. هم چنین در مقاطع بالاتر، کارشناسی ارشد و دکتری، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که در این صورت افراد ملزم به ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 می باشند.

هزینه های تحصیل در روسیه و اوکراین، در مقایسه با کشورهایی از جمله انگلستان و آمریکا پایین می باشد؛ با این حال، امکان اخذ بورسیه برای دانشجویانی که از رزومه تحصیلی قوی برخوردار باشند فراهم است. طبق قوانین، کار دانشجویی هم زمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی در هر دوی این کشورها مجاز می باشد. میانگین هزینه سالیانه تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی $2000 (دلار آمریکا) و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مبلغ $2500 (دلار آمریکا) گزارش شده است. طبق آخرین آمار، در کشور اوکراین برای تحصیل در مقطع کارشناسی به مبلغی بالغ بر $2500 (دلار آمریکا) نیاز است و هزینه تحصیلات تکمیلی، مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، $2500 الی $4000 (دلار آمریکا) اعلام شده است.

نمودار مقایسه نرخ باسوادی در روسیه و اوکراین

تفاوت زندگی نیروی کار در روسیه و اوکراین

همانند شباهت تحصیل در روسیه و اوکراین، شرایط کار نیز در این دو کشور از مشترکات زیادی برخوردار است. هم چون مهاجرت کاری به اغلب کشورهای دنیا، برای اخذ ویزای کاری این دو کشور نیز به یک پیشنهاد کاری و قرار داد از سوی کارفرمایی معتبر در این کشور نیاز است. افراد می توانند با ارسال رزومه های خود در سایت های معتبر کاریابی، جهت جستجوی فرصت های کاری اقدام کنند. نرخ بیکاری در سال 2022، در روسیه 6.3% و در اوکراین 8.5% اعلام شده که نشان دهنده وضعیت بهتر اشتغال شهروندان در روسیه است. متوسط درآمد ماهیانه شهروندان روسیه $735 (دلار آمریکا) اعلام شده که از رقم درآمد ماهیانه ساکنین اوکراین، $376 (دلار آمریکا)، به طور قابل توجهی بیشتر است.

تفاوت روسیه و اوکراین از نظر هزینه های زندگی

طبق آمار رسمی جمع آموری شده از منابع معتبر، هزینه های زندگی در روسیه در مقایسه با اوکراین بالاتر است. برای زندگی در پایتخت روسیه، مسکو، به طور میانگین به مبلغی حدود $2654 (دلار آمریکا) نیاز است؛ در حالی که برای داشتن یک زندگی با همان استاندارد در کیف، پایتخت اوکراین، ماهیانه هزینه ای برابر با $1977 (دلار آمریکا) را در بر می گیرد. قابل ذکر است که علی رغم بالا بودن هزینه های زندگی در روسیه، میانگین میزان درآمد ماهیانه شهروندان آن نیز بالاتر از اوکراین می باشد. هزینه های اجاره مسکن و رستوران در مسکو به ترتیب 36% و 34% بالاتر از کیف بوده و هزینه ماهیانه رفت و آمد در مسکو بیش از دوبرابر بالاتر از کیف می باشد.

مقایسه هزینه های زندگی در مسکو و کیف
نوع هزینهکیف به دلار آمریکامسکو به دلار آمریکا
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت$5.4$7.9
McMeal در مک دونالد$3.9$3.9
یک گالن شیر$3.6$3.4
فیله مرغ$1.7$1.7
یک گالن 1.5 لیتری آب$0.4$0.5
رفت و آمد ماهیانه$12.6$28.8
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$102.5$115.6
هزینه ماهیانه پیش دبستانی یا مهد کودک خصوصی$321.7$503.4
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$596.8$864.8
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$345.2$482.1

تفاوت روسیه و اوکراین از نظر هزینه های زندگی

مزایا و معایب زندگی در روسیه و اوکراین

از مهم ترین مواردی که هنگام صحبت درمورد مزایای زندگی در روسیه مطرح می شود، تنوع مناطق دیدنی و تفریحی است؛ این کشور از فرهنگی غنی برخوردار بوده و اماکن تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. هم چنین میزان درآمد ماهیانه در این کشور بالاتر از اوکراین بوده و تناسب میزان درآمد با هزینه ها دیده می شود. به دلیل دشواری زبان روسی و عدم توانایی اکثریت مردم این کشور در صحبت به زبان انگلیسی، ممکن است ارتباط با روس ها کمی دشوار باشد. سیستم حمل و نقل روسیه از پیشرفته ترین ها درجهان محسوب می شود؛ متروی مسکو و سنت پترزبورگ سریع، امن و تمیز است و به دلیل ترافیک جاده ای بالا، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انتخاب بهتری است. آب و هوای سرد و ناپایدار روسیه نیز ممکن است برای عده ای غیر قابل تحمل باشد.

از مزایای زندگی در اوکراین می توان به هزینه پایین مسکن، غذاهای لذیذ و متنوع، فرهنگ، هنر و معماری غنی، آثار باستانی متعدد، مناظر زیبا، طبیعتی چشم نواز و هزینه های معقول حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد. با این حال، هزینه وسایل برقی و لباس در این کشور بالا بوده و فساد مالی و بروکراسی در اوکراین وجود دارد. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به اروپا، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مهاجرت به دانمارک می باشد. وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه مشاوره های تخصصی به شما عزیزان می باشند تا با توجه به شرایط، تخصص، بودجه و علایق خود، بهترین مقصد و روش را جهت مهاجرت انتخاب نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *