ویزای تحصیلی

دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه

دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه

کشور روسیه یک کشور اروپایی است و برای افرادی که قصد تحصیل دارند، دانشگاه های بسیاری از جمله دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه وجود دارد. این دانشگاه در نظام های رتبه بندی، مقام های بسیار ارزشمندی را کسب کرده است. تنوع رشته ها و دوره ها در این دانشگاه بسیار گسترده بوده و دانشجویان با توجه به علایق خود می توانند در یکی از رشته های این دانشگاه مشغول تحصیل شوند. برای تصمیم گیری در خصوص مهاجرت تحصیلی به اروپا و روسیه، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی معتبر پیشنهاد می نماید مقاله زیر را به دقت مطالعه کنید.

تاریخچه دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه

دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه در سال 1959 میلادی در 20 کیلومتری شهر نووسیبیرسک روسیه به تاسیس رسیده است. این دانشگاه که جزو دانشگاه های دولتی کشور روسیه به شمار می رود، عنوان بزرگترین دانشگاه منطقه مرکزی روسیه را نیز دارد. شرایط تحصیل در این دانشگاه بسیار مطلوب است. به طوری که دانشجویان علاوه بر تحصیل در رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه، می توانند در رشته های پزشکی نیز مشغول به تحصیل شوند. در حال حاضر تعداد 7200 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که 1200 نفر آنها جزو دانشجویان خارجی می باشند که از 37 کشور مختلف جهان، روانه این دانشگاه شده اند. تعداد اساتیدی که دروس مختلف تحصیل را تدریس می کنند، تقریبا 2200 استاد است.

این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی شهرک خوابگاهی همراه با کلیه امکانات رفاهی در نظر گرفته است که از جمله آنها می توان به پارک، رستوران، فروشگاه و مراکز ورزشی اشاره نمود. این دانشگاه دانشکده ها، رشته ها، پردیس ها و سایر مراکز آموزشی دیگری را دارا است که در بخش های بعدی مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه Novosibirsk روسیه

مراکز آموزشی، دانشکده ها و موسسات تحقیقاتی دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه بسیار مختلف و متنوع است که دروس مختلف و برنامه های تحصیلی گسترده ای را آموزش و تدریس می نمایند. طبق آمارها و تحقیقاتی که از این دانشگاه به عمل آمده است، مشخص گردید که:

  • تعداد دانشکده های دانشگاه: 9 دانشکده
  • تعداد آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی: بالغ بر 1000 آزمایشگاه
  • تعداد موسسات تحقیقاتی: 50 موسسه
  • تعداد دپارتمان ها: 112 دپارتمان
  • موسسه علمی و تحقیقاتی شعبه RAS سیبریا برای دانشجویان (NSU): شامل 48 موسسه

در جدول زیر اسامی دانشکده ها و انستیتوهای دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه آورده شده است:

اسامی دانشکده ها و انستیتوهای دانشگاه دولتی Novosibirsk
انستیتو علوم پزشکی و روانشناسیInstitute of Medicine and Psychology
انستیتوی دانشکده حقوق و فلسفهInstitute of Department of Law and Philosophy
دانشکده مکانیک و ریاضیDepartment of Mechanics and Mathematics
دانشکده علوم انسانیHumanities Institute
دانشکده تکنولوژی و اطلاعاتDepartment of Information Technologies
دانشکده اقتصادDepartment of Economics
دانشکده ژئوفیزیک و زمین شناسیDepartment of Geology and Geophysics
دانشکده علوم طبیعیDepartment of Natural Sciences
دانشکده فیزیکDepartment of Physics

دانشکده ها و مراکز آموزشی دانشگاه Novosibirsk روسیه

رشته‌ ها و برنامه‌ های دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه

تنوع رشته ها و برنامه های تحصیلی در دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه بسیار زیاد و گسترده است. طبق آمارهایی که در این زمینه به دست آمده است، تعداد 10 برنامه تحصیلی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می گردد. تعداد برنامه های تحقیقاتی مختص دانشجویان بین المللی نیز، 28 برنامه می باشد. تعداد 29 برنامه به آموزشی بین المللی اختصاص دارد. همچنین این آمار واقعی وجود دارد که:

اسامی برنامه هاتعداد برنامه ها
برنامه های مقطع کارشناسی ارشد (به زبان روسی)72
برنامه های مقطع کارشناسی ارشد (به زبان انگلیسی)15
برنامه های کارآموزی مختص دانشجویان بین المللی28
برنامه های بین المللی29
برنامه های مقطع PHD (به زبان انگلیسی)3
برنامه های اختصاص یافته برای 29 کشور132

برخی رشته های تحصیلی که در این دانشگاه برای دانشجویان تدریس می شوند شامل رشته های حقوق، هنر و سینما، نقشه کشی، روزنامه نگاری، پزشکی، دندانپزشکی، کشاورزی، نقشه کشی، اقتصاد، مهندسی عمران و غیره می باشد. رتبه جهانی این دانشگاه نیز خیلی خوب است و در سال 2023 به شرح نمودار ذیل است:

رتبه جهانی دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه Novosibirsk روسیه

آن دسته از دانشجویانی که رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه انتخاب نموده اند، بایستی مدارک و اسناد مربوط به گذراندن این دوره ها را در دست داشته و تحویل دانشگاه نمایند. این مدارک که بایستی به زبان روسی ترجمه شوند، به شرح زیر می باشند:

  • ارائه پاسپورت دانشجوی متقاضی که حداقل به مدت 20 ماه اعتبار داشته باشد
  • ارائه اصل مدارک تحصیلی همراه با ریز نمرات
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی دانشجو که دارا بودن سلامت کامل روحی و جسمانی وی را به اثبات برساند
  • ارائه چند قطعه عکس
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت پرداخت هزینه تحصیل در روسیه

بورسیه های تحصیلی دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه

دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه بورسیه های تحصیلی را نیز برای دانشجویان با رزومه تحصیلی قوی و درخشان در نظر گرفته است که دانشجو با دریافت این بورسیه ها می تواند به صورت تقریبا رایگان در این کشور مشغول تحصیل شود. موردی که در اینجا اهمیت دارد این است که این دولت روسیه علاوه بر اعطای این بورسیه ها، مبلغی را به عنوان مقرری ماهیانه برای دانشجو اختصاص می دهد. اما هزینه هایی مانند مخارج زندگی، بیمه و مسافرت در این بورسیه ها وجود ندارد.

دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیل در روسیه و دانشگاه دولتی Novosibirsk روسيه بایستی در آزمون رقابتی شرکت نمایند. برگزاری این آزمون صرفا یک بار در سال و در ماه ژانویه است. اما مهلت ثبت نام برای دانشجویان در بازه زمانی ماه مارس تا ژوئن صورت می گیرد. برای مهاجرت به روسیه و حتی کشورهای غیر اروپایی با مشاوران و وکلای ماهر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و کلیه امور حقوقی مهاجرتی خود را به این موسسه بسپارید تا به صورت تضمینی مراحل امر انجام گیرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *