ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در چک

رشته آنکولوژی در چک

رشته آنکولوژی در چک را می توان به عنوان یکی از رشته های پرمخاطب علوم پزشکی در این کشور معرفی کرد که اخذ پذیرش در آن دشوار است. دانشگاه های محدودی در جمهوری چک وجود دارد که رشته آنکولوژی را ارائه می کنند و به همین دلیل است که افراد با رزومه های تحصیلی بسیار قدرتمند قادر خواهند بود تا در این رشته تحصیلی پذیرش دریافت کرده و خود را در آستانه تبدیل شدن به یک آنکولوژیست ببینند.

هزینه های تحصیل در جمهوری چک به نسبت بسیاری از کشورهای غرب اروپا مقرون به صرفه است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که افراد زیادی قادر به پرداخت هزینه های تحصیل خود در این کشور بوده و مخاطبان تحصیل در این کشور بیش از توقع باشد. اگرچه نام جمهوری چک به عنوان یک مقصد تحصیلی کمتر در میان علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور شنیده می شود، اما باید اذعان داشت که دانشگاه های جمهوری چک طی سال های گذشته جایگاه بسیار قدرتمندی را در میان دانشگاه های جهان به دست آورده اند و این موضوعی است که می تواند در سال های پیش رو، علاقمندان به تحصیل در جمهوری چک در ایران را نیز افزایش دهد. از همین رو مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در رشته آنکولوژی در جمهوری چک خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در چک چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک شهروند خارجی در جمهوری چک تحصیل کرد؟
  • هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در چک چقدر است؟
  • شرایط کار پزشکان پس از تحصیل در چک چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان یک آنکولوژیست در چک به درآمد بسیار بالایی رسید؟

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در چک

به مانند بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، تحصیل در رشته های علوم پزشکی در کشور چک نیز 6 سال به طول خواهد انجامید و دانشجویان در سال آخر تحصیل خود نیز در محیط بیمارستانی به دوره کارورزی مشغول خواهند شد تا بتوانند بلافاصله پس از تحصیل وارد عرصه پزشکی شده و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کنند. در طول این دوره دانشجویان با کلیه دروس پزشکی آشنا می شوند و در 2 سال آخر تحصیل خود صرفا به مطالعه دروس مرتبط با رشته آنکولوژی مشغول خواهند شد و بسته به گرایش تحصیلی، دانشجویان دروس مختلفی را تجربه خواهند کرد.

در حال حاضر دانشگاه جارلز در پراگ بهترین دانشگاه جمهوری چک در رشته آنکولوژی است. این دانشگاه که در رده بندی کلی دانشگاه های جهان در رتبه 210 جهان قرار گرفته است، در رشته آنکولوژی توانسته است رتبه 155 جهان را به خود اختصاص داده است. این مسئله سبب شده است تا تحصیل پزشکی در چک اهمیت بیشتری پیدا کرده و متقاضیان زیادی پیدا کند چراکه این دانشگاه توانسته جایگاه بسیار مناسبی در علوم مختلف پزشکی پیدا کند. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در جمهوری چک را دارند باید در آزمون های وروردی دانشگاه های این کشور نیز شرکت کنند و تنها در صورت کسب نمره بالا می توانند وارد دانشگاه شوند.

شرایط تحصیل رشته آنکولوژی در چک

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در جمهوری چک

اگرچه هزینه تحصیل رشته پزشکی در برخی از دانشگاه های اروپایی بسیار ارزان و بعضا رایگان است، هزینه تحصیل پزشکی در کشور جمهوری چک را می توان به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان در این زمینه معرفی کرد. هزینه تحصیل در رشته آنکولوژی در جمهوری چک، بسته به دانشگاه ارائه کننده این رشته، می تواند از 9000€ تا 13500€ (یورو) در سال متغیر باشد. اگرچه این هزینه ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد اما دانشجویان نخبه در کشور چک قادر خواهند بود تا از بورسیه های تحصیلی استفاده کرده و هزینه های زندگی خود در این کشور را به صورت قابل توجهی کاهش دهند اما هرگز توصیه نمی شود تا به این امید فردی کشور مقصد خود را تغییر دهد.

در ادامه هزینه های تحصیلی، متقاضیان باید هزینه زندگی در جمهوری چک را نیز مد نظر قرار دهند که می توان آن را به صورت ماهانه در حدود 550$ تا 750$ (دلار) تخمین زد. در این رابطه نیز راهکارهایی وجود دارد که دانشجویان به کمک آن بتوانند هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز کاهش دهند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • استفاده از خوابگاه دانشجویی
  • صرف وعده های غذایی در سلف دانشگاه
  • انجام پخت و پز در خانه و محدود کردن استفاده از غذاهای رستورانی
  • استفاده از حمل و نقل عمومی و غیره

دانشجویان در کشور جمهوری چک قادر خواهند بود تا به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و از این طریق بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را تامین کنند البته باید در نظر داشت که از طریق کار، امکان تامین شهریه دانشگاه برای دانشجویان وجود ندارد.

درآمد یک آنکولوژیست در چک

یکی از مهم ترین مزیت های تحصیل در جمهوری چک آن است که همچون بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی، به دانشجویان بین المللی در این کشور اجازه داده خواهد شد تا پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامت کاری به دست آورند و این منوط به یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی در جمهوری چک است. آنکولوژیست ها نیز در جمهوری چک قادر به اخذ اقامت خواهند بود و می توانند از سطح درآمدی بسیار بالای خود در این کشور استفاده کرده و یک زندگی عالی را نه تنها برای خود بلکه برای یک خانواده 6 نفره نیز فراهم آورند.

در تمامی کشورهای جهان این مسئله پذیرفته شده است که پزشکان از درآمدی بیش از درآمد سایر افراد با تخصص های مختلف برخوردار باشند و در جمهوری چک نیز چنین شرایطی وجود دارد. در نمودار زیر متوسط درآمد پزشکان آنکولوژیست در چک مشخص شده است.

درآمد ماهانه متخصصین آنکولوژیست در کشور چک

علاوه بر درآمد بالا، زندگی در جمهوری چک با توجه به فرهنگ خاص مردم این کشور می تواند جذابیت های زیادی را به همراه داشته باشند و همین مسئله بسیاری را به سمت زندگی در این کشور سوق می دهد. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کشورهای اروپای شرقی یا سایر نقاط جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *