ویزای کاری

درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

کانادا با توجه به زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی مطلوب برای فعالان عرصه های اقتصادی سرمایه گذاری، مهندسی و پزشکی فرصت‌ های شغلی فوق العاده‌ ای فراهم کرده است. درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا و درآمد رشته های مهندسی با امکانات رفاهی فراهم شده و حقوق های پرداختی در این کشور تناسب قابل قبولی دارد. یکی از مزیت های کار در کانادا به عنوان یک پزشک یا مهندس این است که شما همواره می توانید یک شغل مناسب با درآمد بالا برای خود پیدا کنید.

  • درآمد پزشک در کانادا چقدر است؟
  • درامد پزشک عمومی در کانادا به چه میزان است؟
  • درامد متخصص قلب و عروق در کانادا چقدر است؟
  • حقوق پرستار در کانادا به پول ایران چقدر است؟

به طور کلی کانادا در میان بزرگترین کشورهای جهان رتبه دوم را دارد. این کشور در شمالی‌ ترین قسمت قاره آمریکا واقع شده است. کانادا با مساحت تقریبی 10 میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی در حدود 34 میلیون نفر سیستم حکومتی دموکراتیک فدرال اداره می‌شود که 2 بخش استانی و کشوری دارد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با درآمد رشته های پزشکی در کانادا نگارش شده است.

اینفوگرافیک درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

بررسی درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی و در برخی از استان‌ ها فرانسوی است. بنابراین شما برای یافتن یک شغل در زمینه پزشکی و دندانپزشکی باید به یکی از این 2 زبان متناسب با منطقه‌ ای که قصد زندگی و کار در آن را دارید مسلط باشید. در سال های اخیر کشور کانادا با کمبود مهاجرت پزشک و دندانپزشک روبرو بوده است. به همین جهت اگر پزشکان و دندانپزشکان خارجی با اخذ ویزای کاری کانادا و اقامت در این کشور مشغول به کار شوند از درآمد بسیار خوبی بهره مند خواهند شد. زیرا طبق آمارهای جهانی کشور کانادا پنجمین رتبه در پرداخت حقوق بالا به پزشکان را در جهان دارد.


در سال 2024 موقعیت های شغلی از 78188$ (دلار کانادا) در سال برای پزشکان آغاز می‌ شود. لازم به ذکر است که این مبلغ بالاتر از میانگین پرداخت‌ های حقوقی در این کشور است. علاوه بر تمامی این ها در کشور کانادا برای پزشکان کسب درآمد تا 419347$ (دلار کانادا) در سال نیز دور از تصور نیست. این در حالی است که میانگین دستمزد برای مشاغل کارمندی در کشور کانادا 52000$ (دلار کانادا) در سال است.

در قالب نمودار زیر می توان با رنج درآمدی پزشکان در کانادا آشنا شد:

رنج درآمدی پزشکان در کانادا

بهترین ایالت از نظر درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

موسسه اطلاعات بهداشتی کانادا میانگین دستمزدهای پرداختی برای پزشکان در سراسر کشور را بیش از 290000$ (دلار کانادا) تخمین زده شده است. در حالی که درآمد پزشکان در استان آلبرتا که از بزرگترین استان های کشور کانادا است به 290793$ (دلار) در سال هم می رسد. بهتر است بدانید بهترین استان برای مهاجرت به کانادا توسط پزشکان از نظر درآمدی نیز همین استان است. چرا که این استان در سال 2024 میانگین 290793$ (دلار) در سال دستمزد برای پزشکان را ثبت کرده است. طبق آمارها اگر شما یک پزشک متخصص در استان انتاریو یا بریتیش کلمبیای کانادا باشید می توانید به ترتیب و به طور متوسط سالانه به 236960 و 93875$ (دلار) کسب درآمد کنید.

کمترین میزان درآمد برای پزشکان در کشور کانادا مربوط به ایالت نیواسکوشیا می باشد. نرخ متوسط دستمزد به صورت سالانه کمتر از 78188$ (دلار) در آن به ثبت رسیده است. به طور کلی در ایالت های میشیساکو، نیواسکوشیا و اتاوا پزشکان کمترین میانگین درآمد را دارند و در استان های آلبرتا، انتاریو و بریتیش کلمبیا بیشترین میزان درآمد متعلق به پزشکان است.

درآمد سایر مشاغل مرتبط با پزشکی در کانادا

مشاغل متعددی مرتبط با رشته پزشکی وجود دارند. از این میان بیشترین سطح درآمد متعلق به جراحان است. اما دندانپزشکان، ارتودنتیست ها و متخصصین مغز و اعصاب و قلب و عروق هم سطح درآمد بسیار بالایی در کانادا دارند. رقم دقیق حقوق دریافتی را عوامل متعددی تعیین می کند.

با این حال به طور میانگین می توان سطح درآمد مشاغل در کانادا به شرح ذیل دانست:

عنوان های شغلی مرتبط با رشته پزشکیسطح درآمد سالانه در کانادا
ماما$108000
متخصص شنوایی$216000
متخصص سلامت رفتاری$140000
جراح پیوند قلب$565000
متخصص تغذیه$242000
پرستار$98100
پزشک عمومی$227000
اورولوژیست$408000
روانپزشک$306000
ارتودنتیست$355000
متخصص آلرژی$222000
دندانپزشک$274000
جراح مغز و عصاب$458000
متخصص پرتو درمانی$323000
رادیولوژیست$357000
متخصص ارتوپدی$260000
دستیار دندانپزشک$80000
دستیار کلینیک$79800

میزان درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

درآمد رشته های پزشکی در کانادا بر اساس مهارت زبان

یکی از عوامل تاثیر گذار در میزان درآمد رشته های پزشکی در کانادا مهارت های زبانی پزشکان در این کشور می باشد. به عبارت دیگر مهارت زبانی برای پزشکان آموزش دیده خارجی که مایل به کار در کانادا هستند یک جنبه حیاتی است. داشتن مهارت های زبانی کافی نقش بسیار مهمی را بر روی درآمد پزشکان در این کشور ایفا می کند. به طور مثال، ارتباطات ماهرانه برای ایجاد روابط بیمار و پزشک در کانادا، برای ارائه خدمات بهینه مراقبت های بهداشتی و کسب درآمد مطلوب بسیار ضروری است. همچنین با ارتباط موثر با بیماران به راحتی می توانید شناخته شوید و حقوق یا مشوق های بالاتری را دریافت کنید.

به این ترتیب پزشکانی که مهارت های زبانی قوی از خود نشان می دهند بیشتر برای موقعیت های پردرآمد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • بیمارستان ها
  • کلینیک ها
  • درمانگاه ها

مقایسه درآمد رشته های پزشکی در کانادا و آمریکا

بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی، درآمد رشته های پزشکی در کانادا و آمریکا تفاوت ها و شباهت های قابل توجهی را بین 2 کشور نشان می دهد. به طور کلی، ایالات متحده حقوق متوسط بالاتری در تخصص های مختلف پزشکی ارائه می دهد. اما در مقابل، پزشکان کانادایی به دلیل هزینه های تحصیلی پایین تر، نسبت حقوق به بدهی متعادل تری را تجربه می کنند. همچنین پزشکان کانادایی باید رویکردی منظم در برنامه ریزی مالی داشته باشند، و به دنبال فرصت هایی برای سرمایه گذارای در کانادا باشند.

در نهایت اینکه، پزشکان کانادایی برای تسریع در دستیابی به نقاط عطف مالی، می توانند وام های دانشجویی خود را با نرخ های بهره پایین تر تامین مالی کنند. شما عزیزان همواره برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط کار پزشکان و همچنین درآمد جهت تحصیل در کانادا می توانید با کارشناسان مجرب و وکلای با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در باب درآمد رشته های پزشکی در کانادا

پرسش های متداول در خصوص درآمد رشته های پزشکی عبارتند از:

  • پر متقاضی ترین رشته های پزشکی در کانادا کدامند؟ پرستاری، دستیار فیزیوتراپی، دستیار پزشک، دستیار کاردرمانی و فیزیوتراپی
  • محیط های معمول کار برای پزشکان در کانادا چه مکان هایی است؟ جراحان و متخصصان بیهوشی معمولاً در محیط های روشن و استریل کار می کنند و عمدتا این قشر از پزشکان دارای ساعت کار طولانی مدت خواهند بود. بسیاری از پزشکان و جراحان خارجی در مطب پزشکان کانادایی فعالیت می کنند و تعدادی از آن ها هم که دارای تجربه بالا و مهارت بالاتری هستند در بیمارستان های خصوصی، دولتی و دانشگاه ها دولت کار می کنند.
  • آیا پزشکان خارجی می توانند در کانادا کار کنند؟ در حال حاضر بیش از 7000 پزشک آموزش دیده خارجی فقط در انتاریو ساکن هستند. بر اساس آمار به دست آمده از سایت http://aipso.webs.com تعداد کل پزشکان خارجی در کانادا به 10000 نفر افزایش یافته است. براساس وب سایت CIC، سالانه بیش از 2000 پزشک (پزشک عمومی و متخصص) به عنوان مهاجرین فدرال به کانادا مهاجرت کرده اند.
  • پزشکان در کانادا چند ساعت کار می کنند؟ تحت محدودیت های فعلی در این کشور ساعت کاری در کانادا با حداکثر شیفت کاری 26 ساعت است که هر 4 روز یک بار شیف پزشکان عوض می شود، ساکنان می توانند 70 ساعت در هفته به طور متوسط و حداکثر 100 ساعت در هفته به کار در کانادا مشغول شوند.
4.6/5 - (5 امتیاز)

28 دیدگاه برای “درآمد رشته ‌های پزشکی در کانادا

  1. Hossein گفت:

    سلام حقوق کسی که رشته فوریت های پزشکی رو خونده چقدر هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بین 44000 تا 49000 دلار کانادا در سال

  2. Nahid گفت:

    سلام ببخشید حدود درامد یک روانشناس بالینی چقدره در کانادا؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به استانی که فرد در اون کار می کنه بستگی داره
      کمترین حد: استان نوااسکوشیا 19$ تا 53$ (دلار) در ساعت
      بالاترین حد: 25$ تا 66$ (دلار) در ساعت

  3. محمد گفت:

    سلام دندون پزشک چقد میگیره حدودا و چقد مالیات میده ت کشور کانادا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      درآمد شما می تونه به عوامل متعددی وابسته باشه که از 140هزار دلار در سال تا 500هزار دلار کانادا متغیر هست.
      در کانادا بر اساس درآمد از فرد مالیات دریافت میشه و هر چه درآمد شما بیشتر باشه باید مالیات بیشتری پرداخت کنید

  4. سانیا گفت:

    سلام
    متخصص تغذیه یعنی کسی که از کارشناسی تغذیه وارد شده باشه؟و حالا تا فوق یا دکتری ادامه داده باشه؟
    و اینکه شما روی درآمد سالانه، میزان مالیات رو هم حساب کردین؟
    مهاجرت برای رشته تغذیه ، برای شغل بهتره یا تحصیل ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله منظور کسی هست که به عنوان پزشک شناخته میشه نه کارشناس تغذیه.
      حقوق اعلام شده در سال، متوسط درآمدی هست که انتظار می ره یک فرد در این رشته داشته باشه و از طریق میانگین درآمدها اعلام شده.
      ممکن هست افراد دیگه این مقدار رو هم نتونن به دست بیارن یا بیش از این به دست بیارن
      مهاجرت از طریق تحصیل و کار به کانادا تفاوت های بسیار گسترده ای داره. هر فرد با توجه به شرایط خودش باید مورد تحلیل قرار بگیره

  5. me گفت:

    سلام ببخشید درامد رشته کاردرمانی در کانادا چقدر است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در حدود 158000$ (دلار کانادا) در سال

  6. Kj گفت:

    سلام شهریه رزیدنتی در کانادا چقدر است دادانشگاه تا دانشگاه فرق دارد رشته چی؟ مثلا تخصص چشم و یا تخصص پوست چقدر است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هر دانشگاه شهریه خاص خودش رو تعیین کرده.
      بهترین راهنما برای شما این هست که دانشگاه مورد علاقه خودتون در این رابطه رو پیدا کنید و از طریق سایتی که دارند، در قسمت شهریه ها این موضوع رو بررسی کنید

  7. Rozhan گفت:

    سلام واقعا دکتر سونوگرافی ۳۵۷۰۰۰ دلار در آمد داره؟ من بقیه جاها دیدم زده بودن ۹۸۰۰۰ در سال

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منابع مختلف ممکن هست اعمال مالیات رو در نظر داشته باشند یا خیر و به همین دلیل هست که اعداد متفاوت هست

  8. احد شیخ زاده گفت:

    با سلام جراح هستم فارق تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران و می‌تونم ویزای شغلی بگیرم آیا یا باید در خوده دانشگاه های کانادا تحصیل کنم و سی سال سن دارم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مدرک خودتون رو معادلسازی کنید، این معادلسازی همراه با تحصیل هست

  9. حسنا گفت:

    سلام وقت بخیر.اگه تخصص پزشکیمو از دانشگاه دوستی ملل روسیه که فکر میکنم مدرکش مورد تایید کانادا هست بگیرم، امکان کار در کانادا رو دارم؟ میشه یه توضیح کوچیک بهم بدید که چطوری میشه مجوز کار گرفت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما در این صورت هم باید مدرک خودتون رو در کشور کانادا معادلسازی کنید

  10. نیکا گفت:

    اگه از دانشگاه های دندانپزشکی روسیه مجوز بگیریم میتونیم در کانادا فعالیت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظورتون از مجوز مدرک تحصیلی هست؟!
      باید ببینید این مدرک تحصیلی در کانادا اعتبار داره یا خیر

  11. عبدالله خرم گفت:

    جراح قلب و عروق 565000 هزار دلار کانادا می گیره؟؟
    در آمریکا چقدر می گیره؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      متوسط درآمد در حدود 31000$ (دلار) هست

  12. محمد خدادادی گفت:

    سلام جناب خسته نباشید
    پزشک عمومی 22700 میگیره یا 227000؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      227000$ (دلار کانادا) در سال و حدود 19000$ (دلار کانادا) در ماه.

  13. سارا گفت:

    متخصص تغذیه یعنی کسی که هفت سال پزشکی خونده باشه بعد تخصص تغذیه بگیره ؟ یا متخصص تغذیه کسیه که کارشناسی ارشد یا دکتری رشته علوم تغذیه رو داشته باشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      افرادی که به عنوان پزشک تغذیه توی این کشور فعالیت می کنند متخصص تغذیه شناخته میشن.

  14. Sadegh گفت:

    با مدرک پزشکی از دانشگاه های ایتالیا میشه به کانادا مهاجرت و کار کرد ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله امکان کار و مهاجرت به کانادا رو خواهید داشت اما ابتدا مهم ترین کار اینه که در دانشگاه های پزشکی ایتالیا قبول شید و اونجا به اتمام برسونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *