ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشجویی در اسلواکی

خوابگاه دانشجویی در اسلواکی

اگر تصمیم به مهاجرت تحصیلی به اسلواکی را دارید و می خواهید اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در اسلواکی به دست آورید مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را با دقت مطالعه کنید. جمهوری اسلواکی با مساحتی بالغ بر 49035، یکصد و بیست هفتمین کشور جهان از نظر مساحت در اروپا مرکزی جای گرفته است، یکی از شهرهای مهم این کشور شهر براتیسلاوا است که به عنوان پایتخت این کشور نیز شناخته می شود. جمعیت این کشور حدودا 5.4 میلیون نفر تخمین زده شده است، شهروندان این کشور به زبان اسلواک که از خانواده زبان اسلاو است به مکالمه می پردازند. با توجه به عضویت کشور اسلواکی در اتحادیه اروپا واحد پول در این کشور یورو است.

شرایط خوابگاه های دانشجویی در اسلواکی در 2024

از روش های رایج برای مهاجرت به کشور اسلواکی می توان به مهاجرت تحصیلی اشاره کرد. متقاضیانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند معمولا سوالاتی در رابطه با اقامت دانشجویان در این کشور مطرح می کنند. برای اقامت دانشجویان خارجی و بین المللی در کشور اسلواکی گزینه های متعددی در نظر گرفته شده است. در محوطه برخی از دانشگاه های این کشور خوابگاه های دانشجویی برای اقامت دانشجویان وجود دارد. هزینه اقامت در این خوابگاه ها معمولا ارزان بوده و از نظر اقتصادی به نفع دانشجویان است. باید به این نکته اشاره کرد که در اسلواکی علاوه بر خوابگاه های دانشجویی، خانه هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است که هزینه آن ها کمی بالاتر می باشد و ممکن است از محل دانشگاه فاصله داشته باشد.

متقاضیانی که قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی را دارند باید چند ماه پیش از ورود به کشور اسلواکی اقدامات لازم را در جهت رزرو اتاق انجام دهند. اتاق ها معمولا به صورت 1 تا 3 تخته می باشند و سرویس بهداشتی و آشپزخانه به صورت مشترک است. اجاره اتاق ها با توجه به امکانات و تعداد تخت ها متفاوت می باشد، به طور کلی برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی در سال 2024 باید ماهانه مبلغی بین 70€ تا 110€ (یورو) پرداخت کنید.

اجاره خانه های دانشجویی در اسلواکی

برای اجاره کردن خانه های دانشجویی در کشور اسلواکی متقاضیان باید به آژانس های املاک یا وب سایت های معتبر مراجعه کنند. دانشجویان می توانند به صورت فردی یا با تعدادی از دانشجویان اقدام به اجاره آپارتمان کنند که در این صورت هزینه ها بین دانشجویان تقسیم می شود و در هزینه های ماهیانه زندگی فرد صرفه جویی می شود. اجاره ماهیانه این آپارتمان ها بین 300€ تا 800€ (یورو) است که این هزینه ها با توجه به منطقه و امکانات خانه متغیر است.

هزینه های زندگی در خوابگاه دانشجویی در اسلواکی

هزینه های زندگی در خوابگاه دانشجویی در اسلواکی

علاوه بر هزینه های محل اقامت دانشجویان باید هزینه های خورد و خوراک و حمل و نقل در کشور اسلواکی را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در اسلواکی با توجه به سبک زندگی دانشجو و منطقه زندگی او متفاوت است اما به طور میانگین برای زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهیانه مبلغ 700€ (یورو) بپردازید. دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات در نظر گرفته شده برای دانشجویان استفاده کنند، این تخفیفات شامل: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، شرکت در کنسرت ها، رستوران ها و مراکز تفریحی می شود.

سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور به 3 صورت اتوبوس (عادی یا برقی)، تاکسی و تراموا است که دسترسی به آن ها بسیار راحت می باشد. با مطالعه مقاله زندگی در اسلواکی می توانید اطلاعاتی در خصوص شرایط زندگی در این کشور کسب نمایید.

هزینه تحصیل در کشور اسلواکی

همانطور که مطلع هستید هزینه های تحصیل با توجه به نوع دانشگاه (خصوصی و دولتی)، رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی متفاوت است. برای تحصیل در دانشگاه های اسلواکی اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید شهریه بیشتری نسبت به هزینه های تحصیل به زبان اسلواکی پرداخت کنید. هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور بین 3000€ تا 5000€ (یورو) است.

اما اگر قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارید باید مبلغی بین 8000€ تا 10000€ (یورو) پرداخت کنید. با توجه به قوانین وضع شده در کشور اسلواکی دانشجویان می توانند در طول دوران تحصیلی در مشاغل نیمه وقت کار کنند و با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند، برای اطلاع از شرایط کار در طول دوران تحصیلی به مقاله شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی مراجعه کنید.

با مطالعه مقاله فوق اطلاعاتی در خصوص خوابگاه دانشجویی در اسلواکی و هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور کسب کردید، تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا پاسخ سوالات شما را در رابطه با روش های مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر در دنیا پاسخ دهند و اطلاعات جامع و دقیقی در این خصوص در اختیار شما متقاضیان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *