ویزای تحصیلی

خوابگاه دانشگاه سماشکو

خوابگاه دانشگاه سماشکو

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های پزشکی روسیه دانشگاه سماشکو است. خوابگاه دانشگاه سماشکو از قیمت های مناسبی نیز برخوردار است. دانشگاه سماشکو در سال 1974 بعنوان یک مرکز تحصیلات عالی پزشکی دولتی در روسیه بنام پزشک برجسته این کشور سماشکو افتتاح گردید اما در سال 2012 این دانشگاه بنام یکی از دندانپزشکان برجسته روسیه بنام یوداکیموف تغییر نام پیدا کرد. این دانشگاه از امکانات آموزشی استاندارد و با کیفیت و همچنین اساتید برجسته ای برخوردار است و از زمان تأسیس آن تا هم اکنون افرادی زیادی در این دانشگاه تحصیل نموده اند بطوریکه 3000 دانشجو مدارک خود را در مقاطع مختلف این دانشگاه اخذ نموده اند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمندان به تحصیل در این دانشگاه را راهنمایی و یاری می ­نمایند.

درباره خوابگاه دانشگاه سماشکو

اکثر دانشجویان از خوابگاه هایی که دانشگاه های روسیه در اختیار آنان قرار می­دهند استفاده می ­نمایند. دانشجویان خارجی برای اخذ خوابگاه می ­باید از همان ابتدا و پس از اخذ ویزای تحصیلی خود برای دریافت خوابگاه ثبت نام نمایند. بدین منظور می ­باید به مسئول خوابگاه دانشگاه سماشکو مراجعه نموده و نام خود را در لیست متقاضیان اخذ خوابگاه درج نمایند. سپس مسئول مربوطه اتاق های خوابگاه را به دانشجویان معرفی نموده و دانشجویان با انتخاب خود می­توانند یکی از اتاق ها را برای اسکان انتخاب نمایند. ناگفته نماند اخذ خوابگاه در روسیه خود دارای قوانینی می­باشد.

خوابگاه های این دانشگه از راهروهایی با بلوکه و اتاق هایی با امکاناتی همچون توالت، آشپزخانه، دوش تشکیل شده است. برخی دیگر از اتاق های این خوابگاه ها دارای اتاق خوابی جداگانه نیز برای استراحت دانشجویان وجود دارد که دانشجویان بنا بر نیازشان می­توانند از این اتاق ها استفاده نمایند. برخی از دانشگاه های روسیه مانند دانشگاههای فدرال اورال و سیبری برای دانشجویان بین المللی خوابگاه های جداگانه ای بنا نموده اند. دانشگاه تایمن نیز آپارتمان هایی را جهت خوابگاه در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می­دهد.

دانشجویان بین المللی در خوابگاه های سماشکو روسیه

دانشگاه سماشکو بناهای تاریخی و قدیمی را جهت خوابگاه در اختیار دانشجویان قرار می­ دهند. البته این بناها بازسازی شده و دارای امکانات مناسبی هستند. مسئولین این دانشگاه سعی نموده اند تا این بناها ظاهر اصلیشان حفظ گردد. این خوابگاه ها دارای اتاق هایی است که دانشجویان بصورت دو یا سه نفره در کنار یکدیگر زندگی می­کنند. اکثرا اتاق های دو نفره خوابگاه دانشگاه سماشکو متعلق به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می­باشد. البته این خوابگاه ها دارای اتاق های یک نفره نیز هستند، که دانشجویان برای استفاده از آنها نیز می­توانند به اداره مربوط به خوابگاه دانشگاه سماشکو درخواست نمایند.

دانشگاه های روسیه برای دانشجویان خارجی تازه وارد مسکن ها و اقامتگاه هایی را قرار داده اند تا دانشجویان تا زمان شروع تحصیل بتوانند در کنار دانشجویان روسی با زبان روسی آشنا و مهارت خود را در این زمینه تقویت نمایند. دانشگاه هایی همچون دانشگاه فدارل بالتیک دانشجویان بین المللی را با دانشجویان بین المللی قدیمی روبرو می­ نمایند تا بتوانند از این طریق آنها را با فرهنگ های مردم روسیه آشنا نمایند. همچنین اکثر دانشگاه های این کشور سعی دارند ارتباطات دانشجویان خارجی را در این کشور تقویت نمایند.

دانشجویان بین المللی در خوابگاه های سماشکو روسیه

امکانات خوابگاه دانشگاه سماشکو

خوابگاه دانشگاه سماشکو دارای آشپزخانه های متعددی است و دانشجویان کشورهای مختلف می­ توانند به طبخ غذاهای سنتی کشورشان پرداخته و از این طریق می­توانند فرهنگ هایشان را با یکدیگر تبادل نمایند. آشپزخانه های این خوابگاه ها مجهز به مایکروویو، اجاق گاز و همچنین وسایل مورد نیاز آشپزی به تعداد دانشجویان موجود می ­باشد. در حال حاضر دانشگاه سماشگو در حال راه اندازی و بنای جدید برای خوابگاه دانشجویان می­ باشد و پس از ساخت خوابگاه جدید دانشجویان به این خوابگاه انتقال داده خواهند شد. البته ناگفته نماند فاصله بلوک جدید این خوابگاه تا کلاس های درسی کمی زیاد است و دانشجویان می ­باید به وسیله وسایل نقلیه عمومی به کلاس های درسی خود حاضر شوند. همچنین دانشجویان امکان استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی را خواهند داشت.

هزینه های اقامت در خوابگاه دانشگاه سماشکو

از آنجائیکه امنیت و ایمنی دانشجویان برای دانشگاه های این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، تمامی خوابگاه های این کشور به دوربین های مدار بسته مجهز می­ باشند. همچنین تمامی فعالیت های دانشجویان تحت نظارت نگهبانان این خوابگاه ها می­ باشد و دانشجویان می­ باید تمامی رفت و آمدهای خود را اطلاع دهند. برخی از خوابگاه های دانشگاه های روسیه مجهز به اسکنر اثر انگشت هستند و دانشجویان در هر بار ورود و خروج از خوابگاه ملزم به ارائه اثر انگشت خود می­ باشند. هزینه خوابگاه های دانشگاه های روسیه بسته به نوع آنها و میزان امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار داده می­ شود با یکدیگر متفاوتند. هزینه زندگی در روسیه با توجه به حقوق و دستمزدهایی که این دولت به کارکنان خود پرداخت می­نماید مناسب بنظر می­رسند.

علاوه بر قوانین ورود و خروج دانشجویان در خوابگاه دانشگاه های روسیه، دانشجویان می­ باید در یک هفته ابتدایی در خوابگاهی جدا که مسئولین دانشگاه مشخص می ­نمایند، جهت انجام آزمایشات پزشکی اقامت گزینند، همچنین هر ساله دانشگاه های این کشور از دانشجویان را چکاپ می­ نمایند. دانشجویان در صورت تمایل می ­توانند از آپارتمان های دانشجویی که بصورت خصوصی در شهرهای این کشور وجود دارند، استفاده نمایند. البته هزینه اجاره بهای آپارتمان های دانشجویی خصوصی نسبت به خوابگاه هایی که دانشگاه های این کشور در اختیار دانشجویان قرار می­ دهد گران تر می­ باشد.

برترین خوابگاه های دانشجویی در روسیه در 2022

از بهترین خوابگاه های دانشجویی در روسیه خوابگاه رودن واقع در جنوب غرب شهر مسکو می­ باشد. سیاست خوابگاه رودن در سال 2022 به گونه ای است که جهت ایجاد یک نوع تبادل فرهنگی میان دانشجویان خارجی و دانشجویان روسی آنان را در اتاق هایی بصورت مشترک قرار می­ دهند. این خوابگاه از امکانات فوق العاده ای برای دانشجویان برخوردار است. امکانات ورزشی یوگا، تنیس، بسکتبال، شطرنج، والیبال و برخی دیگر از این امکانات باعث شده است تا دانشجویان زیادی متقاضی اقامت در این خوابگاه باشند. دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه که دانشگاه سماشکو را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده اند، ممکن است با سوالاتی در زمینه خوابگاه دانشگاه سماشکو و یا اقامت روسیه روبرو شوند. بدین منظور می ­توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از راهنمائی های مفید آنان بهره­ مند گردند.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *