ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

ثبت شرکت در سنت لوسیا

ثبت شرکت در سنت لوسیا

ثبت شرکت در سنت لوسیا با مزایای بی شماری که دارد، بهشتی برای سرمایه گذاری به شمار می رود. در این نوشتار، تمامی شرایط ثبت شرکت در سنت لوسیا توسط  متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. سنت لوسیا یکی از زیباترین جزایر کارائیب می باشد که بین مارتینیک و سنت وینسنت در منطقه شرقی دریای کارائیب واقع شده است و بخشی از مجمع الجزایر آنتیل کوچک به شمار می رود. این کشور یکی از مستعمرات سابق بریتانیا است که در سال 1979 مستقل شد و به همین دلیل، داشتن سیستم سیاسی مدل بریتانیایی سنت لوسیا تعجب آور نیست. شایان ذکر است که این کشور عضو مشترک المنافع بریتانیا و سازمان ملل است و زبان رسمی این کشور انگلیسی است و فرانسوی نیز رایج است.

سنت لوسیا در حال حاضر یک حوزه قضایی کلاسیک بدون مالیات است که برای نگهداری شرکت و از نظر ارائه صورت ‌های سالانه نیازی به مراحل پیچیده ندارد. قانون معافیت مالیاتی سنت لوسیا از سال 1999 شروع شده است و تجارت فراساحلی در سنت لوسیا از سال 2000 انجام می شود. البته، این کشور هنوز نتوانسته است به اندازه کافی در مقایسه با سایر حوزه های قضایی معروف تر دریایی در بین کارآفرینان محبوب شود. اما، با وجود این واقعیت، تجار بیشتری در جهان تمایل به ثبت یا خرید شرکت دریایی در سنت لوسیا دارند. قوانین شرکتی کشور به ویژه برای شرکت های غیر مقیم مطلوب است. ثبت شرکت های برون مرزی در سنت لوسیا در کمترین زمان ممکن انجام می شود و به دلیل اینکه کلیه اطلاعات مربوط به آنها در ثبت دولتی ثبت نمی شود، سطح محرمانه لازم برای صاحبان شرکت ها فراهم می شود.

شرایط ثبت شرکت در سنت لوسیا

ثبت شرکت در سنت لوسیا یک فرصت پرسود برای آن دسته از کارآفرینانی است که می خواهند بار مالیاتی خود را کاهش دهند و بدون مبارزه سخت وارد بازار بین المللی شوند. سنت لوسیا در سال ‌های اخیر به دلیل چارچوب قانونی طرفدار تجارت، به یک مرکز خدمات مالی فراساحلی محبوب تبدیل شده است. شرکت تجاری بین المللی (IBC) به دلیل فرآیند ثبت سریع، محرمانه بودن، ساختار انعطاف پذیر و هزینه های سالانه پایین و الزامات گزارش دهی آن سودمندترین شکل برای تجارت بین المللی مقرون به صرفه در سنت لوسیا است. جزئیات اعضای IBC خصوصی باقی می ماند، همانطور که در یک ثبت عمومی فاش نمی شود و حقوق صاحبان سهام در قالب سهام شرکت فقط در اختیار نماینده ثبت قرار می گیرد.

افرادی که یک IBC (شرکت تجاری بین المللی) را در سنت لوسیا ثبت کنند، از موارد زیر بهره مند می شوند:

  • 0% مالیات بر سود سرمایه
  • 0٪ مالیات بر ارزش افزوده
  • 0% مالیات بر حق امتیاز و در برخی موارد بر سود بانکی
  • 0% مالیات شرکت هایی که برای شرکت های غیر مقیم که در خارج از کشور سود کسب می کنند.
  • 1% مالیات شرکت هایی برای شرکت های مقیمی که از معاملات با کشورهای CARICOM سود می برند.

ثبت یک شرکت دریایی در سنت لوسیا در بین سرمایه گذاران خارجی بسیار محبوب است زیرا سیستم مالیاتی سرزمینی در این کشور اعمال می شود. شایان ذکر است که هیچ الزامی برای حضور ساکن سنت لوسیا در شرکت به عنوان مدیر وجود ندارد و حداقل یک سهامدار می تواند IBC را در سنت لوسیا تأسیس کند. نام شرکت باید الزاماً شامل اختصاری باشد که نشان دهنده مسئولیت محدود شرکت (Incorporated Inc، LTD، Limited و غیره) است.

در اینجا مالیات هایی که توسط یک IBC ثبت شده در سنت لوسیا قابل پرداخت است آمده است:

مالیات ثبت شرکت در سنت لوسیا

روند ثبت شرکت در سنت لوسیا در سال 2023

برخی از کارآفرینان زحمت تشکیل یک نهاد حقوقی جدید را نمی دهند و به جای آن شرکت های خارجی آماده خریداری می کنند. با این حال، عمل نشان می دهد که یک شرکت آماده ممکن است بدهی های پنهان، مسائل حقوقی یا درگیری با بانک ها داشته باشد. به همین دلیل، پیشنهاد می کنیم متقاضیان به جای خرید یک شرکت موجود، یک شرکت جدید در سنت لوسیا ثبت کنند.

روند ثبت شرکت و سرمایه گذاری در سنت لوسیا در سال 2023 به صورت زیر است:

مراحلامور
1آماده سازی یک پروژه تجاری و ارزیابی خطرات احتمالی
2پیشنهاد چندین گونه از نام شرکت و بررسی آنها برای در دسترس بودن
3تنظیم اسناد شرکت
4امضا قراردادی با یک نماینده ثبت در سنت لوسیا
5اجاره یا خرید دفتر برای شرکت مورد نظر
6پرداخت هزینه ثبت و ارسال اسناد به ثبت تجاری سنت لوسیا

به متقاضیان یادآوری می کنیم که اگر قصد دارند در امور بانکی، بیمه و یا تشکیل یک تراست شرکت کنند، باید برای مجوز در سنت لوسیا درخواست دهند. سایر الزامات شامل افتتاح حساب در یک بانک محلی، به دست آوردن شماره مالیات دهندگان برای پرداخت مالیات در کشور و رعایت الزامات اقتصادی است.

هنگام ثبت شرکت در سنت لوسیا، باید اسناد شرکت و اسناد شخصی را برای همه ذینفعان شرکت ارسال شود.

مدارک زیر برای ثبت شرکت در سنت لوسیا مورد نیاز است:

  • کپی گذرنامه برای همه ذینفعان شرکت که باید به انگلیسی ترجمه شده و محضری شود.
  • مدارک نشانی های مسکونی برای هر یک از ذینفعان
  • مجموعه اسناد شرکتی

همچنین وجود آدرس قانونی و نماینده ثبت نام در قلمرو جزیره سنت لوسیا الزامی است.

روند ثبت شرکت در سنت لوسیا

مزایا ثبت شرکت در سنت لوسیا

ثبت شرکت در سنت لوسیا مزیت های ویژه ای را برای تمامی افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند ارائه می دهد. برخی از مهمترین مزیت های ثبت شرکت در سنت لوسیا به شرح زیر می باشد:

مزایا ثبت شرکت در سنت لوسیاتوضیحات
سرمایه اولیهدر روند ثبت شرکت در سنت لوسیا هیچ حداقل سرمایه ای برای این کار لازم نیست.
محدودیتهیچ گونه محدودیتی برای شرکت های خارجی مقیم جهت انجام تجارت بین المللی وجود ندارد.
حوزه قضایی شفافاز دیرباز سنت لوسیا به عنوان یک حوزه قضایی شفاف و منظم در جهان شهرت دارد.

دریافت اجازه کار در سنت لوسیا

بر اساس مقررات خارجی و شهروندان کشورهای مشترک المنافع، همه افراد خارجی که مایل به انجام یک تجارت یا اشتغال سودمند در سنت لوسیا هستند، باید برای مجوز کار درخواست دهند. درخواست ها را می توان از اداره کار وزارت امور حقوقی، امور داخلی و کار دریافت کرد. تمام درخواست ‌ها باید حداقل دو ماه قبل از تاریخی که فرد پیشنهاد می ‌کند یا قصد استخدام را دارید، به افسر اجازه کار ارسال شود. در حالی که درخواست در حال انجام است، متقاضی نباید درگیر هیچ نوع شغلی باشد. این روش هر سال تکرار می شود تا زمانی که متقاضی شهروند سنت لوسیا شود. شایان ذکر است که شخصی که وضعیت اقامت را به دست آورده است از مجوز کار مستثنی نیست و باید طبق مراحل فوق درخواست دهد.

متقاضیان می توانند با بهره مندی از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات کامل درباره شرایط مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا کسب کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص ثبت شرکت در سنت لوسیا

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص ثبت شرکت در سنت لوسیا پاسخ دهیم. مهمترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • بهترین ساختار برای ثبت شرکت در سنت لوسیا کدام است؟ طبق آمار به دست آمده در سال 2023 بهترین ساختار برای راه اندازی و ثبت شرکت در سنت لوسیا، ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود می باشد. زیرا روند ثبت شرکت با این ساختار اجرایی کار بسیار ساده ای برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد.
  • آیا برای ثبت شرکت در سنت لوسیا باید اقامت این کشور را داشته باشیم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال راه اندازی و ثبت شرکت در سنت لوسیا هستند، در قدم اول باید برای اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند. زیرا بدون دریافت اقامت اجازه ثبت شرکت در سنت لوسیا را نخواهید داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *