ویترین

ثبت موسسه در قزوین

ثبت موسسه در قزوین

ثبت موسسه در قزوین دارای مراحل مختلفی است که برخی از این مراحل مربوط به ثبت موسسه و برخی مربوط به زمان پس از ثبت موسسه می باشد. اما پیش از شروع فرآیند ثبت موسسه غیر تجاری در قزوین بایستی چند اصل مهم را مدنظر قرار داد. اصل اول در این مورد وجود حداقل اعضاست که در قانون 2 نفر تعین شده است. اصل دوم تعهد مبنی بر پرداخت سرمایه اولیه موسسه است که قانونا حداقل آن یک میلیون ریال می باشد. اصل سوم نیز تنظیم اساسنامه و بقیه مدارک مهمی است که ارائه آن برای ثبت و راه اندازی موسسه الزامی است. اصل چهارم انتخاب مدیران برای موسسه و اصل پنجم نیز اخذ مجوز تاسیس در قزوین می باشد که همگی این مراحل در همین مقاله به قلم شیوای کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیح داده می شود.

چرا ثبت موسسه در قزوین؟

اول از همه متقاضیان بایستی با تعریف و مفهوم اصلی موسسه و هدف از تشکیل آن در قزوین آشنا شوند تا بدین وسیله فرق اصلی موسسه و شرکت را بدانند. در حقیقت موسسه تشکیلاتی برای انجام اهداف و مقاصد غیر تجاری در قزوین است و این اهداف غیر تجاری می تواند دامنه وسیعی از موضوعات مثل موضوعات هنری، حقوقی، آموزشی، مذهبی، فرهنگی و غیره را دربر گیرد. خلاصه اینکه هر آنچه که خارج از دایره موضوعات تجاری است امکان تاسیس و فعالیت در قالب موسسه را دارد. حالا امکان آن نیز وجود دارد که موسسین یا پایه گذاران موسسه در قزوین هدفشان از تاسیس آن موسسه کسب سود باشد یا نباشد. بر همین اساس نیز انواع موسسات را می توان به 2 دسته زیر دسته بندی کرد:

انواع موسسه در قزوین

از جمله موسسات انتفاعی موجود در قزوین می توان به موسسه مهندسی، موسسه حقوقی، موسسه آموزشی، موسسه علمی و غیره اشاره کرد که هدف نهایی اشان از تاسیس موسسه مربوطه فقط کسب منافع اقتصادی برای شرکاست. اما از جمله موسسات غیر انتفاعی در قزوین می توان به موسسات خیریه، موسسات کمک به بیماران خاص، موسسات دانشجوئی، صندوق های قرض الحسنه و غیره اشاره نمود که هدفشان خیریه و یا کمک به همدیگر یا به جامعه است. جالب است بدانید که وجه اشتراک اصلی این دو نوع موسسه در عملکرد غیر تجاری آنها و وجه اشتراک اصلی آنها با شرکت های تجاری در داشتن شخصیت حقوقی می باشد.

مقررات درباب تشکیل موسسه در قزوین

متقاضیان درباب تشکیل موسسه غیر تجاری در قزوین بایستی چند نکته حقوقی بسیار مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند. اول از همه نیز بایستی مدنظر داشته باشند که اصول حاکم بر انواع موسسات غیر تجاری در قزوین تقریبا همان اصولی است که بر شرکت های با مسئولیت محدود حکمفرماست. اصول مذکور درباب تشکیل موسسه غیر تجاری در قزوین از این قرار است که:

اصول ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین

اما علاوه بر رعایت اصول فوق، انجام برخی اقدامات قبل از استارت فرآیند ثبت موسسه در قزوین الزامی است. یکی از این اقدامات ضروری انتخاب هیئت مدیره ای برای موسسه جهت انتظام امور، تاسیس موسسه و اجرای مفاد اساسنامه و نیز تصمیمات مجمع عمومی عادی است. در واقع این انتخاب نیز توسط مجمع عمومی موسسه و به صورت محدود یا نامحدود و از داخل یا خارج از موسسه انجام می شود. اقدام بعدی تنظیم و تهیه یکسری از مدارک و اسناد مهم می باشد که در راس این اسناد نیز اساسنامه موسسه قرار دارد که برای تشکیل موسسه در قزوین مدرک کلیدی به شمار می رود. اقدام بعدی متقاضیان ثبت موسسه در قزوین اخذ مجوز تاسیس از ادارات مسئول به صورت زیر می باشد:

شرایط اخذ مجوز برای تاسیس موسسات غیرتجاری در قزوین
موسسه انتفاعی در قزوینمجوز تاسیس صادره از سازمان ها یا ادارات مربوطه
موسسه غیر انتفاعی در قزوینمجوز تاسیس استعلام مراتب از نیروی انتظامی

مراحل برای ثبت موسسه در قزوین چیست؟

مطمئنا پس از اطلاع از اصول و شرایط موسسات غیر تجاری، اکنون متقاضیان بی صبرانه علاقه مند دانستن مراحل ثبت موسسه در قزوین هستند. مستحضر باشید که این مراحل تماما آنلاین بوده و به دو بخش کلی دسته بندی می شود. بخش اول کار مربوط به مراحل ثبت موسسه و بخش دوم اینکار نیز مربوط به مراحل پس از ثبت موسسه در قزوین می باشد که در تصویر شماتیک زیر نیز با جزئیات کامل قابل مشاهده است:

مراحل ثبت موسسه در قزوین

مرحله ثبت موسسه که خود به 3 زیرمرحله یعنی اخذ تاییدیه پذیرش از پورتال اداره ثبت شرکت ها، تحویل مدارک به کارشناس مربوطه و دریافت آگهی تاسیس و نهایتا درج آگهی در روزنامه تقسیم می شود. در این قسمت از کار اقدامات مربوطه در قالب مراحل آنلاین مثل تهیه مدارک، مراجعه به پورتال، درج تمامی مشخصات، تکمیل همه فرم های لازم، انتخاب نام موسسه، ارسال اصل اسناد، تحویل پیش نویس آگهی و نهایتا درج آگهی مذبور در روزنامه رسمی انجام می شود. در ادامه متذکر می شود به محض اینکه موسسه مورد نظر ثبت شد، قانونا این موسسه شخصیت حقوقی پیدا می کند و از همین رو در مرحله پس از ثبت موسسه اقدامات زیر بایستی ازطریق مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکتها انجام شود:

  • اخذ کد مالیاتی
  • مشخص کردن حوزه مالیاتی مربوطه
  • درخواست دفاتر پلمپ

اسناد لازم برای ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین

اسناد لازم برای ثبت موسسه غیرتجاری در قزوین

گردآوری آن دسته از مدارک و اسناد ضروری برای ثبت موسسه در قزوین از جمله اقدامات اولیه درجهت آغاز فرآیند ثبت محسوب می شود. تهیه دقیق و صحیح این اسناد از یک طرف باعث راحتی و روان شدن کل فرآیند ثبت موسسه شده و از طرف دیگر باعث سرعت بخشی در روند پاسخگوئی کارشناس اداره ثبت می گردد. با این توضیح، مدارک لازم برای ثبت موسسه در قزوین به صورت لیست زیر می باشد:

  • اساسنامه تکمیلی موسسه در طی دو نسخه امضاء شده
  • تقاضانامه تکمیلی در طی دو نسخه امضاء شده
  • صورت جلسه مجمع عمومی عادی در طی دو نسخه امضاء شده
  • کپی مدارک احراز هویتی شرکاء
  • مجوز لازم جهت ثبت موسسه در قزوین

عده ای از هموطنان هستند که مایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهایی اروپایی بوده و درصددند تا اقامت اروپا با ثبت شرکت را بدست آورند. این عزیزان می توانند ضمن تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر دریافت مشاوره های حرفه ای و کاملا دقیق از وکلای پایه یک دادگستری همچنین ارزیابی مطمئنی نیز از شرایط خود داشته باشند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *