ویزای تحصیلی

رشته اقتصاد در سوئیس

رشته اقتصاد در سوئیس

به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های سوئیس، تحصیل در این کشور با شرایط ویژه ای همراه بوده و طبیعتا مدرک اخذ شده در نهایت دارای اعتبار بالایی است. رشته اقتصاد در سوئیس یکی از صدها رشته ارائه شده می باشد و امکان اخذ ویزای تحصیلی سوئیس از طریق تحصیل در گرایشات متنوع این رشته وجود دارد. اقتصاد از رشته هایی است که به عنوان یک علم جداگانه در نظر گرفته می شود و در حال حاضر گرایشات متنوعی را در دانشگاه های سراسر جهان در بر می گیرد. دانشجویان با تحصیل در این رشته توانایی تحلیل مسائل اقتصادی از طریق نمودارها و هم چنین ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت اقتصادی می آموزند. در ادامه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگاشته شده است به ارائه توضیحاتی در زمینه تحصیل در این رشته وشرایط کاری آن خواهیم پرداخت.

معرفی شرایط اقتصادی سوئیس

سوئیس یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است که در اروپای غربی قرار گرفته و با کشورهایی از جمله آلمان، لیختن اشتاین، ایتالیا و فرانسه مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر برن بوده و قطب های اقتصادی آن شهرهای زوریخ و ژنو می باشند. سوئیس کشوری چند زبانه است و زبان های آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی در این کشور رواج دارند. با توجه به آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، میزان سطح کیفیت زندگی شهروندان سوئیس بالاترین مقدار را در کل جهان به خود اختصاص داده است. بانکداری در کشور سوئیس حوزه پر اهمیتی محسوب می شود و بسیاری از معتبر ترین بانک های جهان در این کشور قرار گرفته اند. هم چنین شرکت های بیمه و صنعت گردشگری بخش ویژه ای از اقتصاد سوئیس را به خود اختصاص می دهند. قابل ذکر است که میزان تولید ناخالص داخلی سوئیس از بالاترین مقادیر در جهان محسوب می گردد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل مزایای گوناگونی دارد که یکی از آنها، اعتبار بسیار بالای دانشگاه های این کشور است. طبق رتبه بندی های جهانی که هر ساله انجام می گردند، رتبه اخذ شده توسط دانشگاه های این کشور قابل توجه است. از دانشگاه های مطرح سوئیس می توان به انیستیتو فدرال تکنولوژی سوئیس (Swiss Federal Institute of Technology Zurich) اشاره نمود که طبق رتبه بندی های جهانی، رتبه 26 را در برترین دانشگاه های جهان و رتبه 60 را در زمینه بهترین دانشگاه های اقتصاد و تجارت به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از معروف ترین دانشگاه های سوئیس در حوزه اقتصاد و تجارت، دانشگاه زوریخ می باشد که علاوه بر اقتصاد رشته های دیگری را نیر ارائه می کند. هزینه کل مدت تحصیل در سوئیس در مقطع کارشناسی به طور میانگین برابر با 18500CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

نام دانشگاهرتبه در برترین دانشگاه های جهانرتبه در برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد و تجارت در جهان
Swiss Federal Institute of Technology Zurich2660
University of Zurich6261
University of St Gallen78
University of Lausanne189166

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در سوئیس

گرایشات و دروس علوم اقتصاد در سوئیس

علاوه بر امتیاز بالای مدرک اخذ شده از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی در سوئیس، تنوع رشته ها و گرایشات ارائه شده نیز از دیگر مزایای تحصیل در این کشور می باشد. از گرایشات ارائه شده برای رشته اقتصاد در دانشگاه های سوئیس می توان به اقتصاد، محاسبه و اقتصاد، اقتصاد و مدیریت، مدیریت و اقتصاد بین الملل در مقطع کارشناسی اشاره نمود که عموما دوره هایی 3 ساله می باشند. متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد در سوئیس می توانند گرایشاتی از جمله بانکداری و اقتصاد، اقتصاد کمی و امور مالی، اقتصاد، گسترش و سیاست اقتصادی پول، اقتصاد بین الملل، مدیریت و اقتصاد و حقوق بین الملل و اقتصاد را برگزینند. هم چنین برای دانشجویان مقطع دکتری در این کشور گرایشاتی از جمله اقتصاد بین الملل، فلسفه، سیاست و اقتصاد، اقتصاد تجاری و اقتصاد و بانک داری ارائه می گردند. دروس اصلی رشته اقتصاد عبارتند از:

  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد سنجی
  • آمار
  • اقتصاد بین الملل
  • اقتصاد و تجارت
  • روابط اقتصادی بین المللی

موقعیت های شغلی علوم اقتصادی در سوئیس

با توجه به تمرکز کشور سوئیس در حوزه بانکداری، می توان گفت که این کشور یکی از بهترین نقاط دنیا برای فارغ التحصیلان رشته اقتصاد از لحاظ کاری می باشد. از موقعیت های کاری افراد متخصص در این حوزه می توان به کار در بانک و حوزه های مرتبط اشاره نمود. هم چنین کار در دستگاه های دولتی از جمله وزاتخانه ها و موقعیت های مرکزی دولت نیز از موقعیت های کاری ایده آل برای این افراد می باشند. آژانس های گسترش روابط بین الملل، تحلیل گر اقتصادی و اقتصاد دان، خبرنگاری و کار در رسانه، تحلیل گر دیتا در استارت آپ ها و تدریس رشته اقتصاد نیز از سایر فرصت های کاری برای فارغ التحصیلان این رشته می باشد. طبق آمار اخذ شده، میانگین درآمد سالیانه یک اقتصاددان در کشور سوئیس 123868CHF (فرانک سوئیس) اعلام شده است.

نمودار میانگین درآمد سالیانه مشاغل حوزه اقتصاد در سوئیس

شرایط تحصیل رشته اقتصاد در سوئیس

متقاضیان تحصیل در رشته اقتصاد در سوئیس که ملیت اتحادیه اروپا را ندارند باید در ابتدا با کنسولگری سوئیس تماس گرفته و در صورت تایید آنها، در دانشگاه های این کشور ثبت نام نمایند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی کشور سوئیس، در ابتدا باید ریز نمرات فرد و مدارک تسلط به زبان انتخاب شده برای تحصیل به همراه مدارک دیگر از جمله گواهی تمکن مالی و انگیزه نامه به دانشگاه مورد نظر ارائه گردند. زبان های ارائه شده در دانشگاه های سوئیس شامل ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی می باشند که به مدرک B1-B2 نیاز است. قابل ذکر است که برای تحصیل به زبان انگلیسی مدارکی از جمله آیلتس یا تافل نیز باید ارائه گردند. ویزای تحصیلی سوئیس یک ساله بوده که قابلیت تمدید دارد. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید همه روزه با کارشناسان با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *