ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در مجارستان

رشته آسیب شناسی در مجارستان

تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان یک گزینه مناسب برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته در خارج از کشور است زیرا مجارستان آموزش با کیفیت بالا با هزینه های بسیار مقرون به صرفه را برای دانشجویان ارائه می دهد. این یکی از دلایلی است که هر ساله بیش از 28000 دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان این کشور را به عنوان مقصد تحصیل خود انتخاب می کنند و شمار آن ها هر سال رو به افزایش است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان تهیه گردیده است به سوالات شما پاسخ می دهند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در مجارستان

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در مجارستانرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه سملویسبوداپست185238
دانشگاه دبرسندبرسن2149443
دانشگاه سزگدسزگد3156458
دانشگاه پچ مجارستانپچ4183531
دانشگاه زنت استوانگودوللو5293946
دانشگاه اوتووش لوراندبوداپست63391137

مطابق جدول فوق، بهترین شهرها برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان بر اساس تعداد دانشگاه ها و رتبه آن ها، بوداپست، دبرسن، سزگد و پچ هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته آسیب شناسی در مجارستان

چرا انتخاب رشته آسیب شناسی در مجارستان؟

مجارستان کشوری کوچک، زیبا و امن است. این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد ایده آل برای تحصیل است. دانشجویان با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل خود می توانند با کیفیت بالا تحصیل نمود و تجربه ای شگفت انگیز را کسب نمایند. یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در مجارستان این است که دانشجویان می توانند بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی در این کشور به تحصیل مشغول شوند. همچنین، چندین دانشگاه مجارستان به دلیل آموزش خوب خود شناخته شده هستند و همواره در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی حضور دارند.

در جدول زیر، رتبه بهترین دانشگاه های مجارستان برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در برخی از رنکینگ های معتبر جهانی ارائه می شود:

دانشگاهرنکینگ آموزش عالی تایمزرنکینگ دانشگاه جیائو تونگ شانگهایرنکینگ تاپ یونیورسیتیزرنکینگ اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه سملویس251701672
دانشگاه اوتووش لوراند601601651414
دانشگاه دبرسن801591672
دانشگاه پچ801651
دانشگاه سزگد801601551726
دانشگاه زنت استوان801

مجارستان علاوه بر این که عضوی از اتحادیه اروپا است، عضو حوزه شنگن نیز می باشد و این یک خبر فوق العاده برای دانشجویان است. با این حال، مجارستان عضو منطقه واحد پولی یورو نیست و واحد پول رسمی آن فورینت (Ft) نام دارد. این کشور اروپایی در مقایسه با کشورهای اروپای غربی بسیار ارزان تر است. همچنین در این کشور تخفیف های زیادی برای دانشجویان ارائه می شود، به عنوان نمونه، در حمل و نقل عمومی، مکان های ورزشی یا سینما، دانشجویان با کارت دانشجویی تقریبا نصف هزینه ها را پرداخت می کنند. جالب تر این که در مجارستان دانشجویان می توانند در حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقتی کار کنند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته آسیب شناسی در مجارستان

اعزام دانشجو به مجارستان در دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه های اروپای غربی، آمریکا و کانادا بسیار مقرون به صرفه تر است. باید توجه داشت که اکثر موسسات آموزشی مجارستان دانشجویان را ملزم می کنند تا قبل از ثبت نام هزینه های تحصیل خود را پرداخت نمایند.

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت زیر است:

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی مجارستان

واضح است که هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیش تر است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور آزادند تصمیم بگیرند که آیا شهریه یکسانی را از شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا دریافت می‌کنند یا خیر. گاهی اوقات، شهروندان غیر اتحادیه اروپا هزینه های بیش تری را پرداخت می کنند.

دانشگاه اوتووش لوراند یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های مجارستان است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه از 1600€ (یورو) در سال شروع می شود. همچنین، بررسی هزینه زندگی در مجارستان نشان می دهد متوسط هزینه های زندگی در این کشور اروپایی بسته به عادات هزینه و نوع محل اقامت دانشجویان بین 375€ (یورو) تا 700€ (یورو) می باشد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان

پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه مجارستانی، متقاضیان باید با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری مجارستان به خود تماس بگیرند تا وقت ویزای نوع D خود را هماهنگ کنند (حداکثر 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی). در سفارت یا کنسولگری این کشور، دانشجویان باید اسناد و مدارکی از جمله فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت و مدارک تحصیلی خود را ارائه نمایند. سپس دانشجویان باید تا یک ماه صبر کنند تا در مورد ویزای آن ها تصمیم گیری شده و نتیجه به دست آن ها برسد. هزینه درخواست این ویزا مبلغ 60€ (یورو) می باشد. اگر درخواست ویزای دانشجو رد نشود، او به مجارستان سفر خواهد نمود و باید اجازه اقامت خود را ظرف مدت 30 روز دریافت نماید.

همان طور که در بالا گفتیم پردازش این ویزا معمولا در حدود یک ماه به طول می انجامد اما ممکن است تا 60 روز نیز طول بکشد، بنابراین این مهم است که متقاضیان در اسرع وقت درخواست خود را ارائه دهند. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه اخذ ویزای تحصیلی مجارستان از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته آسیب شناسی در مجارستان

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • چرا انتخاب رشته آسیب شناسی در مجارستان؟ مجارستان کشوری کوچک، زیبا و امن است. این کشور در حال تبدیل شدن به یک مقصد ایده آل برای تحصیل است. دانشجویان با انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیل خود می توانند با کیفیت بالا تحصیل نمود و تجربه ای شگفت انگیز را کسب نمایند. یکی از بزرگ ترین مزایای تحصیل در مجارستان این است که دانشجویان می توانند بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی در این کشور به تحصیل مشغول شوند. همچنین، چندین دانشگاه مجارستان به دلیل آموزش خوب خود شناخته شده هستند و همواره در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی حضور دارند.
  • اخذ ویزا برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در مجارستان چگونه است؟ پس از اخذ پذیرش از یک دانشگاه مجارستانی، متقاضیان باید با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری مجارستان به خود تماس بگیرند تا وقت ویزای نوع D خود را هماهنگ کنند (حداکثر 3 ماه قبل از شروع برنامه تحصیلی). در سفارت یا کنسولگری این کشور، دانشجویان باید اسناد و مدارکی از جمله فرم درخواست تکمیل شده، پاسپورت و مدارک تحصیلی خود را ارائه نمایند. سپس دانشجویان باید تا یک ماه صبر کنند تا در مورد ویزای آن ها تصمیم گیری شده و نتیجه به دست آن ها برسد. هزینه درخواست این ویزا مبلغ 60€ (یورو) می باشد. اگر درخواست ویزای دانشجو رد نشود، او به مجارستان سفر خواهد نمود و باید اجازه اقامت خود را ظرف مدت 30 روز دریافت نماید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *