ویترین

ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد برای فعالیت در موضوعات غیر تجاری کاملا امکان پذیر است اما به شرط اینکه متقاضیان با اصول آن آشنا باشند. بدانند که موسسه چیست و چه ساختار و ارکانی دارد و یا برای تشکیل موسسه غیر تجاری در استان خود به چه مدارکی و یا به چه سطحی از سرمایه نیاز دارند. علاوه بر این آنها باید با فرآیند ثبت موسسه و مراحل و جزئیات آن نیز آشنا باشند. شما عزیزان می توانید تمامی این شرایط و ضوابط را در قالب همین مقاله مطالعه نموده و درصورت وجود هر نوع سوال یا ابهامی فورا آنرا با مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درمیان بگذارید.

موسسه، ساختار و انواع آن در کهگیلویه و بویراحمد

مطابق قوانین مربوطه، موسسه تشکیلاتی خاص برای انجام امور یا موضوعات غیر تجاری است و در این میان ممکن است موسسین انتظار دریافت سود حاصل از فعالیت غیرتجاری خود داشته باشند و یا ممکن است چنین هدفی مدنظرشان نباشد. بر همین اساس نیز قانون تجارت دو نوع موسسه غیر تجاری را در کهگیلویه و بویراحمد به رسمیت می شناسد:

انواع موسسه غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد

به هر ترتیب متقاضیان ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد این امکان برایشان فراهم است که در قالب ساختار موسسه به فعالیت در موضوعاتی مثل امور فرهنگی، مذهبی، علمی، آموزشی، هنری، ادبی و غیره بپردازند. همین پرداختن به موضوعات غیر تجاری در موسسه اصلی ترین تفاوت و مرز آشکار بین شرکت و موسسه محسوب می شود. لازم است بدانید که موسسات غیرتجاری در کهگیلویه و بویراحمد نیز از ارکان سه گانه ای شامل مجمع عمومی (عادی و فوق العاده) و هیئت مدیره تشکیل شده اند اما انتخاب بازرس در موسسه ضروری نیست. بدیهی است که هر یک از ارکان فوق در موسسه وظایف و مسئولیت های خاص خود را دارند که برای تنظیم امور و ادامه کار موسسه غیر تجاری الزامی است.

اصول تشکیل موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

تشکیل موسسه نیز همانند شرکت تابع اصول و قوانین خاصی است که موسسان قبل از مبادرت به ثبت آن بایستی این اصول را مدنظر خود قرار دهند. اما با توجه به اصول و مقررات حاکم بر موسسات غیر تجاری می توان نتیجه گرفت که این اصول بیشترین شباهت را با اصول تشکیل شرکت با مسئولیت محدود دارد. چراکه موسسه غیر تجاری و شرکت با مسئولیت محدود در اکثر اصول و مقررات شامل موارد زیر مشابه هم هستند:

اصول تشکیل موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

اما با توجه به اصول فوق، اکنون پیش از ثبت رسمی موسسه در کهگیلویه و بویراحمد لازم است سه دسته اقدامات توسط موسسان انجام شود:

  • اقدامات پیش از ثبت موسسه
  • اقدامات برای ثبت موسسه
  • اقدامات پس از ثبت موسسه

اقدامات پیش از ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

پیش از شروع فرآیند ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد لازم است تا یکسری اقدامات یا پیش نیازهایی انجام شود. یکی از این اقدامات تنظیم اسناد کلیدی و پراهمیت برای تشکیل موسسه مورد نظر می باشد. این اسناد شامل تقاضانامه، اساسنامه و صورتجلسات مجمع عمومی است که امضاء همه شرکا برای رسمیت آن مدارک الزامی است. اقدام بعدی اقدام مجمع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره می باشد. در واقع مدیران موسسه قانونا باید حائز شرایط سنی (بالای 18 سال) باشند. در واقع مدیران موسسه وظایف متعددی مثل موارد زیر برعهده دارند:

  • رسیدگی به محاسبات و واریز حقوق
  • اجرای مفاد اساسنامه موسسه مورد نظر
  • اجرای تصمیمات مجمع عمومی (عادی و فوق العاده)
  • ثبت موسسه مورد نظر
  • رسیدگی به امور تهیه اجناس و کالاهای مورد نیاز موسسه
  • تشکیل شعب برای موسسه
  • تهیه و تنظیم بودجه سالانه موسسه

اما اقدام آخر درباب تشکیل موسسه تا پیش از آغاز فرآیند ثبت، اخذ مجوز تاسیس از نهادهای زیربط می باشد که غالبا بسته به نوع موسسه متفاوت بوده و از شرایط زیر تبعیت می کند:

نوع موسسهمجوز ضروری
برای موسسات انتفاعی در کهگیلویه و بویراحمدمجوز ثبت صادره از نهادها یا ادارات مرتبط
برای موسسات غیر انتفاعی در کهگیلویه و بویراحمداستعلام اخذ شده از نیروی انتظامی

اقدامات پیش از ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

اقدامات برای ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

در این بخش از کار، متقاضیان محترم با توجه به 3 مرحله اصلی اقدام به ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد می کنند. این 3 مرحله مشتمل بر اخذ تاییدیه پذیرش آنلاین از طریق سایت اداره ثبت شرکت ها www.sherkat.ssa.ir، ارسال کلیه اسناد و مدارک لازم به اداره مذکور و دریافت پیش نویس آگهی و در آخر نیز درج آگهی در جراید کثیر الانتشار می باشد. از جمله اقدامات انجام شده در مرحله سه گانه فوق میتوان به تهیه مدارک لازم، درج اطلاعات و تکمیل مشخصات در سامانه، انتخاب نام برای موسسه، تایید اطلاعات وارده، ارسال مدارک به دفتر ثبت، دریافت آگهی تاسیس موسسه و در نهایت درج آگهی تاسیس موسسه در جراید کثیر الانتشار اشاره کرد. اما مدارک ضروری جهت ثبت نهایی که بایستی به دفتر اداره ثبت ارسال شود، عبارتند از:

مدارک نهایی ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

اقدامات پس از ثبت موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

به استناد ماده 584 قانون تجارت ایران موسسات غیر تجاری درست از زمانی که در کهگیلویه و بویراحمد تاسیس می شوند به عنوان یک شخصیت حقوقی در نظر گرفته شده و می تواند علاوه بر عنوان موسسه عناوین دیگری مثل کانون، بنگاه، انجمن و غیره نیز به خود بگیرد. ایضا به خاطر همین نیز از دیدگاه قانون، موسسات در کهگیلویه و بویراحمد نیز مثل شرکت ها به صورت یک مودی مالیاتی مدنظر قرار می گیرد. به واسطه همین موضوع نیز متقاضیان بایستی پس از انجام ثبت رسمی به دنبال طی مراحل زیر در سامانه ثبت شرکت ها باشند:

مراحل ثبت رسمی موسسه در کهگیلویه و بویراحمد

لازم است بدانید که تعین حوزه مالیاتی و اخذ کد مالیاتی 16 رقم از سازمان امور مالیاتی برای موسسین موسسه امتیازات مهم زیر را درپی خواهد داشت:

  • افتتاح حساب بانکی
  • مشارکت در مناقصه ها و مزایده های تجاری
  • امکان صدور فاکتور
  • دریافت کارت بازرگانی

وکلا و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا ضمن پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان درباب ثبت موسسه یا ثبت شرکت در ایران و جهان همچنین خدمات مشاوره و ارزیابی رایگان نیز در زمینه های مختلفی از جمله اخذ اقامت اروپایی ازطریق خرید ملک در یونان، ترکیه، پرتغال و غیره نیز به هموطنان ارائه دهد.0

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *