ویزای تحصیلی

دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

در سال 1982 دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه در شهر ازمیر تاسیس شد، این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه تحقیقاتی در ترکیه شناخته شده است. هدف این دانشگاه آموزش افراد در رشته هایی مثل اقتصاد، هنر، بهداشت، مهندسی و غیره می باشد و این آموزشات به منظور کمک به گسترش فنی، اجتماعی و مالی می باشد. دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه با همین هدف هر ساله اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی و بین المللی می کند. این دانشگاه جزء دانشگاه های دولتی این کشور می باشد. این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاهی می باشد که در سال 1997 آموزش مسئله محور را در دانشکده پزشکی دانشگاه پیاده سازی کرد. در دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه 15 دانشکده وجود دارد و اگر قصد اخذ پذیرش از این دانشگاه را دارید پیشنهاد می شود این مقاله را که توسط موسسه محققان و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است مطالعه بفرمایید.

تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

اگر بخواهیم در رابطه با دانشجویان دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه اطلاعاتی را در اختیار شما متقاضیان قرار دهیم می توانیم بگوییم که تعداد دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می کنند 57850 نفر می باشد، در مقطع کارشناسی ارشد تعداد 9936 نفر مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه دارای 1691 هیئت علمی می باشد. دروس تحصیلی در این دانشگاه به زبان ترکی و زبان انگلیسی تدریس می شوند. این دانشگاه دارای 5 موسسه فنی و حرفه ای، 53 مرکز تحقیقاتی و برنامه ریزی، پنج موسسه آموزش عالی، یک دانشکده موسیقی، ده انستیتو و پانزده دانشکده می باشد.

آیتمشرح
سال تاسیس1982
نوع دانشگاهدولتی
تعداد دانشکده15 دانشکده
دانشجو76667
کارمند و هیئت علمی3317
شهرازمیر ترکیه

موسسه سرطان شناسی و غدد شناسی (انکولوژی) دانشکده دو کوز ایلول از معتبرترین مراکز در منطقه محسوب می شود. بسیاری از بخش های این دانشگاه دارای گواهی نامه ISO 9001-2000 می باشند، این قسمت ها شامل موسسه علوم اجتماعی، مدرسه تجارت، مدیریت دریایی، ریاست دانشگاه، دانشکده پزشکی و موسسه علوم بهداشت می باشد. در دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه 15 دانشکده تاسیس شده است، که این دانشکده ها به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده ادبیات
  • دانشکده هنرهای زیبایی
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم
  • دانشکده دریایی
  • دانشکده الهیات
  • دانشکده اقتصاد
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده پزشکی

موسسات علمی در دوکوز ایلول کشور ترکیه

در ادامه به بررسی تعدادی از موسسات در دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه می پردازیم که بهتر است برای تحصیل در این دانشگاه از این موسسات اطلاع داشته باشید:

  • مدرسه مدیریت امور دریایی: مدیریت امور دریایی و عرصه کشتی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
  • دانشکده ادبیات: باستان شناسی، آمار، علم زبان، فرهنگ و ادبیات آمریکایی، فیزیک و ریاضی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند. مدرسه درمان فیزیکی
  • دانشکده هنرهای زیبایی: دروس سینما و تلویزیون تدریس می شود.
  • موسسه مدیریت: رشته اقتصاد، رشته گردشگری و رشته مدیریت به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
  • موسسه فنی و مهندسی: رشته های مهندسی کامپیوتر، مهندسی محیط، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی معدن، مهندسی ماشین آلات، مهندسی نساجی و مهندسی فلزات به زبان انگلیسی تدریس می شوند.
  • موسسات معماری: تدریس رشته برنامه ریزی شهری و برنامه ریزی منطقه ای
  • موسسه الهیات: تدریس دروس علم و اخلاق دوره ابتدایی، الهیات و دبیری فرهنگ دینی
  • موسسه اقتصاد و علوم اداری: تدریس اقتصاد، مدیریت مالی، مدیریت عمومی، اکونومتری و اقتصاد کار

فارغ التحصیلان دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

فارغ التحصیلان دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

در تاریخ 14/ اکتبر/ 2011 دفتر برنامه ریزی شغلی در این دانشگاه و روابط فارغ التحصیلان فعالیت خود را با تایید ریاست دانشکده شروع کردند که این فعالیت تاکنون ادامه دارد. هدف این بخش این است که دانشجویان برای زندگی تجاری ایده آل در آینده آماده شوند. از دیگر اهداف آن می توان به ارتباط بین دانشجویان و شرکت ها و موسسات کسب و کار می باشد. با توجه به هدف های شغلی دانشجو به او خدمات راهنمایی ارائه می شود. لازم به ذکر است که متقاضیان محترم همواره می توانند مقالات بیشتری را در رابطه با معرفی دانشگاه های ترکیه و تحصیل در ترکیه مطالعه کنند.

هزینه تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول

همان طوری که می دانید دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه دانشگاهی دولتی و در شهر ازمیر قرار دارد. به همین خاطر خیال دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه بابت شهریه بایستی راحت باشد. چرا که هم هزینه تحصیلی آن ها و هم هزینه زندگیشان در ازمیر پایین تر از بقیه نقاط ترکیه است. معمولا سطح شهریه ها در دانشگاه دوکوز ایلول بین 500$ الی 1500$ (دلار) است که این بستگی مستقیمی به برنامه تحصیلی دانشجو دارد.

اما از سوی دیگر هزینه زندگی ماهیانه در شهر ازمیر حدود 293$ الی 572$ (دلار) است که لیست هزینه ها از این قرار است:

آیتم هاحداقل به دلارمتوسط به دلار
اجاره خانه86$122$
غذا99$188$
حمل و نقل31$75$
خدمات شهری44$58$
پوشاک16$61$
ورزش و تفریحات17$68$
کل هزینه293$572$

 

امکانات دوکوز ایلول از دانشگاه های مطرح ترکیه

از امکانات در نظر گرفته شده در دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه می توان به 14 دانشگاه در نظر گرفته شده برای این دانشگاه اشاره کرد. کتاب خانه ها در خارج از محیط دانشگاه قرار دارند و همه افراد می توانند از این کتابخانه ها استفاده کنند. دانشگاه با 346 نشریه داخلی و 748 نشریه خارجی مشترک می باشد. در این دانشگاه مجتمع خوابگاهی وجود دارد که 552 دانشجو دختر می توانند در این خوابگاه ها اقامت داشته باشند. همچنین خوابگاه هایی در Bornova ،Inciralti و Buca وجود دارد که دانشجویان می توانند در این خوابگاه ها اقامت داشته باشند و یا مسکن های خصوصی را اجاره کنند.

همچنین در دانشگاه دو سال ورزشی سر پوشیده، چهار زمین والیبال، یک سالن بدن سازی، پنج زمین بسکتبال، دو زمین فوتبال و یک زمین تنیس وجود دارد. در این مقاله به معرفی دانشگاه دو کوز ایلول ترکیه پرداخته شد. اگر شما متقاضی مهاجرت به ترکیه هستید پیشنهاد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این است که پیش از مهاجرت با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی مشورت کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. تیم مجرب و حرفه ای موسسه آمادگی دارد تا اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد و با توجه به شرایط شما بهترین راه را برای مهاجرت پیش روی شما قرار دهد.

سوالات پرتکرار در خصوص دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ داده خواهد شد:

  • فارغ التحصیلان دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه چگونه است؟ در تاریخ 14/ اکتبر/ 2011 دفتر برنامه ریزی شغلی در این دانشگاه و روابط فارغ التحصیلان فعالیت خود را با تایید ریاست دانشکده شروع کردند که این فعالیت تاکنون ادامه دارد. هدف این بخش این است که دانشجویان برای زندگی تجاری ایده آل در آینده آماده شوند. از دیگر اهداف آن می توان به ارتباط بین دانشجویان و شرکت ها و موسسات کسب و کار می باشد. با توجه به هدف های شغلی دانشجو به او خدمات راهنمایی ارائه می شود.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه دوکوز ایلول به چه صورت است؟ همان طوری که می دانید دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه دانشگاهی دولتی و در شهر ازمیر قرار دارد. به همین خاطر خیال دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه بابت شهریه بایستی راحت باشد. چرا که هم هزینه تحصیلی آن ها و هم هزینه زندگیشان در ازمیر پایین تر از بقیه نقاط ترکیه است. معمولا سطح شهریه ها در دانشگاه دوکوز ایلول بین 500$ الی 1500$ (دلار) است که این بستگی مستقیمی به برنامه تحصیلی دانشجو دارد.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *