ویترین

ثبت موسسه در خراسان شمالی

ثبت موسسه در خراسان شمالی

ثبت موسسه در خراسان شمالی طرفداران خاص خود را دارد چراکه متقاضیان زیادی هستند که در قالب موسسه قصد انجام فعالیت های فراوان دارند. فعالیت های علمی، آموزشی، فرهنگی، ادبی و غیره در این استان بسیار پرطرفدار است. پس متقاضیان گرامی باید به این نکته مهم عنایت داشته باشند که مطابق قوانین تجاری ایران هدف از تاسیس موسسات انجام امور غیر تجاری است و از این لحاظ موسسات نقطه مقابل شرکتها هستند. چراکه هدف از تاسیس شرکت ها تجاری اما هدف از تاسیس موسسات غیرتجاری است. مطمئنا شما عزیزان با مطالعه این مقاله در جریان مهمترین و کلیدی ترین مباحث مربوط به ثبت موسسه غیرتجاری در خراسان شمالی قرار می گیرد اما اگر احیانا سوالی هم برای شما پیش بیاید می توانید آن را با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید.

شرایط موسسه و اهداف تشکیل آن در خراسان شمالی

همان گونه که در بالا نیز عنوان شد، موسسه تشکلی برای انجام امور یا موضوعات غیر تجاری است و نمی توان در قالب موسسه به فعالیت های تجاری پرداخت. همچنانی که از تعریف موسسه طبق ماده 584 قانون تجارت نیز می توان به این موضوع پی برد. قانون مذکور هدف از تاسیس موسسات را پرداختن به موضوعات غیرتجاری دانسته و بر اساس اصل انتفاع یا عدم انتفاع برای موسسات انواع مختلفی تعریف کرده و نهایتا برای موسسات شخصیت مستقلی قائل می شود. بر همین اساس نیز موسسات غیر تجاری در خراسان شمالی به 2 نوع متداول زیر دسته بندی می شود:

نوع موسسههدفمجوز لازم
موسسات انتفاعیکسب سودصادره از ادارات ذیربط
موسسات غیر انتفاعیانجام امور خیریهصادره از نیروی انتظامی

بنابراین در یک جمع بندی کلی می توان چنین استدلال کرد که انواع موسسات در خراسان شمالی در نوع و ماهیت عملکردی یعنی همان انجام امور غیر تجاری مشابه هم عمل کرده اما در هدفشان باهم تفاوت دارند. پس بدیهی است که هدف یک موسسه آموزش زبان با هدف یک موسسه خیریه مدرسه سازان در خراسان شمالی متفاوت باشد.

امتیاز ثبت موسسه در خراسان شمالی

امتیاز ثبت موسسه در خراسان شمالی چیست؟

پس از اطلاع درباب شرایط موسسه و انواع و اقسام آن این سوال طرح می شود که امتیازات و مزایای ثبت موسسه در خراسان شمالی چیست؟ باید ابتداء بدانیم که طیف موضوعات غیر تجاری جهت انجام در این استان مخصوصا توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصان بسیار زیاد است و به همین دلیل امکان تاسیس موسسه با این طیف متنوعی از موضوعات بسیار بالاست. از این گذشته شرایط، ضوابط و فرآیند ثبت موسسات غیر تجاری در خراسان شمالی به مراتب آسانتر از شرکت ها بوده و با حداقل سرمایه نیز امکان ثبت وجود دارد. برای تاسیس یک موسسه در خراسان شمالی وجود دستکم 2 شریک کافی است. تازه نیازی به پرداخت نقدی سرمایه هم نیست و کافی است که موسسان به تادیه سرمایه اولیه به هر میزان که بخواهند متعهد باشند.

اقدامات ضروری برای تاسیس موسسه در خراسان شمالی

برای آغاز پروسه ثبت و راه اندازی موسسه در این استان، شما نیازمند آگاهی کامل در باب ضوابط و مقررات تشکیل موسسات غیر تجاری هستید. حالا برخی از این ضوابط ممکن است مربوط به قبل از ثبت موسسه و برخی نیز مربوط به قبل از ثبت موسسه در خراسان شمالی باشد:

ضوابط ثبت و راه اندازی موسسه ها در خراسان شمالی

در اینجا ما بیشتر به ضوابط و شرایط تشکیل موسسه قبل از شروع فرآیند ثبت در خراسان شمالی می پردازیم. یکی از شروط اصلی نگارش یا تکمیل اسناد ثبتی مربوط به موسسه مثل اساسنامه، صورتجلسه و نیز تقاضانامه تشکیل موسسه می باشد. این اسناد حتما بایستی با نظر و تایید کل اعضاء موسسان تنظیم و ارائه گردد. شرط دیگر برای تشکیل هر نوع موسسه ای در خراسان شمالی انتخاب هیئت مدیران موسسه با توجه به شرایط قید شده در اساسنامه موسسه است. بنا به قوانین موجود نیازی به انتخاب بازرس یا بازرسین برای موسسه وجود ندارد. آخرین شرط از شروط تشکیل موسسه در این استان تعهد و نه پرداخت سرمایه اولیه می باشد که حداقل آن بسیار پایین تر از شرکتهای تعاونی و سهامی و معادل حداقل سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود می باشد:

مقایسه حداقل سرمایه اولیه برای تشکیل شرکت و موسسه

تحلیل مراحل ثبت موسسه در خراسان شمالی

یکی از جنبه هایی که شرکت و موسسه در آن تقریبا شبیه هم است، فرآیند ثبت و مراحل مربوط به آن می باشد. این فرآیند کاملا به صورت آنلاین بوده و بسیار ساده است اما با شرط بر اینکه شما از مفاهیم و مقررات حقوقی ثبت شرکت ها و موسسات آشنا بوده و یا از مشاوره وکیل کار بلدی بهره مند شوید. کل فرآیند مورد اشاره یک پروسه 3 گامی است که گام اول آن مربوط به ثبت موسسه در سامانه آنلاین، گام دوم آن در رابطه با ارسال پستی مدارک و گام سوم نیز مرتبط با درج آگهی تاسیس می باشد:

مراحل ثبت موسسه در خراسان شمالی

ابتداء کل اسناد مربوط به ثبت موسسه توسط متقاضیان تکمیل و آماده می شود. این مدارک و اسناد شامل صورت جلسه، تقاضانامه و نیز اساسنامه است که بدون آنها فرآیند ثبت موسسه استارت نمی خورد. در مرحله بعدی، متقاضیان با مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اقدام به تکمیل مشخصات موسسه کرده و سپس در مرحله انتخاب نام، اسم مناسبی برای موسسه خود انتخاب می کنند. در ادامه نیز کارشناس دفتر ثبت به تایید مندرجات متقاضیان پرداخته و بدین ترتیب فرآیند ثبت آنلاین به پایان میرسد و گام دوم یعنی ارسال مدارک پرینتی برای ثبت نهایی و صدور آگهی ثبت موسسه در خراسان شمالی مطرح می شود. با دریافت آگهی مذکور، گام سوم یعنی درج آگهی توسط متقاضیان انجام شده و کل فرآیند ثبت موسسه در خراسان شمالی به اتمام می رسد.

اسناد مورد نیاز برای ثبت موسسه در خراسان شمالی

برخورداری قبلی مدارک و اسناد ثبت موسسه ضمن آماده سازی متقاضیان برای شروع فرآیند ثبت موسسه همچنین باعث تسریع روند ثبت موسسه می گردد. اما برعکس، وجود کوچکترین نقصی در این اسناد ممکن است منجر به کندی پروسه و یا حتی ابطال آن گردد. با توجه به قوانین موجود، برای ثبت موسسه در خراسان شمالی شما نیازمند ارائه این مدارک هستید:

  • 2 نسخه آماده از اساسنامه موسسه
  • 2 نسخه آماده از تقاضانامه تاسیس
  • 2 نسخه آماده از صورت جلسه مجمع
  • مدارک شناسائی شرکا یا بهره برداران
  • مجوز مورد نیاز برای ثبت رسمی موسسه

برای فارغ التحصیلان و متخصصان دانشگاهی مهاجرت کاری از اهمیت خاصی برخوردار است. برای همین و نیز وجود بازار کاری پر رونق و درآمد کاری بالا در آلمان غالبا این افراد بر روی سوژه کار در آلمان متمکز بوده و درباب شرایط اخذ ویزای کار آلمان 2021 سوالات زیادی از کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می پرسند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *