اروپا, ویترین

خرید امتیاز مک دونالد

خرید امتیاز مک دونالد

چگونگی خرید امتیاز مک دونالد یکی از سوالاتی است که همواره در ذهن غالب افرادی که در پی مهاجرت از طریق روش سرمایه گذاری هستند، بوده است. البته باید توجه داشت روش سرمایه گذاری با توجه به پرهزینه بودن و ریسک زیادی که دارد به کسانی که زیر 40 سال دارند و نتیجتا می توانند از سایر روش های مهاجرتی یعنی کار و تحصیل اقامت یک کشور دیگر را اخذ نمایند پیشنهاد نمی شود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به خرید امتیاز مک دونالد توضیحاتی ارائه شده است.

تاریخچه رستوران های مک دونالد

کروک این شرکت را در سال 1961 خریداری کرد و دستورالعمل ها و راهنمایی های وی منجر شد تا سرانجام به بزرگ ترین رستوران فست فودی در دنیا تبدیل شود. کروک سرانجام در سن 81 سالگی در سال 1984 فوت کرد. دلیل این که نام این مجموعه رستوران ها مک دونالد شد این بود که آقای کروک امتیاز این نام را از برادران مک دونالد خریداری نمود. لازم به ذکر است اگرچه ملکه الیزابت در انگلستان شعبه ای از مک دونالد را خریداری نکرده است، حق امتیاز یکی از شعب مک دونالد توسط خاندان سلطنتی انگلستان خریداری شده است و این شعبه در آکسفورد قرار گرفته است.

هزینه خرید امتیاز مک دونالد به طور کلی

همان طور که گفته شد خرید امتیاز مک دونالد یکی از روش هایی است که افراد از طریق آن در پی افزایش سرمایه خود و اخذ اقامت هستند. غالب مالکین مک دونالد با خرید یک شعبه موجود مک دونالد وارد این عرصه شده اند. اما به طور کلی بازکردن یک رستوران مک دونالد به طور متوسط نیاز به حدود 1000000$ تا 2200000$ (دلار آمریکا) سرمایه گذاری دارد. البته مبلغ 45000$ (دلار آمریکا) نیز در راستای بازگشایی یک شعبه مک دونالد باید ابتدائا پرداخت گردد.

مشخص است که خرید امتیاز مک دونالد سرمایه گذاری ای است که در غالب موارد با سود بسیار بالایی همراه است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. لازم به ذکر است مهم ترین نکته در باز کردن شعبه مک دونالد پرداخت حداقل 25% حق امتیاز اولیه در ابتدا و نهایتا پرداختن مابقی مبلغ تا حداکثر 7 سال بعد است. همچنین باید توجه داشت به جز پرداخت مالیات، حقوق کارکنان و… مبالغ زیر نیز باید پیوسته پرداخت گردد:

  • هزینه سرویس (Service fee): هزینه ای ماهیانه که رقم دقیق آن بر اساس میزان فروش شعبه مذکور متفاوت خواهد بود و در حال حاضر نرخ آن 4% فروش ماهیانه است.
  • اجاره (Rent): هزینه ای ماهیانه به عنوان اجاره که درصدی از فروشی است که شعبه هر ماه به دست می آورد.

البته فست فودهای دیگری هستند که خرید شعب آن ها ارزان تر خواهد بود؛ به عنوان مثال افراد می توانند امتیاز فست فودهای زیر را با کم تر از 10000$ (دلار آمریکا) به دست آورند:

  • Results! Travel
  • Good Neighbor Pharmacy
  • Kuk Sool Won Martial Arts
  • Cruise Planners
  • BuildingStars
  • Health Mart
  • College Pro Painters
  • CruiseOne

هزینه خرید امتیاز مک دونالد به طور کلی

هزینه خرید امتیاز مک دونالد در انگلستان

در انگلستان برای خرید حق امتیاز یکی از شعب مک دونالد به طور متوسط حدود 110000£ (پوند انگلستان) سرمایه اولیه مورد نیاز است هر چند این مسئله خیلی هم ساده نخواهد بود. در واقع خرید حق امتیاز رستوران های مک دونالد عموما 400000£ (پوند انگستان) تا 800000£ (پوند انگلستان) خواهد بود منتهی در ابتدا با پرداخت 25% از این مبلغ می توان شعبه را بازگشایی کرد و برای پرداخت مابقی مبلغ می توان از بانک های مختلف وام گرفت.

حقوق کارکنان در شعب مک دونالد

شایان توجه است شعب مک دونالد به کارکنان خود به ازای هر ساعت کار 7.86$ تا 15.43$ (دلار آمریکا) حقوق می دهد. این که رقم دقیق دریافتی کارمندان چه میزان باشد بستگی زیادی به کشور، شهر و محله ای که شعبه در آن واقع گردیده و همچنین میزان شلوغی یا خلوتی آن دارد. همچنین امکان مشغول شدن به کار پاره وقت در شعب مک دونالد وجود دارد که شغلی است که بسیاری از دانشجویان در کشورهای مختلف با مشغول شدن به آن بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین می نمایند. در نمودار زیر با اختصار بیشتری متوسط حقوق کارکنان مک دونالد نشان داده شده است:

میزان حقوق نیروی کار در مک دونالد

درآمد بدست آمده پس از خرید امتیاز مک دونالد

همان طور که میزان سرمایه دقیق مورد نیاز برای خرید امتیاز مک دونالد در هر کشوری متفاوت است میزان سودآوری شعبه نیز به شهر و کشوری که در آن واقع گردیده است بستگی زیادی دارد. هرچند می توان رقمی را به طور میانگین به عنوان درآمد متوسط مالکین شعب مک دونالد در دنیا دانست؛ به طور کلی غالب مالکین مک دونالد در دنیا سالیانه حدود 150000$ (دلار آمریکا) سود به دست می آورند. یعنی درآمد سالیانه آن ها منهای هزینه ها (تهیه مواد اولیه، مالیات، پرداخت حقوق کارکنان و غیره) در اکثر شعب مک دونالد 150000$ (دلار آمریکا) می شود. باز کردن شعب فست فود در دنیا در بسیاری از موارد منجر به سودآوری خواهد شد؛ به غیر از مک دونالد پردرآمدترین شعب فست فود در دنیا عبارت هستند از:

  • Dunkin
  • 7-Eleven
  • Planet Fitness
  • JAN-PRO
  • Taco Bell
  • Orangetheory Fitness
  • Great Clips
  • Mac Tools
  • Burger King

لازم به ذکر است در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا موقتا تعداد زیادی از شعب مک دونالد بسته شده اند؛ این شعب در حال حاضر تنها خدمات بیرون بر دارند یعنی مشتریان نمی توانند در محیط شعبه سفارش خود را میل کنند. 5 فست فود برتر در دنیا که بالاترین میزان درآمد را تا به حال داشته اند (1. McDonald’s، 2. Taco Bell، 3. Sonic، 4. Planet Fitness و 5. BI Select) بر اثر شیوع کرونا دچار زیان مالی زیادی شده اند.

امکان خرید امتیاز مک دونالد بدون سرمایه اولیه وجود دارد؟

خیر؛ متاسفانه با توجه به سیاست های رستوران های مک دونالد در حال حاضر هیچ فردی نمی تواند بدون هیچ سرمایه ای حق امتیاز مک دونالد را خریداری کند. چرا که همان طور که در این مقاله ذکر شد ضروری است افراد مبلغی را در ابتدا پرداخت کنند تا بتوانند حق امتیاز مک دونالد را خریداری کنند و مابقی اقساط را طی چند سال بپردازند. دراین مقاله تنها در خصوص خرید امتیاز مک دونالد صحبت شد؛ منتهی علاقه مندان به کسب اطلاعات راجع به مهاجرت به فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلستان و غیره از طریق تحصیل در فرانسه، کار در آلمان و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “خرید امتیاز مک دونالد

  1. نجفی گفت:

    منم میخوام ازطریق سرمایه‌گذاری مهاجرت کنم..راهنمایی میفرماید. خیلی ممنون میشم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      سرمایه گذاری برای چه کشوری دوست عزیز
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *