مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

ما در این مقاله به تشریح دلایل ریجکتی ویزای آمریکا 2024 بپردازیم. چرا که ایالات متحده در دنیا به خاطر داشتن سیاست ویزایی خاص معروف است. بنابراین درخواست متقاضیان مهاجرت به آمریکا نیز دقیقا بر طبق استانداردهای آمریکایی قبول یا رد می شود. پس هر درخواست به دقت مورد بررسی قرار می گیرد و در کل، اغلب متقاضیان ویزای آمریکا توسط آفیسر سفارت تحت مصاحبه قرار می گیرند.

فرآیندی که خیلی سخت گیرانه بوده و در بسیاری از موارد نیز خسته کننده و طاقت فرسا به نظر می رسد. بر طبق قوانین آمریکا فقط سفارتخانه ها و کنسولگری های آمریکا حق بررسی درخواست ها و رد یا قبول آنها را بر عهده دارند. در صورت ریجکتی از دلایل اصلی این امر می توان به فرم درخواست یا مدارک ناقص، مسئولیت عمومی، بیان خلاف واقع و غیره اشاره کرد. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با دلایل ریجکتی همچنین با راهکار افزایش شانس تایید ویزای آمریکا نیز آشنا شوید.

دلایل رایج برای ریجکتی ویزای آمریکا چیست؟

تحت قانون مهجرت آمریکا بند 104 (a) لایحه مهاجرت و تابعیت، تنها مرجع ریجکتی و یا پذیرش درخواست ویزای آمریکا، سفارتخانه ها و کنسولگری های آمریکا در سراسر جهان می باشد. غالبا نیز آفیسر سفارت دلایل ریجکتی را به متقاضی اعلام می کند، ممکن است که عدم صلاحیت موقتی یا دائمی باشد. فقط در صورتی که عدم صلاحیت متقاضیان موقتی باشد آنها حق درخواست مجدد ویزای آمریکا را دارند. در مجموع، دلایل ریجکتی ویزای آمریکا از این قرار است:

دلایل رایج برای ریجکتی ویزای آمریکا

در این میان رایج ترین دلیل ریجکتی ویزای آمریکا در سال 2024 ارایه اطلاعات نادرست یا ناقص در فرم درخواست ویزاست! مطابق قوانین آمریکا، هیچ محدودیتی در تعداد درخواست مجدد ویزا برای کسانی که درخواستشان ریجکت شده وجود ندارد. منتها فقط در صورت اثبات ارایه اطلاعات ساختگی در درخواست قبلی است که متقاضی جهت دریافت ویزای آمریکا برای همیشه منع می شود.

مدارک ناقص از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

رد ویزا تحت INA بند 221(g) بدین معناست که متقاضی پرونده درخواست کاملی را به سفارت آمریکا تحویل نداده و یا برخی از مدارکش گم شده اند. حقیقتا این به معنای این نیست که درخواست متقاضی ویزای آمریکا کلا رد شده چرا که هنوز هم او شانس اصلاح اطلاعات و یا مدارک ناقصش را درست قبل از تصمیم گیری نهایی دارد. در صورت ریجکتی درخواست ویزا نیز دلایل آن به اطلاع متقاضی رسانده می شود، بنابراین متقاضی یک دوره زمانی یک ساله خواهد داشت تا مدارک یا اطلاعات ناقص را تکمیل کند، در غیر اینصورت او بایستی مجددا درخواست ویزا داده و هزینه ویزای جدید را هم پرداخت کند.

صلاحیت های ویزایی و هدف مهاجر از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای آمریکا می توان به همین امر اشاره کرد. در واقع رد درخواست ویزای آمریکا تحت INA بند 214 (a) بدین معناست که متقاضی در متقاعد سازی آفیسر سفارت برای اخذ ویزای غیرمهاجر آمریکا ناموفق بوده است، همچنین این بدان معناست که متقاضی دارای پیوندهای قوی با وطنش بوده و قصد مهاجرت به آمریکا را ندارد. در این مورد نیز متقاضی بایستی ثابت کند که او قصد اقامت در آمریکا ندارد.

دلیل بازگشت به کشور مبدا که اصطلاحا به آن «تای» نیز گفته میشود به دو دسته تای عاطفی و مالی اطلاق می گردد. وابستگی عاطفی را می توان به عنوان کفالت پدر، مادر، خواهر یا برادر ناتوان اثبات کرد. افراد متاهل نیز با تنها اقدام کردن برای مهاجرت (بدون همسر و فرزند) به راحتی می توانند دلیل بازگشت عاطفی خود را اثبات کنند. دلایل مالی می تواند املاک و مستغلات، سرپرستی یک شرکت و یا کارخانه، جواز کسب و سایر موارد را شامل شود.

مهاجرت به آمریکا بدون ریجکتی

مسئولیت عمومی از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

تحت بند 212 (a) قانون مهاجرت و تابعیت آمریکا درخواست ویزای متقاضیان زمانی ریجکت می شود که آفیسر سفارت تشخیص دهد که شما از عهده تامین معاش خود در آمریکا برنمی آیید. به عبارت دیگر اگر آفیسر سفارت آمریکا تشخیص دهد که متقاضی از نظر مالی و معیشتی به دولت آمریکا وابسته خواهد شد فورا درخواست ویزای او را ریجکت می کند که این در اصطلاح مسئولیت یا بار عمومی Public Charge نیز نامیده می شود.

یکی دیگر از مسائل عمومی که این روزها برای مهاجرت به آمریکا، نرخ ریجکتی بالای ویزایی را ایجاد کرده، بحث خدمت سربازی آقایان در سپاه است. با توجه به تحریم سپاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا، افرادی که به هر نحو، کار یا خدمت سربازی خود را در این ارگان سپری کرده باشند، به احتمال زیاد با ریجکتی ویزای آمریکا روبه رو خواهند شد.

مسئولیت عمومی از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

خلافه گویی جزئی از دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

تحت قانون INA بند 212(a)(6) (c) (i) درخواست متقاضی ویزای آمریکا راز هر نوعی که باشد ریجکت خواهد شد اگر چنانچه ثابت شود متقاضی خلاف واقعیت گفته و یا مرتکب جعل شده است. پس اگر متقاضی این واقعیت را که خویشاوندانی در آمریکا دارد را پنهان کند و یا سوء سابقه گذشته خود را از آفیسر سفارت مخفی کند مسلما درخواست ویزای او بی برو برگرد ریجکت خواهد شد.

لازم به ذکر است که این نوع عدم صلاحیت از نوع عدم صلاحیت دائمی یا Permanent ineligibility به حساب می آید، یعنی عدم صلاحیتی که دقیقا معادل سوء سابقه می باشد. پس در اینصورت این جعل در پرونده او به ثبت رسیده و باعث می شود که در هر بار تکرار درخواست ویزا، تقاضای او رد شود. اما اگر راهی برای درخواست مجدد ویزا برای متقاضی باقی مانده باشد نیز آفیسر سفارت آن روش را به متقاضی گوشزد خواهد کرد.

حضور غیرقانونی در آمریکا از دلایل ریجکتی ویزای این کشور

یکی دیگر از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای آمریکا، حضور غیرقانونی یا Unlawful Presence می باشد. پس طبق بند 212(a)(9)(B)(i) قانون مهاجرت و تابعیت ایالات متحده اگر ثابت شود که متقاضی به صورت غیرقانونی در آمریکا اقامت داشته است، در آن صورت درخواست ویزای او سریعا ریجکت می شود. پس در این مورد دلایل ریجکتی ویزای آمریکا را می توان به دو دسته دلایل تقسیم بندی کرد:

دسته بندی دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

لازم به ذکر است که طبق قانون مهاجرت و تابعیت آمریکا (INA)،در صورت حضور غیر قانونی در آمریکا به مدت بیش از 180 روز، فرد خاطی به مدت 3 سال پس از ترک ایالات متحده حق اخذ ویزای آمریکا را نخواهد داشت. از طرف دیگر اگر شما به طور غیرقانونی بیش از یک سال در آمریکا مانده باشید شما به مدت 10 سال پس از خروجتان از آمریکا حق دریافت ویزای این کشور را نخواهید داشت.

شرایط عمومی و شخصی درخواست دهنده ویزای آمریکا

یکی دیگر از مواردی که برای درخواست ویزای آمریکا بسیار مهم است، شرایط شخصی درخواست دهنده است. این بند بیشتر شامل افرادی می شود که برای ویزای تحصیلی درخواست دارند. در این مورد شرایط سنی مناسب با مقطع پذیرش شده، نداشتن فاصله تحصیلی، ارائه سابقه کار توجیه کننده برای پذیرش در رشته مربوطه حائز اهمیت است.

بهترین روش برای جلوگیری از ریجکتی ویزای آمریکا چیست؟

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای آمریکا می توان به مسائل امنیتی، داشتن سوء سابقه، داشتن مشکلات بهداشتی-سلامتی و غیره اشاره کرد. به هر حال اخذ ویزای آمریکا همراه با سخت گیری هایی است و از این رو دقت عمل در پروسه درخواست ویزای این کشور امری ضروری است. منتها به متقاضیان پیشنهاد می شود که برای افزایش شانس تایید ویزای خود حتما از خدمات شرکت VisaExpress استفاده کنند. در حقیقت VisaExpress شرکت تخصصی در زمینه رسیدگی به درخواست های ویزای آمریکاست. برای کسب اطلاعات کامل در باب شرایط، روش ها و هزینه مهاجرت به آمریکا 2024 حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *