ویترین

ثبت موسسه در سمنان

ثبت موسسه در سمنان

ثبت موسسه در سمنان برای بسیاری از علاقه مندان جهت انجام فعالیت های غیر تجاری با کمترین تعداد اعضا و نازل ترین سرمایه ممکن امکان پذیر است. به همین دلیل نیز تشکیل موسسه سوژه محبوب متخصصان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که تا از تخصص علمی و عملی خود در زمینه های مختلف غیر تجاری استفاده کنند. آنها از این طریق قانونا می توانند کسب درآمد هم داشته باشند. اما کاربرد دیگر موسسات غیرتجاری در سمنان برای انجام امور و فعالیت های مذهبی و خیرخواهانه می باشد تا از این طریق بتوانند باری از دوش قشر خاصی از جامعه بردارند.

اگر هدف موسسان از تشکیل موسسه مورد اول باشد آن موسسه از نوع انتفاعی ولی اگر از نوع دوم باشد از نوع غیر انتفاعی است. سوالات تخصصی خود درباب ثبت شرکت یا موسسه و یا خرید ملک را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید تا بهترین مشاوره را از وکلای حرفه ای ما دریافت کنید.

موسسه غیرتجاری و هدف از تاسیس آن در سمنان

طبق تعاریف قانونی، موسسات غیر تجاری موسساتی می باشند که صرفا برای مقاصد غیرتجاری مثل امور علمی، فرهنگی، هنری، آموزشی تاسیس شده اند حالا خواه نیت موسسان آنها کسب منافع مالی و تقسیم آن بین شرکا باشد یا خواه نباشد. به هر ترتیب، موضوع مهم دراینباره آنست که تشکیلات موسوم به موسسه در سمنان با توجه به هدف اصلی خود یعنی انجام امور غیر تجاری تشکیل و راه اندازی شوند. جالب است بدانید که قانونا 2 نوع موسسه در سمنان وجود دارد که عبارتند از:

  • موسسات غیر انتفاعی
  • موسسات انتفاعی

تفاوت این دو نوع موسسه مستتر در هدف موسسان آنها از تاسیس این موسسات می باشد. مثلا در نوع غیر انتفاعی آن هدف موسسان اصلا کسب منافع نبوده و معمولا به منظور انجام کارهای خیرخواهانه تشکیل می شود اما در نوع انتفاعی آن هدف اصلی موسسان مشخصا کسب منافع مالی برای شرکا می باشد.

الزامات ثبت موسسه در سمنان

ارکان موسسه غیرتجاری و امتیازات ثبت آن در سمنان

درست مثل شرکت تجاری، موسسه غیر تجاری نیز تشکیلات و ساختار مخصوص به خود را دارد. مجمع عمومی عادی اولین رکن موسسه و از اصلی ترین ارکان موسسه غیر تجاری محسوب می شود. بعد از آن هیئت مدیره مطرح است که توسط همین مجمع انتخاب می شود. وظایف مهمی مثل اجرای مفاد اساسنامه، اجرای تصمیمات مجمع و نیز ثبت موسسه بر عهده این هیئت می باشد. معمولا مجمع در انتخاب بازرس برای موسسه خود صاحب اختیار است. اما مطمئنا برای متقاضیان ثبت موسسه در سمنان نیز امتیازاتی وجود دارد که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

امتیازات ثبت موسسه در سمنان

الزامات ثبت موسسه در سمنان چیست؟

اول از همه باید بدانید که موسسه همانند شرکت با مسئولیت محدود دستکم با حضور 2 عضو موسس تشکیل می شود. اما قبل از اقدام جهت ثبت موسسه در سمنان تامین یکسری شرایط و الزامات توسط موسسان ضروری است. یکی از این الزامات مربوط به تهیه اسناد موسسه از جمله اساسنامه می باشد که ارائه آن به منظور تشکیل موسسه مورد نظر در استان سمنان بسیار حیاتی و تعین کننده است. مورد بعدی انتخاب اعضایی به عنوان هیئت مدیره برای ثبت موسسه و اجرای تصمیمات مجمع می باشد. شرط دیگر برای شکل گیری موسسه در سمنان تعهد اعضاء به تادیه سرمایه می باشد که از شروط زیر تبعیت می کند:

شروط شکل گیری موسسه در سمنان

اما شرط مهم دیگر برای شروع فرآیند ثبت موسسه در سمنان دریافت مجوز تاسیس از نهادهای مربوطه می باشد که در این رابطه نیز اخذ مجوز به نوع موسسه ثبتی بستگی دارد:

  • مجوز لازم برای موسسه انتفاعی: صادره از سوی نهادها یا ادارات مسئول
  • مجوز لازم برای موسسه غیر انتفاعی: صادره از طرف نیروی انتظامی

مراحل مختلف ثبت موسسه در سمنان چیست؟

هموطنان عزیز بایستی به این نکته عنایت داشته باشند که کل پروسه ای که ما برای ثبت موسسه در سمنان بدان اشاره می کنیم یک پروسه 3 مرحله ای است. در مرحله نخست کار لازم است تا متقاضیان ازطریق رجوع به پورتال اداره ثبت به دنبال تاییدیه پذیرش آنلاین باشند. مرحله دوم این کار مربوط به ارسال کلیه مدارک ثبتی به اداره ثبت شرکت ها و سپس انتظار برای اخذ پیش نویس آگهی ثبت موسسه و در نهایت مرحله پایانی کار نیز مربوط به چاپ آگهی مربوطه در روزنامه رسمی کشور می باشد. پس یکبار دیگر کل پروسه را به صورت شماتیک در نمودار زیر مرور می کنیم:

مراحل مختلف ثبت موسسه در سمنان

در مرحله اول یعنی درخواست پذیرش آنلاین متقاضیان با آماده سازی اسناد و مدارک مربوطه به سایت اداره ثبت به نشانی www.sherkat.ssa.ir مراجعه نموده و سپس با درج اطلاعات و مشخصات مورد نیاز به سراغ انتخاب نامی برای موسسه خود می روند. دست آخر نیز کارشناس مسئول تایید مشخصات با بررسی اطلاعات مندرج نظر به تایید و یا رد درخواست ثبت آنلاین می دهد. فقط در صورت تایید آنلاین است که متقاضیان می توانند اصل مدارک مورد نیاز را جهت ثبت نهایی به اداره مربوطه ارسال کنند. در همین مرحله است که کارشناس اداره ثبت پس از تایید نهایی به صدور آگهی ثبت همان موسسه اقدام می کند. پس از دریافت این آگهی، متقاضیان با مراجعه به سایت www.rrk.ir برای انتشار آگهی موسسه خود در روزنامه رسمی اقدام می کنند.

تهیه مدارک برای ثبت موسسه در سمنان

در آخر این سوال مطرح می شود که برای ثبت موسسه در سمنان متقاضیان به چه مدارکی نیاز دارند؟ در واقع اولین اقدام و کاری که متقاضیان بایستی برای شروع کار ثبت موسسه خود در سمنان انجام دهند همین گردآوری مدارک لازمه می باشد. مدارکی که کارشناس ثبت با توجه به آن اقدام به ثبت رسمی کرده و پیش نویس آگهی تاسیس موسسه را صادر می کند. پس به منظور موفقیت در کار ثبت موسسه در سمنان باید در تهیه مدارک زیر دقت کافی داشت:

  • تعداد دو نسخه اساسنامه موسسه
  • تعداد دو نسخه تقاضانامه تکمیلی
  • تعداد دو نسخه تقاضانامه تکمیلی
  • مجوز تشکیل موسسه در سمنان
  • مدارک احراز هویتی اعضاء موسسه

ثبت شرکت یا موسسه در کشورهای دیگر نیز پروسه ای است که از آن طریق می توان به امتیاز اقامت آن کشورها دست یافت. یکی از کشورهایی که شرایط و ضوابط آسانی برای سرمایه گذاری، ثبت شرکت و اخذ اقامت اروپایی دارد، کشور مجارستان است. عزیزان علاقه مند به ثبت شرکت در مجارستان 2021 می توانند با اخذ مشاوره های حرفه ای از وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، ارزیابی مناسبی از درصد موفقیت خود داشته باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *