ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

شرایط و ضوابط ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان ایجاب می کند که در مرحله اول متقاضیان با اهداف تشکیل این نوع موسسات آشنا شوند سپس آنها با اصول و مبانی مربوط به تشکیل موسسات غیرتجاری آشنایی پیدا کرده و بتوانند با انواع مدارک مهم جهت ثبت موسسه و نحوه تنظیم این مدارک آشنا شوند. سوما آنها در جریان مراحل کار ثبت موسسه غیرتجاری باشند. از همین رو نیز متقاضیان محترم می توانند با اخذ بهترین مشاوره ها از وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن آشنایی با تمام شرایط مذکور همچنین فرآیند ثبت موسسه سریع و آسانی داشته باشند.

انواع موسسه غیرتجاری در هرمزگان

معمولا فرق اصلی موسسات تجاری و غیرتجاری در استان هرمزگان در موضوع فعالیتی است که آنها انجام می دهند. پس موضوع موسسات غیرتجاری پرداختن به امور علمی، ادبی، هنری، آموزشی، فرهنگی و امثالهم می باشد درحالیکه موضوع شرکت ها پرداختن به امور مربوط به تولید کالا یا خدمات می باشد. در این بین ممکن است موسسات در هرمزگان با هدف کسب منافع یا عدم کسب منافع تشکیل شوند. نوع اول از آنها را موسسات انتفاعی ولی نوع دوم را موسسات غیرانتفاعی می نامند. با توجه به این دسته بندی، اکنون می توان به ویژگی های موسسات غیرتجاری در هرمزگان نیز پرداخت. ویژگی های موسسات مذکور عبارتند از:

ویژگی های مهم موسسات غیرتجاری در هرمزگان
ویژگی اولتشکیل موسسات غیرتجاری با دستکم دو نفر عضو موسس
ویژگی دومراه اندازی و ثبت موسسات غیرتجاری با حداقل 1000000 ریال
ویژگی سومتشکیل موسسات غیرتجاری با دستکم دو مدیر و بدون الزام به انتخاب بازرس
ویژگی چهارمتاسیس موسسات غیرتجاری با مسئولیت محدود اعضاء متناسب با میزان سرمایه آنها
ویژگی پنجمتاسیس موسسات غیرتجاری در هرمزگان با تنظیم اسناد و اخذ مجوز

نحوه تشکیل موسسه غیرتجاری در هرمزگان

به منظور تشکیل و راه اندازی موسسه غیرتجاری در هرمزگان لازم است تا اولا مجمع عمومی موسسه غیرتجاری نسبت به انتخاب هیات مدیره موسسه اقدامی بکند. برای این امر نیز شما حتما بایستی از قبل با ارکان یک موسسه غیرتجاری آشنا باشید. بر این اساس بایستی بدانید که یک موسسه غیرتجاری ساختاری واحد اما متشکل از 3 رکن زیر می باشد:

ارکان موسسه غیرتجاری در هرمزگان

معمولا وظیفه کلی مجمع در رابطه با تصمیم گیری های مهم موسسه اما وظیفه اصلی هیات مدیره پیرامون مسائل اجرایی آن موسسه می باشد. مشخصا مجمع عمومی در انتخاب مدیران بایستی به این نکات مهم توجه کند که اولا حداقل تعداد مدیران لازم برای موسسه غیرتجاری 2 نفر بوده و سن مدیران انتخابی نیز بالای 18 سال باشد. مضاف بر اینکه قانونا دست اعضای مجمع در انتخاب مدیران از داخل یا خارج موسسه و نیز تعیین مدت مدیریت آنها باز است.

تنظیم مدارک جهت ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

پس از اتمام کار تشکیل موسسه با حضور اعضای 3 رکن موسسه، اینک زمان آن است که هیات مدیره به نمایندگی از طرف کل اعضای موسسه نسبت به ثبت موسسه اقدام کند. برای این کار نیز تهیه و تنظیم مدارک مربوطه جزء ضروریات کار ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان محسوب می شود. در این خصوص، قانون مشخص کرده که متقاضیان ملزمند تا علاوه بر تنظیم اظهارنامه (2 نسخه) همچنین برای تکمیل اساسنامه (2 نسخه) و نیز صورت جلسه مجمع عمومی (2 نسخه) اقدام کنند. لازم به ذکر است که این مدارک حتما بایستی با مفاد زیر و همراه با امضاء کلیه شرکاء به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری بندر عباس به نشانی شهر بندرعباس، بلوار امام خمینی، چهارراه پگاه، اداره ثبت اسناد و املاک بندرعباس ارائه گردد:

تنظیم مدارک جهت ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

در نهایت موسسان بایستی قبل از اقدام برای ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان نسبت به دریافت مجوز تاسیس موسسه خود تلاش کنند. در این رابطه نیز متقاضیان ثبت موسسه انتفاعی ملزم به اخذ مجوز از ادارات و ارگان های ذیربط در بندرعباس بوده ولیکن متقاضیان ثبت موسسه غیرانتفاعی ملزم به دریافت استعلام از نیروی انتظامی هستند.

چگونگی ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

برای انجام فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان، شما لازم است تا اولا اینکار را بر طبق مفاد آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مصوب سال هفتاد و هفت انجام دهید. ثانیا مراحل کار را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت های معرفی شده اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری یعنی www.sherkat.ssaa.ir (جهت اخذ تاییدیه پذیرش) و www.rrk.ir (جهت چاپ آگهی) به پیش ببرید. نکته سوم در اینباره هم اینکه مدارک فوق الذکر را نیز به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری بندر عباس به نشانی شهر بندرعباس، بلوار امام خمینی، چهارراه پگاه، اداره ثبت اسناد و املاک بندرعباس پست کنید.

چگونگی ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

اما مراحل کار ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان بدین ترتیب است که ابتداء متقاضیان ضمن مراجعه به وب سایت اداره ثبت شرکتها نسبت به اخذ تاییدیه ثبت سفارش خود اقدام می کنند. آنها در این مرحله علاوه بر تکمیل مدارک همچنین مشخصات ثبتی را به فیلدهای پیش بینی شده در این وب سایت وارد کرده و سپس نام مناسبی برای موسسه خودشان تعین و تایید می کنند. در ادامه نیز مدارک تنظیمی از قبل را برای ارزیابی کارشناسی ارسال می کنند تا علاوه بر ثبت موسسه غیرتجاری همچنین پیش نویس آگهی تاسیس جهت درج در روزنامه نیز برایشان صادر شود. کل فرآیند ثبت موسسه غیرتجاری در استان هرمزگان از این قرار می باشد:

فرآیند ثبت موسسه در هرمزگان

مدارک ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان

گردآوری مدارک لازم برای ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان مستلزم تکمیل و تنظیم فرم های آماده ای است که غالبا توسط اداره ثبت به صورت خام در اختیار موسسان قرار داده می شود. بدون ارائه این مدارک و یا نقص احتمالی در هر یک از آنها امکان ادامه کار برای متقاضیان فراهم نیست. مدارک مورد بحث عبارتند از:

مدارک جهت ثبت موسسه غیرتجاری در هرمزگان
اظهارنامهتکمیلی در 2 نسخه+ امضاء شرکاء
صورت جلساتتکمیلی در 2 نسخه+ امضاء شرکاء
اساسنامهتکمیلی در 2 نسخه+ امضاء شرکاء
مجوز تاسیسصادره از ادارات ذیربط
کپی مدارک شناسائی شرکا
وکالتنامه (در صورت استخدام وکیل برای انجام امور ثبتی)

شرایط و مراحل ثبت شرکت یا موسسه از کشوری به کشور دیگر نیز کاملا متفاوت است. مثلا شرایط ثبت شرکت در مجارستان با ضوابط و انواع ثبت شرکت در ترکیه متفاوت است. هموطنان گرامی بمنظور مشاوره تخصصی درباب شرایط و نحوه ثبت شرکت در ایران یا هر کشور دیگری می توانند از مشاوره ها و راهنمائی های حرفه ای وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *