ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در رومانی

رشته آسیب شناسی در رومانی

رشته آسیب شناسی در رومانی رشته ای است که دانشجویان میتوانند در عرض 3 تا 4 سال آن را به اتمام رسانده و بعنوان یک پاتولوژیست وارد بازار کار شوند و یا خود را برای طی مدارج عالی دانشگاهی آماده کنند. بنابراین آنها در قالب این رشته کلینیکی می توانند ضمن تخصص یابی آکادمیک به عنوان یک پزشک (Physician) و یا یک جراح (Surgeon) در بیمارستان ها و مطب ها مشغول کار شده و به درآمد خیلی خوبی هم دست یابند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه همین مطالب شما عزیزان را با شرایط تحصیلی، هزینه تحصیل، برترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته پاتولوژی و نیز شرایط درخواست ویزای دانشجویی رومانی نیز آشنا می کنیم. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این نگارش بتواند برای دانشجویان علاقه مند تحصیل در اروپا 2022 مفید واقع شود.

آشنایی با رشته آسیب شناسی در رومانی

رشته آسیب شناسی یا پاتولوژی در رومانی جزء رشته های علوم کلینیکی و از گرایشات مهم رشته پزشکی محسوب می شود. رشته ای که به مطالعه دلایل و عوارض بیماری یا آسیب فیزیکال می پردازد. این رشته تحصیلی اغلب در دانشکده های پزشکی رومانی به دانشجویان ارائه می شود. رشته ای کاملا علمی که در قالب آن دانشجویان با اجزاء و مولفه های بیماری مثل دلیل یا دلایل، مکانیزم های رشد و گسترش، تغییرات ساختاری سلول ها و نتایج و پیامدهای تغییرات مذکور آشنا شده و تخصص لازم برای پاتولوژیست شدن را پیدا می کنند. بنابراین در پایان دوره تحصیلی خود در رومانی، این دانشجویان در معاینه و تشخیص موارد زیر تخصص می یابند:

معاینه و تشخیص موارد در رشته آسیب شناسی در رومانی

در واقع رشته آسیب شناسی یا همان پاتولوژی در رومانی یک رشته مهم و تخصصی در زمینه های تشخیص پزشکی و تحقیق پزشکی می باشد. و به دلیل اهمیت روز افزون آن در دنیای پزشکی و نیز بازار کار پر رونق اش هم اکنون جزء رقابتی ترین رشته ها و گرایشات پزشکی در رومانی به حساب می آید.

مزایای تحصیل رشته آسیب شناسی در رومانی چیست؟

در شرایط فعلی که امکان تحصیل در رشته های مهم و آینده داری مثل رشته آسیب شناسی در کشورهای برتر اروپایی و آمریکا کمی دشوارتر شده است، تحصیل این رشته پر متقاضی در رومانی می تواند ایده بسیار خوب و در واقع نردبان ترقی دانشجویان ایرانی برای دست یابی به برترین دانشگاه های دنیا محسوب شود. علاوه بر این سطح شهریه و هزینه زندگی در رومانی نیز در قیاس با سطح هزینه های تحصیلی در کشورهای اروپای غربی بسیار پایین تر است و این امر نیز مزید بر علت شده تا دانشجویان خارجی برای تحصیل رشته پاتولوژی کشور رومانی را انتخاب کنند. اما علاوه بر اینها از دیگر مزایای ادامه تحصیل در کشور رومانی 2022 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تحصیل رشته آسیب شناسی در رومانی

شرایط پذیرش در رشته آسیب شناسی از کشور رومانی

کلا دوره تحصیلی رشته آسیب شناسی در کشور رومانی یک دوره 3 ساله بوده و غالبا نیز دانشجویان می توانند در گرایشاتی مثل پاتولوژی سلولی/ مولکولی و یا پاتولوژی گیاهی ادامه تحصیل دهند. غالبا نیز تحصیل در رومانی به دو زبان رومانیایی و انگلیسی میسر بوده و هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی با توجه به رشته انتخابی آنها و نیز مقطع تحصیلیشان به این صورت می باشد:

  • مقطع کارشناسی رشته های کلینیکی: سالیانه از €3200 الی €5000 (یورو)
  • مقطع کارشناسی ارشد رشته های کلینیکی: سالیانه از €3800 الی €7000 (یورو)

دانشجویان بین المللی نیز برای اخذ پذیرش خود در رشته آسیب شناسی از دانشگاه های رومانیایی بایستی به صورت آنلاین عمل کرده و ضمن ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریز نمرات تحصیلی خود همچنین مدرک مهارت زبان انگلیسی، رومانیایی و یا زبان فرانسه را نیز ارائه دهند. برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در رومانی نیز اطلاع از برترین دانشگاه های علوم پزشکی رومانی 2022 به صورت زیر الزامی است:

برترین دانشگاه های رومانی برای تحصیل رشته آسیب شناسی

شرایط ویزا برای دانشجویان رشته آسیب شناسی در رومانی

طبق مقررات مهاجرتی کشور رومانی، ویزای تحصیلی این کشور تنها زمانی برای متقاضیان صادر می شود که تاییدیه پذیرش آنها توسط وزارت آموزش رومانی صادر شده باشد. ویزای تحصیلی رومانی از نوع ویزاهای اقامت طولانی یا تایپ D این کشور بوده که امکان اقامت تحصیلی بیش از یکسال را برای دانشجویان خارجی فراهم می کند. بنابراین دانشجویانی واجد شرایط اخذ این ویزای رومانی هستند که اولا قصد تحصیلات فول تایم در رومانی را داشته باشند و ثانیا تاییدیه پذیرش خود را دریافت کرده باشند. با این توضیح مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی رومانی بدین قرار می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی رومانی
  • نامه پذیرش صادره از وزارت آموزش رومانی
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی دانشگاه های رومانی
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی تقریبا به مبلغ €2500 (یورو)
  • گواهی عدم سوء سابقه محکومیت
  • پاسپورت ملی با اعتبار کافی
  • بیمه سلامت
  • رضایت نامه والدین برای دانشجویان زیر سن قانونی (18 سال به پایین)
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به ویزای تحصیلی رومانی

نکته مهم آخر اینکه ممکن است فرآیند درخواست متقاضیان ویزای تحصیلی رومانی 2022 بسته به دلایلی از 2 روز تا 2 ماه طول بکشد.

شرایط ویزا برای دانشجویان رشته آسیب شناسی در رومانی

شرایط کاری متخصصان آسیب شناسی در رومانی

امکان کار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته آسیب شناسی در رومانی چه حین تحصیل و چه بعد از اتمام تحصیل کاملا فراهم است. و از قضا این رشته جزء پر متقاضی ترین رشته های شغلی در بازار کار رومانی است. طبق آمار سال 2022 از بازار کار رومانی، متوسط درآمد پاتولوژیست ها در این کشور حدود RON19000 (لئوی رومانی) است که این نرخ برای متخصصان با سابقه و مجرب به مراتب بیشتر بوده و این واقعیت را می توان در قالب نمودار زیر مشاهده کرد:

میزان درآمد سالیانه پاتولوژیست ها

بر این اساس بیشترین افزایش درآمدی (با 30%) در رومانی متعلق به متخصصانی با سابقه کاری 5 تا 10 سال می باشد. ضمنا در مقایسه با دیگر مشاغل رشته پزشکی، پزشک پاتولوژی حقوقی بیشتر از متخصصان رشته های پیراپزشکی و کمتر از دکترها دارد. ضمنا بهترین شهر رومانی برای استخدام این متخصصان نیز بخارست می باشد چراکه متوسط درآمد پاتولوژیست ها در بخارست حدود RON22000 (لئوی رومانی) می باشد. به منظور مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی تر در باب شرایط کار در رومانی و امکان اخذ ویزای کار این کشور توصیه می شود با مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *