مهاجرت

دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

دلایل ریجکتی ویزای سوئیس را میتوان در ارائه مدارک ناقص، مدارک هویتی نامعتبر، سوابق جنایی، تمکن مالی ناکافی، توصیه نامه نامعتبر و غیره یافت. با این حال متقاضیانی که درخواستشان بنا به دلایل مذکور توسط اداره مهاجرت سوئیس ریجکت می شود هم می توانند درخواست استیناف داده و هم اینکه از نو درخواست ویزا دهند. برای کسب اطلاعات کاملتر در این خصوص و به منظور پیشگیری از ریجکتی ویزای سوئیس حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

درباره آمار تایید و یا ریجکتی ویزای سوئیس چه می دانید؟

سوئیس Switzerland یکی از کشورهای ثروتمند و مرفه اروپاست که به سبب رشد اقتصادی بالا، سطح درآمدی بالاتر از متوسط سطح جهانی، سیستم بهداشتی پیشرفته، نظام آموزش عالی مدرن همواره مورد توجه دانشجویان، کارگران ماهر و سرمایه گذاران خارجی است. بنابراین دلیل اصلی مهاجرت به سوئیس را می توان در کیفیت بالای زندگی در این کشور اروپایی دانست. همان طوری هم که در نمودار زیر نیز مشاهده می کنید، از نظر کیفیت زندگی سوئیس برترین کشور جهان محسوب می شود:

برترین کشورهای جهان از نظر شاخص کیفیت زندگی

اما اخذ ویزا و مهاجرت به کشور سوئیس به این آسانی نیست و ممکن است که درخواست متقاضیان حتی رد شود. برای رد درخواست ویزای سوئیس نیز دلایل مختلفی را می توان اشاره کرد که در ادامه به طور مفصل به این دلایل خواهیم پرداخت. ولی آنچه که مشخص است اینکه سوئیس با عدد 7% جزء کشورهای اروپایی با کمترین آمار ریجکتی ویزاست و شما همین موضوع را به صورت تحلیل آماری در جدول زیر مشاهده می کنید:

کشورهای اروپایی با بیشترین و کمترین ریجکتی ویزا

سوء سابقه از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

جالب است بدانید که سوابق گذشته و حال متقاضی فاکتور خیلی مهمی در تصمیم گیری آفیسر ویزا در صدور یا عدم صدور ویزای سوئیس است. بنابراین ریجکتی ویزای سوئیس تنها زمانی رخ می دهد که متقاضی (دانشجو، کارگر ماهر و یا سرمایه گذار خارجی) با توجه به سوابقش تهدیدی برای امنیت ملی، رفاه اجتماعی و یا قوانین کشور سوئیس محسوب شود. مثلا داشتن سابقه قتل، عضویت در گروه های تروریستی و تبهکاری، قاچاق مواد مخدر و غیره همگی باعث ریجکتی درخواست ویزای سوئیس می شود.

مدرک مسافرتی غلط یا ناکافی از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

دلیل دیگر از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس این است که ممکن است متقاضی مدارک نادرست یا جعلی استفاده کند. در این مورد نیز استفاده از پاسپورت تاریخ گذشته و نامعتبر، مدارک هویتی دستکاری شده، بیمه مسافرتی نامعتبر و غیره می تواند منجر به رد درخواست ویزای متقاضیان شود. بنابراین یکی از وظایف اصلی متقاضیان مهاجرت به سوئیس کنترل مدارک هویتی و مسافرتیشان از نظر اعتبار و نیز صحت مدارک می باشد.

کتمان واقعیت از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

یکی از عواملی که مشخصا در رد درخواست ویزای سوئیس نقش آفرینی می کند، کتمان واقعیت است. در این مورد می توان به توضیح ناکافی و بعضا نادرست هدف از سفر اشاره کرد. کلا پاسخگوئی صادقانه، صحیح و کامل به سوالات آفیسر سفارت سوئیس می تواند در جلوگیری از ریجکتی ویزای متقاضیان موثر باشد. علاوه بر این که هدف از سفر باید مشخص باشد، در انواع ویزاهای توریستی و تحصیلی، متقاضی باید بتواند، دلایل مالی و عاطفی قوی نیز برای بازگشت به کشور خود پس از طی کردن طول دوره ویزا را اثبات نماید. لذا از بزرگترین دلایل ریجکتی ویزا میتوان به عدم اقناع آفیسر به بازگشت باشد.

کتمان واقعیت از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

پاسپورت نامعتبر از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

یکی از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس نیز می تواند ارائه پاسپورتی باشد که در شرایط خوبی نگهداری نشده است. برای مثال اگر پاسپورتی که ارائه می کنید صفحاتش از هم جدا شده باشد و یا یک یا چند صفحه اش گم شده باشد اینها مطمئنا باعث ریجکتی ویزای سوئیس می شود. بر طبق قوانین کشور سوئیس نیز پاسپورت ارائه شده توسط متقاضیان بایستی به مدت 3 ماه پس از ترک سوئیس نیز اعتبار داشته باشد و در ضمن دارای 2 صفحه خالی نیز باشد. داشتن سابقه ریجکتی از سوئیس یا سایر کشورهای اروپایی نیز، می تواند دلیلی برای ریجکتی ایجاد کند.

تمکن مالی ناکافی از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس

یکی از مهمترین دلایلی که سفارت سوئیس اقدام به رد درخواست متقاضیان می کند فقدان تمکن مالی و یا تمکن مالی ناکافی برای مدت زمان اقامت در سوئیس می باشد. در صورت مفقودی یا عدم ارسال گواهی تمکن مالی یا proof of means نیز ممکن است درخواست ویزایتان رد شود. و نکته طلایی در این خصوص اینکه متقاضی در ارائه گواهی تمکن مالی بایستی در نظر داشته باشد که از روی صورتحساب بانکی او بیش از 1 ماه نگذشته باشد. در حال حاضر میزان تمکن مالی برای سفر به سوئیس داشتن حداقل CHF100 (فرانک سوئیس) یا €92.34 (یورو) در روز می باشد.

عدم ارائه گواهی اسکان از دلایل ریجکتی ویزا

دلیل دیگر از دلایل ریجکتی ویزای سوئیس می تواند عدم ارائه گواهی اسکان یا proof of accommodation باشد. بر این اساس اگر متقاضی در اثبات محل یا جای اسکان خود در سوئیس موفق عمل نکند مسلما درخواست ویزای او نیز ریجکت خواهد شد. چرا که طبق قوانین کشور سوئیس شما در طول اقامتتان در سوئیس بایستی محلی برای اسکان داشته باشید. حالا این گواهی اسکان ممکن است ووچر هتل، اجاره نامه، کارت خوابگاه و غیره باشد.

از دیگر دلایل ریجکتی ویزای سوئیس می توان به ارسال فرم درخواست ناقص، مدارک جعلی و یا مخدوش، پاسخ های نادرست حین سوال آفیسر سفارت، نقض قوانین و مقررات مهاجرتی کشور سوئیس، اقامت بیش از حد قانونی در سفرهای قبلی به سوئیس، بیمه سلامت نامعتبر و غیره اشاره نمود. عده ای از هموطنان هستند که به دنبال مهاجرت به سوئیس 2022 هستند منتها با شرایط، مقررات و روش های این مهاجرت آشنایی ندارند. بنابراین این عزیزان جهت جهت دریافت مشاوره های رایگان درباب مهاجرت ایرانیان به سوئیس می توانند با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *