ویترین

صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی از جمله صورتجلسات مهم در راستای تغییر در شرکتهای نسبی است که تنظیم و بررسی میگردد. این صورتجلسه جزء شرح وظایف مجمع عمومی فوق العاده بوده و در طی جلسه این مجمع در محل شرکت تنظیم می گردد. منتها در تنظیم صورتجلسه مورد بحث باید توجه کرد که اولا بر روی سربرگ شخصیت حقوقی شرکت نسبی نگارش گردد. دوما این صورتجلسه حتما شامل امضای تمامی شرکا باشد. سوما صورتجلسه مورد اشاره در 3 برگه تنظیم شده و یک نسخه از آن برای ثبت رسمی و قانونی به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری فرستاده شود.

اما قبل از ارسال این صورتجلسه بایستی از طریق سامانه معرفی شده پذیرش گرفته و بعد از ارسال صورتجلسه مورد بحث نیز بایستی آگهی ثبت تغییرات در روزنامه رسمی منتشر شود. اما جای هیچ نگرانی نیست چراکه شما عزیزان ازطریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از خدمات حقوقی و تخصصی ارائه شده در این موسسه بهره گیرید.

دلایل تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

شرکت های تجاری مثل شرکت های نسبی از همان بدو تاسیس خود دچار تغییراتی مخصوصا در سطح سرمایه خود می شوند و این تغییرات در شرکت ها امری اجتناب ناپذیر است. مثلا یکی از تغییراتی که ممکن است در یک شرکت نسبی رخ دهد، کاهش سرمایه در این شرکت می باشد. اما فرآیند کاهش سرمایه در این شرکت به معنای کاهش سهم الشرکه صاحبان سرمایه می باشد که با بازخرید سهم الشرکه یا لغو آن رخ می دهد. اما نکته مهم در اینباره این است که علی رغم اینکه با کاهش سرمایه در شرکتهای نسبی، مقدار عددی و مبلغی سهم الشرکه کاسته می شود اما کاهشی در ارزش بازاری سزمایه شرکت نسبی رخ نمی دهد. به هر حال کاهش سرمایه در شرکتهای نسبی دلایل مختلفی دارد که از آنجمله می توان به موارد مهم زیر اشاره کرد:

دلایل تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

اما به هر ترتیب برای کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی حتما بایستی جلسه مشورتی با عنوان جلسه مجمع عمومی فوق العاده در محل شرکت نسبی برگزار شود تا در این مورد به یک جمع بندی کلی دست یافت. خروجی و برآورد اصلی این جلسه نیز بایستی صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی باشد. ضرورت تهیه صورتجلسه مذکور نیز کاملا مشخص است. از آنجائی که شرکتهای نسبی نیز بعد از ثبت بعنوان شخصیت حقوقی مدنظر قرار می گیرد از همین رو لازم است تا تمامی امورات مربوط به تغییر در این شرکت ها از جمله کاهش سرمایه نیز در اداره ثبت شرکت ها ثبت شود تا اجرای آن از نظر قانون بلامانع باشد.

نحوه تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکت نسبی

قانونا وظیفه تعیین تکلیف درباب اغلب تغییرات در شرکت نسبی از جمله کاهش سرمایه و خروج شریک بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد. این مجمع متشکل از شرکا صاحب حق امضاء می باشد و برای تشکیل جلسه نیازمند حضور اکثریتی شرکاست. مطابق قانون تشکیل جلسات مجمع عمومی فوق العاده شرکت نسبی با نیمی از شرکا میسر است. اگر چنانچه جلسه مذکور با بیشتر از 12 شریک در محل شرکت تشکیل شود در آن صورت انتخاب هیات نظارت با ترکیب زیر الزامی است:

نحوه تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده در شرکت نسبی

تصمیمات در جلسه مجمع عمومی فوق العاده برای رسمیت و قرارگیری در صورتجلسه حتما بایستی به تایید همه شرکا برسد. لازم به یادآوری است که پس از تشکیل جلسه، منشی جلسه با مدنظر قرار دادن شرایط لازم در تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی اقدام به نگارش این صورتجلسه می کند. در پایان نگارش صورتجلسه نیز این سند برای ارائه به اداره ثبت شرکت ها حتما باید امضاء شود. امضاء آن نیز بر عهده کلیه شرکا می باشد.

چگونگی تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

تقریبا تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی تا حدود زیادی شبیه صورتجلسات دیگر است منتها در این صورتجلسه محتوای درج شده با سایر صورتجلسات فرق می کند. معمولا صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی نیز شامل بندهایی مثل نام شرکت نسبی، شماره ثبت، شناسه ملی، میزان سرمایه ثبت شده، تاریخ و زمان جلسه، مندرجات مربوط به جلسه و امضای کلیه شرکا است. حالا نحوه تنظیم آن به این صورت است که:

  • اولا صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک باید روی سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم شود.
  • دوما ضرورت قانونی در سندیت این صورتجلسه وجود امضای کلیه شرکا ذیل صورتجلسه مذکور می باشد.
  • سوما صورتجلسه کاهش سرمایه در 3 نسخه تهیه گشته و 1 نسخه از آن هم به اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری ارسال می شود.

در ادامه همین مبحث می توانید با شرایط و مراحل ثبت و ارسال صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی بیشتر آشنا شوید.

چگونگی تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

ثبت و ارسال صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

در کل پس از تنظیم صورتجلسه کاهش سرمایه در شرکت نسبی، شرکا یا وکیل رسمی آنها موظفند تا نسخه ای تکمیل شده از این صورتجلسه را بعد از پذیرش آنلاین به اداره ثبت شرکتها ارسال کنند. در مرحله اول لازم است تا شرکا یا وکیل رسمی آنها به سامانه www.irsherkat.ssaa.ir مراجعه کرده و ابتداء اطلاعات شخصیت حقوقی و سپس اطلاعات پیرامون جلسه را وارد سامانه کرده و در نهایت نسبت به دریافت برگه تاییدیه پذیرش خود اقدام کنند. اما در مرحله بعدی از این کار نیز بایستی صورتجلسه کاهش سرمایه در شرکت نسبی به همراه مدارکی مثل لیست شرکا و سهم الشرکه آنها به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد. نهایتا بعد از موافقت اداره مذکور و اخذ پیش نویس آگهی کاهش سرمایه امکان درج این آگهی در روزنامه رسمی فراهم می شود. فلذا کلیت این فرآیند بدین شرح است:

فرآیند ثبت و ارسال صورتجلسه کاهش سرمایه و خروج شریک از شرکت نسبی

سرمایه گذارانی که قصد مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه 2021 را دارند در جریان باشند که علاوه بر خرید ملک امکان ثبت شرکت و اخذ ویزای اقامت در این کشور نیز وجود دارد. مزیت ثبت شرکت نسبت به خرید ملک در ترکیه نیز این است که شما در ثبت شرکت در واقع علاوه بر اخذ اقامت به درآمدزایی و اشتغال خود در این کشور نیز کمک می کنید. پس توصیه می شود که جهت اطلاع از شرایط انواع ثبت شرکت در ترکیه با کارشناسان زبده و وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *