مهاجرت

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت را میتوان از زوایای مختلف مثل تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری تحلیل و از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد. با توجه به نتایج این تحقیق، در زمینه تحصیلی کیفیت تحصیلات عالی در آمریکا به مراتب بالاتر از کاناداست. در زمینه کاری ولی کانادا جذابیت هایی مثل مهاجرت آسان و سریع مثل برنامه اکسپرس اینترای را دارد که نهایتا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می گردد. اما در مورد سرمایه گذاری نیز آمریکا با تنوع روش های سرمایه گذاری کیس مناسب تری به نظر می رسد. جهت دریافت آخرین اطلاعات و مشاوره های تخصصی درباره شرایط مهاجرت سوالات خود را حتما با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

  • شرایط زندگی در آمریکا و کانادا چه تفاوت هایی دارد؟
  • مهم ترین شهرهای کانادا برای زندگی کدامند؟
  • هزینه های زندگی در این دو کشور چه تفاوت هایی دارد؟
  • بهترین روش مهاجرت به آمریکا و کانادا چیست؟

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت تحصیلی

بار دیگر آمریکا به عنوان دارنده برترین نظام آموزش عالی در سطح جهان معرفی شد و همین امر باعث شده است که امسال نیز توجه دانشجویان و محققان خارجی به سمت تحصیل در آمریکا جلب شود. همچنین سیستم آموزش عالی کانادا نیز یکی از 5 نظام آموزش عالی برتر جهان است ولی در قیاس با نظام آموزش عالی آمریکا جایگاه پایین تری دارد و ضمنا دانشگاه های این کشور نیز به پای دانشگاه های آمریکایی نمی رسند.

در کل، از جمله برترین دانشگاه های کانادا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دانشگاه تورنتو University of Toronto (رتبه 21 جهانی)
  • دانشگاه مک گیل McGill University (رتبه 30 جهانی)
  • بریتیش کلمبیا University of British Colombia (رتبه 34 جهانی)

اما تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت تحصیلی به اینجا ختم نشده و شرایط پذیرش آنها نیز کمی متفاوت است:

شرایط پذیرش دانشجو در کانادا و آمریکا
آمریکاکانادا
مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطهمدرک دیپلم دبیرستان و کارنامه مربوطه
معدل کل (GPA) بین 0.0 الی 4.0معدل کل (GPA) مورد تایید اکثر دانشگاه های کانادا 4.0
مدرک زبان انگلیسی IELTS نمره 6.0 به بالا (بسته به دانشگاه مربوطه)مهارت زبان انگلیسی IELTS آکادمیک با نمره 6.5
قبولی در آزمون پذیرش معروف به آزمون SAT و قبولی در آزمون های GRE و GMAT برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و قبولی در آزمون MCAT (ویژه دانشجویان پزشکی)قبولی در آزمون های GRE و GMAT برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و قبولی در آزمون MCAT (ویژه دانشجویان پزشکی)

تفاوت کانادا و آمریکا از نظر هزینه تحصیلی

تفاوت کانادا و آمریکا از نظر هزینه تحصیلی

با اینکه گفته می شود که هزینه تحصیل در کانادا و آمریکا بالا است. اما واقعیت مسئله این است که هزینه تحصیلی و حتی هزینه زندگی در کانادا به مراتب پایین تر از کشور آمریکاست و این یک پوئن مثبت برای کانادا محسوب می شود. معمولا هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا البته بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه آنها از 25000$ تا 45000$ (دلار) متغیر است. اما شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در کشور کانادا بطور متوسط حدود21100$ الی 36100$ (دلار) می باشد.

مقایسه میزان شهریه تحصیلی در آمریکا و کانادا

اما در بحث هزینه های زندگی نیز مجدد هزینه زندگی دانشجویان در کانادا پایین تر از هزینه زندگی دانشجویان در آمریکاست. بر این اساس، میانگین هزینه زندگی در آمریکا برای دانشجویان حدود 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال می باشد. این درحالی است که هزینه زندگی دانشجویان بین المللی در کانادا بین 15000 الی CAD 20000 (دلار کانادا) معادل 11195 الی 14927$ (دلار) در سال می باشد که به مراتب پایین تر از آمریکاست.

جدول زیر نشانگر برخی جزئیات از این هزینه ها می باشد:

آیتم هاهزینه در آمریکا (دلار)هزینه در کانادا (دلار)
یک وعده غذایی در رستوران ارزان17.74$20$
یک لیتر شیر2.13$1.04$
یک عدد نان 500 گرمی3.77$4.62$
یک کیلو برنج3.77$4.62$
یک کیلو فیله مرغ11.73$12.20$
یک کیلو گوشت گوساله14.73$15.08$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)2.47$1.01$
هزینه ماهیانه حمل و نقل1.22$80$
یک لیتر بنزین0.69$1.68$
اجاره خانه آپارتمان تک خواب وسط شهر1477$1844$
اجاره خانه آپارتمان تک خواب خارج از شهر1350$1509$
اجاره خانه آپارتمان 3 خواب وسط شهر2383$3083$
اجاره خانه آپارتمان 3 خواب خارج از شهر1996$2489$

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت کاری

هر دو کشور کانادا و آمریکا به عنوان دو مقصد معروف برای مهاجرت کاری در دنیا شناخته می شوند. اما شرایط بازار کاری و نحوه اعطای ویزا در این دو کشور نسبتا متفاوت از هم می باشد. کانادا و آمریکا در دو موضوع نرخ بیکاری و سطح درآمدی تقریبا مشابه هم هستند و تفاوت بسیار اندکی دارند. نرخ بیکاری در کانادا بیشتر از آمریکا و سطح متوسط درآمدی در کانادا کمی بیشتر از آمریکاست. درحالی که نرخ بیکاری کانادا در ماه ژانویه سال 2024 حدود 5.8% گزارش شده اما متوسط نرخ بیکاری در آمریکا 3.7% می باشد. دومین موضوع مورد توجه نیروی کار خارجی مربوط به میانگین درآمدی می باشد که در کانادا حدود CAD 10000 (دلار کانادا) معادل 7438$ (دلار) در ماه اما در آمریکا این میانگین حدود 7920$ (دلار) می باشد.

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در کانادا و آمریکا

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت کاری بیشتر در زمینه اخذ ویزا به چشم می خورد. در زمینه درخواست ویزای کاری آمریکا نیز معمولا درخواست های ویزای کاری آمریکا توسط اداره مهاجرت این کشور (USCIS) مورد رسیدگی قرار می گیرد. برای دریافت این ویزاها حتما باید پیشنهاد کاری داشته باشید تا اسپانسر (کارفرمای آمریکایی) بتواند تاییدیه کار از وزارت کار این کشور اخذ کند. در بین انواع ویزای کاری آمریکا، بهترین نوع ویزای کار H1B می باشد.

شرایط این ویزا عبارت است از:

  • داشتن مدرک لیسانس به بالا
  • مدرک مرتبط با رشته شغلی
  • داشتن سابقه کاری در رشته تخصصی
  • داشتن دانش عمیق درباره رشته شغلی

اما برای اخذ ویزای کاری کانادا متقاضیان ابتداء باید در سیستم اکسپرس اینترای کانادا تشکیل پرونده داده و در طی سه گام زیر و اخذ امتیاز لازم به این مهم دست یابند:

مراحل اخذ ویزای کاری کانادا

نکته مهم اینکه درخواست ویزای کاری کانادا به اقامت دائم کانادا منجر ولی ویزای کاری آمریکا به اقامت موقت این کشور منجر می شود.

تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دو کشور کانادا و آمریکا همواره می تواند جذابیت ها و امتیازات مهمی درپی داشته باشد. اما اصلی ترین تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت مطمئنا رتبه 1 اقتصاد آمریکا در سطح بین المللی است. درحالیکه اقتصاد کانادا در رده شانزدهم جهانی قرار دارد. شما برای سرمایه گذاری در کانادا برعکس آمریکا گزینه های محدودی دارید. روش اول راه اندازی بیزینس با تامین سرمایه حداقل 200000$ (دلار) از صنذوق سرمایه خطرپذیر مشخص و روش دوم شروع کسب و کار با تامین سرمایه 75000$ (دلار) از گروه سرمایه گذار فرشته می باشد.

اما در آمریکا روش های مختلفی برای اخذ اقامت دائم (گرین کارت) وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای EB5: مخصوص سرمایه گذاران خارجی برای راه اندازی بیزینس با حداقل سرمایه لازم از 800000$ (دلار) الی 1050000$ (دلار)
  • ویزای E2: این ویزا در اختیار سرمایه گذارانی است که کشورشان با آمریکا دارای معاهده همکاری تجاری دو جانبه است. در اینجا حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی بیزینس حدود 200000$ (دلار) می باشد.
  • سرمایه گذاری در آمریکا با استفاده از روش خرید سهام که توصیه می شود که افراد با حداقل سرمایه 1000000$ (دلاری) وارد بازار خرید اوراق قرضه شوند.

ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشورت های تخصصی در هر مرحله از مهاجرت به کانادا همراهتان هستیم.

سوالات درباب تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت

کانادا و آمریکا هر دو جزء مقاصد محبوب برای مهاجران ایرانی به شمار می روند. سوالات متقاضیان مهاجرت به این دو کشور زیاد بوده ولی در اینجا به برخی از سوالات کلیدی عزیزان پاسخ می دهیم:

  • تفاوت کانادا و آمریکا از نظر هزینه تحصیلی چگونه است؟ با اینکه گفته می شود که هزینه تحصیل در کانادا و آمریکا بالا است. اما واقعیت مسئله این است که هزینه تحصیلی و حتی هزینه زندگی در کانادا به مراتب پایین تر از کشور آمریکاست و این یک پوئن مثبت برای کانادا محسوب می شود. معمولا هزینه تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا البته بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه آنها از 8000$ تا 55000$ (دلار) متغیر است. اما شهریه سالانه دانشجویان بین المللی در کشور کانادا بطور متوسط حدود7000 الی 22000$ (دلار) می باشد.
  • تفاوت کانادا و آمریکا برای مهاجرت تحصیلی در چه مواردی است؟ بار دیگر آمریکا به عنوان دارنده برترین نظام آموزش عالی در سطح جهان معرفی شد و همین امر باعث شده است که امسال نیز توجه دانشجویان و محققان خارجی به سمت تحصیل در آمریکا جلب شود. همچنین سیستم آموزش عالی کانادا نیز یکی از 5 نظام آموزش عالی برتر جهان است ولی در قیاس با نظام آموزش عالی آمریکا جایگاه پایین تری دارد و ضمنا دانشگاه های این کشور نیز به پای دانشگاه های آمریکایی نمی رسند.
4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *