ویزای تحصیلی

دوره های وکالت در انگلستان

دوره های وکالت در انگلستان

در رشته های تحصیلی، رشته حقوق به خصوص در انگلستان طرفداران زیادی دارد و گذراندن دوره های وکالت در انگلستان به بحثی مهم تبدیل شده است. کشور انگلستان در سال های اخیر به عنوان قطب علم حقوق در جهان شناخته می‌شود. همچنین این کشور پس از آمریکا به عنوان دومین کشور مورد علاقه دانشجویان برای ادامه تحصیل به شمار می آید. کشور انگلستان در رشته حقوق از بازار کار و زیرساخت های اجتماعی بسیار مطلوبی برخوردار است. اکثر وکلا در این کشور از درآمدهای بسیار بالایی نسبت به میانگین دستمزدهای پرداختی بهره مند هستند.

این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و به جهت افزایش دانش شما علاقه مندان به ادامه تحصیل در رشته حقوق به خصوص دوره های وکالت در انگلستان نگارش شده است. در صورتی که اطلاعات مندرج در این مقاله اطلاعات مورد نظر شما را پوشش نمی دهد می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

گذراندن دوره های وکالت در انگلستان در 2024

در کشور انگلستان در سال 2024 به دانشجویان رشته حقوق متناسب با تحصیلات و گرایش‌های آن ها یکی از 3 مدرک LLB که معادل لیسانس حقوق است. BA یا BSc از درجات اولیه می باشد ارائه خواهد شد. اگر بخواهیم به طور کلی بحث کنیم در LLB صرفاً به مطالعه رشته حقوق و روند قانونی می‌پردازند. بسته به نوع گرایشی که انتخاب می کنند قوانین مربوط به حقوق خانواده، حقوق تجارت یا حوزه های دیگر حقوقی را مطالعه می کنند. اما در BA و BSc دانشجویان نیمی از وقت خود را صرف خواندن مباحث حاشیه ای و غیر حقوقی می کند زیرا بسیاری از کسانی که در این بخش در کشور انگلستان تحصیل می کنند علاقه ای به کار کردن به عنوان یک وکیل ندارند.


دانشجویانی که در LLB تحصیل می‌ کنند پس از فارغ التحصیلی می توانند یکی از وکلای باریستر یا سولیسیتر در نظام دادگستری انگلستان شوند. آن ها می‌ توانند برای پیدا کردن موقعیت های متفاوت شغلی در اداره جرم شناسی و حتی در مشاغل روزنامه نگاری درخواست دهند. برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شود همواره گزینه ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور انگلستان نیز در دسترس است. توجه داشته باشید یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته حقوق در کشور انگلستان با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6.5 است که هنگام مصاحبه پذیرش همراه با مدرک دیپلم با معدل بالای دانشجو که به زبان انگلیسی ترجمه شده است، درخواست می گردد.

گذراندن دوره های وکالت در انگلستان

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل رشته حقوق

به طور کلی دانشگاه های انگلستان و به خصوص دانشکده های حقوق این کشور با نظر به این حقیقت مهم که انگلستان قطب علم حقوق در جهان محسوب می شود از رتبه های بین المللی خوبی در رنکینگ جهانی برترین دانشگاه ها بهره مند هستند. برترین دانشگاه های حقوق در کشور انگلستان به شرح زیر هستند:

بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته حقوقTHE RankingQS Ranking
Oxford University15
University of Cambridge67
University of Manchester5127
University of Warwick7762
University of Bristol9158
University of Birmingham10787
Queen Mary University of London110114
University of Sheffield12193
University of Southampton12790
University of York133150
Lancaster University136135
Durham University14986

قانون با در نظر گرفتن مزایایی که بعدا به ارمغان می آورد یک زمینه مطالعاتی چالش برانگیز اما در عین حال کاملا ارزشمند است. مشاغل بی شماری برای فارغ التحصلان رشته حقوق وجود دارد. علاوه بر این فارغ التحصیلان حقوق انگلستان درآمد بسیاری کسب می کنند. زیرا خدمات گرانبهای آنها با ارزش و بسیار مورد نیاز است. منتهی پردرآمد بودن شغل وکالت، باعث شده رشته حقوق در دانشگاه های انگلستان طرفداران زیادی داشته باشد.

از ملزومات پذیرش در رشته حقوق در هر یک از دانشگاه های برتر کشور انگلستان شرکت در آزمون ورودی این دانشگاه ها و کسب نمره قبولی است. زیرا با توجه به زیرساخت‌ های آموزشی بسیار مناسب در کشور انگلستان تقاضا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های حقوق این کشور بسیار زیاد است و پذیرش دانشجویان به صورت گزینشی و با نظر به استعداد آن ها می باشد.

بررسی مقاطع تحصیلی رشته حقوق در کشور انگلستان

در مقطع کارشناسی حقوق در کشور انگلستان دانشجویان محتوای اصلی قانون را به علاوه چگونگی تجزیه و تحلیل های حقوقی می آموزند. در زمینه استدلال و مذاکره در دادگاه‌های ساختگی به کسب دانش و تجربه می پردازند. توجه به آموزه های زیرساختی در مقطع کارشناسی حقوق در کشور انگلستان گذراندن این دوره با کسب نمرات بالا سبب استحکام پایه علمی دانشجویان است. آن ها را جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمک خواهد کرد.

به طور کلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حقوق در کشور انگلستان برای تخصص پیدا کردن دانشجویان در حوزه های مختلف حقوقی در نظر گرفته شده است. دوره های کارشناسی ارشد در کشور انگلستان 2 سال به صورت نیمه وقت و یک سال به صورت تمام وقت طول خواهند کشید. برای فارغ التحصیلی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد همانند کشور ایران دانشجویان ملزم به ارائه پایان نامه در حوزه تخصصی که تحصیل کرده اند، می باشند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد حقوق می توانند در شرکت های بزرگ حقوقی در عناوین مدیریتی یا به عنوان وکیل اصلی در موسسات غیر دولتی و بانک ها مشغول به کار شوند.

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان در مقطع دکترا

پس از اتمام دوره فوق لیسانس، متقاضیان می توانند در دوره دکترا مشغول به تحصیل شوند. برای اتمام این دوره باید یک مقاله 100000 کلمه ای توسط دانشجو ارائه شود. با اتمام دوره های تحصیلی رشته حقوق، دانشجویان با مسائل قانونی به طور کامل آشنا می شوند. درجات مختلف پژوهشی در دوره دکترا بدین صورت است:

  • MPhill: در این نوع پژوهش، متقاضی باید مقاله ای با حداقل 600000 کلمه ارائه دهد.
  • Mres : در این نوع پژوهش، متقاضی باید مقاله ای با حداقل 40000 کلمه ارائه دهد. پروژه باید به طور کامل شرح داده شود و توضیح دهید مراحل تهیه آن به چه صورت بوده است.

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان امر آسانی نیست اما امکان پذیر است. در زمان تحصیل در این رشته افراد وارد دوره های عملی حقوقی lpc در انگلستان نیز می شوید. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات تکمیلی، این مهارت ها را کسب خواهند کرد؛ پژوهش، تفسیر، تفسیر مباحث پیچیده، تفکر تحلیلی، حل مسئله عملی، ارتباط کلامی، مذاکره، کار گروهی و بررسی اسناد دفاتر قانونی.

مباحث تحصیلی رشته حقوق در دانشگاه های انگلستان بدین صورت است؛ مبحث های اصلی، راه های مختلف مهاجرت، مقررات در کارها، مقررات اصلی، مقررات دادرسی انگلیس، مقررات جزا، مقررات عقد قرارداد، حقوق، پزشکی، مقررات رسانه، مقررات اینترنتی، مقررات مردمی، مقررات خردسالان و مقررات خرید ملک.

ضرورت دوره های lpc در انگلستان طی سال 2024

بیان این نکته حائز اهمیت می باشد که گذراندن این دوره بعد از موفقیت در به پایان رساندن دوره آموزشی پایه ای و آکادمیک دارای ضرورت می باشد و مورد نیاز است. فشردگی، تراکم و همچنین بالا بودن میزان حجم کلیه مطالب از جمله مشخصات و ویژگی‌های آشکار و بارز این دوره تحصیلی می باشد به صورتی که دانشجویان را مجبور به پذیرفتن این دوره تحصیلی می کند. این دوره‌ موفق شده در کشور انگلستان از جانب جامعه حقوقی تایید لازم را بگیرد.

پس می توان نتیجه گرفت که در رابطه با موفق شدن در گرفتن بورسیه 2024، شخص متقاضی کارآموزی در این دوره ملزم به آموزش دیدن و همچنین اقدام به مشاوره شدن با وکلا می باشد. البته طی کردن دوره های lpc متضمن هزینه های زیادی است. علاوه بر هزینه های زندگی در انگلستان که ماهانه بین 900£ تا 1200£ (پوند) می باشد، شهریه دوره های lpc بین 9500£ تا 17300£ (پوند) می باشد که بستگی به شرایط موسسه دارد. در حال حاضر بیش از 30 موسسه آموزش عالی در انگلستان دوره های lpc را ارائه می نمایند. دوره های تجصیلی lpc در انگلستان تمام وقت است یعنی دانشجویان باید به طور میانگین 45 ساعت در هفته درس بخوانند.

مدارک لازم برای دوره های حقوقی lpc در انگلستان

دانشجویانی که قصد کار آموزی در این دوره را دارند. ملزم به تحویل دادن مدارک ذیل می باشند. در صورت داشتن این مدارک کلیه این اشخاص واجد داشتن شرایط دوره‌ عملی حقوق خواهند شد، این مدارک عبارتند از :

  • تحویل دادن مدرک فارغ التحصیلی در رشته حقوق
  • موفق شدن در زمینه کسب نمره قبولی در آزمون حرفه‌ای و تخصصی شغل وکالت در این کشور یا (CPE)
  • تحویل دادن مدرکی که بیانگر داشتن دیپلم فارغ‌التحصیلی در رشته حقوق یا (GDL) باشد

همچنین مطالعه مقاله مهاجرت به انگلستان در مهاجرت تحصیلی به این کشور می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مشاغل مرتبط با تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های حقوق انگلستان، می توان در مشاغل زیر مشغول به کار شد که عبارتند از:

  • روزنامه نگاری
  • جرم شناسی
  • مدد کاری
  • کسب و کار
  • وکیل
  • بانک داری
  • پژوهش و آموزش
  • قاضی
  • مشاور و کارشناس حقوقی

از جمله شرایطی که در باب تحصیل در رشته حقوق انگلستان می بایست مدنظر قرارد نمره دیپلم بین المللی است که باید بالای 34 باشد. سپری کردن دوره های پیش دانشگاهی در انگلستان و حداقل کسب نمره بالاتر از 6 در مقطع دیپلم و داشتن مدارکی دال بر مسائل حقوقی از دیگر موارد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه امور مهاجرت و دوره های وکالت در انگلستان با کارشناسان متخصص و با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

سوالات کلیدی درباره رشته حقوق در انگلستان

افرادی که می خواهند در انگلستان به ادامه تحصیل مشغول شوند، باید به این نکته توجه کنند که هر رشته شرایط متفاوتی خواهد داشت. محدودیت هایی در این کشور وجود دارد که امکان تحصیل به تعداد فراوان به شهروندان خارجی را نمی دهد. به طور کلی باید گفت که شهروندان غیر بریتانیایی برای ورود به انگلستان با محدودیت هایی روبرو هستند. در این شرایط نمی توان انتظار داشت که فرد به راحتی بتواند پذیرش تحصیلی خود را نیز دریافت کند. برخی از مهم ترین پرسش هایی که در این رابطه مطرح می شوند عبارتند از:

  • دوره تحصیل رشته حقوق در انگلستان چند سال است؟ معمولا دوره کارشناسی این رشته 3 ساله است اما در بسیاری از دانشگاه ها4 سال به طول خواهد انجامید. فرد باید پیش از اقدام برای دریافت پذیرش، این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
  • شهریه تحصیل رشته حقوق در انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشگاه های انگلستان در رشته حقوق در مقطع کارشناسی بین 6000£ تا 18000£ (پوند) در سال است. شهریه رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد معمولا کمتر از 12000£ (پوند) در سال است.
  • چرا رشته حقوق در انگلستان ارزشمند است؟ این کشور از نظر حقوقی یکی از بهترین های جهان است. باید در نظر داشت که تحصیل حقوق در این کشور می تواند به فرد کمک کند که در سراسر جهان به یک فرد خبره تبدیل شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *