ویزای تحصیلی

رشته ارتودنسی در سوئد

رشته ارتودنسی در سوئد

رشته ارتودنسی در سوئد یکی از بهترین گزینه ها برای علاقمندان می باشد، منتهی توجه شود که تسلط به زبان سوئدی به این منظور ضروری می باشد. مگر فرد بخواهد در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کند که اگرچه امکان تحصیل رشته مزبور را به زبان انگلیسی فراهم آورده اند اما شهریه آن ها نیز به مراتب بالاتر می باشد. موسسه کارولینسکا یا موسسه رویال کارولین به زبان انگلیسی، یک دانشگاه دندانپزشکی و پزشکی است که در استکهلم سوئد واقع شده است و به عنوان برترین دانشکده پزشکی در سوئد، یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در جهان محسوب می شود. اگرچه تحصیل پزشکی در سوئد فقط برای شهروندان سوئدی، نوردیک و اتحادیه اروپا رایگان است، دانشجویان بین‌ المللی همچنان می‌ توانند با 7500€ تا 25500€ (یورو) در سال از این برنامه استفاده کنند.

14 دانشگاه در سوئد که مدارک و دوره های پزشکی را ارائه می دهند؛ البته میزان شهریه سالانه بستگی زیادی به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی دارد و ارتودنسی را می توان جزو پرهزینه ترین رشته در تمام دانشگاه های دنیا دانست. در واقع، تمام برنامه های پزشکی در مقطع کارشناسی در سوئد فقط به زبان سوئدی ارائه می شود، زیرا برنامه پزشکی سوئد با سایر کشورها کاملاً متفاوت است: برنامه پزشکی 5 سال و نیم یا 11 ترم است. در مقایسه، بیشتر برنامه های پزشکی کشورهای اتحادیه اروپا 6 سال است؛ پس باید شهریه سالانه به تعداد این سال ها در نظر گرفته شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده برای علاقمندان مهاجرت به سوئد به یکسری از سوالات پاسخ داده می شود:

  • درآمد ارتودنتیست ها در سوئد چقدر است؟
  • شهریه دانشگاه های سوئد برای رشته ارتودنسی چه میزان می باشد؟
  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته ارتودنسی کدام اند؟

درآمد ارتودنتیست ها در سوئد

کار در سوئد فراوان است و نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر همواره زیر 7% قرار داشته است. منتهی کسی که مدرک ارتودنسی را از یکی از دانشگاه های ایران اخذ کرده نمی تواند با مدرکش در سوئد کار کند. مگر دوره های معادلسازی را بگذراند که خیلی طولانی و زمانبر است. به همین دلیل مطمئن ترین روش این است که علاقمندان این رشته از همان ابتدا تحصیلات خود را در سوئد آغاز نمایند. چرا که امکان کار پس از تحصیل در سوئد برای همه رشته ها وجود خواهد داشت؛ شهروندان اتحادیه اروپا پس از اتمام تحصیلات خود می توانند بدون مجوز کار در سوئد کار کنند. شهروندان دانمارک، فنلاند، نروژ و ایسلند می توانند بدون ثبت نام یا دریافت مجوز اقامت در سوئد کار و زندگی کنند، با این حال، آنها باید در اداره مالیات سوئد ثبت نام کنند.

رشته ارتودنسی برای کار پس از تحصیل در سوئد مشکلی نخواهد داشت. چرا که هم تعداد موقعیت های کاری این رشته زیاد است هم سطح درآمدشان بسیار بالا است. پس به راحتی می توانند با مشغول به کار شدن در کلینیک های دندانپزشکی این کشور، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار سوئد نمایند. لازم به ذکر است در سوئد ارتودنتیست ها جزو پردرآمدترین مشاغل در سوئد هستند. در نموداری که در ادامه ترسیم شده سطح درآمد این رشته در سوئد طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد ماهانه ارتودنتیست ها در سوئد

تحصیل رشته ارتودنسی در سوئد

تحصیل در سوئد رایگان نیست و اتفاقا نسبت به کشورهایی مثل مجارستان و فرانسه بسیار پرهزینه تر نیز می باشد. تحصیل برای شهروندان سوئدی، شمال اروپا و اتحادیه اروپا رایگان است، اگرچه هزینه یک دانشجوی پزشکی تقریباً 1 میلیون کرون سوئد در هر سال تحصیلی تخمین زده می شود که از حمایت مالی و وام های دولتی تخفیف می گیرد؛ در مقیاس جهانی، سوئد حتی در 10 کشور گران قیمت نیست. اکثر نظرسنجی ها هزینه کلی زندگی را کمتر از بریتانیا، استرالیا و نیوزلند رتبه بندی می کنند؛ با این حال، ایرانی ها ممکن است سوئد را به طور قابل توجهی گرانتر از قیمت های ایران بدانند. پس از اتمام تحصیلات خود در سوئد یا اخذ تاییدیه تحصیلات پزشکی خارجی، گذراندن Kunskasprovet و گذراندن دوره های تحصیلی، مجوز کار ارتودنسی در این کشور را دریافت خواهید کرد، سپس، شما به طور رسمی یک ارتودنتیست در سوئد هستید.

بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته ارتودنسی کمک می کنند فرد بتواند پس از فارغ التحصیلی در کلینیک های بهتری با درآمد بالاتری مشغول به کار شود. ممتازترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل رشته مزبور در سال 2022 عبارت هستند از:

  • Karolinska Institute
  • Lund University
  • University of Gothenburg
  • Uppsala University
  • Umeå University
  • Stockholm University
  • Linköping University
  • Dalarna University

تحصیل رشته ارتودنسی در سوئد

اقامت دائم برای ارتودنتیست ها در سوئد

اولین قدم برای اخذ اقامت دائم و سپس پاسپورت سوئد این است که دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشند. به این ترتیب می توانند ویزای کاری سوئد را اخذ نمایند، مالیات پرداخت کنند و نهایتا مجاز به اخذ اقامت دائم این کشور شوند. برای دریافت اقامت دائم سوئد باید 5 سال به طور مداوم در این کشور زندگی کرده باشید. به شهروندان اتحادیه اروپا در پایان 5 سال این اقامت اعطا می شود، حتی اگر بخشی از آن زمان را در بیکاری سپری کرده باشند؛ بیشتر مجوزهای کار حدود 2000SEK (کرون) یا حدود 200$ (دلار آمریکا) هزینه دارند. انتظار برای صدور مجوز به این صورت است که اکثر مهاجرانی که برای یک شرکت سوئدی کار می کنند باید 1 تا 3 ماه منتظر بمانند تا مجوز کار خود را دریافت کنند.

مدت زمان اولین مجوز کار سوئد شما معمولاً 2 سال است، اما بسته به شرایط می تواند کوتاه تر باشد. تمدید شما 2 سال دیگر به شما فرصت می دهد و پس از آن می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید و داشتن مجوز کار در سوئد به این معنی است که محدودیت هایی در مورد کاری که شما مجاز به انجام آن هستید وجود دارد. در این مقاله در مورد رشته ارتودنسی در سوئد، درآمد پس از فارغ التحصیلی، بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل این رشته و غیره توضیحاتی بیان شد. طرفداران تحصیل در سوئد، اتریش، فرانسه، کانادا، مجارستان، ترکیه، ایتالیا و غیره می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر و مطرح نمودن سوالات خود مطابق شرایط و قوانین سال 2022 با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *