ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در اسلوونی

خوابگاه دانشجویی در اسلوونی

خوابگاه دانشجویی در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است و محل اقامت در طول تحصیل از دغدغه های متقاضیان می باشد. برخی از دانشگاه های این کشور خوابگاه هایی را برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته اند همچنین در اسلوونی آپارتمان هایی برای اقامت دانشجویان وجود دارد که می توانند به صورت انفرادی و گروهی در این خانه ها اقامت داشته باشند. با توجه به پرسش های مطرح شده توسط متقاضیان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارند به بررسی موضوع خوابگاه دانشجویی در اسلوونی بپردازند. امید داریم پس از مطالعه مقاله پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

معرفی خوابگاه های دانشجویی در اسلوونی

در اسلوونی اقامت رایگان دانشجویی برای متقاضیان خارجی و بین المللی وجود ندارد مگر آنکه دانشجو توسط یکی از برنامه های تبادل دانشجویی وارد کشور اسلوونی شده باشد. یافتن اتاق در خوابگاه های دانشجویی امکان پذیر می باشد، متداول ترین نوع اتاق ها به صورت 1 یا 2 نفره می باشد. اگر دانشجو قصد داشته باشد به صورت انفرادی در این اتاق ها اقامت داشته باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کند. پس فرد می تواند با توجه به شرایط و بودجه خود اقدامات لازم را در جهت رزرو اتاق های تک نفره یا چند نفره در خوابگاه های دانشجویی اسلوونی انجام دهد. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که در بیشتر خوابگاه های دانشجویی سرویس های بهداشتی، حمام و آشپرخانه در یک بلوک (به طور متوسط در یک بلوک 2 اتاق وجود دارد) به صورت مشترک است.

برای هر خوابگاه مدیر پذیرشی در نظر گرفته شده است که مسئول پیاده سازی قوانین می باشد. در صورتی که دانشجویان قوانین خوابگاه را رعایت نکنند اخطار، توبیخ و جریمه دریافت می کنند و اگر همچنان نقض از قوانین انجام شود دانشجو از خوابگاه اخراج می شود. اجاره ماهانه هر اتاق در خوابگاه های دانشجویی اسلوونی بین 100€ تا 250€ (یورو) است.

اجاره آپارتمان در کشور اسلوونی

بسیاری از شهروندان کشور اسلوونی آپارتمان های خود را به دانشجویان اجاره می دهند، در برخی از مواقع آپارتمان ها به صورت کامل اجاره داده می شود و در بعضی از مواقع تنها اتاق ها در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. برای رزرو خوابگاه های دانشجویی متقاضیان می توانند از خدمات دانشجویی در دانشگاه خود کمک بگیرند، اما برای اجاره آپارتمان های دانشجویی فرد باید خود اقدامات لازم را در این جهت انجام دهد. برای یافتن و اجاره آپارتمان های دانشجویی می توانید به سایت هایی که در ادامه اشاره می شود مراجعه کنید:

  • erasmusu.com
  • slovenia.si
  • studenthousing.si
  • mkvadrat.si
  • bolha.com
  • nepremicnine.net

هزینه اجاره اتاق ها با توجه به مزایا و منطقه آن متفاوت می باشد. اما به طور کلی برای اجاره خانه های دانشجویی باید ماهانه مبلغی بین 150€ تا 300€ (یورو) پرداخت کنید. متوسط هزینه اتاق های خصوصی در این کشور 200€ (یورو) می باشد. دانشجویانی که قصد دارند آپارتمانی را به صورت کامل اجاره کنند باید بدانند که به طور میانگین هزینه اجاره آپارتمان ها بین 300€ تا 600€ (یورو) است.

معرفی خوابگاه های دانشجویی در اسلوونی

هزینه زندگی در خوابگاه دانشجویی در اسلوونی

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های محل اقامت به بررسی هزینه های حمل و نقل و اقلام خوراکی در کشور اسلوونی بپردازند، هزینه های زندگی با توجه به سبک زندگی دانشجویان متفاوت است اما به طور کلی برای زندگی در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 200€ تا 300€ (یورو) در نظر بگیرید. دانشجویانی که در دانشگاه های اسلوونی به تحصیل مشغول هستند می توانند با دریافت کارت دانشجویی از خدمات در نظر گرفته شده در مراکز فرهنگی، ورزشی و کنسرت ها استفاده کنند. برای تهیه غذا پیشنهاد می شود از ژتون ها با قیمت 2.63€ (یورو) استفاده کنید زیرا در این صورت هزینه وعده غذایی شما به صرفه خواهد بود.

دانشجویانی که در این کشور تحصیل می کنند می توانند با دریافت مجوزهای لازم در طول دوران تحصیلی در مشاغل پاره وقت کار کرده و با حقوق به دست آمده بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی را تامین کنند. اگر قصد دارید در طول دوران تحصیلی مشغول به کار شوید پیشنهاد می شود به مطالعه مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در اسلوونی بپردازید.

هزینه تحصیل در کشور اسلوونی

در رابطه با هزینه تحصیل در اسلوونی باید گفت که هزینه های تحصیل با توجه به نوع دانشگاه، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. در دانشگاه های اسلوونی امکان تحصیل در تمامی رشته های تحصیلی وجود دارد، اما هزینه تحصیل در رشته های پر مخاطب این کشور عبارتند از:

  • هزینه تحصیل در رشته علوم اجتماعی: مقطع کارشناسی سالانه 1500$ (دلار آمریکا)، مقطع کارشناسی ارشد سالانه 2250$ (دلار آمریکا) و مقطع دکتری سالانه 4500$ (دلار آمریکا)
  • هزینه تحصیل در رشته های علوم طبیعی، فنی و مهندسی و هنر: مقطع کارشناسی سالانه 2000$ (دلار آمریکا)، مقطع کارشناسی ارشد 3000$ (دلار آمریکا) و مقطع دکتری 6000$ (دلار آمریکا).

با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در اسلوونی کسب کردید، اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی را دارید و سعی دارید اطلاعاتی در خصوص شرایط تحصیل و خوابگاه های دانشجویی کشور مورد نظر کسب کنید می توانید با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *