ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در اسکاتلند

خرید ملک در اسکاتلند

خرید ملک در اسکاتلند یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که در نهایت منجر به اخذ اقامت و تابعیت در این کشور نمی شود. با این وجود راه های دیگری برای اخذ اقامت اسکاتلند برای خریداران ملک وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. پادشاهی اسکاتلند کشوری مستقل در اروپای شمالی است که در اتحاد با کشور انگلستان بریتانیای کبیر را تشکیل داد، جدای از سرزمین اصلی اسکاتلند دارای 790 جزیره می باشد که تنها 93 جزیره با 2% جمعیت مسکونی می باشند. برای خرید ملک در کشور اسکاتلند شرایط و قوانینی وجود دارد اما محدودیت خاصی برای متقاضیان خارجی و بین المللی در نظر گرفته نشده است.

در مقاله ای که مطالعه می کنید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند به بررسی شرایط و قوانین خرید ملک در اسکاتلند برای متقاضیان خارجی و بین المللی بپردازند.

  • شرایط خرید ملک در اسکاتلند چیست؟
  • هزینه خرید ملک در اسکاتلند چقدر است؟
  • آیا می توان با خرید ملک در اسکاتلند اقامت به دست آورد؟
  • مزایای خرید خانه در اسکاتلند چیست؟
  • آیا می توان از طریق خرید ملک در اسکاتلند، تابعیت گرفت؟

شرایط خرید ملک در اسکاتلند

افراد خارجی و بین المللی حتی اگر در کشور اسکاتلند زندگی نکنند می توانند در این کشور ملک بخرند در حقیقت خرید ملک در کشور انگلستان برای متقاضیان خارجی به صورت نقدی آسان تر است این به آن معنا می باشد که متقاضیان برای خرید ملک به وام بانکی یا کمک هزینه نیازی ندارند زیرا در این صورت ممکن است اخذ وام به خصوص از بانک های خصوصی برای افراد خارجی سخت و دشوار باشد. بنا بر آخرین آمار اعلام شده نرخ سود تسهیلات در کشور اسکاتلند بین 3% تا 5% می باشد.

لازم به ذکر است افرادی که حداقل به مدت 2 سال در کشور انگلستان اقامت نداشته اند و قصد خرید خانه در این کشور را دارند با شرایط سخت تری روبرو خواهند شد و ممکن است مجبور شوند سپرده بیشتری پرداخت کنند. همانطور که گفته شد برای خرید ملک در کشور اسکاتلند شرایط و قوانینی وجود دارد که یکی از آن ها داشتن سن حداقل 18 سال است، اگر سن فردی کمتر از 18 سال باشد امکان خرید ملک برای وی وجود ندارد.

مراحل خرید ملک در اسکاتلند

سیستم خرید در بریتانیا کبیر به صورت پایاپای است شایسته است با توجه به شرایط بازار خرید ملک از کمترین قیمت پیشنهاد خود را شروع کنید و پس از آن بقیه امور را به نماینده یا عامل واگذار کنید تا به نمایندگی از سوی شما وارد مذاکره با فروشنده شوند. پیشنهاد می شود در این مرحله خریدار حساسیت بیشتری داشته باشد و از یک وکیل جهت انجام امور حقوقی کمک بگیرد. پس از مشخص شدن حقوق و توافقت وکلای طرفین اقدامات لازم را برای نقل و انتقالات انجام خواهند داد. خریدار باید تحقیقات لازم را برای اطمینان از سالم بودن ملک انجام دهد، خریدار باید از سالم بودن ملک اطمینان پیدا کند زیرا در این مورد هیچ تعهد قانونی برای فروشنده در نظر گرفته نشده است. دقت داشته باشید که در برخی از موارد نتیجه تحقیقات خریدار باعث تغییر قیمت ملک می شود.

مراحل خرید ملک در اسکاتلند

قیمت خانه در اسکاتلند

فروش خانه اسکاتلند پس از تابستان افزایش یافته است و قیمت ها ثابت مانده است. با نگاهی به آینده، بازار همچنان با خرید نقدی حمایت خواهد شد. اما با توجه به انتخاب بیشتر برای خریدارانی که باهوش هستند، قیمت گذاری مناسب اکنون برای حفظ نرخ فروش توافق شده ضروری است. میانگین قیمت ملک در اسکاتلند در 3 ماهه اول 2023 به 184 هزار £ (پوند) است. ثبت داده ‌های اسکاتلند نشان می ‌دهد که قیمت مسکن طی یک دوره 1 ساله تا 3 ماهه اول 2023 برای همه مناطق اسکاتلند افزایش یافته است، هرچند به میزان متفاوتی. بیشترین افزایش در Argyle & Bute و Highlands & Islands بود، جایی که قیمت مسکن سالانه 6.5% افزایش یافت و به 216 هزار رسید.

شرایط زندگی در کشور اسکاتلند

در طول سالهای اخیر اسکاتلند شهرت خوبی بین مهاجران در سراسر دنیا پیدا کرده است به طوری که دولت این کشور از تمامی مهاجران استقبال خوبی به عمل می آورد به طوریکه مهاجران قصد ترک این کشور را ندارند. افرادی که قصد اقامت در اسکاتلند را دارند باید هزینه های خورد و خوراک، پوشاک، تحصیل، حمل و نقل، هزینه های بهداشت و درمان و غیره را در نظر داشته باشند دقت داشته باشید که برای زندگی در شهرهای بزرگ این کشور باید هزینه های بیشتری پرداخت کنید. هزینه زندگی ماهانه در اسکاتلند در سال 2024 برای 1 نفر 1579£ (پوند) و برای خانواده ای 4 نفره 3084£ (پوند) در نظر گرفته شده است.

در جدول زیر به برخی از هزینه های زندگی در کشور اسکاتلند اشاره می کنیم.

اقلام مصرفیهزینه
منوی اصلی ناهار در مناطق تجاری11£ (پوند)
1 وعده غذایی در فست فود8£ (پوند)
نان برای 2 نفر در 1 روز0.85£ (پوند)
اجاره آپارتمان 85 متری مبله در مرکز شهر1158£ (پوند)
اجاره آپارتمان 85 متری مبله در خارج از مرکز شهر937£ (پوند)
هزینه ماهانه بلیط حمل و نقل عمومی47£ (پوند)
هزینه دارو سرماخوردگی برای 6 روز3.20£ (پوند)
1 ماه عضویت در باشگاه بدن سازی38£ (پوند)

برای سرمایه گذاری در اسکاتلند راه ها و شرایط مختلفی وجود دارد که با مطالعه مقاله شرایط سرمایه گذاری در اسکاتلند از این شرایط مطلع خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط خرید ملک در کشور اسکاتلند و سایر کشورهای مورد نظر می توانید همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت حضوری و غیر حضوری در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص خرید ملک در اسکاتلند

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص خرید ملک در اسکاتلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا خرید ملک در اسکاتلند انتخاب هوشمندانه ای برای سرمایه گذاران بین المللی می باشد؟ با توجه به رونق بالای بازار املاک و مستغلات در اسکاتلند، خرید ملک در این کشور بهترین گزینه برای اتباع کشورهای خارجی می باشد.
  • روند خرید ملک در اسکاتلند چگونه است؟ روند خرید ملک در اسکاتلند یکی از بزرگترین چالش های اتباع کشورهای خارجی می باشد، زیرا روند خرید ملک در این کشور دارای بورکراسی های اداری پیچیده ای می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *