ویزای کاری

درآمد در موناکو

درآمد در موناکو

موناکو یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است و درآمد در موناکو با 10400€ (یورو) جزء بالاترین درآمدها در بین کشورهای اروپایی محسوب می شود. جالب است بدانید که سطح درآمدی کارکنان در موناکو حتی بالاتر از کشورهای همسایه یعنی فرانسه (5070€ (یورو)) و ایتالیا (3680€ (یورو)) می باشد. در بین کشورهای اروپایی، سطح درآمدی در موناکو معادل سطح درآمد ماهیانه در کشور هلند (10400€ (یورو)) می باشد. بنابرین از لحاظ درآمدی موناکو را می توان یکی از ثروتمندترین جوامع اروپایی دانست. اما این همه امتیازات اشتغال در موناکو نیست. خبر خوش دیگر اینکه در موناکو هیچ گونه مالیات بر درآمدی از شما دریافت نمی شود.

از سوی دیگر اهمیت کار در کشور موناکو زمانی بیشتر و بیشتر می شود که بدانید این کشور با نرخ بیکاری 2% جزء معدود کشورهای اروپایی با پایین ترین نرخ بیکاری محسوب می شود. بنابرین با توجه به سطح درآمدی بالای و نرخ بیکاری فوق العاده پایین می توان وضعیت بازار کار موناکو را مطلوب ارزیابی کرد. اگر شما نیز علاقه مند اخذ ویزای کاری کشور موناکو هستید ولی اطلاع دقیقی از جزئیات این امر ندارید، توصیه می شود که علاوه بر مطالعه کامل این مقاله همچنین از مشاوره های وکلا و کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره مند شوید.

موناکو؛ کشوری کوچک اما ثروتمند

موناکو دولت شهر، کشور و یا میکروکشوری در قلمرو خاک فرانسه و در غرب قاره اروپا است. کشور فرانسه با موناکو از سه جانب مرز مشترک دارد این در حالی است که، این کشور کوچک اروپایی از طرف دیگر با دریای مدیترانه مجاور است. این کشور با مرز کشور ایتالیا نیز حدود 15 کیلومتر فاصله دارد. موناکو با مساحتی در حدود 2.02 کیلومتر مربع بعد از کشور واتیکان دومین کشور کوچک در جهان محسوب می شود. این کشور همچنین با دارا بودن حدود 38682 نفر جمعیت جزء کم جمعیت ترین کشورهای اتحادیه اروپا (EU) محسوب می شود.

پایتختموناکو سیتی
زبان رسمیفرانسوی
مذهبمسیحی کاتولیک
مساحت2.02 کیلومتر مربع
جمعیت38682 نفر
عضو اتحادیه اروپا (EU)نمی باشد
واحد پولییورو (€)

موناکو دومین کشور جهان از نظر سرانه اسمی GDP (درآمد ناشی از تولید ناخالص داخلی) با US$153177 (دلار) و سرانه GDP PPP (قدرت خرید) در حدود $132571 (دلار) و سرانه GNI حدود $183150 (دلار) محسوب می شود. جالب است بدانید که این کشور به همراه جمهوری چک پایین ترین نرخ بیکاری (2%) را در کل قاره اروپا به خود اختصاص می دهند. مطابق کتاب حقایق جهان CIA، موناکو دارای پایین ترین نرخ فقر و بالاترین تعداد میلیونرها و بیلیونرها درجهان می باشد.

شرایط کار در موناکو 2024

رشد اقتصادی موناکو بیش از هر چیزی وابسته به صنعت توریسم و بانکداری است. همه ساله توریست های خارجی بسیاری به خاطر آب و هوای بکر و عالی و نیز وجود کازینوهای باشکوه جذب این کشور ثروتمند اروپایی می شوند. از سوی دیگر، موناکو مرکز بانکداری بسیار محبوبی در جهان محسوب می شود بطوریکه بانک های این کشور صاحب بیش از €100 بیلیون اعتبار مالی هستند. بنابرین رشته مشاغل مربوط به گردشگری، هتلداری و مدیریت مالی و بانکداری به علاوه صنایع کشاورزی و ساخت و ساز از جمله فهرست مشاغل مورد نیاز این کشور اروپایی محسوب می شود.

حداقل حقوق ماهیانه کار در موناکو 2024 در حدود 2060€ (یورو) می باشد. بر طبق قوانین کار کشور موناکو، کارکنان در این کشور ملزم به کار تا 47 ساعت در هفته می باشند. نرخ بیکاری در موناکو نسبت به اتحادیه اروپا (6.3%) در پایین ترین حد خود قرار دارد. کارگران موناکویی که اغلب نیز از شهروندان فرانسه و ایتالیا هستند، همگی از بیمه تامین اجتماعی و حقوق بازنشستگی برخوردار هستند. همچنین در موناکو اخذ مالیات بر درآمد یا همان Income tax معنایی ندارد و از همین رو موناکو بهشت مالیاتی برای کارگران خارجی نیز محسوب می شود.

آنالیز درآمد در موناکو

در ابتداء بحث ذکر نکته ای بسیار حائز اهمیت است و آن اینکه موناکو اصلا جزئی از کشورهای اتحادیه اروپا (EU) محسوب نمی شود. بلکه به خاطر روابط قوی و مستحکم با کشور فرانسه و تبعیت از برخی قوانین و مقررات داخلی این کشور، بنابرین معمولا به پیروی از کشور فرانسه از واحد پولی اتحادیه اروپا یعنی یورو (€) در معاملات خود استفاده می کند. میانگین درآمد در موناکو حدود 10400€ (یورو) می باشد. اما رنج درآمدی در موناکو از حداقل 2060€ تا حداکثر 43600€ (یورو) متفاوت است.

اکنون ممکن است سوال مهمی برای شما پیش آید مبنی بر اینکه وضعیت درآمد در موناکو در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی چگونه است؟ ما برای پاسخ به این سوال مهم از داده های آماری سال 2024 کشورهای اروپایی استفاده کرده و نتیجه را در قالب نمودار آماری زیر ارائه می دهیم. همانطوری که در نمودار زیر نیز مشخص است، سه کشور پردرآمد اروپایی به ترتیب کشورهای دانمارک، سوئیس و لوکزامبورگ می باشند. در این بین کشور موناکو به همراه هلند مشترکا در رتبه هفتم پردرآمدترین کشورهای اروپایی قرار دارند:

نمودار میانگین درآمدی کشورهای اروپایی

روند افزایش درآمد در موناکو

همان گونه ای که در مطالب فوق نیز بیان گردید، رنج درآمد کارگران موناکویی بین حداقل 2060€ تا حداکثر 43600€ (یورو) متغیر است. بر این اساس، میانه درآمدی کارگران در موناکو در حدود 10900€ (یورو) می باشد. این رقم بدان معنی است که نیمی از کارگران و کارمندان موناکویی درآمدی کمتر از 10900€ (یورو) در ماه کسب می کنند. در حالی که نیم دیگر کارکنان در موناکو درآمدی بالاتر از 10900€ (یورو) را دریافت می کنند.

اما روند افزایش درآمدی کارگران در موناکو بین سال های 2019 و 2024 بگونه ای است که افزایش درآمدی بین سال های 2022 و 2021 حدود 1٪ یعنی 310€ (یورو) بوده است که رقم بالایی محسوب می شود. در حالی که بین سال های 2022 و 2023، افزایش درآمد کمی یعنی حدود 200€ (یورو) اتفاق افتاده است و درصد افزایش درآمدی بین این دو سال با حدود 3% همچنان ثابت باقی مانده است. همین روند افزایش کند 3% هنوز هم در سال 2024 ادامه یافته و میانگین درآمد ماهیانه فعلی در موناکو حدود 10800€ (یورو) می باشد.

میانگین/سالدرصد افزایش حقوقسطوح مختلف حقوق به یورو
میانگین درآمد 2019€9350
میانگین درآمد 20204%€9690
میانگین درآمد 20213%€10000
میانگین درآمد 20223%€10200
میانگین درآمد 20233%€10500
میانگین درآمد 20243%€10800

روند افزایش درآمد در موناکو

توزیع درآمد در موناکو

باید به این نکته توجه کرد که عوامل مختلفی بر سطح درآمد در موناکو تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل سابقه کار حرفه ای می باشد که بسیار مورد تاکید کارفرماها در موناکو می باشد. بر این مبنا، داشتن سابقه کار طولانی (بیش از 5 سال) منجر به افزایش سطح درآمدی کارگران تا 36% می گردد. عامل دیگر اثرگذار بر حقوق کارگران در موناکو میزان تحصیلات آنها است. در بازار کار موناکو دارندگان مدرک فوق لیسانس از شانس افزایش حقوق 29% برخوردار هستند. نکته جالب اینکه تفاوت درآمدی ناشی از تفاوت جنستی در کشور موناکو با حدود 12% بالاتر از اغلب کشورهای اروپایی است.

مشاغل و حرفه های مختلفی در موناکو وجود دارد که با توجه به فاکتورهای اثرگذار فوق از سطوح درآمدی متفاوتی برخوردارند. اما باید اذعان کرد که پردرآمدترین مشاغل کشور موناکو جزء بخش سلامت این کشور اروپایی می باشد. جراح عصب شناس با 36300€ (یورو)، متخصص بیهوشی با 31100€ (یورو) و جراح پلاستیک یا متخصص زیبایی با 29400€ (یورو) در رتبه های اول تا سوم مشاغل پردرآمد موناکو قرار دارند. لیستی که در زیر مشاهده می کنید شامل درآمد برخی از مشاغل ملی کشور موناکو در سال 2024 می باشد:

عنوان شغلیدرآمد ماهیانه به یورو (€)
حسابدار7000
مدیر مالی20900
مدیر دفتر7670
منشی5980
عکاس7260
مهندس هوافضا10700
خلبان12300
معمار9050
مکانیک5970
مدیر شعبه بانک15000
معلم8210
مدیر پروژه12500
مهندس عمران9430
مهندس برق10400
مهندس مکانیک10600
مدیر عامل23000
دندانپزشک22600
متخصص تغذیه22500
سر آشپز8820
پرستار8160

شرایط ویزا برای کار در موناکو

شهروندان خارجی و نیز شهروندان اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به موناکو و کار در این کشور را دارند قانونا نیازمند اخذ ویزای کاری هستند و هر گونه تغییر شغلی مستلزم اخذ ویزای کار جدید می باشد. یافتن پیشنهاد شغلی فقط پیش شرط ورود به بازار کار موناکو محسوب می شود. از شرایط کار در کشور موناکو این است که قبل از شروع به کار افراد، کارفرمای موناکویی بایستی مجوز مکتوبی از اداره کار این کشور (Servic de IEmploi) اخذ نماید. اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری موناکو عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • اصل و کپی پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه
  • اصل و کپی مدارک تحصیلی یا حرفه ای
  • کپی برابر اصل قرارداد کاری
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • مدرک سکونتی (اجاره نامه یا رزرو هتل)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله برترین موسسات مهاجرتی ایران می باشد که در کلیه مراحل اخذ ویزای کشورهای مختلف خارجی همراه متقاضیان بوده و دریافت ویزای مربوطه را برای هموطنان عزیز تضمین می کند.

پرسش های کلیدی درباره درآمد در موناکو

برای این که فرد بتواند زندگی خوبی در موناکو داشته باشد، باید به یک فرصت شغلی در این کشور دسترسی داشته باشد. باید در نظر داشت که در حال حاضر، موناکو یکی از بهترین کشورهای جهان از نظر سطح درآمد است. در چنین شرایطی می توان انتظار داشت که افراد به سطح درآمدی بالایی در این کشور دسترسی داشته باشند. البته بسیاری از مشاغل در این کشور تعریف نشده است. موناکو یکی از کوچکترین کشورهای جهان در قلب فرانسه است. به همین دلیل باید یک فرد دارای اقبال و رزومه بسیار خوبی باشد که بتواند در این کشور فرصت شغلی به دست آورد. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا سطح درآمد در موناکو بالا است؟ بله موناکو یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر متوسط سطح درآمد است. در نتیجه می توان به بهترین درآمد در این کشور رسید.
  • متوسط درآمد در این کشور چقدر است؟ سطح متوسط درآمدی در موناکو در حدود 4250€ (یورو) در ماه است.
  • آیا با متوسط درآمد در موناکو می توان زندگی با کیفیتی داشت؟ بله سطح درآمد در موناکو با مخارج زندگی در این کشور همخوانی مناسبی دارد.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *