ویزای کاری

حقوق بازنشستگی در مکزیک

حقوق بازنشستگی در مکزیک

اطلاع از میزان حقوق بازنشستگی در مکزیک را میتوان گره گشای بسیاری از افرادی دانست که دچار تردید در تصمیم گیری مهاجرت کاری شده اند. عوامل بسیاری بر میزان حقوق و مزایای بازنشستگان حاضر در نقاط گوناگون جهان تاثیر دارند و می توان با افزایش دانش و اطلاعات درمورد جزئیات این موارد، تجربه مطلوب تری را در این مسیر به دست آورد. مکزیک سرزمینی واقع در آمریکای شمالی می باشد و خیال واهی است اگر شرایط بازنشستگان این کشور را با توجه به وضعیت نه چندان مطلوب زندگی این قشر در سرزمین های مشابهی چون شیلی و کلمبیا، ایده آل و رضایت بخش بپنداریم. با این وجود می توان به اصلاح و بهبود آن امیدوار بود و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله همراه شما عزیزان خواهند بود تا به بررسی قوانین و ضوابط مرتبط با بازنشستگی در کشور مکزیک بپردازیم.

  • متوسط درآمد شاغلین در کشور مکزیک چه میزان برآورد شده است؟
  • سن بازنشستگی شهروندان در مکزیک چقدر بوده و حقوق مزایای آن از چه قرار است؟
  • آیا روند نزولی نرخ بیکاری مکزیک تا سال 2019 بر بهبود شرایط اقتصاد و حقوق بازنشستگان تاثیرگذار بوده است؟
  • شرایط و قوانین کار در شهرهای متخلف مکزیک به چه شرحی است؟

شرایط کار و بازنشستگی در مکزیک

مکزیک از دیرباز یکی از مهم ترین تمدن های آمریکای شمالی بوده و موقعیت جغرافیایی ویژه آن که موجب ارتباط با اقیانوس آرام، آمریکا و دریای کارائیب شده اهمیت آن را دوچندان کرده است. اغلب مردم مکزیک به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و جمعیت متجاوز از 126 میلیون نفر آن در سال 2020 موجب قرارگیری مکزیک در بین 20 کشور پرجمعیت دنیا گشته است. واحد پول مکزیک پزو بوده و استخراج ذخایر غنی نفت و گاز پایه های اقتصاد آن را تشکیل داده است؛ همچنین صنایعی چون نساجی و پتروشیمی پیشرفت قابل توجهی را طی سال های اخیر به ثبت رسانده اند. نرخ تورم مکزیک 4% اعلام شده شایان ذکر است که بحران کرونا و تبعات ناشی از آن موجب توقف سیر نزولی نرخ بیکاری این کشور در اواسط سال 2020 میلادی گشت که در ادامه بدان پرداخته ایم:

تغییرات نرخ بیکاری مکزیک

متوسط حقوق سالیانه افراد در مکزیک 28316$ (دلار آمریکا) اعلام شده است که به عبارتی برابر با 2360$ (دلار آمریکا) طی ماه می باشد. حضور نیروی کار ماهر و متخصص در مکزیک موجب رشد اقتصاد این کشور و گسترش خطوط تولیدی چون وسایل نقلیه موتوری شده است. از قوانین کار در مکزیک فعالیت 48 ساعته کارمندان موسسات و شرکت های دولتی می باشد که توام با 8 روز مرخصی همراه با حقوق طی سال می باشد. سن بازنشستگی برای هر دو گروه مردان و زنان این کشور نیز یکسان بوده و 65 سال تعیین شده است. از عوامل تاثیرگذار بر میزان حقوق دریافتی شهروندان می توان به مدرک تحصیلی و میزان سابقه کار اشاره کرد و ذکر این نکته حائز اهمیت است که استخدام مهاجرین بین المللی نیز در تمامی شهرهای مکزیک مطابق با قوانین کار فدرال (FLL) صورت می پذیرد.

درباره حقوق بازنشستگی در مکزیک

مطابق قوانین نظام بازنشستگی در کشور مکزیک، تنها شهروندانی مشمول حقوق و مزایای کامل بازنشستگی خواهند بود که دارای حداقل 1250 هفته سابقه اشتغال باشند که معادل با 24 سال است. مجموعا 6.5% از حقوق ماهیانه افراد به صندوق بازنشستگی مکزیک تعلق می گیرد که طبق موازین تعیین شده کارفرما یا موسسه مربوطه موظف به پرداخت 5% از سهم خود بوده و شاغلین تنها 1.5% از این رقم را تقبل می نمایند. از فاکتورهای تاثیرگذار بر میزان حقوق بازنشستگی افراد در مکزیک می توان به شهر محل فعالیت آنان اشاره کرد که در همین راستا بهترین شهرهای مکزیک برای کار عبارتند از: Monterrey، Cuauhtemoc و Guadalajara. متوسط درآمد کارکنان حاضر در این شهرها نسبتا بالاتر از سایر نقاط مکزیک بوده و شهروندان قادر خواهند بود به سادگی 30% از حقوق دریافتی ماهیانه خود را پس انداز نمایند.

درباره حقوق بازنشستگی در مکزیک

با توجه به افزایش 3 درصدی حقوق شاغلین در سال 2019 می توان انتظار داشت تغییرات حاصل شده بر میزان دریافتی های بازنشستگان مکزیکی نیز اعمال گردند. حداقل حقوق بازنشستگی در مکزیک سالیانه 33180MXN (پزو مکزیک) اعلام شده است که شایان ذکر است این رقم طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2017 اعلام گشته و پر واضح است که هم اکنون با افزایش قابل توجهی مواجه گشته است. همچنین از سایر مزایای ارائه شده به بازنشستگان این کشور می توان به پرداخت ماهیانه 570MXN (پزوی مکزیک) به تمامی اشخاص بالای 65 سال اشاره کرد. از دیگر گروه هایی که مشمول نظام بازنشستگی مکزیک قرار می گیرند می توان از افراد از کار افتاده نام برد.

جزئیاتی پیرامون حقوق بازنشستگان در مکزیک

برخلاف بسیاری از کشورهای همسایه و همچنین کشورهای حوزه آمریکای لاتین، مکزیک با ارائه ویزای بازنشستگی به علاقه مندان مهاجرت به این کشور در دوره سالمندی در جهت تسهیل شرایط اخذ اقامت برای متقاضیان بین المللی گام برداشته است؛ از شرایط موردنیاز جهت نیل به این عنوان حداقل حقوق ماهیانه 2300$ (دلار آمریکا) می باشد که متقاضیان موظفند با ارائه فیش حقوقی مربوطه آن را به اثبات رسانند.

طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2020 کشور مکزیک توانست رتبه 33 برترین های جهان از لحاظ کیفیت زندگی شهروندان را به خود اختصاص دهد؛ با توجه به این موضوع و سایر جزئیات ذکر شده در ارتباط با میزان حقوق بازنشستگی در مکزیک می توان این کشور را جرء مقاصد مطلوب بازنشستگی معرفی نمود. همچنین کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قادر به ارائه توضیحاتی جامع تر به شما عزیزان در این زمینه می باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *