ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان در دو نوع موسسه انتفاعی و غیرانتفاعی امکان پذیر بوده و متقاضیان زیادی از بین فارغ التحصیلان دارد. در نوع انتفاعی آن هدف کسب سود توسط موسسان می باشد اما در نوع غیرانتفاعی هدف اصلی پرداختن به امور خیریه است. ولیکن ماهیت و موضوع عملکرد هر دو نوع موسسه از نوع موضوع غیر تجاری مثل موضوعات علمی، فرهنگی، مذهبی، ادبی، هنری و غیره می باشد. با گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه شوید تا شما را با نحوه و شرایط تشکیل موسسات غیرتجاری در اصفهان آشنا نموده و به سوالات شما پاسخ دهند:

  • موسسه غیرتجاری چیست و انواع آن کدامند؟
  • شرایط تشکیل یک موسسه غیرتجاری در اصفهان چگونه است؟
  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت یک موسسه غیرتجاری چقدر است؟
  • برای ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان چه مدارکی لازم است؟
  • مراحل این کار به چه صورتی می باشد؟

ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان و اهداف تشکیل آنها

با مروری بر قوانین تجاری موجود می توان علاوه بر شرکتها نوع دیگری از تشکیلات مستقل را هم یافت که با این شرکت ها تفاوت زیادی دارند. این تشکیلات همان موسسات می باشند. در واقع موسسه نیز شرکت است اما شرکتی که موضوع فعالیت آن دیگر مثل شرکت از نوع موضوعات تجاری نیست بلکه اینبار موضوع آن غیرتجاری است. به همین دلیل نیز عنوان غیرتجاری همواره همراه موسسات قید می شود. پس موسسات غیرتجاری در واقع تشکیلاتی هستند که فقط با اهداف غیر تجاری مثل امور ادبی، فرهنگی، علمی و غیره در اصفهان تشکیل می شوند. قانون نیز انواع موسسات غیرتجاری در اصفهان را با توجه به اهداف موسسان آنها به صور زیر دسته بندی می کند:

  • موسسات انتفاعی در اصفهان همانند کانون های آموزشی، موسسات تبلیغی، موسسات حقوقی و غیره
  • موسسات غیرانتفاعی در اصفهان همانند احزاب و انجمن ها، موسسات کمک به بیماران و غیره

پس با توجه به این دسته بندی می توان چنین نتیجه گیری کرد که هدف موسسان از تشکیل موسسات انتفاعی در اصفهان صرفا کسب منفعت مالی است اما هدف موسسان در تشکیل موسسات غیرانتفاعی در اصفهان صرف کسب سود یا منفعت نمی باشد.

ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان و اهداف تشکیل آنها

مزایای ثبت موسسات غیرتجاری در اصفهان

تمایل به ثبت موسسه غیرتجاری در استان اصفهان کمتر از ثبت شرکت های هفتگانه در این استان نمی باشد. یکی از دلایل گرایش هموطنان اصفهانی را شاید در فرآیند تشکیل نسبتا ساده و راحت موسسات دانست. چراکه برای تشکیل موسسات نیازی به شرکای زیاد و یا سرمایه اولیه زیادی نیست. از این گذشته، شرایط سرمایه گذاری و تعهدات مالی شرکا نیز در موسسات بسیار راحت است. از این گذشته، شما با تاسیس موسسه غیرتجاری در اصفهان در حقیقت باعث ایجاد یک شخصیت حقوقی می شوید که برای شما امتیازات زیر را به ارمغان می آورد:

امتیازات ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

شرایط و مقررات ثبت موسسه در اصفهان چیست؟

تاسیس هر نوع موسسه غیرتجاری در اصفهان منوط به رعایت برخی شرایط، ضوابط و مقررات قانونی است. چراکه موسسه غیرتجاری قبل از ثبت غالبا در بستری قانونی تشکیل می شود. مثلا متقاضیان ثبت اینگونه موسسات بایستی کاملا در جریان باشند که حداقل تعداد اعضاء بمنظور ثبت موسسات غیرتجاری در اصفهان 2 نفر می باشد. همچنین حداقل سرمایه لازم برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری در اصفهان حدود 1000000 ریال و با شرایط زیر می باشد:

مقررات ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

بنابراین می توان نتیجه گرفت که مسئولیت شرکاء در برابر دیون موسسه دقیقا مطابق با میزان سهم الشرکه آنها می باشد. علاوه بر این برای انتقال این سهم الشرکه نیز کسب رضایت حداکثری (یعنی رضایت سه چهارم اعضا) طبق ارائه سند رسمی امری الزامی است. از دیگر اصول تشکیل موسسات غیرتجاری در اصفهان می توان به اخذ مجوز ثبت و تنظیم یکسری مدارک مهم جهت ثبت موسسه اشاره نمود که دراینباره در ادامه بحث توضیحات بیشتری ارائه می شود.

اخذ مجوز لازمه ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

پیش درآمد و لازمه ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان این است که مجمع عمومی ابتداء وارد عمل شده و مدیران آن موسسه را در قالب واحدی بنام هیات مدیره انتخاب کند. با این انتخاب استارت تشکیل موسسه غیرتجاری در اصفهان زده می شود چراکه مجری ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان هیات مدیره آن موسسه است. هیات مدیذه موظف است ضمن تهیه و تنظیم برخی مدارک کلیدی مثل (اساسنامه+ تقاضانامه+ صورتجلسه) همچنین نسبت به دریافت مجوز از ادارات یا نهادهای ذی صلاح نیز اقدام کند. معمولا فرم اسناد فوق به صورت آماده توسط اداره ثبت شرکت ها در اختیار متقاضیان قرار داده می شود. اما شرایط اخذ مجوز و مرجع صدور آن برای موسسات غیرتجاری مختلف در اصفهان به صورت زیر می باشد:

  • اخذ مجوز ثبت برای موسسات انتفاعی: از ادارات ذیصلاح
  • اخذ مجوز ثبت برای موسسات غیرانتفاعی: از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی

بنابراین اهمیت اخذ مجوز ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان کمتر از تنظیم مدارک سه گانه مذکور نمی باشد. در اینجا به برخی از ادارات ذیربط جهت صدور مجوز ثبت موسسات غیرتجاری در استان اصفهان اشاره می کنیم:

مراجع صدور مجوز در موسسه غیرتجاری در اصفهان

اولین و آخرین مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان به 3 مرحله متفاوت تقسیم می شود. اولین مرحله در اینکار دریافت تاییدیه آنلاین ازطریق تنظیم مدارک، درج مشخصات و نیز تعیین نام برای موسسه می باشد. مرحله دوم ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری اصفهان جهت انجام ثبت در دفتر و صدور پیش نویس آگهی و آخرین مرحله از مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان نیز درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی می باشد. اکنون کل مراحل فوق را یکبار دیگر به صورت شماتیک در نمودار زیر بررسی می کنیم:

مراحل ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان

با توجه به فرآیند فوق و مراحل مختلف این فرآیند، اکنون زمان آن است که شما با اسناد و مدارک لازم بمنظور ثبت موسسه غیرتجاری در اصفهان نیز آشنا شوید که بدین صورت است:

  • کپی شناسنامه اعضای موسسه
  • دو نسخه تقاضانامه تشکیل موسسه با امضای اعضا
  • دو برگه اساسنامه تنظیمی با امضاء کل اعضاء
  • صورت جلسه مجمع عمومی در 2 نسخه
  • مجوز لازم دریافتی از مراجع ذیصلاح

علاوه بر ثبت شرکت، یکی دیگر از روش های مطمئن برای اخذ اقامت خارجی خرید بیزینس یا شرکت مثل خرید بیزینس در روسیه یا ترکیه می باشد. در این زمینه تخصصی نیز کارشناسان و وکلای حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت ارائه هر گونه خدمات مشاوره حقوقی درجهت راهنمائی دقیق هموطنان گرامی آمادگی کاملی دارند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *