ویترین

ثبت موسسه در ایلام

ثبت موسسه در ایلام

ثبت موسسه در ایلام غالبا با اهداف غیر تجاری انجام شده و قصد اصلی تشکیل آن فعالیت در حوزه های علمی، هنری، فرهنگی و یا امور خیریه می باشد. در واقع فرق اصلی تاسیس موسسه با شرکت در ایلام نیز همین موضوع عملیات آنها است. چراکه فارغ از اهداف موسسان موسسه برای کسب سود یا عدم کسب آن، موضوع عملیات موسسه در ایلام غیر تجاری بوده ولی موضوع عملیات شرکت در این استان تجاری است. وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با علم و اشراف کامل در پرونده های ثبت شرکت و موسسه ضمن آمادگی برای مشاوره متقاضیان آماده پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان نیز می باشند.

تفاوت ثبت شرکت با ثبت موسسه در ایلام

موسسه بهترین جایگزین برای شرکت در مواقعی است که قصد شرکاء از تاسیس آن پرداختن به موضوعات غیر تجاری باشد. بنابراین بهترین ایده برای افرادی که قصد فعالیت در حوزه هایی مثل حوزه های علمی، هنری، فرهنگی و یا حتی موضوعات خیریه را دارند همین ثبت موسسه می باشد. برای آشنایی بهتر با ویژگی ها و مختصات موسسه در ایلام می توان به ماده 584 قانون تجارت مراجعه کرد. شما در این ماده قانونی ذیل تعریف موسسه، هدف از تشکیل آن را صرفنظر از جلب سود یا عدم جلب سود پرداختن به مقاصد غیرتجاری می یابید. همچنین با توجه به توضیحات قانونی دیگر می توان تفاوت ثبت شرکت یا موسسه را در نکات زیر پیدا کرد:

تفاوت ثبت شرکت با موسسه در ایلام

اما در کنار این تفاوت ها، تشابهاتی نیز بین شرکت و موسسه وجود دارد اینکه موسسات نیز از زمان ثبت رسمی دارای شخصیت حقوقی می باشند. برای تشکیل موسسه در ایلام نیز تنظیم اساسنامه آن الزامی است. ایضا حداقل سرمایه درجهت تاسیس موسسه نیز همانند شرکت تجاری در حدود 1000000 ریال بوده و نیز موسسه هم همانند شرکت دارای ارکان مختلفی مثل موارد سه گانه زیر می باشد:

  • مجمع عمومی عادی
  • مجمع عمومی فوق العاده
  • هیئت مدیره

دسته بندی موسسات در ایلام

موسسات در ایلام همانند شرکتهای تجاری دارای مقررات و قوانین خاص خود می باشند. مثلا اینکه موسسات از ارکانی شامل مجمع عمومی، مجمع فوق العاده و هیئت مدیره تشکیل می شوند که هر یک دارای وظایف خاص خود هستند. اما همه کاره و تصمیم گیرنده نهایی در موسسه مجمع عمومی است چرا که این مجمع است که در مورد امور موسسه نظر نهایی را می دهد و همین مجمع است که هیئت مدیره موسسه را انتخاب می کند. موضوع مهم دیگر درباب موسسات غیر تجاری در ایلام، موضوع دسته بندی آنهاست که بر اساس مقاصدشان به 2 دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند:

دسته بندی موسسه ها در ایلام

با توجه به این دسته بندی می توان دسته اول را موسسات غیر انتفاعی و دسته دوم را موسسات انتفاعی نامید. برای مثال یک موسسه اعتباری یا موسسه فنی از نوع موسسات انتفاعی اما یک موسسه علمی یا انجمن اسلامی از نوع موسسات غیر انتفاعی می باشد.

نحوه تشکیل موسسه در ایلام

تشکیل موسسه در ایلام فرآیندی شامل اقدامات مهم است که بایستی قبل از شروع ثبت آن مدنظر قرار گیرد. این سلسله از اقدامات در وهله اول شامل انتخاب هیئت مدیره موسسه می باشد که اعضاء آن می تواند از خود موسسه و یا خارج از آن باشد. لازم به ذکر است که وظیفه و مسئولیت اصلی هیئت مذکور ثبت موسسه می باشد. برای انجام ثبت موسسه در ایلام نیز تنظیم و تسلیم مدارک مهمی مثل مدارک زیر به اداره کل ثبت شرکتهای ایلام جزء اولویت های موسسان می باشد:

مدارک ثبت موسسه در ایلام

اسناد مذکور حتما بایستی به امضاء کل اعضاء موسس برسد تا از نظر اداره ثبت شرکتها به رسمیت شناخته شود. معمولا نیز اساسنامه تنظیمی موسسه شامل بندهای مهمی از جمله نام موسسه، موضوع فعالیت، آدرس موسسه، اسامی موسسان آن، سرمایه موسسه، نوع سرمایه، شعب و غیره می باشد. با اینکه به لحاظ قانونی حدود و قیودی برای سطح سرمایه موسسات تعیین نشده اما حداقل سطح سرمایه جهت تشکیل آنها حدود یک میلیون ریال می باشد که معمولا نیز به صورت تعهدی می باشد. از این جهت موسسه شباهت بسیار زیادی با شرکت با مسئولیت محدود دارد چراکه:

  • میزان سرمایه برای تاسیس موسسه در ایلام حداقل 1000000 ریال است.
  • مسئولیت شرکا در موسسه به میزان سرمایه آنهاست.
  • در تشکیل موسسه در ایلام الزامی به انتخاب بازرس وجود ندارد.
  • برای ثبت موسسه در ایلام، نیازی به تنظیم شرکتنامه نمی باشد.

مراحل کار ثبت موسسه در ایلام

مراحل کار ثبت موسسه در ایلام چیست؟

ثبت موسسه در ایلام فرآیندی آنلاین بوده و کلا از دو مرحله ثبت موسسه در پورتال اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری www.sherkat.ssa.ir و نیز درج آگهی در روزنامه رسمی ازطریق پورتال rrk.ir تشکیل می شود. در مرحله اول و آغازین این کار موسسین لازم است تا مدارک مربوطه شامل اساسنامه، صورت جلسه و تقاضانامه را به صورت تکمیلی و امضاء شده تهیه کنند. سپس با مراجعه به وب سایت ثبت (پورتال فوق الذکر) به درج مشخصات درخواستی بپردازند. در مرحله بعدی از فرآیند ثبت موسسه در ایلام، لازم است تا تعداد 5 نام به صورت اولویت دارد و با رعایت ضوابط قانونی انتخاب شوند. مرحله آخر نیز ارزیابی و تایید نهایی اطلاعات توسط کارشناس مربوطه است.

اما این پایان کار نبوده و باید اصل مدارک به صورت پست سفارشی به دفتر اداره ثبت تحویل داده شود تا کارشناس اداره ضمن ثبت نهایی موسسه، پیش نویس آگهی تاسیس موسسه را برای متقاضیان صادر کند تا آنها بتوانند آن آگهی را در روزنامه رسمی به چاپ برسانند. بر این اساس سیر تا پیاز کل فرآیند ثبت موسسه در ایلام به دو بخش اصلی زیر تقسیم می شود:

  • بخش اول فرآیند: ثبت موسسه در پورتال اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
  • بخش دوم فرآیند: درج آگهی ثبت موسسه در روزنامه کثیر الانتشار و روزنامه رسمی

مدارک مورد نیاز برای تاسیس موسسه در ایلام

همان طوری که در بالا نیز ذکر شد، تهیه مدارک برای ثبت موسسه در ایلام جزء ضروریات مهمی است که بر سایر اقدامات اولویت دارد. پس متقاضیان ثبت موسسه بایستی نسبت به جمع آوری و تهیه این اسناد و مدارک حساسیت ویژه ای به خرج دهند تا دیگر مراحل ثبت موسسه را به راحتی انجام دهند. اما مدارک مورد اشاره عبارتند از:

  • تعداد دو نسخه اساسنامه با امضای موسسین
  • تعداد دو نسخه تقاضانامه با امضای موسسین
  • تعداد دو نسخه از صورت جلسه با امضای موسسین
  • فتوکپی از مدارک شناسائی اعضای موسسه
  • مجوز صادره از ارگان های مسئول

ثبت شرکت برای دریافت اقامت خارجی جزء روش های مهاجرتی قانونی و آسان می باشد که هموطنان زیادی درپی اطلاع از شرایط و ضوابط آن هستند. عزیزان برای اطلاع از آخرین قوانین و مقررات اخذ اقامت اروپا با ثبت شرکت در هر کشور اروپایی می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *