ویزای تحصیلی

دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی

دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی

اگر به دنبال تحصیل در رشته های مهندسی با بالاترین آمار استخدامی فارغ التحصیلان هستید، دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی می تواند از بهترین گزینه های ممکن باشد. جالب است بدانید که بنا به اعلام خود دانشگاه در حدود 97.2% از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیل در شرکت های دولتی و خصوصی استخدام می شوند. دانشگاه UTS از جمله معتبرترین دانشگاه های استرالیا نیز محسوب می شود بطوریکه این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های جوان پیشرو جهان (زیر 50 سال) محسوب شده و از این نظر توسط رنکینگ دانشگاهی جهان (QS) رتبه یکم استرالیا و رتبه دهم جهان محسوب می شود.

دانشگاه UTS متشکل از 9 دانشکده و مدرسه بوده و دانشجویان می توانند در انواع برنامه های تحصیلی در قالب هر سه مقطع تحصیلی استاندارد ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه هم اکنون عضو شبکه فناوری استرالیا، انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا و انجمن دانشگاه های مشترک المنافع می باشد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگارش مقاله حاضر به دنبال تشریح کامل شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به این دانشگاه معتبر استرالیایی می باشیم.

  • آیا دانشگاه UTS استرالیا از دانشگاه های بتر این کشور است؟
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش از این دانشگاه چیست؟
  • آیا می توان بدون مدرک زبان در این دانشگاه پذیرش گرفت؟
  • بهترین رشته های تحصیلی برای ورود به دانشگاه UTS کدامند؟

شرایط تحصیل در دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی

دانشگاه UTS سیدنی دانشگاه دولتی واقع در شهر سیدنی استرالیا است. هر چند که گفته می شود که قدمت این دانشگاه به دهه 1870 می رسد اما، دانشگاه مذکور درشکل فعلی خود در سال 1988 تاسیس شده است. از 45930 دانشجوی ثبت نامی این دانشگاه در سال 2022 حدودا 33070 نفر دانشجوی کارشناسی و 12860 دانشجوی تحصیلات تکمیلی بوده اند. تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی در جریان است. شما در دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی می توانید در رشته هایی مثل رشت های زیر پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهید:

  • آنالیزی ها و علوم داده
  • مدیریت بازرگانی
  • ارتباطات
  • طراحی، معماری و ساخت
  • آموزش
  • پزشکی
  • فناوری اطلاعات
  • حقوق
  • ریاضیات

دانشگاه UTS از نظر رتبه بندی Times در سال 2020 در رتبه 11 استرالیا و در رتبه 194 جهانی قرار دارد. این دانشگاه از نظر نظام رتبه بندی CWTS Leiden در سال 2017 در جایگاه دوم استرالیا و 122 جهانی و همچنین از نظر رنکینگ آکادمیک دانشگاه های جهان QS در سال 2020 در رتبه 140 جهانی قرار دارد. اما 9 دانشکده و مدرسه دانشگاه UTS از این قرار است:

  • دانشکده هنرها و علوم اجتماعی
  • مدرسه بازرگانی
  • دانشکده طراحی، معماری و ساختمان
  • دانشکده مهندسی و فناوری اطلاعات
  • مدرسه تحصیلات تکمیلی بهداشت
  • دانشکده بهداشت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم
  • دانشکده نوآوری فرارشته ای

مدارک لازم جهت پذیرش دانشگاه UTS

دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی همانند هر دانشگاه دیگر استرالیا دارای شرایط خاص پذیرش می باشد. نحست باید دانست که نحوه پذیرش از این دانشگاه به صورت تمام آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایت خود دانشگاه است. همچنین شرایط پذیرش نیز با توجه به انواع مقاطع و برنامه های تحصیلی کمی متفاوت است. اما در کل از شرایط عمومی اخذ پذیرش این دانشگاه استرالیایی ارائه معدل کل دیپلم متوسطه (GPA) در حدود 2.5 از 4.0 و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. اکنون با هم به بررسی ریز جزئیات مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه UTS در سال 2020 می پردازیم:

  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه
  • مدرک زبان انگلیسی (آزمون IELTS با نمره 6.5 به بالا، TOEFL با نمره 60 به بالا و PTE با نمره 50 به بالا)
  • کپی کلیه مدارک شناسایی از جمله پاسپورت و شناسنامه
  • رزومه یا CV متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست در حدود A$100 (دلار استرالیا)

پس از اخذ پذیرش، دانشگاه UTS به دانشجویان تاییدیه پذیرش ارسال می کند تا از این طریق آنها ویزای دانشجوییSubclass 500 استرالیا را از سفارت این کشور درخواست نمایند. نکته آخر در اینباره آنکه، مهلت دانشجویان خارجی برای اخذ پذیرش آنلاین برای ترم بهاره (جولای- نوامبر) تا 30 آوریل 2020 و برای ترم پاییزه (مارس تا جولای) تا 30 نوامبر امسال می باشد.

شهریه دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی

نحوه و میزان شهریه اخذ شده توسط دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی مطابق سیاست اتخاذ شده توسط این دانشگاه بوده که همه ساله قبل از شروع سال تحصیلی به اطلاع متقاضیان رسانده می شود. مطابق مقررات دانشگاه مذکور، شهریه ها با توجه به واحد درسی اخذ شده از دانشجویان دریافت می شود. بر این اساس، شهریه 24 واحد درسی دانشجویان خارجی در سال 2020 حدود A$10200 (دلار استرالیا) برای هر ترم یا به عبارتی در حدود A$425 (دلار استرالیا) برای هر واحد درسی می باشد.

اما شهریه دانشجویان 18 واحدی دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی در حدود A$7650 (دلار استرالیا) در هر ترم می باشد که هزینه هر واحد درسی حدود A$425 (دلار استرالیا) می باشد. لازم به تذکر است که هر موضوع درسی در دانشگاه UTS حدود 6 واحد ارزیابی می شود. اما موضوعات درسی دانشکده های هنر و علوم اجتماعی، حقوق و نوآوری فرارشته ای هر کدام در 8 واحد درسی ارزیابی می گردد. اما به هر ترتیب تعداد استاندارد واحدها در هر برنامه تحصیلی حدود 18 یا 24 واحد درسی می باشد.

شهریه دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی

هزینه زندگی در سیدنی استرالیا

اگر شما نیز علاقه مند تحصیل در دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی می باشید، پس شما نیازمند اطلاعاتی راجع به هزینه زندگی در شهر سیدنی نیز می باشید. در ابتداء باید بدانید که هزینه زندگی در استرالیا در مقایسه با ایالات متحده و انگلستان پایین تر و مقرون به صرفه می باشد. اما بر اساس اعلام خود دانشگاه UTS، هزینه سالیانه زندگی در شهر سیدنی شامل مخارج غذایی، هزینه اجاره خانه و حمل و نقل محلی عددی در حدود A$23452 الی A$28652 (دلار استرالیا) خواهد بود.

علاوه بر اینها، هزینه اسکان اولیه حدود A$4200 (دلار استرالیا) نیز معمولا برای پوشش هزینه پیش اجاره خانه، لوازم خانگی و هزینه های برق و تلفن هم مورد نیاز است. اما بر اساس گزارش وزارت امور مسکن استرالیا، دانشجویان خارجی جهت تحصیل در استرالیا بایستی تمکن مالی سالیانه حداقل 21041A$(دلار استرالیا) را در حساب شخصی خود داشته باشند. برای اطلاع از ریز جزئیات هزینه های زندگی در سیدنی استرالیا توصیه می شود که جدول زیر به دقت مطالعه گردد:

مخارج زندگی ماهانه در سیدنی 2022میزان هزینه
هزینه یک پرس غذا در رستوران ارزان17.99A$ (دلار استرالیا)
یک عدد نان 500 گرمی تازه2.79A$ (دلار استرالیا)
یک کیلوگرم فیله مرغ8.04A$ (دلار استرالیا)
یک کیلو گوشت گاو12.17A$ (دلار استرالیا)
یک کیلو برنج1.25A$ (دلار استرالیا)
هزینه حمل و نقل ماهیانه در سیدنی76.86A$ (دلار استرالیا)
یک لیتر بنزین7.64A$ (دلار استرالیا)
هزینه یک ماه قبض آب، برق و تلفن294.81A$ (دلار استرالیا)
اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در وسط شهر سیدنی1170.43A$ (دلار استرالیا)
اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه شهر سیدنی931.48A$ (دلار استرالیا)

بورسیه تحصیلی دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی

همانند سال های گذشته امسال نیز دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی به دانشجویان خارجی خود جهت جبران بخشی از هزینه های تحصیلی بورس تحصیلی اعطاء می کند. معیار اعطای بورس تحصیلی این دانشگاه صرفا بر اساس برتری تحصیلی دانشجویان می باشد. اما بورسیه دانشگاه UTS با عنوان Study Abroad Excellence Awards شناخته می شود و همانطوری که گفته شد، ملاک و معیار جهت گزینش متقاضیان بر اساس برتری آکادمیک از طریق ارزیابی معدل تحصیلی آنها می باشد.

اما این تنها برنامه کمک مالی به دانشجویان خارجی نمی باشد، بلکه دانشجویان خارجی همچنین می توانند برای پوشش بخشی از خرج و مخارج خود در دانشگاه UTS پژوهانه یا وام تحصیلی نیز درخواست دهند. آنها همچنین می توانند از دولت خود بورسیه تحصیلی اختصاصی نیز دریافت کتتد. مثلا دانشجویان دانمارکی برای پوشش مالی هزینه تحصیل و زندگی خود در استرالیا می توانند از دولت دانمارک تقاضای کمک مالی کنند.

کار دانشجویی در سیدنی چگونه است؟

مسلما یکی از گزینه های در دسترس دانشجویان بین المللی برای تامین شهریه ها و هزینه تحصیلی در دانشگاه تکنولوژی UTS سیدنی، انجام کار نیمه وقت دانشجویی می باشد. در اینباره دانشجویان خارجی ملزم به اطاعت از قوانین کشور استرالیا هستند. بر اساس قوانین استرالیا دانشجویان خارجی که تحت زیر دسته یا Subclass ویزای 500 قرار می گیرند، مجاز به کار تا مدت 40 ساعت در عرض دو هفته یا fortnight می باشند. به عبارت دیگر، شما به عنوان یک دانشجوی ایرانی حاضر در کشور استرالیا مجاز به کار تا 20 ساعت در هر هفته می باشید.

از جمله مشاغل نیمه وقت مناسب دانشجویان در سیدنی می توان به مشاغل خرده فروشی در سوپرمارکت ها، کار در رستوران ها، کافه ها و بارها، کار در هتل ها، کار کشاورزی، بازاریابی و فروش، منشی گری در شرکت ها، رهنمای تور و غیره اشاره نمود. ناگفته نماند که دانشجویان فارغ التحصیل از استرالیا همچنین می توانند تحت برنامه فارغ التحصیلان (Graduate Stream) نسبت به درخواست ویزای کار فارغ التحصیلی اقدام نموده و اقامت پس از تحصیل در استرالیا اخذ نمایند. در پایان، استرالیا دارای فرصت های تحصیلی بی شماری است و شما با اخذ مشاوره از طریق کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید فرآیند اخذ پذیرش خود را از دانشگاه های برتر این کشور تضمین کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *