ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در لیتوانی

رشته آنکولوژی در لیتوانی

تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی یکی از رشته های مهم علوم پزشکی است که با وجود متقاضیان بسیار، در دانشگاه های محدودی ارائه می شود. لیتوانی یکی از کشورهای شرقی اروپا است که کمتر مورد توجه علاقمندان به تحصیل در کشورهای خارجی قرار گرفته است و البته عوامل متعددی نیز در این رابطه دخیل هستند که هریک از آن ها نیز می تواند در جای خود به حق باشد. تحصیل علوم پزشکی در لیتوانی اما می تواند به دلیل هزینه های نسبتا مقرون به صرفه مورد توجه قرار گیرد.

علاقمندان به تحصیل در رشته آنکولوژی گزینه های متعددی را در سراسر اروپا در دسترس خود خواهند داشت و یکی از این گزینه ها کشور لیتوانی است. دانشجویانی که لیتوانی را برای تحصیل خود انتخاب می کنند باید در آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی شرکت کنند که البته می توان گفت آزمون ها در سطح بسیار بالا برگزار نمی شود و دانش آموزانی که به خوبی دروس دوره دبیرستان خود را فراگرفته باشند می توانند در این آزمون موفق شوند. تحولات بسیار زیاد به وجود آمده در سبک زندگی افراد در سال های اخیر منجر به افزایش بیماری سرطان در افراد شده است و سبب اهمیت یافتن تحصیل در رشته آنکولوژی شده است و از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در این رشته در لیتوانی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی چقدر است؟
  • آیا دانشجویان بین المللی پس از تحصیل در لیتوانی می توانند در این کشور کار کنند؟
  • درآمد پزشکان آنکولوژیست در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

رشته تحصیلی آنکولوژی یکی از شاخه های مهم رشته پزشکی است که در سال های اخیر اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. افرادی که در این رشته مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند، قادر خواهند بود تا در محیط تحقیقاتی یا بیمارستانی به کار مشغول شوند. در صورتی که فردی بتواند در حوزه تحقیقاتی فعالیت کند، مورد حمایت سازمان های مختلف تحقیقاتی قرار گیرند و می توانند از بودجه های تحقیقاتی بسیار زیادی نیز بهره ببرند.

دوره تحصیل در آنکولوژی در لیتوانی 7 سال به طول می انجامد فرد باید دوره تحصیلی پزشکی خود را به پایان برساند و پس از آن بتواند در دوره تخصص خود در رشته آنکولوژی شرکت کند. در حال حاضر علاقمندان به تحصیل در کشور لیتوانی در رشته های پزشکی تنها به زبان لاتویایی که زبان اصلی این کشور است امکان تحصیل را خواهند داشت و این موضوعی است که می تواند تحصیل در این کشور را بسیار دشوار سازد. آموختن زبان رسمی لیتوانی در خارج از کشور بسیار دشوار است و در حال حاضر دانشجویان ایرانی نمی توانند برای تحصیل در دوره های زبان به این کشور مهاجرت کنند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در لیتوانی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در هنگام انتخاب مقصد تحصیلی به آن توجه داشت، هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد است. لیتوانی یکی از کشورهای ارزان قیمت برای تحصیل است و دانشجویان می توانند با هزینه های نسبتا مقرون به صرفه در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند. هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در لیتوانی به صورت سالیانه بین 9000€ تا 13000€ (یورو) است که در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر این مبلغ قابل پرداخت تر به نظر می رسد.

از طرف دیگر هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است و دانشجویان در این کشور دغدغه های مالی بسیار اندکی برای تامین هزینه های زندگی خود خواهند داشت. به طور معمول هزینه های زندگی در لیتوانی می تواند ماهانه بین 350€ تا 600€ (یورو) متغیر باشد که البته عواملی مثل زندگی در خوابگاه های دانشجویی و تهیه غذا در خانه، می توانند هزینه های زندگی خود را به حداقل برسانند.

دانشجویان در کشور لیتوانی اجازه کار نیمه وقت خواهند داشت و این مسئله نیز می تواند به آن ها کمک کند تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند یا حداقل بخشی از آن را تامین کنند و این فرصتی است که در برخی از کشورهای جهان در اختیار دانشجویان قرار نمی گیرد. بر اساس قوانین در کشور لیتوانی دانشجویان قادر خواهند بود تا 20 ساعت در هفته کار کنند و در تعطیلات دو ترم نیز می توانند به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند.

درآمد متخصصین آنکولوژیست در لیتوانی

هزینه های زندگی در لیتوانی در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر بسیار مقرون به صرفه است و یکی از علل اصلی این موضوع آن است که میزان درآمد در این کشور نیز به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است. پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در کشور لیتوانی درآمد کمتری را به نسبت متوسط درآمد در کشورهای اروپایی خواهند داشت اما با این وجود آن ها می توانند در این کشور درآمدی بالاتر از متوسط درآمد را در اختیار داشته باشند و از این طریق رفاه اجتماعی زندگی خود را تامین کنند. در نمودار زیر متوسط درآمد پزشکان آنکولوژیست در کشور لیتوانی به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور لیتوانی

برای اینکه بتوانید آگاهی بیشتری در این رابطه داشته باشد، هر 5LTL (لیتاس) معادل 1.4€ (یورو) است و یک پزشک آنکولوژیست در این کشور به طور متوسط 6164€ (یورو) درآمد ماهانه خواهد داشت که به نسبت کشورهای دیگر اروپایی کمتر است.

لیتوانی را نمی توان به عنوان یک مقصد تحصیلی بسیار مناسب معرفی کرد اما این کشور می تواند یکی از مقاصد مناسب برای افرادی باشد که قصد دارند از تحصیل در خارج از کشور به عنوان پلی برای ورود به اروپا استفاده کنند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشورهای مختلف قاره اروپا، آسیا، آمریکا یا اقیانوسیه را دارید، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و از اطلاعات به روز شده ایشان در زمینه مهاجرت تحصیلی و شرایط اقامت پس از تحصیل در کشورهای مختلف جهان از طرق مختلف بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *