ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در فنلاند

رشته آنکولوژی در فنلاند

ورود به رشته آنکولوژی در فنلاند را می توان به عنوان یکی از سخت ترین چالش هایی معرفی کرد که علاقمندان به این رشته با آن روبرو هستند. تحصیل در فنلاند تا چندی پیش برای شهروندان تمامی کشورهای جهان کاملا رایگان بود و این نکته سبب شد تا فنلاند به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد تحصیلی در جهان شناخته شود اما امروزه شرایط به کلی دچار تغییر شده است و تنها دانشجویان اروپایی هستند که می توانند تحصیل رایگان در این کشور را تجربه کنند و دانشجویان خارجی باید شهریه خود را به صورت کامل به دانشگاه بپردازند مگر آنکه امکان استفاده از بورسیه تحصیلی برای آن ها فراهم شود.

در حال حاضر به دلیل رشد شیوع بیماری های خاص از جمله سرطان در میان جوامع مختلف، تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی از جمله آنکولوژی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. کشورهای مخلتف تلاش می کنند تا با پرورش استعدادهای خاص در این رشته تحصیلی، مسیر رسیدن به درمان بیماری سرطان را سریع تر طی کنند. فنلاند نیز به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند اروپایی در زمینه علم و دانش، در سال های اخیر توجه ویژه ای به این رشته داشته است. اهمیت فنلاند به عنوان یکی از کشورهای ارزشمند جهت تحصیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را برآن داشته است تا در رابطه با تحصیل رشته آنکولوژی در این کشور توضیحات جامعی را در اختیار علاقمندان قرار دهند.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند چیست؟
  • بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته آنکولوژی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند چقدر است؟
  • آیا می توان پس از پایان دوره تحصیل در فنلاند اقامت داشت؟
  • درآمد یک آنکولوژیست در فنلاند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند

طول دوره تحصیل در رشته آنکولوژی یا سرطان شناسی در فنلاند تقریبا 6 ساله است و دانشجویان در نیمه دوم تحصیلات خود دروس تخصصی را آغاز کرده و در سال پایانی وارد محیط بیمارستانی خواهند شد تا بتوانند از این طریق با رفتار صحیح با بیمار آشنایی بیشتری پیدا کرده و از همه مهم تر بیاموزند که در محیط بیمارستان چگونه باید آن چه را بر روی کاغذ آموخته اند به عمل تبدیل کنند. در طول این دوره یک پزشک متخصص سرپرستی دانشجویان را بر عهده خواهد گرفت و در پایان دوره نیز بر اساس عملکرد فردی، آن ها را مورد سنجش قرار می دهد.

در حال حاضر تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند تنها در دانشگاه هلسینکی امکان پذیر است و این مسئله ای است که رقابت برای رسیدن به کرسی این رشته را بسیار دشوار می کند. دانشگاه هلسینکی در رده بندی جهانی رتبه 87 را به خود اختصاص داده است و این نشان از قدرت علمی بالای برترین دانشگاه کشور فنلاند است. دانشگاه هلسینکی در رشته آنکولوژی نیز موفق به کسب رتبه 97 شده است که خود نشان از اهمیت بالای این رشته دارد.

بنا بر دلایلی که پیش تر گفته شد، متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته آنکولوژی در فنلاند را دارند، باید پیش از هرگونه اقدام رزومه تحصیلی خود را مورد بررسی قرار دهند و تنها در صورتی برای اخذ پذیرش از این دانشگاه اقدام کنند که رزومه آن ها نشان دهنده تناسب میان نمرات دوره دبیرستان و جایگاه علمی دانشگاه هلسینکی باشد.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند

تا کمتر از یک دهه قبل، تحصیل پزشکی در فنلاند یا به عبارت بهتر تحصیل در فنلاند برای دانشجویان از سراسر جهان کاملا رایگان بود اما امروزه علاقمندان به تحصیل در این کشور که اقامت اروپا را در اختیار ندارند، باید شهریه دانشگاه خود را به طور کامل پرداخت کنند. هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در دانشگاه هلسینکی در فنلاند در حال حاضر در حدود 13000€ (یورو) در سال است که تقریبا مشابه با هزینه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های برتر جهان است.

دانشجویانی که قصد ورود به این کشور را دارند، علاوه بر شهریه دانشگاهی، باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مد نظر داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور برای یک نفر در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه است و این مبلغی است که دانشجویان در بسیاری از کشورهای اروپایی برای تامین مایحتاج روزانه زندگی خود باید پرداخت کنند.

دانشجویان بین المللی در کشور فنلاند می توانند به طور قانونی تا سقف 25 ساعت در هفته کار کنند و از این طریق هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در حقیقت این یک فرصت بزرگ است که در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز در اختیار دانشجویان خارجی قرار نخواهد گرفت.

درآمد متخصصین آنکولوژیست در فنلاند

در صورتی که هزینه های زندگی یک دانشجو در یک کشور را 2 برابر کنید، تقریبا هزینه زندگی یک فرد عادی در آن کشور را مشاهده خواهید کرد. زندگی در فنلاند به نسبت کشورهای اسکاندیناوی بسیار مقرون به صرفه تر است و مهاجران زیادی نیز به همین دلیل فنلاند را برای زندگی خود انتخاب می کنند. سطح درآمد در این کشور با هزینه های زندگی در آن همخوانی مناسبی دارد و از همین رو است که هر ساله بر جمعیت مهاجران این کشور افزوده می شود.

پزشکان نیز همچون سایر نقاط جهان در فنلاند از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و آنکولوژیست ها نیز به دلیل تخصصی که در اختیار دارند، می توانند درآمدی بالاتر از متوسط درآمد پزشکان در این کشور داشته باشند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک متخصص آنکولوژیست در فنلاند ارائه گشته است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور فنلاند

نمودار فوق به خوبی نشان می دهد که یک متخصص آنکولوژیست در فنلاند علاوه بر این که می تواند هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کند، قادر خواهد بود تا بخش عمده ای از درآمد خود را نیز پس انداز کرده و زندگی خود را مطابق با استانداردترین شرایط ممکن رقم بزند. علاقمندان به تحصیل رشته آنکولوژی در فنلاند باید در نظر داشته باشند با توجه به تعداد محدود دانشگاه های کشور فنلاند برای تحصیل در این رشته، رقابت بسیار سنگینی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور وجود دارد و در صورتی که فرد قصد تحصیل در فنلاند را داشته باشد، باید رزومه ای درخور جایگاه آن را فراهم آورد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردارند تا علاقمندان به مهاجرت به فنلاند را در مسیر ورود این کشور همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *