ویترین

ثبت موسسه در قم

ثبت موسسه در قم

ثبت موسسه در قم با عناوین مختلفی مثل کانون، انجمن، مرکز و غیره برای متقاضیان جهت انجام اهداف و مقاصد غیر تجاری به راحتی امکان پذیر است. با انجام این کار متقاضیان ضمن ثبت رسمی فعالیت غیر تجاری خود در قالب یک موسسه همچنین می توانند از امتیازات مختلف این کار نیز بهره مند شوند. این امتیازات در واقع امتیازاتی قابل توجه همچون اخذ وام بانکی، شرکت فعال در انواع مناقصه ها و مزایده ها بخش عمومی و خصوصی، اخذ کارت بازرگانی، دریافت کد اقتصادی و غیره می باشد. پس برای اطلاع از چند و چون تاسیس موسسه غیر تجاری در قم ضمن مطالعه این مقاله همچنین سوالات تخصصی خود را با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش مطرح کنید.

اهداف و کاربردهای ثبت موسسه در قم

اصولا شهر قم یک شهر زیارتی محسوب شده و انتظار می رود که تعداد متقاضیان ثبت موسسه غیرتجاری بسیار بیشتر از شرکتهای تجاری باشد. اما این موسسات چه کاربردهایی دارند؟ کاربرد اصلی این موسسات در قم بیشتر برای انجام مقاصد غیر تجاری است که از آنجمله می توان به موضوعات هنری، فرهنگی، مذهبی، علمی، حقوقی و غیره اشاره کرد. در این میان ممکن است اهداف موسسین این موسسات 360 درجه باهمدیگر فرق بکند. چراکه امکان دارد موسسین به دنبال منافع مادی حاصل از فعالیت موسسه خود باشند و یا ممکن است اصلا دنبال چنین هدفی نباشند و فعالیت آنها معطوف به امور خیریه یا عام المنفعه باشد. پس در اینصورت ما دو نوع موسسه غیر تجاری در قم خواهیم داشت:

انواعهدف از تاسیسنمونه یا مثال
موسسه انتفاعی در قمکسب منافع حاصل از فعالیتکانون وکلا، موسسه فنی، موسسه آموزشی و غیره
موسسه غیر انتفاعی در قمانجام امور خیریه و اجتماعیموسسه خیریه، کانون کمک به ایتام، موسسه بیماران خاص، انجمن اسلامی و غیره

با تاسیس هر موسسه غیر تجاری در قم در واقع می توان از امتیازاتی مثل درخواست وام، اخذ کد اقتصادی، افتتاح حساب ویژه، دریافت کارت بازرگانی، مشارکت پویا در انواع معاملات مثل مناقصه ها و مزایدات و غیره بهره گرفت.

اهداف و کاربردهای ثبت موسسه در قم

اصول قانونی تاسیس موسسه در قم

تاسیس موسسه غیر تجاری در قم همراه با رعایت اصول و مقرراتی است که نیاز است متقاضیان بدان توجه داشته باشند. اصول مذکور بی شباهت به اصول حاکم بر شرکت با مسئولیت محدود نمی باشد. چراکه از یک طرف موسسه همانند شرکت با مسئولیت محدود از اجتماع حداقل 2 نفر و حداقل سرمایه حدود 100 هزار تومان تشکیل شده و از طرف دیگر برای انتقال سهم الشرکه در موسسه نیز وجود رضایت سه چهارم شرکا و نیز ارائه سند رسمی الزامی است. گذشته از این تشکیل موسسه مستلزم اقدامات زیر نیز می باشد:

  • اقدام اول: تنظیم و تکمیل اسنادی مثل اساسنامه، تقاضانامه و نیز صورتجلسه مجمع
  • اقدام دوم: انتخاب کسانی از داخل یا خارج موسسه به عنوان هیئت مدیره موسسه
  • اقدام سوم: اخذ مجوز تاسیس و ثبت موسسه صادر شده از ادارات مربوطه

از بین اسنادی که در بالا نیز اشاره شد، تنظیم اساسنامه موسسه جزء الزامات مهم برای شروع روند رسمی ثبت موسسه محسوب می شود. سند مذکور به صورت فرمت آماده در 26 ماده تنظیم شده و با امضاء همه شرکاء رسمیت می یابد. در واقع انتخاب مدیران نه تنها برای اجرای قوانین و مقررات جاری موسسه بلکه برای ثبت موسسه نیز الزامی است. در آخر نیز برای ثبت دو نوع قانونی موسسه در قم تهیه مجوز قبلی بصورت زیر الزامی است:

اصول قانونی تاسیس موسسه در قم

فرآیند و مدارک لازم برای ثبت موسسه در قم

اصولا شهر قم شهری مذهبی و فرهنگی است و جای تعجبی هم ندارد که طرفداران ثبت موسسه غیر تجاری در قم بیشتر از ثبت شرکت تجاری باشد. اما ثبت موسسه در قم توام با شرایط و ضوابط و نیز مراحلی است که لازم است متقاضیان از قبل بدان اشراف داشته باشند. پس از آشنایی و تسلط بر شرایط و ضوابط تشکیل یک موسسه غیر تجاری در قم اکنون زمان آن است که با فرآیند 3 مرحله ای ثبت موسسه در قم نیز آشنا شویم:

مراحل ثبت موسسه در قم

همان طوری که ملاحظه کردید، در مرحله اول از این امر لازم است تا در ابتداء مدارک و اسناد ضروری تهیه و سپس به سامانه اخذ پذیرش آنلاین اداره ثبت شرکت ها به نشانی www.sherkat.ssa.ir مراجعه گردد. از جمله اقداماتی که در این مرحله از کار ثبت موسسه در قم انجام می شود می توان به ثبت مشخصات موسسه، تکمیل فرم های مربوطه، نامگذاری موسسه طبق ضوابط و نیز تایید اطلاعات ارائه شده توسط سامانه اداره ثبت شرکتها اشاره کرد. متقاضیان محترم توجه کنند که به محض اتمام مرحله اول کار آنها مستقیما به سراغ مرحله دوم یعنی تهیه و ارسال مدارک لازم به دفتر کارشناس ثبت می روند. کارشناس ثبت ضمن تایید و ثبت نهایی موسسه پیش نویس آگهی ثبت موسسه را تهیه و به متقاضیان تحویل می دهد تا آنها نیز با درج همین آگهی در روزنامه مرحله سوم کار را هم به پیش ببرند.

پس از ثبت موسسه در قم چه اقداماتی لازم است؟

متقاضیان محترم حتما و حتما باید به این نکته توجه کنند که اگر شرکت و موسسه در هر موضوعی هم باهم تفاوت داشته باشند اما در یک امر باهم تشابه 100% دارند. این امر نیز برخورداری شرکت و موسسه از شخصیت حقوقی است که قانون تجارت در ماده 584 نیز بدان اشاره کرده است. بنابراین از نظر قانون، هم موسسه و هم شرکت به عنوان مودیان مالیاتی محسوب می شوند. پس با این اوصاف پس از اتمام کار ثبت موسسه در قم هنوز کار موسسه تمام نشده و متقاضیان ملزمند تا با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها و موسسات مراحل زیر را طی کنند:

اقدامات لازم پس از ثبت موسسه در قم

امسال نیز تنور مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور داغ است و دولت کانادا با توجه به قوانین و مقررات مربوطه و از طریق سیستم مهاجرتی اکسپرس اینترای درپی جذب چند هزار نیروی کار خارجی واجد شرایط به همراه اعضای خانواده آنها است. در همین راستا نیز هموطنان متقاضی اخذ اقامت دائم کانادا 2021 با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و واگذاری پرونده مهاجرتی خود به یکی از وکلای متخصص ما می توانند ضمن ارزیابی دقیق صلاحیت مهاجرتی خود از مشاوره های حرفه ای برای این هدف نیز برخوردار شوند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *