ویترین

ثبت موسسه در اصفهان

ثبت موسسه در اصفهان

افرادی که قصد فعالیت در عرصه های غیر تجاری مثل امور هنری، علمی و غیره در اصفهان را دارند، ثبت موسسه در اصفهان بهترین راهکار برای آنهاست. حال امکان دارد که مقصود موسسان آن جذب منافع و تقسیم آن بین اعضاء باشد و یا ممکن است که قصد تشکیل دهندگانش اصلا امور تجاری نباشد. به هر حال ما در این مقاله برآن هستیم تا ضمن بررسی شرایط تشکیل موسسه در اصفهان همچنین به سوالات شما عزیزان نیز پاسخ مناسبی ارائه دهیم. چراکه هدف ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه مشاوره های تخصصی و راهنمائی های لازم به عزیزانی است که قصد ثبت شرکت یا موسسه را دارند.

  • آیا امکان کسب سود از طریق تشکیل موسسه در اصفهان وجود دارد؟
  • به چه دلیلی در اصفهان به جای شرکت می توان موسسه تاسیس کرد؟
  • ضوابط تاسیس موسسات غیر تجاری در اصفهان چیست؟
  • وضعیت حداقل سرمایه و تنظیم اساسنامه در موسسات غیر تجاری چگونه است؟

آشنایی با موسسه و هدف از تشکیل آن در اصفهان

موسسه بر عکس شرکت نهاد یا تشکیلات غیر تجاری بوده و بهترین شکل برای انجام فعالیت های علمی، فرهنگی و هنری و یا حتی امور خیریه محسوب می شود. پس می توان چنین گفت که فارغ از نیت موسسان در دستیابی به سود یا عدم دستیابی به آن، موسسه با موضوعات غیر تجاری امکان ثبت در اصفهان را دارد. موسسات نیز درست مثل شرکت از شخصیت حقوقی مستقلی برخوردارند. اما از مهمترین تفاوت های ثبت موسسه با شرکت در اصفهان نیز می توان به این موارد اشاره کرد:

  • اولا جهت ثبت موسسه در اصفهان نیازی به شرکتنامه و یا تقاضانامه نیست.
  • ثانیا جهت تاسیس موسسه نیازی به پرداخت سرمایه نقدی وجود ندارد بلکه سرمایه در تعهد موسسان است.
  • ثالثا در موسسات نیازی به انتخاب بازرس/ بازرسین وجود ندارد.

گذشته از این موارد، موسسه در اصفهان انواع مختلفی مثل موسسات فنی، موسسات حقوقی، موسسات علمی و غیره دارد. اما باید بدانید که در مجموع 2 نوع کلی موسسه امکان ثبت در اصفهان دارد که عبارتند از:

انواع موسسه در اصفهان

موسسات اول که معمولا تعداد آن نیز بیشتر از موسسات نوع دوم است موسسات انتفاعی بوده و از نمونه آنها می توان به موسسات حقوقی و یا موسسات فنی اشاره کرد. اما نوع دوم معروف به موسسات غیر انتفاعی هستند و مثال های این موسسات شامل بنگاه های خیریه، صندوق های قرض الحسنه و یا انجمن های اسلامی و غیره است.

شرایط جهت تشکیل موسسه در اصفهان

شروط تشکیل موسسه در اصفهان مشابه اقدامات لازم برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود می باشد چراکه قبل از ثبت موسسه در اصفهان شما ملزم به رعایت الزامات و ضوابط مهم 3 گانه یعنی انتخاب هیئت مدیره، تنظیم و ارائه اساسنامه و نیز تعهد سرمایه هستید. در وهله اول گزینش هیئت مدیره برای نظم و نظام امور موسسه، برگزاری جلسات مجمع عمومی (عادی و فوق العاده) و نیز پیگیری روند ثبت موسسه الزامی است. از شرایط مهم انتخاب هیئت مدیره در موسسات غیر تجاری نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اولا امکان انتخاب هیئت مدیره از داخل یا خارج موسسه امکان پذیر است
  • ثانیا مطابق قانون سن مدیران انتخابی بایستی بالای 18 سال باشد
  • ثالثا مدت زمان مدیریت اعضای هیئت مدیره می تواند محدود یا نامحدود باشد
  • رابعا جلسات این هیئت و تصمیمات آن با وجود اکثریت رسمیت می یابد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت موسسه در اصفهان نیز همانند حداقل سرمایه برای تاسیس شرکت بوده و حدود 100000 تومان می باشد اما در ادامه نیز امکان افزایش این سطح از سرمایه برای موسسان فراهم است. این سرمایه نقدا پرداخت نشده بلکه به صورت تعهدی می باشد. اما موضوع بعدی در باب تشکیل موسسه در اصفهان اخذ مجوز فعالیت قبل از ثبت آن به صورت زیر می باشد:

اخذ مجوز جهت ثبت موسسه در اصفهان

پروسه ثبت و درج آگهی تاسیس موسسه در اصفهان

متقاضیان محترم بایستی در ابتداء این نکته مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند که کلیت پروسه ثبت موسسه در اصفهان مشابه فرآیند ثبت شرکت در این استان می باشد. به عبارت دیگر شما جهت انجام این کار بایستی متعهد به انجام 2 مرحله کلی زیر باشید:

مراحل کلی روند ثبت موسسه در اصفهان
مرحله 1ثبت رسمی و قانونی موسسه با مراجعه به پورتال www.sherkat.ssa.ir
مرحله 2درج آگهی ثبت موسسه در روزنامه رسمی با مراجعه به پورتال www.rrk.ir

اما مراحل جزئی و ریز به ریز این فرآیند بدین قرار است که ابتدائا متقاضیان ضمن مراجعه به پورتال ثبت شرکتها و موسسات به انتخاب گزینه موسسه غیر تجاری می پردازد. سپس در مرحله دوم این کار اطلاعات درخواستی را وارد و به دنبال آن نام موسسه را بترتیب اولویت بندی 5گانه انتخاب می کند. مرحله چهارم تایید اطلاعات وارده توسط کارشناس دفتر ثبت و یا احتمالا رفع نواقص موجود می باشد. پس از اتمام این مرحله نیز متقاضیان با تنظیم مدارک ضروری از جمله صورت جلسه و اساسنامه موسسه آن را برای تایید نهایی و ثبت رسمی به دفتر اداره ثبت ارسال می کنند. کارشناس ثبت نیز بعد از تایید و ثبت موسسه مربوطه به صدور پیش نویس آگهی ثبت موسسه در اصفهان اقدام می کند تا نهایتا متقاضیان با درج آگهی به تاسیس موسسه موردنظرشان در اصفهان موفق شوند.

مدارک جهت ثبت موسسه در اصفهان

مدارک جهت ثبت موسسه در اصفهان

تهیه اسناد و مدارک مهم بمنظور ثبت موسسه در اصفهان از جمله گام های ضروری این پروسه محسوب می شود. این مدارک درخواستی گاها از نوع مدارک شخصی و گاها نیز از نوع رسمی برای ثبت موسسه می باشد. در جدول زیر می توان با انواع مدارک ضروری جهت ثبت موسسه غیر تجاری در اصفهان آشنا شد:

مدارک به منظور ثبت موسسه در اصفهان
تقاضانامه پرینتی برای ثبت موسسه2 نسخه
اساسنامه تنظیمی و آماده2 نسخه
صورت جلسه مجمع عمومی عادی2 نسخه
مدارک هویتی اعضاء
مجوز ضروری اخذ شده از ادارات مسئول

اگر قصدتان مهاجرت است علاوه بر ثبت شرکت یا موسسه، روش های دیگری نیز برای مهاجرت و دریافت اقامت خارجی وجود دارد. یکی از این گزینه ها مهاجرت به اروپا جهت کار است که طرفداران زیادی هم در بین فارغ التحصیلان ایرانی دارد. پس برای استفاده از مشاوره های حرفه ای و نیز بهره مندی از بانک اطلاعاتی کامل و به روز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در اسرع وقت با این موسسه در ارتباط باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *