ویترین

ثبت موسسه در مازندران

ثبت موسسه در مازندران

مراحل کار ثبت موسسه در مازندران شامل یکسری مراحل آنلاین و ساده است اما داشتن اطلاعات درباب مقررات انواع موسسات غیر تجاری امری ضروری است. اینکه اصلا شرکت با موسسه چه فرقی دارد؟ هدف از تشکیل موسسه در مازندران چیست و چه کاربردی دارد؟ ساختار موسسه چگونه بوده و انواع موسسات کدامند؟ اصول و مقررات تاسیس یک موسسه غیر تجاری در مازندران چیست؟ برای تاسیس و راه اندازی یک موسسه چقدر سرمایه لازم است؟ مدارک لازمه برای انجام همین کار چیست؟ اینها همگی سوالات تخصصی هستند که گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در قالب این مقاله در پی پاسخگوئی کامل به آنها هستند.

موسسه؛ اهداف و انواع آن در مازندران

عنوان موسسه به تشکیلاتی اطلاق می شود که غالبا برای انجام یا عملیاتی سازی امور غیرتجاری در مازندران تاسیس می شود. بنابراین هر موضوعی که جزء موضوعات غیر تجاری است در زیر دسته موضوعاتی دسته بندی می شود که امکان تاسیس موسسه در مازندران را دارد و متقاضیان از این طریق ضمن تاسیس موسسه تخصصی خود همچنین می توانند از فعالیت خود در این موسسات به کسب سود هم دست یابند و یا نه هدفشان از اینکار کسب سود نباشد. به همین علت است که قانونا متقاضیان می توانند در مازندران به دنبال تاسیس 2 نوع موسسه غیر تجاری باشند و این بصورت 100% به هدف اصلی آنها از اینکار بستگی دارد:

نام موسسههدف از تشکیلمثال از موسسات
موسسه انتفاعیدریافت منافع و نیز تقسیم آن بین شرکاءکانون آموزشی، موسسه حقوقی، موسسه مشاوره فنی و غیره
موسسه غیر انتفاعیعدم دریافت منافع مالی و صرفا برای انجام امور خیریهموسسه خیریه، موسسه خیرین مدرسه ساز، احزاب و انجمن های اسلامی و غیره

مقررات تشکیل موسسه در مازندران

جهت تشکیل موسسه در مازندران لازم است تا متقاضیان طبق اصول و قوانین موسسات غیرتجاری عمل کنند. این اصول تا حد بسیار زیادی شبیه تشکیل شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. چراکه برای تشکیل یک موسسه غیرتجاری در مازندران حضور دستکم 2 عضو یا شریک الزامی است. از طرف دیگر ساختار موسسه نیز همانند ساختار شرکت با مسئولیت محدود متشکل از مجمع عمومی عادی و فوق العاده و نیز هیئت مدیره می باشد. ضمنا انتخاب بازرس برای موسسه نیز غیرالزامی است. اصل دیگر درباره تشکیل موسسه در مازندران، لزوم تنظیم مدارک ضروری به صورت زیر می باشد:

مقررات تشکیل موسسه در مازندران

اصل بعدی که حتما باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد اصل تامین سرمایه آنهم به صورت تعهدی است. قانون درباره حداقل سطح سرمایه مورد نیاز برای تشکیل موسسه در مازندران سخنی نگفته اما امکان افزایش سطح آن را برای متقاضیان فراهم می سازد. در این زمینه از نظر اداره ثبت شرکت ها، حداقل سرمایه لازم جهت تاسیس موسسه غیرتجاری در مازندران حدود یک میلیون ریال بوده و سرمایه گذاری مذکور از شرایط زیر برخوردار است:

  • اولا سرمایه موسسه به هر میزانی که باشد به صورت سهم الشرکه بین اعضاء تقسیم می گردد.
  • ثانیا شرکا در موسسه غیرتجاری حق انتقال سهم الشرکه خود را دارند.
  • ثالثا انتقال سهم الشرکه منوط به رضایت حداقل سه چهارم اعضاء موسسه است.

شرایط تشکیل موسسه در مازندران چیست؟

موسسان باید دقت کنند که قبل از شروع پروسه ثبت موسسه در مازندران بایستی اقدامات لازمه را در این مورد انجام دهند تا زمینه قانونی برای آنها فراهم شود. یکی از این اقداماتی که در اولویت کار مجمع عمومی عادی قرار دارد، انتخاب هیات مدیره موسسه برای مدت مقرر می باشد. حالا اعضای منتخب هیات مدیره موسسه امکان دارد از خود موسسه و یا خارج از موسسه نیز باشند. لازم به ذکر است که از جمله یکی از مسئولیت های مهم این هیات تشکیل موسسه می باشد. اقدام بعدی در تنظیم اسناد مهمی است که در مطالب فوق نیز بدانها اشاره شد. در نهایت اقدام بعدی در اینباره درخواست مجوز ثبت از طریق ارگان های مربوطه آنهم با توجه به نوع موسسه می باشد که غالبا از دو طریق زیر میسر است:

اقدامات تشکیل موسسه در مازندران

فرآیند ثبت موسسه در مازندران چند مرحله ای است؟

اول از همه اشاره به دو نکته در اینباره حائز اهمیت زیادی است. نکته اول اینکه تقریبا کل فرآیند ثبت به صورت آنلاین و راحت بوده و نکته دوم نیز اینکه مسئول رسیدگی به پرونده درخواست متقاضیان در این استان اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مازندران به آدرس و نشانی اینترنتی زیر می باشد:

  • آدرس: ساری، آیت اله طالقانی، خیابان بهشتی، خیابان ملا مجدالدین
  • نشانی اینترنتی: https://mz.ssaa.ir/

اما مراحل انجام ثبت موسسه نیز دقیقا مدلی مشابه مراحل ثبت شرکت در مازندران داشته و متقاضیان ابتداء با تهیه مدارک ضروری به سراغ آدرس اینترنتی فوق به نشانی https://mz.ssaa.ir/ رفته و ضمن درج تمامی اطلاعات نامی مورد علاقه مطابق قوانین برای موسسه خود انتخاب می کنند. سپس به دنبال اتمام مرحله اخذ تاییدیه آنلاین متقاضیان میباید مدارک لازمه را به آدرس دفتر اداره ثبت شرکت های مازندران به نشانی فوق ارسال کنند تا ضمن ثبت در دفتر مخصوص همچنین پیش نویس آگهی تاسیس موسسه خود را نیز از این اداره اخذ کرده و در پایان آنرا در مهلت مقرر و در روزنامه رسمی به چاپ برسانند.

فرآیند ثبت موسسه در مازندران

تهیه مدارک لازم برای ثبت موسسه در مازندران

ممکن است سوال برخی از هموطنان درباب مدارک مورد نیاز برای ثبت موسسه در استان مازندران باشد. مدنظر داشته باشید که همواره در فرآیند ثبت موسسه یا ثبت شرکت در مازندران اولین گام یا نخستین مرحله از کار جمع آوری مدارک ضروری است. با این توصیف، دقت در تکمیل مدارک ذیل امری الزامی برای تشکیل موسسه مورد نظر است:

  • فوتوکپی مدارک شناسائی اعضا
  • اساسنامه امضاء شده (در 2 نسخه)
  • تقاضانامه امضاء شده (در 2 نسخه)
  • صورت جلسات تکمیلی (در 2 نسخه)
  • مجوز صادره از نهادهای دولتی مربوطه
  • گواهی بانکی پرداخت هزینه ثبت موسسه غیرتجاری
  • وکالت نامه محضری برای تحویل امور به وکیل

مهاجرت کاری مخصوصا به دو کشور آلمان و استرالیا در بین فارغ التحصیلان و متخصصان دانشگاهی طرفداران خاصی دارد. هموطنان علاقه مند می توانند از طریق دریافت مشاوره از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان آخرین اطلاعات درباب ویزای کار آلمان یا ویزای جستجوی کار آلمان و نیز ویزای کاری استرالیا سابکلس 189 قرار گیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *